Wieszak na telwizor

Data: 2019-01-06 10:42:41
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Kupiłem wieszak na TV - duzy, mocny z opisem ze do tv 60kg.
Cena około 200zł.

Dałem majstrowi do założenia. Zrobił. Wszystko wygladało solidnie. Sciana ceglana.

Uchwyt solidny, ciezki, z wysuwanym ramieniem, telewizor plazmowy 50cali wiec tez ciezki.

Az jednej nocy spadło.

Majster przyjechał, ogladamy. Kołki w zestawie 5cm długie. 4szt....
Uwzgledniajac tynk na scianie, grubosc blachy - w scianie trzymało się toto moze na 3 centymentrach...

Oczywiście majster poczuwa sie do winy ze zastosował kołki z zestawu a nie kupił sam jakichs wiekszych ale:
czy w takim przypadku mozna sie dopominac od sprzedawcy pokrycia przynajmniej czesci kosztów?

Koszty sa w sumie naprawde spore. Telewizor nowy kosztował 3k (to nie wiem jak przeliczyc jego wartosc dzis, ale tak po prawdzie zeby kupic coś podobnej jakosci to 3k trzeba znowu wydac)
Lekko uszkodzony mebel, uszkodzenie sciany...

Jak byście podeszli do takiego tematu?

--
Pozdrawia... Budzik
Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

Data: 2019-01-06 10:58:58
Autor: Kris
Wieszak na telwizor
W dniu niedziela, 6 stycznia 2019 11:42:42 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
[...]

Temat bardzo dziwny bo tv 50 cali przy normalnym wieszaku to na kołkach 6 mm powinien wisieć. Dla spokojnego snu 8mm to przewymiarowanie
Ale trzeba by obejrzeć co tam w chacie u Ciebie jak wygląda

Data: 2019-01-06 20:21:25
Autor: Robert Wańkowski
Wieszak na telwizor
W dniu 2019-01-06 o 19:58, Kris pisze:
Temat bardzo dziwny bo tv 50 cali przy normalnym wieszaku to na kołkach 6 mm powinien wisieć.
Ale jak ma z ramieniem na zawiasie, tu 6 mm już nie wystarczy.

Robert

Data: 2019-01-06 22:59:59
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

[...]

TV to plazma wiec swoje wazy. Pewnie ze 30-40kg?
Sam uchwyt ciezki i masywny wiec pewnie tez z 10-15kg.

Ale uchwyt przeznaczony dla telewizorów do 75kg...

I do tego wysuwane ramie nawet na metr...
Samo rozkładanie tego ramienia daje spora siłe wyrywająca ze sciany bo ramiona chodzą dośc ciezko.
To nie ma prawa trzymac sie na kołkach szóstkach...

Ale po zamontowaniu nigdy nie rozsuwano tych ramion (szkoda, bo pewnie wtedy nastapiłoby wyrwanie), jak tv sie urwał to ramie było blisko sciany wiec moment sily niewielki.

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2019-01-07 14:31:06
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9CFED2328CC9budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Daj jakis link to tego uchwytu, bo z tym metrem to zaiste ciekawostka.

Ale po zamontowaniu nigdy nie rozsuwano tych ramion (szkoda, bo pewnie
wtedy nastapiłoby wyrwanie), jak tv sie urwał to ramie było blisko sciany
wiec moment sily niewielki.

Tym niemniej mozna rozlozyc, i co - producent liczy, ze utrzyma ?

J.

Data: 2019-01-07 14:59:57
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor

[...]

http://maclean.pl/index.php?option=com_djcatalog2&view=item&id=73:uchwyt-
maclean-mc-564-b&cid=1:uchwyty-do-lcd&Itemid=110
Model MC-564

Przesadziłem z ta maks odległościa. Pol metra. Coś mi się zle skojarzyło a tak jak pisałem - nigdy go nie odsuwano az tak od sciany.
W momencie wyrwania telewizor był odsuniety od sciany duzo mniej. Jak sobie to probuje przypomniec to mysle ze 15cm moze...

[...]

Ano ja własnie nie wiem na co liczy producent...
No chyba ze na to ze kazdy w momencie montazu wymieni kołki :)
Albo ze dzis trudno trafic na TV który wazy 75kg :)

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2019-01-07 19:05:37
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9D0A10CB3101budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Nie sprawia ten uchwyt wrazenia takiego, zeby mogl 75kg utrzymac na pelnym wysiegu.
Raz ze sruby wyrwie, dwa ze mu sie ta blaszka przy scianie pognie, a trzy - ze sie te laczniki pogna.

W momencie wyrwania telewizor był odsuniety od sciany duzo mniej. Jak
sobie to probuje przypomniec to mysle ze 15cm moze...

A jaki jest rozstaw pionowy srub w scianie ? Na oko bym rzekl, ze 10cm,
jak telewizor odsuniety o 15 plus jeszcze grubosc samego TV i dzwignia nam sie robi 2x.
Jak jeszcze majster jakos slabo osadzil ...

Jest jeszcze wersja, ze sasiad uruchomi wiertarke udarowa i telewizor zaczal sie odsuwac ...

[...]

To moze jednak reklamacje u sprzedawcy o zwrot kosztow ?
I poczekac co odpowiedza ... a potem proba obciazeniowa i sie oducza :-)

J.

Data: 2019-01-07 19:59:57
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor

[...]

Byc moze. Ale uchwyt sie nie pogiał wiec darujmy sobie juz te dywagacje...

[...]

No i?

Jest jeszcze wersja, ze sasiad uruchomi wiertarke udarowa i
telewizor zaczal sie odsuwac ...

O drugiej w nocy? zreszta, nie sasiad tylko 70 letnia sasiadka - raczej nie...

[...]

:-)

Napisałem. Nie lubie odpuszczac takich spraw.

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2019-01-08 08:52:43
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Dnia 07 Jan 2019 19:59:57 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

Bo byl zlozony :-)

wiec darujmy sobie juz te dywagacje...

