Wiertarka akumulatorowa

Data: 2015-05-20 14:17:21
Autor: Pszemol
Wiertarka akumulatorowa
Co możecie polecić do kupienia nowego?

Wymagania: aku litowo jonowy (nie NiCd).

Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).

Idealnie gdyby był zestaw w walizeczce z dwoma aku.

Data: 2015-05-20 23:00:29
Autor: BQB
Wiertarka akumulatorowa
W dniu 2015-05-20 o 21:17, Pszemol pisze:
Co możecie polecić do kupienia nowego?

Wymagania: aku litowo jonowy (nie NiCd).

Dlaczego nie NiCd?

Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).

futerko?

Idealnie gdyby był zestaw w walizeczce z dwoma aku.

Do jakich celów potrzebujesz tą wkrętarkę?

Data: 2015-05-20 17:01:37
Autor: Pszemol
Wiertarka akumulatorowa
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:555cf5f2$0$2195$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-05-20 o 21:17, Pszemol pisze:
Co możecie polecić do kupienia nowego?

Wymagania: aku litowo jonowy (nie NiCd).

Dlaczego nie NiCd?

Bo mają niekorzystne zjawisko: pamięć rozładowania. Wymagają specjalnego traktowania... Zostawiony taki aku na dłuższy czas w połowie rozładowany nie naładujesz się już w pełni. Czasem jak zostawisz na bardzo długo i pozwolisz na pełne samorozładowanie to już nie naładujesz nigdy. Akumulatory litowo jonowe pozbawione są tej wady, są bardziej tolerancyjne na ładowanie od połowy.

Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).

futerko?

Czy coś Ci się nie zgadza? Tak się nazywa uchwyt wiertła w wiertarce.

Idealnie gdyby był zestaw w walizeczce z dwoma aku.

Do jakich celów potrzebujesz tą wkrętarkę?

Do wszystkiego nieprzewidywalnego co się pojawi przede mną w przyszłości. Zwykle chodzi o pracę poza domem, w ogrodzie - czy nawet w lesie. Pierwsze zadanie na horyzoncie dla tej nowej wiertarki to wywiercenie około 100 otworów o średnicy około cala (2,5cm) i długości może 20-30cm w drewnianych pniakach w lesie.

Data: 2015-05-21 00:54:33
Autor: BQB
Wiertarka akumulatorowa
W dniu 2015-05-21 o 00:01, Pszemol pisze:
[...]

Z czytanej teorii - mają, również z czytanej - nie jest to nieodwracalne

Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).

futerko?

Czy coś Ci się nie zgadza? Tak się nazywa uchwyt wiertła w wiertarce.

Nie znałem tego terminu, dlatego pytam, zawsze sądziłem, że to głowica.

[...]

Szukaj czegoś na 18V. Poleciłbym Graphite - na 18V, kosztował jakieś 3-4 lata temu 280 zł, ale wiertło jakie tam wchodzi to max 10mm, i akumulatorki to NiCd. Akumulatorki wytrzymują długo, nigdy o nie nie dbałem, zawsze 1 akumulator staram się mieć naładowany na full,a drugi - ile tylko w nim zostanie prądu, przy następnym użyciu podłączam ten zużyty w jakimś stopniu pod ładowarkę, a drugi używam. W sumie, to przez kilka godzin używania nie rozładowała mi się. Mój wujek wkręcał nią wkręty w altankę, którą robił z czegokolwiek i tych wkrętów sporo poszło, jeden akumulator mu wystarczył. Altanka około 25m2 i wysoka na około 2,5m.

Data: 2015-05-20 20:01:58
Autor: Pszemol
Wiertarka akumulatorowa
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:555d10ae$0$2187$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Powiedz to mojej baterii której już nie da się naładować.

Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).

futerko?

Czy coś Ci się nie zgadza? Tak się nazywa uchwyt wiertła w wiertarce.

Nie znałem tego terminu, dlatego pytam, zawsze sądziłem, że to głowica.

Jest to zapewne nazwa potoczna.

