Wieszanie szafek kuchennych.

1 Data: Wrzesień 07 2010 08:04:27
Autor: jagr
Wieszanie szafek kuchennych.
Może ktoś mi podpowie - jak prawidłowo powinny wyglądać haki do wiesania
szafek kuchennych. Będę wieszał nowe szafki i chciałbym to zrobić fachowo.
Te poprzednie wieszałem różnie. Na kołki drewniane i haczyki kute wbijane,
albo na kołki plastikowe i zwykłe (ale spore) wkręty tzw. do drewna.
Są jakieś "specjalne" haki do tych celów?
Pozdrawiam wszystkich miłośników majsterkowania.
Janusz

2 Data: Wrzesień 07 2010 08:19:17
Autor: ***Einstein***
Re: Wieszanie szafek kuchennych.
Witam
Pytanie zasadnicze czy szafki masz na uchwyty (2 po rogach?), jesli tak to powinno siezastosować kołki rozporowe fi 10 np. z haczykami. Do współczesnych szafek (inny rodzaj mocowania) stosuje się listwy metalowe montowane na kołki rozporowe tradycyjne.
Pozdrawiam

3 Data: Wrzesień 07 2010 08:45:49
Autor: jagr
Użytkownik "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Fujara jestem. Do dziś nie wiedziałem, że szafki montuje się na jakieś
stalowe listwy.
Hehe. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Idę do metalowego i nabędę stosowną
listwę. Bo szafki mają takie jakby pazurki z tyłu, które się telepią.
Teraz rozumiem, że to właśnie za te pazurki wiesza się szafki na listwie.
Teraz damy radę.
Dzięki.
Janusz.

4 Data: Wrzesień 07 2010 00:54:19
Autor: Jarek P.
Re: Wieszanie szafek kuchennych.
On 7 Wrz, 08:45, "jagr" <j...@WYTNIJinteria.pl> wrote:
..
[...]

Żeby było w pełni fachowo, do mocowania tej listwy zaopatrz się w
kołki odpowiednie do ściany, jaka jest u ciebie, zwłaszcza jeśli to
ściana z pustaka ceramicznego, cegły dziurawki albo czegoś w tym
stylu.

J.

5 Data: Wrzesień 07 2010 08:37:06
Autor: Panslavista

"jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> wrote in message
[...]

Kup listwę drewnianą  5x4 i przykręć ją na dobrych kołkach na wysokości den
szafek. Ona poniesie ich ciężar, dzięki temu szafki się nie oberwą pod
ciężarem zawartości, nie poniesiesz strat w zastawie, ani nie narazisz życia
członków rodziny, no chyba, żebyś chciał... Do tych listew możesz umocować
haczyki lub relingi...

6 Data: Wrzesień 07 2010 15:27:30
Autor: Ero Walensdorf

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości

Kup listwę drewnianą  5x4 i przykręć ją na dobrych kołkach na wysokości
den szafek. Ona poniesie ich ciężar, ...

Już widzę, jak moja małżonka zareagowałaby na przykręcenie do ściany łaty
pod szafkami:-)

EWa

7 Data: Wrzesień 07 2010 15:43:21
Autor: Panslavista

"Ero Walensdorf" <walensdorf@nietrudzsie_nieodbierampriva> wrote in message

[...]

Można ją zabejcować i polakierować, dopasować kolorystycznie do mebli
kuchennych. Rozwiązanie proste, tanie i bezpieczeństwo dla sprzętów i
domowników. Mojej teściowej wytukła się zastawa z szafki nad
zlewozmywakiem... Spora strata, zwłaszcza, że pogięła zlewozmywak z
nierdzewki...

8 Data: Wrzesień 07 2010 19:40:44
Autor: Jarek P.

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c86417d$0$21001$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Yes yes yes! Polakierowana i dopasowana kolorystycznie małżonka szczęśliwsza będzie.
Tylko z tym bejcowaniem nie przesadzać, bo taka zabejcowana na miękko bezpieczna może już nie być, nabrudzić w kuchni może no i  strasznego kaca będzie potem miała.

J.

9 Data: Wrzesień 07 2010 20:02:34
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:i65tf4$brr$1inews.gazeta.pl...

[...]

Panslavista już niejedną zabejcował i warto było dla dopasowanej kolorystycznie kuchni.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

10 Data: Wrzesień 07 2010 21:00:49
Autor: NotBear
On 2010-09-07 08:37, Panslavista wrote:
Kup listwę drewnianą  5x4 i przykręć ją na dobrych kołkach na wysokości den
szafek. Ona poniesie ich ciężar [...]

A przypadkiem nie zadziala rownoczesnie jak zawias, powodujac, ze gorne kolki zamiast pracowac tylko na scinanie beda dodatkowo wyciagane ze sciany lub zginane?

Nie znam sie, ale na moj rozum sensowne podparcie szafki winno obejmowac cala glebokosc, tak samo jak podpiera sie polki scienne.
Przyklad: http://www.dacter.pl/podpory/katownik05.jpg

--
NotBear

11 Data: Wrzesień 07 2010 21:03:14
Autor: Panslavista

"NotBear" <paulcom.HATESPAM@interia.pl> wrote in message
On 2010-09-07 08:37, Panslavista wrote:
[...]

Jeżeli dasz kołki rozprężne metalowe fi = 10 lub więcej nie ma mozliwości
wyrwania ich ze ściany. Można zastosować też kotwy chemiczne lub
wstrzeliwane.