A prawnie moga sie okazac bardzo istotne, jesli producent sprzedaje
cos, co nie dziala. I nie trzeba bedzie zwalac na majstra :-)

[...]

No i wyciagnelo sruby bez problemu.

Jest jeszcze wersja, ze sasiad uruchomi wiertarke udarowa i
telewizor zaczal sie odsuwac ...

O drugiej w nocy? zreszta, nie sasiad tylko 70 letnia sasiadka - raczej nie...

Miesiac jednak wisialo ... cos sie stalo, czy plastik poplynal pod
obciazeniem.

J.

Data: 2019-01-08 10:59:55
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor

[...]

Nie widze problemu zeby po ponownym zamontowaniu zrobic test obciązenia 75kg ake sensu zbyt wielkiego tez nie widze...

wiec darujmy sobie juz te dywagacje...

A prawnie moga sie okazac bardzo istotne, jesli producent sprzedaje
cos, co nie dziala. I nie trzeba bedzie zwalac na majstra :-)

Ja nie zwalam na majstra tylko uwazam ze wina jest conajmniej podzielona.

[...]

Mysle ze tak mogło być, zwłaszcza ze nawet sruby sie wygieły. Wiec moze po ptrochu, po trochu az przyszedł punkt krytyczny.

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-01-08 14:59:30
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9D17304FB034budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]
[...]

A tak, to producent zaplaci odszkodowanie, a majster bedzie sie poczuwal i wszyscy beda zadowoleni :-)

[...]

Gdzie byly te sruby - dwie (3) u gory, dwie u dolu?

Tam jest taka dzwignia, ze gorne to wyciagnelo, ale dolne powinny sie przy upadku wygiac ...

J.

Data: 2019-01-08 18:59:55
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor

[...]
[...]

Nie wiem czy dobrze rozumiem. Sugerujesz ze jestem oszustem czy co?

[...]

U góry były trzy ale jedna ponoc wcale nie trzymała.
Z zeznan wiem ze któres sie wygieły - pewnie dolne własnie.
Osobiscie nie widziałem bo tak jak mowiłem - majster zabrał ze wstydu :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2019-01-09 00:18:03
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Dnia 08 Jan 2019 18:59:55 GMT, Budzik napisał(a):
[...]
[...]

Nie, sugeruje, ze jak zrobic probe obciazeniowa na pelnym wysunieciu, to sie ten uchwyt podda, a wtedy spora szansa uzyskania odszkodowania
od producenta/sprzedawcy.

I nie trzeba sie bedzie z dosc dobrym majstrem klocic :-)

J.

Data: 2019-01-09 00:59:54
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor

[...]

Nie podda się - jest naprawde solidny.

I nie trzeba sie bedzie z dosc dobrym majstrem klocic :-)

A kto sie kłoci?

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2019-01-09 08:41:53
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Dnia 09 Jan 2019 00:59:54 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

Pol metra - kawał ramienia. A tam jeszcze inne zagrozone miejsca
widze.
Z drugiej strony ... sprzedaja i widac wytrzymuja.

I nie trzeba sie bedzie z dosc dobrym majstrem klocic :-)
A kto sie kłoci?

Jak rozumiem nikt, ale jakis niesmak pozostaje :-)

Jest jeszcze jedno wyjscie - zobacz na moc tego telewizora, i policz
ile wydatkow na prad majster Ci zaoszczedzil :-)

Tylko kto powiesi nowy TV ? :-)

J.

Data: 2019-01-09 16:59:59
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor

[...]

Raczej tak, chociaz z drugiej strony 75kg telewizory to chyba dzis ciezko trafic.

I nie trzeba sie bedzie z dosc dobrym majstrem klocic :-)
A kto sie kłoci?

Jak rozumiem nikt, ale jakis niesmak pozostaje :-)

Jest ok

Jest jeszcze jedno wyjscie - zobacz na moc tego telewizora, i policz
ile wydatkow na prad majster Ci zaoszczedzil :-)

To mogł ukrasc i sprzedac. Bysmy sie zyskiem podzielili :)))

Tylko kto powiesi nowy TV ? :-)

Ten sam majster. Tyle ze tym razem bez pospiechu i po uprzednim przemysleniu sprawy :)

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2019-01-09 18:16:45
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9D2B2CE5CF39budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

A na koniec sie powiesi na uchwycie i udowodni, ze gniotsja, nie łamiotsja :-)

J.

Data: 2019-01-09 18:21:48
Autor: u2
Wieszak na telwizor
W dniu 09.01.2019 o 18:16, J.F. pisze:
A na koniec sie powiesi na uchwycie i udowodni, ze gniotsja, nie łamiotsja :-)

J.

prawdziwy informatyk wiesza się razem ze swoim programem (c)

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2019-01-14 08:17:51
Autor: kk
Wieszak na telwizor
On 2019-01-09 00:18, J.F. wrote:
[...]

No mógłby się ubezpieczyć od swojej niekompetencji skoro tak mu nie wychodzi

Data: 2019-01-08 13:58:55
Autor: Robert Wańkowski
Wieszak na telwizor
W dniu 2019-01-08 o 08:52, J.F. pisze:
Miesiac jednak wisialo ... cos sie stalo, czy plastik poplynal pod
obciazeniem.
Miesiąc...czyli po powieszeniu Budzik trochę się pobawił tym ramieniem. :-) Domownicy pewnie podobnie tudzież goście. I się rozruszały kotwy.

Robert

Data: 2019-01-08 18:59:54
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik Robert Wańkowski robwan@wp.pl ...

[...]

Budzik akurat najmniej bo to nie w moim mieszkaniu.
Kilka razy telewizor był troche obracany natomiast nigdy nie był wyciagany na maksa od sciany.
W momencie spadniecia znajdował się bardzo blisko sciany.

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2019-01-06 12:40:19
Autor: RadoslawF
Wieszak na telwizor
W dniu 2019-01-06 o 11:42, Budzik pisze:

Jak byście podeszli do takiego tematu?

Kupił bym szafkę pod telewizor.