[...]

No właśnie nie widzę sensu kupowania dziś NiCd.
Zerknij tu:
http://www.amazon.de/AKKU-BOHRSCHRAUBER-18-V-DS-18DSFL/dp/B003SOFRIA/

[...]

No fajnie, ale z tą trwałością akumulatorów NiCd to nie jest bajka.
To, że Tobie się nie stało nic z nimi to pewnie dlatego że częściej
wiertarki używasz niż ja. Zostawisz parę razy że rozładują się do końca
to wspomnisz moje słowa. Ludzie potem cuda robią bo nowy aku
kosztuje tyle co połowa wiertarki i szkoda kasy wydawać...

Data: 2015-05-21 16:29:40
Autor: m4rkiz
Wiertarka akumulatorowa
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mjjao1$qih$1dont-email.me...

li-ion ma pewna zasadnicza wade - nie dziala ponizej zera
w domowych warunkach nieistotne, ale bywa problemem

ja moge polecic http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008M6ABFI
nie do zdarcia

jedyny minus to fakt ze zahaczone bity lubia wylatywac z
uchwytu (ktorego na zdjeciu nie widac) ale wystarczy podlozyc
kawalek magnesu czy dogiac na cieplo i jest dobrze

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-05-21 11:21:49
Autor: Pszemol
Wiertarka akumulatorowa
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:mjkq2k$e98$1srv.chmurka.net...
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mjjao1$qih$1dont-email.me...

li-ion ma pewna zasadnicza wade - nie dziala ponizej zera
w domowych warunkach nieistotne, ale bywa problemem

Zgoda - problem będzie z zimnym startem.
Ale jak zaczniesz pracować gdy jeszcze jest ciepła, przyniesiona
z domu, to po starcie powinna się ogrzać własnym ciepłem - chyba?

ja moge polecic http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008M6ABFI
nie do zdarcia

No fajna, ale 2-3 razy droższa niż Hitachi wcześniej proponowana.

jedyny minus to fakt ze zahaczone bity lubia wylatywac z
uchwytu (ktorego na zdjeciu nie widac) ale wystarczy podlozyc
kawalek magnesu czy dogiac na cieplo i jest dobrze

Zahaczone bity? Co masz na myśli? Zastosowanie jako wkrętaka?

Data: 2015-05-21 18:35:27
Autor: m4rkiz
Wiertarka akumulatorowa
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:mjl0kn$85a$1dont-email.me...
Zahaczone bity? Co masz na myśli? Zastosowanie jako wkrętaka?

z drugiego boku jest miejsce na wsuniecie 2 dlugich bitow,
ale ootb trzymaja sie tam slabo i chwile trzeba kombinowac
zeby bylo dobrze

dla mnie ten model ma ta zasadnicza zalete ze i za 5 lat bez
problemow kupie kompatybilna ladowarke, baterie czy body a
w miedzyczasie moge dokupic dziesiatki innych urzadzen na
te baterie

u konkurencji bywa z tym bardzo roznie

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-05-22 20:01:55
Autor: BQB
Wiertarka akumulatorowa
W dniu 2015-05-21 o 03:01, Pszemol pisze:
[...]

Ja tej wkrętarki bardzo rzadko używam - kilka razy jednego dnia i kilka miesięcy przerwy.

Data: 2015-05-22 13:29:12
Autor: Pszemol
Wiertarka akumulatorowa
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:555f6f1a$0$27520$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja swojego Black&Deckera z NiCd zostawiłem na więcej niż rok
nieużywanego i jedna bateria akumulatorów już jest nie do odratowania.

p.s. mmm "profesjonalną" wersję B&D o nazwie Quantum Pro taką:
http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxMjAw/z/i0sAAOSwPhdU9lhG/$_35.JPG

Data: 2015-05-21 17:21:40
Autor: wolim
Wiertarka akumulatorowa
[...]

Chcesz wiercić calowe otwory głębokie na 20 cm wiertarką akumulatorową?

