Wieści na bieżąco z Beskidu Żyw ieckiego (od Yatzeque)

Data: 2009-10-16 11:15:13
Autor: Zbynek Ltd.
Wieści na bieżąco z Beskidu Żyw ieckiego (od Yatzeque)
Witam

Jak donosi nasz specjalny korespondent Yatzeque, szlaki z Zawoi na
Halę Krupową nieprzetarte. Pół metra śniegu. Grupa specjalna nie
dała wczoraj rady dojść na Krupową i odbiła na kwaterę u gospodarza :-)
Dziś kierują się dalej. Jutro na Markowe Szczawiny z głównym celem
na Babią. Schronisko na Markowych mają zarezerwowane tydzień prędzej
na tych parę osób [to info dla Docza].

Zielone drzewa liściaste pokryte warstwą śniegu.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-10-16 03:39:59
Autor: Slawomir Gorniak
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
On Oct 16, 12:15 pm, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
Jak donosi nasz specjalny korespondent Yatzeque, szlaki z Zawoi na
Halę Krupową nieprzetarte. Pół metra śniegu. Grupa specjalna nie
dała wczoraj rady dojść na Krupową i odbiła na kwaterę u gospodarza :-)

Pol metra to raptem troche za kolano, i nie przeszli?? Laame ;-)

S.

Data: 2009-10-16 12:58:00
Autor: tomix

wrote:
[...]

Ale wiatr pewnie usypał niezłe zaspy.

Tomix

Data: 2009-10-16 11:36:14
Autor: Doczu
W dniu 2009-10-16 11:15, Zbynek Ltd. pisze:
Schronisko na Markowych mają zarezerwowane tydzień prędzej
na tych parę osób [to info dla Docza].

Thx :-)

--
Pozdrawiam Doczu
Adres do korespondencji

Data: 2009-10-16 13:18:18
Autor: Przemek
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hb9dk4$34f$1inews.gazeta.pl...
Witam

Jak donosi nasz specjalny korespondent Yatzeque, szlaki z Zawoi na
Halę Krupową nieprzetarte. Pół metra śniegu.

Mam nadzieję, że do przyszłego weekendu się to białe g... rozpuści. Za wcześnie na koniec sezonu.

--
Pozdrawiam:
Przemek

Data: 2009-10-16 13:30:22
Autor: Grzegorz
Wieści na bieżąco z Beskidu Ż ywieckiego (od Yatzeque)
Hello Przemek !:

Mam nadzieję, że do przyszłego weekendu się to białe g... rozpuści. Za wcześnie na koniec sezonu.

Znaczy za wcześnie na początek sezonu :-D !

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-10-16 06:53:39
Autor: daniel
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
On 16 Paź, 13:30, Grzegorz <bzd...@brakmaila.com> wrote:
Hello Przemek !:

> [...]
> wcześnie na koniec sezonu.

Znaczy za wcześnie na początek sezonu :-D !

maila znajdziesz tu :http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Witam mam pytanko do Kolegów czy w poniedziałek jest sens iść na Babia
mimo zagrożenia lawinowego, wiem ze jest sporo śniegu ale chyba na
szczycie bedzie rozwiany. Pozdrawiam.
 Damian.

Data: 2009-10-16 17:01:18
Autor: amcinpiL
Dnia Fri, 16 Oct 2009 06:53:39 -0700 (PDT), daniel napisał(a):

Witam mam pytanko do Kolegów czy w poniedziałek jest sens iść na Babia
mimo zagrożenia lawinowego

Trochę nie rozumiem pytania. Na szczyt Babiej zawsze jest sens iść gdy nie
ma na niego pielgrzymek. A jeśli bedziesz przygotowany na warunki tam
zastane, to nie widzę przeszkód. Przecież zawsze można zrobić wycof...

wiem ze jest sporo śniegu ale chyba na szczycie bedzie rozwiany

Chcesz namiot rozkładać na szczycie i boisz sie, że na kamulcach będzie
twardo ;)

--
pozdr lipnicmA

Data: 2009-10-16 08:29:55
Autor: daniel
On 16 Paź, 17:01, amcinpiL <em...@w.sigu> wrote:
> [...]

> wiem ze jest sporo śniegu ale chyba na szczycie bedzie rozwiany

Chcesz namiot rozkładać na szczycie i boisz sie, że na kamulcach będzie

Szwedam sie po górkach nawet zimą troche z namiotem, ale zawsze to był
Beskid Niski zima i Bieszczady na Babiej jeszcze nie byłem, jesli  z
tym zagrożeniami lawinowym jest tak samo jak w Bieszczadach to bym
pojechał. Bieszczady znam i pewnie sie czuje, tym bardziej ze jade
sam, a na Babiej jeszcze nie byłem, chce pojechać na Babią  i dojść
na  na Pilsko z noclegiem w namiocie np. w okolicy sokolicy jesli
bedzie to możliwe, jak mnie wiatr nie porwie to gdzieś niżej w lesie.
Mrozu i kamieni sie nie boje:) Pozdr. Damian.

