Wieści z ...

Data: 2012-05-02 16:03:22
Autor:
Wieści z ...
Już myślałem że nr periodyku Nuras-Info będzie nudny. Lecz chęć do moralizowania u "geniusza Bałtyku" jest wielka.

"Paweł Poręba
torilis@wp.pl

– wreszcie, można użyć balastu umieszczonego na tradycyjnym pasie balastowym
umieszczonym na pasie...

Który obciąża kręgosłup, co jest największą wadą tradycyjnego pasa balastowego.
Możliwość regulacji trymu ogranicza się tylko do przesuwania balastu góra – dół. Używanie pasa łącznie z BCD może być
utrudnione, jeśli BCD ma rozbudowane komory powietrzne z przodu (kamizelka) lub kieszenie na pasie.
W takim wypadku należy zadbać o to,
żeby klamra pasa była dostępna i łatwa
do znalezienia. W przypadku użycia BCD
wyposażonego w pas kroczny należy KONIECZNIE zapiąć pas kroczny POD pasem
balastowym. W przeciwnym wypadku
zrzucony w sytuacji awaryjnej pas zawiśnie
między nogami, dodatkowo krępując ruchy."

Paweł widziałeś mój pas balastowy w Jastarni, waży 16kg. Ma grubą taśmę i ciężarki które można tak umieścić, że żaden nie znajduje się na kręgosłupie.
Nie obciąża kręgosłupa i nie boli, dlatego wiem że mówisz o swoich wyobrażeniach, nie o faktach.
Zapinanie pasa balastowego jako ostatni element, to zalecenie dla takiego wariantu.
Wiesz jak wielka jest stabilność pozycji nurka w twinsecie z pasem balastowym. w porównaniu do balastu integralnego.
Nie bardzo, nie pisał byś treści wyssanych z pały.
Np to że balast integralny jest łatwiejszy do trymowania niż balast na psie:

"– balast zintegrowany z zestawem dwubutlowym V-weight czy P-weight
Ten sposób mocowania balastu daje dobrą możliwość kontroli nad trymem."

Paweł masz już recenzję na NOF ?
Ze strony dr J.Kota, może ze strony innych hiperbaryków.
Na wojskowych nie masz co liczyć.

pozdrawiam rc

Data: 2012-05-02 20:23:42
Autor: FilipJ
Wieści z ...
W dniu 2012-05-02 18:03, demolant.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
Paweł ... nie pisał byś treści wyssanych z pały.
Np to że balast integralny jest łatwiejszy do trymowania niż balast na psie:
No dla mnie dużo bardziej. Balast na psie jest nieobliczalny. Wiadomo, pies ucieknie albo w łajnie się wytarza to potem balast śmierdzi i jest trudny do wytrymowania...
pozdrawiam rc
I ja pozdrawiam
FJ

Data: 2012-05-02 20:27:07
Autor:
Wieści z ...
FilipJ <fwj@gazeta.pl> napisał(a):
> Np to że balast integralny jest łatwiejszy do trymowania niż balast na psie:

Fakt, literówka.
Za błąd przepraszam, ale się nie poprawię.
Powinno być "na pasie"

pozdrawiam rc

--

Wieści z ...