Hehehehe :)

Data: 2015-05-21 11:20:01
Autor: Pszemol
Wiertarka akumulatorowa
"wolim" <nie@pisz.tu> wrote in message news:555df808$0$2208$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A masz jakiś inny pomysł?

1/2 kilometrowy przedłużacz?
Czy spalinowy generator 220VAC?

Data: 2015-05-21 18:37:00
Autor: wolim
Wiertarka akumulatorowa
W dniu 2015-05-21 o 18:20, Pszemol pisze:
[...]

Powiem tylko tyle, że próbowałem wiercić otwory 14mm w kantówkach 15x15 solidną wiertarką akumulatorową 18V i przy trzecim otworze puchła. Po prostu za mała moc. A Ty chcesz wiercić wiertłem 2,5 cm...  To się nie uda. Może na jednym aku jeden-dwa otwory wywiercisz delikatnie dociskając wiertło, ale potem braknie Ci prądu.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-05-21 13:40:04
Autor: Pszemol
Wiertarka akumulatorowa
"wolim" <nie@pisz.tu> wrote in message news:555e09b0$0$27509$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Materiał w którym wiercę też dodaje mi nadziei - są to stare pniaki
które zaczęły już próchnieć - chce im pomóc wsypując do dziur saletrę :-)

Data: 2015-05-21 22:18:44
Autor: Irokez
Wiertarka akumulatorowa
W dniu 2015-05-21 o 20:40, Pszemol pisze:
[...]

Jak próchniaki to dasz radę. Nie na jednym aku ale się da. Ja miałem świeże i nie ma lekko.

--
Irokez

Data: 2015-05-21 19:35:42
Autor: Irokez
Wiertarka akumulatorowa
W dniu 2015-05-21 o 18:37, wolim pisze:

[...]

W sumie potwierdzić mogę, mam AEG 18 STX-R, może nie jest to "bydle" wielkie ale też i nie mały sprzęt (max. moment 68Nm). Wierciłem otwory 12mm w belkach (świeże) z których była robiona huśtawka w ogrodzie. Kilka otworów i koniec akumulatora. Aż się zdziwiłem bo wiercenie w betonie nie robiło na niej takiego wrażenia.
W robocie mieliśmy Hilti na akumulator 24V, prętem zbrojeniowym potrafiła otwory wiercić jak wiertło pękło. Ale nie ta liga cenowa, wagowa i gabarytowa. I mimo to jakoś nie widzę tych 100 otworów z akumulatora.

Do 100 otworów 25mm targał bym bez zastanowienia agregat.

--
Irokez

Data: 2015-05-21 13:24:16
Autor: Pszemol
Wiertarka akumulatorowa
"Irokez" <no.email@wp.pl> wrote in message news:555e1770$0$2197$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A jakich wierteł używałeś? Łopatkowe może? Takie coś miałeś:
http://www.dromet.pl/files/pl/catalog_products/images/big3/25/wiertla-do-drewna-lopatkowe.jpg

Trochę mnie to dziwi co piszesz, bo takim łopatkowym wierciłem niedawno parę otworów 1/2 calowych ręczną wiertarką, taką na korbę i jakoś szło - wiercenia w betonie taką ręczną wiertarką bym się nie podjął. Może wiertła miałeś jakieś tępe albo te belki były jakieś dębowe czy coś w tym stylu.

[...]

Średnica otworu nie jest krytyczna - ma być spory aby wsypać do
pniaka trochę saletry i zostawić tam na parę miesięcy do spróchnienia.
Nie wiem - być może nie doceniam wysiłku wymaganego - zobaczymy.
Tak czy inaczej ojciec nie ma wiertarki bezprzewodowej
więc mu się przyda nawet jeśli do tych akurat otworów się nie nada.