Pozdrawiam

Data: 2019-01-06 15:00:00
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor

Jak byście podeszli do takiego tematu?

Kupił bym szafkę pod telewizor.

Gratuluje umiejetnosci odpowiedzi na pytanie ktore nie zostało zadane...
Złosliwośc, brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem czy jeszcze coś innego?

--
Pozdrawia... Budzik
Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

Data: 2019-01-06 16:41:56
Autor: Jacek Maciejewski
Wieszak na telwizor
Dnia 06 Jan 2019 15:00:00 GMT, Budzik napisał(a):

Złosliwośc, brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem czy jeszcze coś innego?

Spoko, to tylko Radosław :) Uprasza się o ignorowanie. --
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-09 18:09:45
Autor: u2
Wieszak na telwizor
Dnia 06 Jan 2019 15:00:00 GMT, Budzik napisał(a):

Złosliwośc, brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem czy jeszcze coś
innego?

Spoko, to tylko Radosław :) Uprasza się o ignorowanie.

zabawny ten Jacek M., Radek podał najlepsze rozwiązanie, które Jatzek zamierza ignorować:)))))))

Data: 2019-01-07 14:07:38
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q0spg5$902$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 2019-01-06 o 11:42, Budzik pisze:
Jak byście podeszli do takiego tematu?
Kupił bym szafkę pod telewizor.

A jakby sie zlozyla ?
Problem ten sam :-)

J.

Data: 2019-01-07 22:22:48
Autor: RadoslawF
Wieszak na telwizor
W dniu 2019-01-07 o 14:07, J.F. pisze:

Jak byście podeszli do takiego tematu?
Kupił bym szafkę pod telewizor.

A jakby sie zlozyla ?

To by spadł z mniejszej wysokości i miał dodatkową amortyzację.

Problem ten sam :-)

Nie.
Jedyne przypadki składających się samoczynnie szafek pod telewizor
jakie znamy były wywołane wagą właściciela który był łaskaw na nie
stanąć, usiąść czy się przewrócić.

Pozdrawiam

Data: 2019-01-09 18:20:34
Autor: u2
Wieszak na telwizor
W dniu 07.01.2019 o 22:22, RadoslawF pisze:
[...]

ewentualnie alternatywą dla stolika jest projektor, ale znając Bu(c)ka to i to potrafi zniszczyć:)

Data: 2019-01-06 13:25:23
Autor: Jacek Maciejewski
Wieszak na telwizor
Dnia 06 Jan 2019 10:42:41 GMT, Budzik napisał(a):

Oczywiście majster poczuwa sie do winy ze zastosował kołki z zestawu a nie kupił sam jakichs wiekszych ale:
czy w takim przypadku mozna sie dopominac od sprzedawcy pokrycia przynajmniej czesci kosztów?

Majstra się nie czepiaj, wręczyłeś mu kołki to i ich użył. Jakby to była
Ameryka to mógłbyś wynająć papugę i wytoczyć proces producentowi
wieszaka. Więcej byś stracił niż zarobił ale byś miał przynajmniej
zabawę. Tu w kraju - nic nie zrobisz. W sumie miej pretensje do siebie.
Widziały gały co brały, trzeba było uruchomić krytyczne myślenie. Weź to
na klatę i nie zawracaj d... :) Ja bym w życiu nie powiesił TV na 5 cm kołki :) Pewnie w ogóle bym
kołków nie użył.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-06 15:00:00
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

[...]

Ja bym tez nie powiesił... Moje wieszaki w domu wieszałem sam i wisza do dzis. sprawa nie dotyczy mnie ale to inna inszosc.

Majster dostał zestaw (nie widziałem tych kołkow) ale imo doswiadczenie pozwala ocenic takie sprawy. Zreszta jak juz spadło to po pierwsze przyznał się ze chciał to poprawić, po drugie ze sam nie rozumie jak mogł na takie coś zawiesic, po trzecie wreszcie sam zaoferował rekompensate czesci kosztów. Tak to zwykle bywa jak wkrada sie pospiech, z drugiej strony to uczciwy człowiek i jak widac umiał przyznac sie do błędu.

Moje pytanie było własnie o odpowiedzialnosc producenta.
Rozumiem, ze twoim zdaniem producent moze sie wypiąc bedac całkowicie w prawie?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2019-01-06 16:40:34
Autor: Jacek Maciejewski
Wieszak na telwizor
Dnia 06 Jan 2019 15:00:00 GMT, Budzik napisał(a):

z drugiej strony to uczciwy człowiek i jak widac umiał przyznac sie do błędu.
Fakt, ładnie się znalazł. Rzadkość prawdziwa. Już choćby z tego powodu
byłbym mu odpuścił, taka postawa domaga się nagrody :)

Moje pytanie było własnie o odpowiedzialnosc producenta.
Rozumiem, ze twoim zdaniem producent moze sie wypiąc bedac całkowicie w prawie?
No wiesz, analizy prawnej to ci nie zrobię. Zwłaszcza że wątpię czy
znajdą się odpowiednie przepisy. Jeśli już to baaardzo ogólne. Z drugiej
strony, powództwo cywilne IMO może być o cokolwiek przeciw komukolwiek
więc jeśli ktoś gustuje w takiej rozrywce to wolna wola.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-06 16:59:59
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
[...]

Umowilismy sie ze jak coś bedzie potrzeba to przyjedzie, zrobi i na razie tematu nie ma.

[...]

Ja gustuje w tym sensie ze nie lubie takich sytuacji odpuszczac, bo potem jak sie znajdzie ktos taki jak ja i opisze temu sprzedawcy problem to on odpisze: sprzedałem tego 50 egzemplarzy a tylko panu spadło.
A w rzeczywistosci 30 wymieniło kołki a 5 którym spadło olali temat.
Innymi słowy - informacja zwrotna jest bardzo wazna, chociaz rozumiem, ze w dobie ograniczenia czasu komentarzy na allegro nieporzadana po stronie serwisu. --
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.
(Mądrość Wschodu)

Data: 2019-01-09 18:13:26
Autor: u2
Wieszak na telwizor
W dniu 06.01.2019 o 17:59, Budzik pisze:
[...]

oj bucek wiecznie ma probelmy, ciągle zadaje pytania na poziomie przedszkolaka:))))))))))))

Data: 2019-01-07 14:11:53
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1m6rkl2cs9zls.1bld3x2ayx0kb.dlg@40tude.net...
[...]

