Wieszanie szafek kuchennych.

Data: 2010-09-07 08:04:27
Autor: jagr
Wieszanie szafek kuchennych.
Może ktoś mi podpowie - jak prawidłowo powinny wyglądać haki do wiesania szafek kuchennych. Będę wieszał nowe szafki i chciałbym to zrobić fachowo.
Te poprzednie wieszałem różnie. Na kołki drewniane i haczyki kute wbijane, albo na kołki plastikowe i zwykłe (ale spore) wkręty tzw. do drewna.
Są jakieś "specjalne" haki do tych celów?
Pozdrawiam wszystkich miłośników majsterkowania.
Janusz

Data: 2010-09-07 08:19:17
Autor: ***Einstein***
Wieszanie szafek kuchennych.
Witam
Pytanie zasadnicze czy szafki masz na uchwyty (2 po rogach?), jesli tak to powinno siezastosować kołki rozporowe fi 10 np. z haczykami. Do współczesnych szafek (inny rodzaj mocowania) stosuje się listwy metalowe montowane na kołki rozporowe tradycyjne.
Pozdrawiam

Data: 2010-09-07 08:45:49
Autor: jagr
Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości news:i64lh6$qjl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Fujara jestem. Do dziś nie wiedziałem, że szafki montuje się na jakieś stalowe listwy.
Hehe. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Idę do metalowego i nabędę stosowną listwę. Bo szafki mają takie jakby pazurki z tyłu, które się telepią.
Teraz rozumiem, że to właśnie za te pazurki wiesza się szafki na listwie.
Teraz damy radę.
Dzięki.
Janusz.

Data: 2010-09-07 00:54:19
Autor: Jarek P.
Wieszanie szafek kuchennych.
On 7 Wrz, 08:45, "jagr" <j...@WYTNIJinteria.pl> wrote:
..
[...]

Żeby było w pełni fachowo, do mocowania tej listwy zaopatrz się w
kołki odpowiednie do ściany, jaka jest u ciebie, zwłaszcza jeśli to
ściana z pustaka ceramicznego, cegły dziurawki albo czegoś w tym
stylu.

J.

Data: 2010-09-07 08:37:06
Autor: Panslavista

"jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> wrote in message news:4c85d633$0$20991$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kup listwę drewnianą  5x4 i przykręć ją na dobrych kołkach na wysokości den szafek. Ona poniesie ich ciężar, dzięki temu szafki się nie oberwą pod ciężarem zawartości, nie poniesiesz strat w zastawie, ani nie narazisz życia członków rodziny, no chyba, żebyś chciał... Do tych listew możesz umocować haczyki lub relingi...

Data: 2010-09-07 15:27:30
Autor: Ero Walensdorf

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości

Kup listwę drewnianą  5x4 i przykręć ją na dobrych kołkach na wysokości den szafek. Ona poniesie ich ciężar, ...

Już widzę, jak moja małżonka zareagowałaby na przykręcenie do ściany łaty pod szafkami:-)

EWa

Data: 2010-09-07 15:43:21
Autor: Panslavista

"Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote in message news:4c863dc3news.home.net.pl...

[...]

Można ją zabejcować i polakierować, dopasować kolorystycznie do mebli kuchennych. Rozwiązanie proste, tanie i bezpieczeństwo dla sprzętów i domowników. Mojej teściowej wytukła się zastawa z szafki nad zlewozmywakiem... Spora strata, zwłaszcza, że pogięła zlewozmywak z nierdzewki...

Data: 2010-09-07 19:40:44
Autor: Jarek P.

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c86417d$0$21001$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Yes yes yes! Polakierowana i dopasowana kolorystycznie małżonka szczęśliwsza będzie.
Tylko z tym bejcowaniem nie przesadzać, bo taka zabejcowana na miękko bezpieczna może już nie być, nabrudzić w kuchni może no i  strasznego kaca będzie potem miała.

J.

Data: 2010-09-07 20:02:34
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:i65tf4$brr$1inews.gazeta.pl...

[...]

Panslavista już niejedną zabejcował i warto było dla dopasowanej kolorystycznie kuchni.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-09-07 21:00:49
Autor: NotBear
On 2010-09-07 08:37, Panslavista wrote:
Kup listwę drewnianą  5x4 i przykręć ją na dobrych kołkach na wysokości den
szafek. Ona poniesie ich ciężar [...]

A przypadkiem nie zadziala rownoczesnie jak zawias, powodujac, ze gorne kolki zamiast pracowac tylko na scinanie beda dodatkowo wyciagane ze sciany lub zginane?

Nie znam sie, ale na moj rozum sensowne podparcie szafki winno obejmowac cala glebokosc, tak samo jak podpiera sie polki scienne.
Przyklad: http://www.dacter.pl/podpory/katownik05.jpg

--
NotBear

Data: 2010-09-07 21:03:14
Autor: Panslavista

"NotBear" <paulcom.HATESPAM@interia.pl> wrote in message news:i6622q$slc$1inews.gazeta.pl...
On 2010-09-07 08:37, Panslavista wrote:
[...]

Jeżeli dasz kołki rozprężne metalowe fi = 10 lub więcej nie ma mozliwości wyrwania ich ze ściany. Można zastosować też kotwy chemiczne lub wstrzeliwane.