Data: 2015-05-21 18:37:18
Autor: m4rkiz
Wiertarka akumulatorowa
"wolim" <nie@pisz.tu> wrote in message news:555df808$0$2208$65785112news.neostrada.pl...
Chcesz wiercić calowe otwory głębokie na 20 cm wiertarką akumulatorową?
Hehehehe :)

wiertarka wiertarce nie rowna, makita z mojego linka do takiej
pracy spokojnie sie nada, kwestia dobrego wiertla

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-05-22 07:05:47
Autor: ZbyszekZ
Wiertarka akumulatorowa
W dniu środa, 20 maja 2015 21:17:23 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
Co możecie polecić do kupienia nowego?

Wymagania: aku litowo jonowy (nie NiCd).

Preferencje: futerko 1/2calowe (>12mm).

Idealnie gdyby był zestaw w walizeczce z dwoma aku.

Sprawdź dzisiejszą ofertę na iBood.
Li-ion, 18V, dwa akumulatory, średnica wiercenia w drewnie 38mmm (to może być błąd tłumaczenia).
Przypadek?

--
ZZ@privae

Data: 2015-05-22 09:52:19
Autor: Pszemol
Wiertarka akumulatorowa
"ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> wrote in message news:5632b245-10ac-4143-930b-62606ec1d4c7googlegroups.com...
[...]

Nie znam tej marki - nigdy o niej nie słyszałem.
Czy to jest segment majsterkowicza czy profesjonalisty?

Cena na iBood 815+30 za wysyłkę to wychodzi jakieś 227 dolarów USD.
Dwa razy więcej niż ten Hitachi z momentem 52Nm z amazona za 140 dolców:
http://www.amazon.com/Hitachi-DS18DSAL-Lithium-Ion-Batteries-Flashlight/dp/B001N2NTEI/
Co lepsze?

Znalazłem ten model z iBooda BS18LT na stronie producenta:
http://www.metabo.com/Product-catalogue-handheld-powertools.24048+M52dd50c6d32.0.html

I pytnaie: Co to jest soft/hard torque?
Maximum torque, soft 34 Nm
Maximum torque, hard 60 Nm

Li-ion, 18V, dwa akumulatory, średnica wiercenia w drewnie 38mmm
(to może być błąd tłumaczenia).

38mm to nie jest błąd jak weźmiesz pod uwagę, że wiertła do drewna są w postaci łopatki która ma ośkę cieńszą niż część tnąca wiertła.

Dla stali podają max 13mm, co oznacza że futerko jest 1/2calowe, czyli to większe.

Przypadek?

Nie, to chyba ktoś chce mi zrobić prezent.

Data: 2015-05-22 09:58:47
Autor: ZbyszekZ
Wiertarka akumulatorowa
W dniu piątek, 22 maja 2015 16:52:18 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]

> Przypadek?

Nie, to chyba ktoś chce mi zrobić prezent.

Ja się znam, ale skojarzyłem przeczytane informacje, za dużo czasu na myślenie o tej ofercie to nie masz, ibood rules.

--
ZZ@private

Data: 2015-05-22 13:03:19
Autor: Pszemol
Wiertarka akumulatorowa
"ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> wrote in message news:befc09b5-af9e-4132-ab5e-52bdb1ee104fgooglegroups.com...
Ja się znam, ale skojarzyłem przeczytane informacje,

Dziękuję za informację - o tym serwisie albo nie słyszałem albo zapomniałem.

za dużo czasu na myślenie o tej ofercie to nie masz, ibood rules.

Zdaję sobie sprawę i w związku z tym chyba sobie odpuszczę.
Nie mam czasu na czytanie regulaminów, zastanawiania się czy przyjmują ewentualne zwroty, czy są oficjalnym przedstawicielem czy potem będą problemy z serwisem gwarancyjnym/pogwarancyjnym i w ogóle jak mogę za to zapłacić (przyjmują międzynarodowe karty kredytowe czy trzeba przelew z polskiego banku?) itp, itd... Za dużo pytań do odpowiedzenia a sądzę na dodatek że ojcu wystarczy ta 2 razy tańsza HITACHI co też ma silnik z 52Nm momentu.

Wiertarka akumulatorowa