Data: 2009-10-16 21:56:06
Autor: J_K_K

Użytkownik "daniel" <juszczukdaniel@wp.pl> napisał w wiadomości news:aedd31ce-ec7c-442b-8702-6a6c3ee96ae4g23g2000yqh.googlegroups.com...
Witam mam pytanko do Kolegów czy w poniedziałek jest sens iść na Babia
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Myślę, że post z 17.47 rozwiał Twoje wątpliwości.
Z inych wiadomości z rejonu - Przegibek k/B-B nieprzejezdny, Salmopol takoż.
Z dalszych rejonów - z Wetliny do Berehów tez się nie da.

Pzdr

JKK

Data: 2009-10-16 14:17:17
Autor: daniel
On 16 Paź, 21:56, "J_K_K" <J_K_Kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:
Użytkownik "daniel" <juszczukdan...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:aedd31ce-ec7c-442b-8702-6a6c3ee96ae4g23g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Jeszce czekam na prognozy.  Napaliłem sie na Babią :. Chatka w
Beskidzie zawsze czeka na mnie 24H :)
Pozdrawiam.
Damian.

Data: 2009-10-16 23:55:41
Autor: J_K_K
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)

Użytkownik "daniel" <juszczukdaniel@wp.pl> napisał w wiadomości news:f5378e47-3b0f-4f50-8822-d2150cc390cc37g2000yqm.googlegroups.com...
Jeszce czekam na prognozy.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Możesz sprawdzic np. tutaj:
http://www.gopr-beskidy.pl/?page=stacja&n=71

Pzdr

JKK

Data: 2009-10-16 15:04:41
Autor: daniel
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
On 16 Paź, 23:55, "J_K_K" <J_K_Kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:
Użytkownik "daniel" <juszczukdan...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:f5378e47-3b0f-4f50-8822-d2150cc390cc37g2000yqm.googlegroups.com...
Jeszce czekam na prognozy.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Możesz sprawdzic np. tutaj:http://www.gopr-beskidy.pl/?page=stacja&n=71

Pzdr

JKK

Dziekuje za stronkę.  Przemysle jeszcze  wszystko, tak to jest jak sie
samemu w góry jeździ  ciężko znaleźć towarzystwo odpowiednie, jak
komuś opowiadam gdzie i kiedy jade to mają przerażenie w oczach:)
Kiedyś jezdiłem z KK z Wawy było super :) Dawne czasy. Przyznaje ze
sam człowiek nie ma takiej pewności siebie jadąc w takie warunki i
miejsce jeszcze nie znane. A tak długo czekałem na wyjazd w góry.
 Dzieki za rade .
Pozdrawiam. Daniel.

Data: 2009-10-17 10:27:01
Autor: Hektor
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
Użytkownik "daniel" <juszczukdaniel@wp.pl> napisał

jak komuś opowiadam gdzie i kiedy jade to mają przerażenie w oczach:)

Może to nie przerażenie. Najpierw wspominasz o górach a potem Beskid Niski czy Bieszczady. No to trudno się dziwić odbiorcy, że ma dziwne oczy.

ZK

Data: 2009-10-17 12:37:06
Autor: Zbynek Ltd.
Hektor napisał(a) :
[...]

Nie, nie. Znam to także z autopsji. Dla 99% społeczeństwa góry to
Tatry. I 5 stopień zagrożenia lawinowego. I śmigłowce GOPR
poszukujące spadłych ze skały turystów. To, że potem doda się że
Bieszczady, to już nie ma znaczenia. Bieszczady, to taka grań w tych
niebezpiecznych Tatrach.

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-10-17 03:54:22
Autor: daniel
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
On 17 Paź, 12:37, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
Hektor napisał(a) :

> [...]

poszukujące spadłych ze skały turystów. To, że potem doda się że
Bieszczady, to już nie ma znaczenia. Bieszczady, to taka grań w tych

Właśnie!  Czym wyżej tym lepiej, heh i to wszystko!

Data: 2009-10-17 14:05:30
Autor: Hektor
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
Użytkownik "daniel" <juszczukdaniel@wp.pl> napisał

Właśnie!  Czym wyżej tym lepiej, heh i to wszystko!