Dlaczego nic ?
Jest szkoda, jest producent ... ktory zwali na majstra, ze zle dziury zrobil :-)

W sumie miej pretensje do siebie.
Widziały gały co brały, trzeba było uruchomić krytyczne myślenie. Weź to
na klatę i nie zawracaj d... :)

Cos w tym jest.
Ale czy to majster nie powinien sie bardziej przejac ?
W koncu fachowiec.

Ja bym w życiu nie powiesił TV na 5 cm kołki :)

Ale jaki wieszak ? blisko sciany powinno starczyc.
A cegla jaka ? Jak dziurawka, to glebiej moze byc pusto :-(

Pewnie w ogóle bym kołków nie użył.

A czego ? Tasmy Tesa ? :-)

J.

Data: 2019-01-07 14:59:57
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor

[...]

Majster dziury zrobił ok, to po prostu nie miało prawa się trzymac, za duza masa, za duzy moment siły.

To jest wieszak do 75kg plus sam wieszak wazy około 15kg.
Ramie pozwala odsunac TV do metra od sciany...

[...]

Majster sie przejał, przyjął wine na klate i obiecał sie rozliczyc.
Ale ze znamy sie od lat to umowilismy sie na rozliczenie pracą.
Ale IMO wine oceniam w najlepszym razie po połowie majster / producent

Ja bym w życiu nie powiesił TV na 5 cm kołki :)

Ale jaki wieszak ? blisko sciany powinno starczyc.
A cegla jaka ? Jak dziurawka, to glebiej moze byc pusto :-(

Cegła pełna, czerwona. Tynk jakies poltora centymetra.
wiec finalnie trzymało się to moze na 3cm...

Pewnie w ogóle bym kołków nie użył.

A czego ? Tasmy Tesa ? :-)

Kołki sa przeciez ok. Tylko ze nie takie małe...

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2019-01-07 18:06:38
Autor: Jacek Maciejewski
Wieszak na telwizor
Dnia Mon, 7 Jan 2019 14:11:53 +0100, J.F. napisał(a):

Pewnie w ogóle bym kołków nie użył.

A czego ? Tasmy Tesa ? :-)

Śrub przelotowych.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-07 18:51:17
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1xqru3npzbz8v.tti09swuvfk7$.dlg@40tude.net...
Dnia Mon, 7 Jan 2019 14:11:53 +0100, J.F. napisał(a):
Pewnie w ogóle bym kołków nie użył.
A czego ? Tasmy Tesa ? :-)
Śrub przelotowych.

Troche trudno, jak druga strona sciany jest u sasiada. Albo 10m nad ziemia.

Poza tym jak malzonka zobaczy te sruby przelotowe ... no, skujesz tynk, przykrecisz, zatynkujesz, bedzie dobrze :-)

Ale tak prawde mowiac ... sciana z cegly dziurawki wytrzyma te sruby przelotowe,
jak sie ten wieszak rozlozy i 75kg powiesi na pelnym wysiegu ?

J.

Data: 2019-01-08 00:21:45
Autor: Marcin Debowski
Wieszak na telwizor
On 2019-01-07, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Chyba lepiej byłoby wykuć z przodu odpowiednią sekcję i zrobić plombę z betonu zalewając mocowania przy okazji. Ale po prawdzie, dla 50"/75kg w dziurawce, to dałbym odpowiedni, wąski stolik od dołu, który brałby na siebie cały cięzar i tylko asekurował TV do ściany. Ewentualnie powiesił na metalowych prowadnicach idących od góry do dołu jakby były warunki. Takie coś da się estetycznie zamaskować wąskim płatem jakiegoś regipsu przy okazji wpuszczając w to kable i może byc duzo ładniej niż z gołą scianą.

--
Marcin

Data: 2019-01-07 19:51:25
Autor: P.B.
Wieszak na telwizor
Dnia 07 Jan 2019 14:59:57 GMT, Budzik napisał(a):

Majster sie przejał, przyjął wine na klate i obiecał sie rozliczyc.
Ale ze znamy sie od lat to umowilismy sie na rozliczenie pracą.
Ale IMO wine oceniam w najlepszym razie po połowie majster / producent

Ale o co masz pretensje do producenta? Dał w zestawie kołki do betonu,
majster użył ich do zamocowania uchwytu do ceglanej ściany. Ja nie widzę tu
żadnej winy producenta.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2019-01-07 19:59:57
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik P.B. pbernat@wp.pl ...

[...]

Czyli twoim zdaniem 5cm kołki w betonie by to utrzymały? :) --
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
zmienić,  odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić,  i szczęścia,
aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło."  Stephen King

Data: 2019-01-08 06:03:06
Autor: WS
Wieszak na telwizor
On Monday, January 7, 2019 at 8:59:59 PM UTC+1, Budzik wrote:

Czyli twoim zdaniem 5cm kołki w betonie by to utrzymały? :)

Teoretycznie powinny

np. wg https://www.zamocowania.pl/kolki-rozporowe-fischer/kolki-rozporowe-duopower-dwukomponentowe/kolki-rozporowe-duopower-10-x-80-z-wkretem-fischer.html

1szt 6x50 w betonie wytrzymuje sile (pod dowolnym katem) 1.65kN, czyli ~168 kG
w plycie kart.gips 12.5mm 0.15kN czyli ~15.3 kG czyli nawet w takiej plycie powinno wytrzymac

Stawiam, ze zle zamontowane, np. za duza srednica otworu, trafil w pustke w scianie itp...

Producent/sprzedawca wykreci sie tego typu tabela nosnosci kolkow...

