Wieszki podczas startu biosu, inicjacji dysków

Data: 2011-09-26 07:33:46
Autor: Rafał
Wieszki podczas startu biosu, inicjacji dysków
Płyta : Asus P5Q SE PLUS
Problem następujący : podczas włączenia komputera, podczas inicjacji
biosu następuje wieszka podczas rozpoznawania dysków.
SATA1… i tak wisi.

Początkowo myślałem, że to kable - zmieniłem na nowe,
a tu jest to samo.
Problem nie jest w połączeniach na 100% bo sytuacja występuje
tylko w jednej określonej sytuacji.
Sytuacji, gdy w systemie wydam polecenie zamknij, komputer się
wtedy wyłącza i zaraz potem naciskam power. Wtedy wisi.
Tak jakby cos w tam w komputerze siedziało.
No i wtedy muszę wyłączyć komputer i poczekać ze 2 min. Można
ten czas skrócić (chyba) wyłączając komputer całkiem z zasilania.

Gdy włączam komputer zimny jest OK. Gdy dam uruchom ponownie,
też jest OK, przechodzi przez bios i tą inicjacje dysków bez problemu.
Jest cos nie tak gdy daje 'zamknij' i zaraz potem power.

Co może być tego powodem?

Data: 2011-09-26 12:15:00
Autor: Doxent
[...]

4 możliwości, napędy, płyta, zasilacz i kable.
Wszystkie dyski i napędy sata ? Dysk jakiej firmy ?
Na początek podłącz sam dysk bez napędów cd/dvd i zmień port sata. O ile pamiętam to kłopoty miałem z tą płytą gdy napęd dvd był na ide zamiast sata.

Wieszki podczas startu biosu, inicjacji dysków