Najczęściej w działalności górskiej o to właśnie chodzi.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-10-17 14:04:36
Autor: Hektor
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał

Dla 99% społeczeństwa góry to Tatry.

Bo to w Polsce chyba rzeczywiście jedyne góry. Na pewno nazywanie górami Bieszczad czy Beskidu Niskiego jest mocno dyskusyjne.

Zbigniew Kordan

Data: 2009-10-17 15:58:50
Autor: Wojtek Stec
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (o d Yatzeque)
Dnia 17-10-2009 o 14:04:36 Hektor <hek@wp.pl> napisał(a):

Bieszczad

kogo, czego???

--
H.M.

Data: 2009-10-17 16:19:18
Autor: Hektor
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
Użytkownik "Wojtek Stec" <hmwojtek@gazeta.pl> napisał
Bieszczad

kogo, czego???

No tak, przepraszam: Bieszczadów.

Data: 2009-10-17 16:23:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (o d Yatzeque)
Wojtek Stec bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Dnia 17-10-2009 o 14:04:36 Hektor <hek@wp.pl> napisał(a):

Bieszczad

kogo, czego???

AFAIK, "Bieszczadów" to rusycyzm.

Data: 2009-10-17 16:00:39
Autor: wiktor [wiki] matlakiewicz
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
czeŚĆ,
 ... a dzień taki sam u nas jak u Was,
 napisał Hektor na pl.rec.gory do nas:

> [...]
Bo to w Polsce chyba rzeczywiście jedyne góry. Na pewno nazywanie górami Bieszczad czy Beskidu Niskiego jest mocno dyskusyjne.

Jaką nazwę / określenie proponujesz ?

Zbigniew Kordan

pozdrawiam
Wiki

--
wiktor [wiki] matlakiewicz //^\\___  And when I vest my flashing sword
                          8o ^ /   And my hand takes hold in judgement

Data: 2009-10-17 16:23:56
Autor: Hektor
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
Użytkownik "wiktor [wiki] matlakiewicz" <wiki@sf-f.pl> napisał

Jaką nazwę / określenie proponujesz ?

Nie wiem, ale "góry" w wymienionych przypadkach to określenie trochę nieadekwatne. Chociaż, są góry gdzie jest jeszcze mniej gór w górach jak np. Świetokrzyskie, no ale raczej nikt na p.r.g nie wymienia ich w kontekscie gór.

ZK

Data: 2009-10-17 16:39:07
Autor: Tomasz Ziec
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
Użytkownik "wiktor [wiki] matlakiewicz" <wiki@sf-f.pl> napisał

Jakš nazwę / okreœlenie proponujesz ?

Nie wiem, ale "góry" w wymienionych przypadkach to okreœlenie trochę nieadekwatne. Chociaż, sš góry gdzie jest jeszcze mniej gór w górach jak np.
Œwietokrzyskie, no ale raczej nikt na p.r.g nie wymienia ich w kontekscie
gór.

Ja wiem że wiki może nie jest autorytatywne, ale możemy tam przeczytać:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Góra

Góra – wypukła forma ukształtowania terenu o silnie urozmaiconej
rzeŸbie, wysokoœciach względnych w stosunku do najbliższych den
dolinnych powyżej 300 m i dużym nachyleniu stoków. Ze względu na
wysokoœci względne i stromoœć stoków wyróżnia się góry niskie, œrednie
i wysokie.
(..)

--
-+= m4sh =+- Tomasz Zięć

Data: 2009-10-18 21:29:07
Autor: J_K_K

Użytkownik "Hektor" <hek@wp.pl> napisał w wiadomości news:hbccgg$244$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Sugeruję rozpropagowanie tego poglądu.
Od dzisiaj Bieszczady, BN, etc. nie są godne miana gór.
Wszyscy w Tatry !

(a ja sobie pojadę tam gdzie lubię,
niezależnie co kto sobie o tym mysli ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2009-10-20 19:59:23
Autor: Hektor
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
Użytkownik "J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał

Sugeruję rozpropagowanie tego poglądu.
Od dzisiaj Bieszczady, BN, etc. nie są godne miana gór.
Wszyscy w Tatry !

(a ja sobie pojadę tam gdzie lubię,
niezależnie co kto sobie o tym mysli ;-)

Nikt nie pisał że jakieś pasmo jest niegodne.
Nikt nie polecał wszystkim wyjazdu w Tatry i nikt nikomu nie broni jeździć tam gdzie lubi.
Ale dzięki za ten ważny głos w dyskusji.

ZK

Data: 2009-10-17 16:28:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wieści na bieżąco z Beskidu Ż ywieckiego (od Yatzeque)
Zbynek Ltd. bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Dla 99% społeczeństwa góry to
Tatry.