WS

Data: 2019-01-08 07:14:09
Autor: WS
Wieszak na telwizor
On Tuesday, January 8, 2019 at 3:03:08 PM UTC+1, WS wrote:

[...]

Update ;) nie doczytalem o tym metrowym raminiu... wtedy w kart.gipsie bym nie montowal :), ale w betonie wychodzi, ze 2 takie kolki na gorze powinny byc wystarczajace

Data: 2019-01-08 17:24:38
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Użytkownik "WS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:01e8c20e-50be-4d20-a74d-e3ee2bc2ad5a@googlegroups.com...
[...]

O to to to, nawet jesli ramie ma tylko pol metra, to ja kartonowi nie dowierzam :-)

ale w betonie wychodzi, ze 2 takie kolki na gorze powinny byc wystarczajace

Tam jeszcze chyba dzwignia dochodzi, bo na czesc na scianie to mi na waską wyglada.
i tych 75kG moze sie te 300kG na srubach zrobic.

A te 168kG to w betonie, a nie w tynku i cegle :-)

J.

Data: 2019-01-08 10:17:00
Autor: WS
Wieszak na telwizor
On Tuesday, January 8, 2019 at 5:25:44 PM UTC+1, J.F. wrote:

Tam jeszcze chyba dzwignia dochodzi, bo na czesc na scianie to mi na waską wyglada.
i tych 75kG moze sie te 300kG na srubach zrobic.

to chyba to: http://maclean.pl/media/djcatalog2/images/27207-11_f.jpg

"na oko" w betonie 2 by wystarczyly,

A te 168kG to w betonie, a nie w tynku i cegle :-)

no tak, ale w tej odnodze watku bylo pytanie o beton...
wg podanego wczesniej linku (jest tam pod koniec tabelka obciazen konkretnych kolkow fishera) w cegle PELNEJ juz tylko 0.55 kN, pustaki ceramiczne zalezy od typu... 0,23 kN albo nie uzywac !!!

Jednak dalej bym sie upieral, ze zawalil montazysta... powinien sprawdzic/zmienic kolki/? jak juz widzial, ze tam tyle tynku...

Data: 2019-01-09 00:35:53
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Dnia Tue, 8 Jan 2019 10:17:00 -0800 (PST), WS napisał(a):
[...]

170mm wysokosci czesci sciennej, ale od gornych srub do dolnek
krawedzi to pewnie 160mm, ramie 485mm+troche grubosci telewizora -
dzwignia 3x.

No ale tylko 225kG, to dwa kolki moga wystarczyc.

A te 168kG to w betonie, a nie w tynku i cegle :-)
no tak, ale w tej odnodze watku bylo pytanie o beton...

Ale tynk trzeba nawiercic :-)

wg podanego wczesniej linku (jest tam pod koniec tabelka obciazen
konkretnych kolkow fishera) w cegle PELNEJ juz tylko 0.55 kN,

A swoja droga ciekawe czemu.
Cegla nie wytrzyma ? Bo dla kolka nie powinno byc roznicy ..

pustaki ceramiczne zalezy od typu... 0,23 kN albo nie uzywac !!!

Jednak dalej bym sie upieral, ze zawalil montazysta... powinien
sprawdzic/zmienic kolki/? jak juz widzial, ze tam tyle tynku...

No i sam mowil, ze jeden luzny.

Ale z drugiej strony - dostaje komplet do zamontowania, a nie wiemy
jakie dokladnie kolki dali.
A tu jeden pownien ze 150kG wytrzymac.

Te kolki Fishera to srednica zewnetrzna ?
A widze - sruba do tego fi 4.5 .. na 168kG ?

Przy normalnym M4.5 troche bym sie bal, ale moze te wkrety do drewna
(kołkow?) ciut mocniejsze ...

J.

Data: 2019-01-09 11:39:59
Autor: ń
Wieszak na telwizor
Ten uchwyt z linku ma wadliwą konstrukcję: wysokość części ściennej jest zbyt mała przy takiej dopuszczalnej masie i ramieniu.
Mam uchwyt UPPLEVA z Ikei do 20 kg gdzie część ścienna ma 22 cm wysokości a odległość między śrubami górną i dolną to 18 cm.

-- -- -
http://maclean.pl/media/djcatalog2/images/27207-11_f.jpg

Data: 2019-01-09 16:59:59
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik ń ku@ta.sie ...

Ten uchwyt z linku ma wadliwą konstrukcję: wysokość części ściennej
jest zbyt mała przy takiej dopuszczalnej masie i ramieniu. Mam
uchwyt UPPLEVA z Ikei do 20 kg gdzie część ścienna ma 22 cm
wysokości a odległość między śrubami górną i dolną to 18 cm. http://maclean.pl/media/djcatalog2/images/27207-11_f.jpg
Ale mowisz o metrowym ramieniu czy o polmetrowym.
Bo to juz prostowałem ze zle mi sie skojarzylo i ze maks ramie to pol metra.

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2019-01-09 11:34:41
Autor: ń
Wieszak na telwizor
Może w betonie na styk by utrzymały, jeśli tynk cienkowarstwowy.
1 metr ramienia to bardzo duża siła wyciągająca (oblicz).
Kołki nie lubią być wyciągane, za to dobrze pracują na ścinanie.
W 98% przypadków wymieniam kołki i zwykle też śruby w zestawach do wieszania czegokolwiek.
Trudno kupić cienkie i długie kołki.
Zwykle przy fi 6 mm (kołka) długość kołka to 50 mm, przy 8 mm (kołka) długość kołka to 65 mm, dłuższe to specjalistyczne i drogawe (jakie np. Tox czy podobne, oczywiście grosze przy wartości telewizora).
Dobre są kołki w Ikei, kupuję tam lub w Leroy Merlin.
Osadzenie ma też wielkie znaczenie, przy tynku można łeb kołka wprowadzić w tynk aż do cegły.
Średnica wiertła nie powinna być za duża, gdy kołek mogę wsunąć a nie wbijać to wiem, że za duża.
Są też kołki klejone (chemiczne) i metalowe.