Data: 2010-09-07 22:23:07
Autor: NotBear
On 2010-09-07 21:03, Panslavista wrote:
Jeżeli dasz kołki rozprężne metalowe fi = 10 lub więcej nie ma mozliwości
wyrwania ich ze ściany. Można zastosować też kotwy chemiczne lub
wstrzeliwane.

Skoro ani wyrwac ani sciac sie tego nie da... to po co ta podpora? Dla ozdoby (watpliwej) chyba :-)

--
NotBear

Data: 2010-09-07 22:28:22
Autor: Panslavista

"NotBear" <paulcom.HATESPAM@interia.pl> wrote in message news:i666tq$i7f$1inews.gazeta.pl...
On 2010-09-07 21:03, Panslavista wrote:
[...]

Widziałem szafkę rozerwaną.

Data: 2010-09-07 21:03:31
Autor: Jan Werbiński
Wieszanie szafek kuchennych.
Jeżeli szafka będzie podparta, to siła wyciągania będzie dla prawidłowo osadzonego kołka pomijalna.

Data: 2010-09-07 21:20:33
Autor: Panslavista

"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message news:4c868c8b$0$22809$65785112news.neostrada.pl...
Jeżeli szafka będzie podparta, to siła wyciągania będzie dla prawidłowo osadzonego kołka pomijalna.

Chyba, że bloczki są pianobetonowe.

Data: 2010-09-08 15:05:47
Autor: TomaSz.
Wieszanie szafek kuchennych.
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Panslavista' Wpis z dnia 07-09-2010:

[...]

Tylko po co tak kombinować, hę?

Są specjalne listwy stalowe, dostosowane to tych zaczepów, co je kolega
"jagr" posiada przy szafkach.
Montaż banalny - nie trzeba celować w konkretne miejsce pod zaczepy, szafki
wiesza się jednoosobowo, ściąga również.
Jak ktoś ma słabą ścianę, to może tą listwę mocować kołkami nawet co  5 cm.

Nie wiedzę powodu, by wyważać lata temu otwarte drzwi.

--
TomaSz.

Data: 2010-09-08 16:07:34
Autor: Panslavista
Wieszanie szafek kuchennych.
"TomaSz." <usenet_mail@op.pl> wrote in message news:ldbagcd6fn4v$.dlgusenet.mail.op.pl...
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Panslavista'
Wpis z dnia 07-09-2010:

[...]

Swoje wieszałem sporo lat temu.

Data: 2010-09-10 15:23:34
Autor: TomaSz.
Wieszanie szafek kuchennych.
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Panslavista' Wpis z dnia 08-09-2010:

Nie wiedzę powodu, by wyważać lata temu otwarte drzwi.

Swoje wieszałem sporo lat temu.

Mi na listwie montowali meble jakieś 8-9 lat temu i wtedy faktycznie
pierwszy raz widziałem to rozwiązanie.
Teraz to norma.

--
TomaSz.

Data: 2010-09-07 16:39:15
Autor: Jan Werbiński
Wieszanie szafek kuchennych.
Użytkownik "jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> napisał w wiadomoœci news:4c85d633$0$20991$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ikea. Użyłem grubych kołków fi 12 i wkrętów z łbem szeœciokštnym. Szafki wiszšce pomiędzy sobš zostały skręcone przed dokręceniem do œciany, a także dodatkowo przykręcone do szafek wysokich. Opcjonalnie mogłem też użyć listwy wspierajšcej pod szafkami, ale zawsze mogę jš dołożyć póŸniej.
Wysokoœć zawieszenia szafek zdeterminowania szafkš wysokš i cokołem pod niš.

Data: 2010-09-10 07:49:07
Autor: jagr
Wieszanie szafek kuchennych raz jeszcze
Nawiązując ... kupiłem szynę, kołki i śruby z łbem sześciokątnym. OK.
Na początek wieszałem szafkę w łazience. Przyciąłem szynę do długości szfki minus obramowanie tylne. W ten sposób po powieszeniu i dokręceniu od środka szafki wisi ona na ścianie nie tworząc żadnej szpary. Przylega bardzo dobrze.

Ale mam dylemat. Z kolei w kuchni będę wieszał trzy szafki obok siebie na jednej długiej listwie i siłą rzeczy powieszone szafki będą na górze odstawać od ściany na grubość listwy mocującej. Inaczej być nie może.
I teraz właśnie pytanie. Jak jest prawidłowo?
Czy odstające szafki nie będą brzydko wyglądać?
Przed pierwszą i za ostatnią szafką będą widoczne końce listew.
Czy tak ma być?
Pozdrawiam,
Janusz

Data: 2010-09-10 07:59:34
Autor: Panslavista
"jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> wrote in message news:4c89c718$0$27038$65785112news.neostrada.pl...
[...]

    Nie tylko brzydko, ale niebezpiecznie - coś może wyjechać komuś na głowę po pochyłości. Rozwiązaniem byłoby wpuszczenie w ścianę.
    W moim rozwiązaniu szafki stoją na listwie, zaś haki tylko utrzymują górę szafki. Oczywiście moje rozwiązanie jest najtańsze, a przy tym dające szafkom i ludziom bezpieczeństwo. Listwy zostały zabejcowane i pomalowane. Jeżeli kto nie chce mieć takiej listwy widocznej może wykorzystać ją do powieszenia oświetlenia świecącego prosto na blat - wtedy listwy skryją się za szybkami  maskującymi świetlówki czy halogeny.

Wieszanie szafek kuchennych.