12 Data: Wrzesień 07 2010 22:23:07
Autor: NotBear
On 2010-09-07 21:03, Panslavista wrote:
Jeżeli dasz kołki rozprężne metalowe fi = 10 lub więcej nie ma mozliwości
wyrwania ich ze ściany. Można zastosować też kotwy chemiczne lub
wstrzeliwane.

Skoro ani wyrwac ani sciac sie tego nie da... to po co ta podpora? Dla ozdoby (watpliwej) chyba :-)

--
NotBear

13 Data: Wrzesień 07 2010 22:28:22
Autor: Panslavista

On 2010-09-07 21:03, Panslavista wrote:
[...]

Widziałem szafkę rozerwaną.

14 Data: Wrzesień 07 2010 21:03:31
Autor: Jan Werbiński
Re: Wieszanie szafek kuchennych.
Jeżeli szafka będzie podparta, to siła wyciągania będzie dla prawidłowo osadzonego kołka pomijalna.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

15 Data: Wrzesień 07 2010 21:20:33
Autor: Panslavista

"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message
Jeżeli szafka będzie podparta, to siła wyciągania będzie dla prawidłowo
osadzonego kołka pomijalna.

Chyba, że bloczki są pianobetonowe.

16 Data: Wrzesień 08 2010 15:05:47
Autor: TomaSz.
Re: Wieszanie szafek kuchennych.
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Panslavista'
Wpis z dnia 07-09-2010:

[...]

Tylko po co tak kombinować, hę?

Są specjalne listwy stalowe, dostosowane to tych zaczepów, co je kolega
"jagr" posiada przy szafkach.
Montaż banalny - nie trzeba celować w konkretne miejsce pod zaczepy, szafki
wiesza się jednoosobowo, ściąga również.
Jak ktoś ma słabą ścianę, to może tą listwę mocować kołkami nawet co  5 cm.

Nie wiedzę powodu, by wyważać lata temu otwarte drzwi.

--
TomaSz.

17 Data: Wrzesień 08 2010 16:07:34
Autor: Panslavista
Re: Wieszanie szafek kuchennych.
"TomaSz." <usenet_mail@op.pl> wrote in message
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Panslavista'
Wpis z dnia 07-09-2010:

[...]

Swoje wieszałem sporo lat temu.

18 Data: Wrzesień 10 2010 15:23:34
Autor: TomaSz.
Re: Wieszanie szafek kuchennych.
Z pamiętnika internauty.
Własność: 'Panslavista'
Wpis z dnia 08-09-2010:

Nie wiedzę powodu, by wyważać lata temu otwarte drzwi.

Swoje wieszałem sporo lat temu.

Mi na listwie montowali meble jakieś 8-9 lat temu i wtedy faktycznie
pierwszy raz widziałem to rozwiązanie.
Teraz to norma.

--
TomaSz.

19 Data: Wrzesień 07 2010 16:39:15
Autor: Jan Werbiński
Re: Wieszanie szafek kuchennych.
Użytkownik "jagr" <jagr@WYTNIJinteria.pl> napisał w wiadomoœci news:4c85d633$0$20991$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ikea. Użyłem grubych kołków fi 12 i wkrętów z łbem szeœciokštnym. Szafki wiszšce pomiędzy sobš zostały skręcone przed dokręceniem do œciany, a także dodatkowo przykręcone do szafek wysokich. Opcjonalnie mogłem też użyć listwy wspierajšcej pod szafkami, ale zawsze mogę jš dołożyć póŸniej.
Wysokoœć zawieszenia szafek zdeterminowania szafkš wysokš i cokołem pod niš.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

20 Data: Wrzesień 10 2010 07:49:07
Autor: jagr
Wieszanie szafek kuchennych raz jeszcze
Nawiązując ... kupiłem szynę, kołki i śruby z łbem sześciokątnym. OK.
Na początek wieszałem szafkę w łazience. Przyciąłem szynę do długości szfki
minus obramowanie tylne. W ten sposób po powieszeniu i dokręceniu od środka
szafki wisi ona na ścianie nie tworząc żadnej szpary. Przylega bardzo
dobrze.

Ale mam dylemat. Z kolei w kuchni będę wieszał trzy szafki obok siebie na
jednej długiej listwie i siłą rzeczy powieszone szafki będą na górze
odstawać od ściany na grubość listwy mocującej. Inaczej być nie może.
I teraz właśnie pytanie. Jak jest prawidłowo?
Czy odstające szafki nie będą brzydko wyglądać?
Przed pierwszą i za ostatnią szafką będą widoczne końce listew.
Czy tak ma być?
Pozdrawiam,
Janusz

21 Data: Wrzesień 10 2010 07:59:34
Autor: Panslavista
Re: Wieszanie szafek kuchennych raz jeszcze
[...]

    Nie tylko brzydko, ale niebezpiecznie - coś może wyjechać komuś na głowę
po pochyłości. Rozwiązaniem byłoby wpuszczenie w ścianę.
    W moim rozwiązaniu szafki stoją na listwie, zaś haki tylko utrzymują
górę szafki. Oczywiście moje rozwiązanie jest najtańsze, a przy tym dające
szafkom i ludziom bezpieczeństwo. Listwy zostały zabejcowane i pomalowane.
Jeżeli kto nie chce mieć takiej listwy widocznej może wykorzystać ją do
powieszenia oświetlenia świecącego prosto na blat - wtedy listwy skryją się
za szybkami  maskującymi świetlówki czy halogeny.

Wieszanie szafek kuchennych.