U mnie TV wisi na kołkach (4 szt. 8x65mm? śruby 5 mm z łbem sześciokątnym) w ścianie z ceramiki drążonej, dla odmiany karnisz do zasłon w żelbetowym nadprożu bezustannie wyciąga kołki (5x50 mm?).
Ale mój TV jest znacznie lżejszy, a taki ciężki jak Twój to wieszałbym na kołkach fi 10 mm w betonie (dług. 8 cm) lub 12 mm w cegle (nawet 10 cm).

-- -- -
Czyli twoim zdaniem 5cm kołki w betonie by to utrzymały?

Data: 2019-01-09 16:59:59
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik ń ku@ta.sie ...

Ale mój TV jest znacznie lżejszy, a taki ciężki jak Twój to
wieszałbym na kołkach fi 10 mm w betonie (dług. 8 cm) lub 12 mm w
cegle (nawet 10 cm).

Dokładnie tak mysle ze coś takeigo powinno tam byc zastosowane. I to nie 4szt a 6 a moze i 8.
Koszt spokoju jest pomijalny.

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2019-01-08 01:44:59
Autor: Queequeg
Wieszak na telwizor
P.B. <pbernat@wp.pl> wrote:

Ale o co masz pretensje do producenta? Dał w zestawie kołki do betonu,
majster użył ich do zamocowania uchwytu do ceglanej ściany. Ja nie widzę tu
żadnej winy producenta.

Pytanie czy bylo to napisane w instrukcji.

Data: 2019-01-07 20:14:40
Autor: Robert Wańkowski
Wieszak na telwizor
W dniu 2019-01-07 o 18:51, J.F. pisze:

Ale tak prawde mowiac ... sciana z cegly dziurawki wytrzyma te sruby przelotowe,
jak sie ten wieszak rozlozy i 75kg powiesi na pelnym wysiegu ?

Kotwy chemiczne i można spać spokojnie.

Robert

Data: 2019-01-08 00:27:41
Autor: Marcin Debowski
Wieszak na telwizor
On 2019-01-07, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
[...]

Na pełnym wysiegu w dziurawce? Jaka tam jest grubość ścianki tej cegły? Co to sa te kotwy chemiczne, bo moze rozumiem to jakoś inaczej?

--
Marcin

Data: 2019-01-08 01:43:38
Autor: Queequeg
Wieszak na telwizor
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale czy to majster nie powinien sie bardziej przejac ?
W koncu fachowiec.

Fachowiec, ale czemu mialby nie wierzyc instrukcji i producentowi wieszaka? Dali takie kolki, to widac wiedza, co robia :)

Data: 2019-01-06 13:26:36
Autor: Robert Wańkowski
Wieszak na telwizor
W dniu 2019-01-06 o 11:42, Budzik pisze:
Majster przyjechał, ogladamy. Kołki w zestawie 5cm długie.
A w papierach od uchwytu nie było wzmianki, aby w razie potrzeby dostosować kotwy do ściany?

Robert

Data: 2019-01-06 15:00:00
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik Robert Wańkowski robwan@wp.pl ...

Majster przyjechał, ogladamy. Kołki w zestawie 5cm długie.
A w papierach od uchwytu nie było wzmianki, aby w razie potrzeby dostosować kotwy do ściany?

Sprawdze, dziekuje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

Data: 2019-01-06 13:55:49
Autor: Marcin Debowski
Wieszak na telwizor
On 2019-01-06, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Jakie to kołki? Weź podlinkuj jakiś obrazek. O typ chodzi. Takie zwykłe, chamskie z plastikową osłona czy jakieś kotwy?

A jak pusciło?
- po prostu wyjechało ze ściany?
- pękła cegła?
- ...?

czy w takim przypadku mozna sie dopominac od sprzedawcy pokrycia przynajmniej czesci kosztów?

Kiedy kupione? Dowody kupna są?

--
Marcin

Data: 2019-01-06 15:00:00
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik Marcin Debowski agatek@INVALID.zoho.com ...

[...]

Najprawdopodobniej zwykłe plastikowe. Osobiście nie widziałem, a majster jak przyjechał to powiedział, ze zabiera bo mu wstyd :))))
Zapytam, moze zrobiono zdjecia.

A jak pusciło?
- po prostu wyjechało ze ściany?
- pękła cegła?
- ...?

Wyjechało ze sciany.

czy w takim przypadku mozna sie dopominac od sprzedawcy pokrycia przynajmniej czesci kosztów?

Kiedy kupione? Dowody kupna są?

Oczywiście. Kupiony moze z miesiac temu, jest faktura, zresztą zakup był przez allegro.

P.S. Jakie to są kołki kotwy bo nie znam chyba rozwiazania?

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2019-01-06 17:36:30
Autor: Marek Panek
Wieszak na telwizor
On 06.01.2019 16:00, Budzik wrote:
[...]

Niemerytorycznie (bez odniesienia do aspektów prawnych): doświadczyłem podobnych trzech zdarzeń. Pierwsze: analogiczne z telewizorem - też odpadł, drugie - wieszak na płaszcze w przedpokoju i trzecie - uchwyt na papier toaletowy (sic!). W obydwu ostatnich nastąpiło samoistne obluzowanie mocowanych przedmiotów. Wszędzie były zastosowane typowe (załączane do kompletów) kołki plastikowe w ścianie z pełnej cegly. Moim zdaniem plastik pod obciążenien ulega po prostu odkształeniu niesprężystemu, czyli płynie i trwale się odkształca, dlatego w przyszłości rekomendowałbym właśnie rozprężne kotwy metalowe
pzdrw
M.

Data: 2019-01-06 22:59:59
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik Marek Panek marek.panek@gmail.com ...

[...]

Sprawdze, z tym ze to nie ten przypadek bo ten uchwyt wisiał moze miesiac...
Zaraz sobie wyguglam kotwy metalowe...

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-01-07 20:17:38
Autor: Robert Wańkowski
Wieszak na telwizor
W dniu 2019-01-06 o 23:59, Budzik pisze:
[...]