Hy hy...
Dla podobnego odsetka społeczeństwa człowiek żebrzący pod kościołem to
Rumun. A jak mówię, że w Rumunii ludzie przyjaźni to w oczach rozmówców
widzę lincz. ;-)

Data: 2009-10-16 23:32:01
Autor: szwed151
daniel pisze:>
Witam mam pytanko do Kolegów czy w poniedziałek jest sens iść na Babia
mimo zagrożenia lawinowego, wiem ze jest sporo śniegu ale chyba na
szczycie bedzie rozwiany. Pozdrawiam.
 Damian.

bierz rakiety i napieraj smiało, zagrozenie lawinowe dotyczy tylko north           face of diablak, ale jeżeli będzie wiało jak to na babiej bywa to na górze będzie piekło i na szczyt możesz po prostu nie trafic :-).
Poza tym świeży opad ma to do siebie, że nawet rakiety będą się zapadać aż do gleby i sam nie dasz rady torować zbyt długo, na nocleg z namiotem polecam miejsce poniżej górnej granicy lasu (wiatr)
pozdr.

Data: 2009-10-16 14:40:53
Autor: daniel
On 16 Paź, 23:32, szwed151 <szwed...@gazeta.pl> wrote:
daniel pisze:>

> [...]

aż do gleby i sam nie dasz rady torować zbyt długo, na nocleg z namiotem
polecam miejsce poniżej górnej granicy lasu (wiatr)

Noo  to tak z jak z zagrożeniem lawinowym w Bieszczadach jest tylko
kilka miejsc lawinowych, i można dreptać. Rakiety będą sie zapadać na
pewno ale myślę ze w okol. szczytu będzie rozwiany śnieg. Co do
noclegu myślałem o Sokolicy. Co do pogody to od poniedziałku ma byc
lekki mroz i słonce:)
Pozdrawiam.
Damian.

Data: 2009-10-16 17:47:35
Autor: Zbynek Ltd.
Wieści na bieżąco z Beskidu Ż ywieckiego (od Yatzeque)
Wiadomości z teraz :-)

Szlak z Kiczorki do Przeł. Krowiarki. STOP.
Wg planu 2,5 godziny. Szli 9 godzin. STOP
Do 1100m 0,5m śniegu. Powyżej 1 metr. STOP. Wesolutko. Ekipa ma już
dosyć i raczej zrezygnuje z wejścia na Babią. STOP. :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-10-16 08:58:21
Autor: daniel
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
On 16 Paź, 17:47, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
[...]

To chyba skocze  w Beskid Niski do chatki w lesie napalę w piecu,
posiedzę przy siwcach..

 Ta pogoda !!
Pozdrawiam.
Damian.

Data: 2009-10-16 18:10:30
Autor: Zbynek Ltd.
daniel napisał(a) :

To chyba skocze  w Beskid Niski do chatki w lesie napalę w piecu,
posiedzę przy siwcach..

Też bym się napił :-D

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Data: 2009-10-16 09:21:04
Autor: daniel
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
On 16 Paź, 18:10, "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamsto...@poczta.onet.pl>
wrote:
daniel napisał(a) :

> To chyba skocze  w Beskid Niski do chatki w lesie napalę w piecu,
> posiedzę przy siwcach..

Też bym się napił :-D

   Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Hem miało być świecach:)). Moze jakieś piwko, ale do sklepu mam
daleko , to i dobrze. Odpoczne:)

Data: 2009-10-18 01:43:32
Autor: Marcin Kawka
Wieści na bieżąco z Beskidu Żywieckiego (od Yatzeque)
Podczepię się również pod wątek gdyż dziś rano wróciłem z
B.Żywieckiego Monciakiem via Katowice. Do 1000mnpm śniegu poniżej
kolan, Hala Boracza osiągalna zarówno ze Skałki jak i z Milówki,
gościnność w schronisku bez zmian. Z Boraczej na Lipowską zielonym
zamiast 2h szedłem 5h, przy czym utrudnienia głównie na ostatnim
kilometrze (śnieg mocno powyżej kolan na oko z 70cm). Po drodze dużo
"sanitarnych cięć lasu", przez co łatwo zgubić szlak, zwłaszcza że
otyczkowanie szczątkowe. Z Lipowskiej przez Rysianke na Mizową ubite
skuterami, przez jakąś grupę turystów skuterowych :) Zejście z
Rysianki do Skałki ugniecione przez wycieczkę PTTK z Jaworzna, której
z tego miejsca chciałbym przy okazji podziękować.

Wieści na bieżąco z Beskidu Żyw ieckiego (od Yatzeque)