I spadnie Ci drugi TV. :-) Kotwy metalowe tylko do betonu.

Robert

Data: 2019-01-06 18:18:01
Autor: Robert Wańkowski
Wieszak na telwizor
W dniu 2019-01-06 o 17:36, Marek Panek pisze:
dlatego w przyszłości rekomendowałbym właśnie rozprężne kotwy metalowe
Do czego? Do betonu tak, ale nie do ścian.
Nie ta grupa, ale są tylko dwa rozwiązania dające max pewność.
Kotwy chemiczne lub kołki ramowe Fischer-a, które na pozór wydają się gładkie.

Robert

Data: 2019-01-07 00:30:21
Autor: Marcin Debowski
Wieszak na telwizor
On 2019-01-06, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
[...]

Zalezy co to za ściana. Jak pustak czy coś wybitnie miękkiego to oczywiście zgoda, ale są kotwy, które warstwę zewnętrzną mają zrobioną z bardziej miękkiego metalu/spieku a powierzchnia ma dość dużą szorstkość. Konstrukcja z grubsza jak dla typowej kotwy do betonu, ale ma zwiększoną przyczepność (szorstkość) i większą tolerancję na "dokręcenie". Wieszałem na takich kotwach 2 telewizory, nie tak ciężkie jak u watkotwórcy ale w bardzo kiepskiej (miękkiej), ścianie. --
Marcin

Data: 2019-01-07 20:25:58
Autor: Robert Wańkowski
Wieszak na telwizor
On 2019-01-06, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
[...]

Zobacz jak wygląda wspomniany Fischer.
https://sklepfischer.pl/kolki-ramowe-uniwersalne-fur-t-fischer/fur-10x160-t-kolek-ramowy-torx-fischer-88759.html

Każdy występ w kołku niezależnie się wysuwa. W metalowym jak się oprze powierzchnia kotwy o najbliższy występ w ścianie to w innym miejscu już się nie oprze. A jak się oprze to rozkruszy wcześniejszy.
W plastikowym każdy w miarę równa dociska się ścian otworu.

Robert

Data: 2019-01-07 23:00:00
Autor: Marcin Debowski
Wieszak na telwizor
On 2019-01-07, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
[...]

Kotwa działa jak nazwa wskazuje na zasadzie kotwicy, a dalej dokręcając spinasz odcinek, więc rozpychanie pomiedzu nie jest potrzebna. Istotne, żeby nie spiąć z siłą, która zmiażdży wszystko co pomiędzy. Jak napisałęm w innym poście, przy jednolitej cegle da się to zrobić, choć uważać z dokręceniem trzeba. Zawsze też można dać w dziurę trochę kleju epoksydowego dla pewności.

--
Marcin

Data: 2019-01-08 13:53:35
Autor: Robert Wańkowski
Wieszak na telwizor
Zawsze też można dać w dziurę trochę kleju
epoksydowego dla pewności.
No i doszliśmy do kotwy chemicznej. Bo tym ona jest, klej dwuskładnikowy z kruszywem w kartuszu, który utwardza się w kilka minut.

Robert

Data: 2019-01-09 00:23:09
Autor: Marcin Debowski
Wieszak na telwizor
On 2019-01-08, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
Zawsze też można dać w dziurę trochę kleju
epoksydowego dla pewności.
No i doszliśmy do kotwy chemicznej. Bo tym ona jest, klej dwuskładnikowy z kruszywem w kartuszu, który utwardza się w kilka minut.

No to rozumiemy tak samo. Mimo wszystko bałbym aby na czymś takim powieścić w cegle dziurawce. No chyba, że tego kleju nawalisz tyle, że wypełni dośc mocno te dziury.

--
Marcin

Data: 2019-01-07 05:59:58
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
[...]

Akurat w tym przypadku zwykła czerwona cegła.

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2019-01-07 01:10:29
Autor: Marcin Debowski
Wieszak na telwizor
On 2019-01-06, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
[...]

Czy w instrukcji jest jakaś wzmianka, że montaz powinien być dokonany przez specjalistę (w ten deseń)?

Jak chcesz spróbować, to nie będzie to zwykła reklamacja, a jej połacznie z podniesieniem, że chodzi o produkt niebezpieczny (art. 449kc). Spróbowałbym dryndnąć do IH lub UoKiK i zapytac co o tym myślą i co z tym formalnie zrobić. Tylko nie jestem pewien czy to się jednak finalnie nie odbije na monterze.

P.S. Jakie to są kołki kotwy bo nie znam chyba rozwiazania?

Takie, które w tylnej części, pod dokręceniu, formują zgrubienie. Np.
https://i.pinimg.com/originals/8b/74/ca/8b74cacdb552764e126c839cad49bfac.jpg

Na samym końscu jest stożek, który rozpycha okładzinę.

--
Marcin

Data: 2019-01-07 05:59:59
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
[...]

OK, dziekuje.

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2019-01-07 20:29:14
Autor: Robert Wańkowski
Wieszak na telwizor
Takie, które w tylnej części, pod dokręceniu, formują zgrubienie. Np.
https://i.pinimg.com/originals/8b/74/ca/8b74cacdb552764e126c839cad49bfac.jpg

Na samym końscu jest stożek, który rozpycha okładzinę.
To się nie nadaje do cegły, nawet pełnej. To są do betonu.

Robert

Data: 2019-01-07 22:54:14
Autor: Marcin Debowski
Wieszak na telwizor
On 2019-01-07, Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> wrote:
[...]

MZ. to zalezy co to za cegla, jaka średnica kotwy i jak miękka jest osłonka. Problem z kotwą w cegle jest taki, że cegła ma strukturę dość porowatą i jest miekka, ale jeśli średnica jest wystarczająco duża to na ogół trzyma dobrze. Oczywiście nie tak jak w betonie, ale jeśli nie przegniesz z dokręceniem (stożek zakotwiczy, a nic nie pęknie) to jest ok. Miękka osłonka pomaga w ogranicznniu pęknięć (większa tolerancja przy dokręcaniu). Dwa TV tak powiesiłem i stawałem przed powieszeniem na wieszaku (~100kg). Średnice kółków miałem chyba 1.2-1.5cm, 4x, po jakies 10-12cm długości.

Tych kołków Fishera nie znałem, porozglądam się z nimi na przyszłość, dzięki.

--
Marcin

Data: 2019-01-07 14:16:33
Autor: J.F.
Wieszak na telwizor
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9CF9FD35770Fbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Kolek wyjezdza ze sciany, jak mu majster za duza dziure zrobi.

To taki uchwyt blisko sciany, czy mozna odchylic daleko ?

Jak blisko, to sily glownie poprzeczne, nie powinno wyjechac, chyba ze majster kiepsko zmontowal.

J.

Data: 2019-01-06 16:07:44
Autor: Shrek
Wieszak na telwizor
W dniu 06.01.2019 o 11:42, Budzik pisze:

Jak byście podeszli do takiego tematu?

Rzuciłbym okiem co w instrukcji, napisał do producenta i na wiele nei liczył. Swoją drogą to niezły ten majster...

Shrek

Data: 2019-01-06 18:00:00
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Jak byście podeszli do takiego tematu?

Rzuciłbym okiem co w instrukcji, napisał do producenta i na wiele nei liczył. Swoją drogą to niezły ten majster...

W instrukcji jest napisane: zamontuj na 6 kołkow, w zestawieniu czesci sa narysowane 4 przy których nie podano zresztą wymiarów (pozostałe sruby są zwymiarowane).

Majster zamontował na 5 ale sam mowił, ze jeden to juz prawie w ogole nie trzymał.

A majster naprawde niezły zrobił na tip top remont całego domu i złego słowa nie dam powiedziec. No po prostu cos mu tego jednego dnia odwaliło.

--
Pozdrawia... Budzik
"Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

Data: 2019-01-07 05:59:59
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
[...]

A Ty tego nie widziałeś jak on to montował? Jak napisałeś o
rozkładanym ramieniu to az mnie ciarki przeszły. Nie że to
rozwiązuje problem, ale skoro majstra nie chcesz ruszyć to mega
opieprz Tobie się nalezy, bo przecież widać, że kwestie kumasz.

To nie było u mnie. Ogladam sprawe po fakcie.
To nei chodzi o to ze majstra nie chce ruszac, coś tam pewnie odpracuje skoro sam sie zaoferował, a ze wspolrpacujemy od lat to krzywdy miec nie bedzie pomimo tego.
Ale imo producent nabroił rownie mocno jak majster... No powiedzmy 40 do 60% :)

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2019-01-06 21:11:52
Autor: WAM
Wieszak na telwizor
On 06 Jan 2019 10:42:41 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Jak byście podeszli do takiego tematu?
Zgłosiłbym do swojego ubezpieczyciela :) ubezpieczenie szklanych
przedmiotów od stłuczenia (składowa ubezpieczenia mieszkania).

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2019-01-06 22:59:59
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik WAM nospam@nowam.nopl.pl ...

Jak byście podeszli do takiego tematu?

Zgłosiłbym do swojego ubezpieczyciela :) ubezpieczenie szklanych
przedmiotów od stłuczenia (składowa ubezpieczenia mieszkania).

A o tym nie pomyslałem.
Ciekawe czy zainteresowani maja takowe. Dam znać. Dzieki za podpowiedz.

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2019-01-07 15:05:48
Autor: Michał Jankowski
Wieszak na telwizor
W dniu 06.01.2019 o 11:42, Budzik pisze:

Majster przyjechał, ogladamy. Kołki w zestawie 5cm długie. 4szt....
Uwzgledniajac tynk na scianie, grubosc blachy - w scianie trzymało się
toto moze na 3 centymentrach...

Kołek powinien być cały w ścianie, więc blacha nie ma znaczenia dla długości kołka (ma znaczenie dla długości wkręta).

Ale jakiej średnicy te kołki?, bo tu jest pewnie pies pogrzebany. Nie wiem dlaczego, ale producenci wieszaków na wszystko lubią dawać kołeczki, na których nawet ręcznik wisieć nie chce. Do powieszenia ciężkich przedmiotów na cegle to ja daję kołki 12mm (ostatecznie 10) i jeszcze nic mi nie wyjechało.

Albo można dać kotwy tulejowe, na tym to bramy ludzie wieszają...

Na kołku np. 6mm to święty obrazek można powiesić najwyżej.

   MJ

Data: 2019-01-07 15:59:57
Autor: Budzik
Wieszak na telwizor
Użytkownik Michał Jankowski michalj@fuw.edu.pl ...

[...]

Dokładnie. Ale Juz grubośc tynku ma znaczenie no chyba ze kołek wbijesz głebiej...

[...]

Wydaje mi się ze 0,8 ale głowy nie dam bo tak jak pisałem, majster zabrał kołki bo  powiedział ze jeszcze je nie daj boze komus pokazemy :)))

Albo można dać kotwy tulejowe, na tym to bramy ludzie wieszają...

Na kołku np. 6mm to święty obrazek można powiesić najwyżej.

Ano. Dzis zamontował podobno na kołkach 12mm, 12cm długich wiec pewnie juz teraz bedzie wisiało :)
Zwlaszcza ze nowy tv o połowe lzejszy bo zwykłe LCD a nie plazma.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2019-01-14 01:01:42
Autor: kk
Wieszak na telwizor
On 2019-01-06 11:42, Budzik wrote:
[...]

Tu trzeba eksperta, który to na miejscu i ze sprzętem oceni a nie że my tu będzie wymyślali nie wiadomo co. Znam przypadek, że 50-litrowy bojler do wanny spadł bo źle został zamocowany, szczęśliwie jak nikogo tam nie było. Wydaje mi się, że to raczej zawsze będzie wina montującego, który musi ocenić czy można użyć tego, co producent udostępnił. Bo nie problem w złożeniu sprzętu dostarczonego przez producenta tylko montażu z czymś co jest producentowi nieznane.

Wieszak na telwizor