Wifi n + gigabit switch

Data: 2011-03-31 09:55:46
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
Witajcie,

Czy jest coś godnego polecenia - ruterek jakis - do zasstapienia leciwego acz sprawdzonego i dobrze dzialajacego WRT54GL, ktory mialby Wifi n-ke i switch gigabitowy, a jednoczesnie byl tak samo stabilny i nie wymagajacy restartu czesciej niz raz do roku :)

W cenie powiedzmy do 500 zeta :)

Data: 2011-03-31 10:00:51
Autor: PC
Wifi n + gigabit switch
?Linksys WRT610N lub E3000

PC

Data: 2011-03-31 10:10:48
Autor: qwerty
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik "PC"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:in1cc2$umv$1@news.task.gda.pl...
?Linksys WRT610N lub E3000

To są zabaweczki przy Netgear WNDR3700:

SoC: Atheros AR7161, taktowany zegarem 680MHz
Flash: ver 1 - 8MB, ver 2 - 16MB
RAM: 64MB (2x32MB) (można rozbudować do 128 MB ramu)
Ethernet: Realtek RTL8366SR, 1WAN+4LAN, Gigabit, dwa fizyczne interfejsy sieciowe
Wireless: dwa niezależne układy radiowe Atheros AR9223 bgn (2,4GHz) / Atheros AR9220 an (5GHz) 2T2R
USB: 1x2.0
Serial/JTAG

Data: 2011-03-31 10:59:05
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik qwerty napisał:

RAM: 64MB (2x32MB) (można rozbudować do 128 MB ramu)

Co to daje?

Data: 2011-03-31 12:21:36
Autor: qwerty
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik "Mateusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:in1foj$t58$2@news.onet.pl...
Co to daje?

Jeżeli wgrasz inne oprogramowanie to router może sam pobierać torrenty, ze stron (hotfile), być serwerem dnla, serwer (ftp, poczty, http, printserwer itp), a nawet budzik (o określonej godzinie zacznie grać twoja ulubiona stacja internetowa - musi mieć stream). Niestety użycie tego wszystkiego może spowodować, że zabraknie ramu. W domu mam 1043ND z modem 64 MiB ram oraz swap (z którego zajmuje kilka MiB). Niestety brakuje mu trochę mocy obliczeniowej (raz do testów dodałem 10 plików torrent to GUI oprogramowania ładowało się kilka minut - strony ładowały się szybko, dzięki QoS).

Data: 2011-03-31 10:33:27
Autor: Heraklit
Wifi n + gigabit switch
Był sobie taki dzień: 31 marzec (czwartek), gdy o godzinie 9:55
*Mateusz* naskrobał(a):

W cenie powiedzmy do 500 zeta :)
asus RT-N16

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-03-31 10:32:37

Data: 2011-03-31 10:43:26
Autor: Norbert
Wifi n + gigabit switch
Dnia Thu, 31 Mar 2011 09:55:46 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

Akurat WRT54GL zastapilem Tp-Linkiem TL-WR1043ND. Zmienilem w nim system na
Gargoyla (Open-WRT) i jestem bardziej niz zadowolony. Przy tym cena routera
jest smiesznie niska.

Norbert

Data: 2011-03-31 10:57:09
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wifi n + gigabit switch
Dnia 2011-03-31, o godz. 10:43:26
Norbert <noreply@reply.no> napisał(a):

Akurat WRT54GL zastapilem Tp-Linkiem TL-WR1043ND. Zmienilem w nim
system na Gargoyla (Open-WRT) i jestem bardziej niz zadowolony. Przy
tym cena routera jest smiesznie niska.

Dokładnie. U mnie po latach w trzech miejscach TL-WR1043D zastąpił
WRT54G. Po doświadczeniach z nimi zmieniłem w domu paroletniego Asusa WL
700gE też na 1043ND i podpiąłem mu dysk 2,5 cala na USB.

Zdrówko

Data: 2011-03-31 11:01:11
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik Norbert napisał:
[...]

A bez zmiany nie dzialal? :) Znaczy - jakie korzysci sa z podmianki?

Data: 2011-03-31 12:26:12
Autor: Norbert
Wifi n + gigabit switch
Dnia Thu, 31 Mar 2011 11:01:11 +0200, Mateusz napisał(a):

Akurat WRT54GL zastapilem Tp-Linkiem TL-WR1043ND. Zmienilem w nim system na
Gargoyla (Open-WRT)

A bez zmiany nie dzialal? :) Znaczy - jakie korzysci sa z podmianki?

Sporo, gdzies na grupie innej juz o tym pisalem. Stary system wypadl po 3
dniach, gdy probowalem dodac do listy forwardingu wiecej pozycji, a trafilem
na ograniczenie, chyba do 16. Zreszta zobacz co jest w oryginale i w Gargoylu i porownaj. Moze Tobie
oryginal wystarczy.

Norbert

Data: 2011-03-31 14:46:15
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
[...]

Wlasciwie wystarcza mi oryginal tego co jest w WRT54GL, musi miec klonowanie maca karty sieciowej kompa i reszta wlasciwie starcza. Moze kiedys brakowalo mi forwardowania (tez jest jakis limit) ale ogolnie malo grzebie w tym, ruter ma robic za ruter + switch, niekoniecznie musi byc maszynką do wszystkiego :)

Data: 2011-03-31 15:03:07
Autor: Norbert
Wifi n + gigabit switch
Dnia Thu, 31 Mar 2011 14:46:15 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

Forwarding to jedno z podstawowych zajec routera, a nie maszynek "do
wszystkiego". Poza tym niektorzy potrzebuja np. QoS - tez funkcja typowo
routerowa, a w standardowym sofcie tego nie ma.
No ale jesli potrzebujesz golca i Ci wystarczy to bierz.
Tu masz symulator systemu zainstalowanego fabrycznie w tym modelu:

http://www.tp-link.com/simulator/TL-WR1043ND/index.htm

Norbert

Data: 2011-03-31 15:10:19
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
[...]

Dzieki. Wyglada na to, ze ma wszystko co uzywalem/uzywam a nawet wiecej (bo niektorych rzeczy nigdy nie tknalem i nawet nie wiem co znacza).

:)

Data: 2011-03-31 16:45:09
Autor: Wojtek
Wifi n + gigabit switch
Mateusz wrote:

A bez zmiany nie dzialal? :)

Działał. W moim przypadku nawet stabilnie. Zmieniłem później na DD-WRT
z powodu jak poniĹźej.

Znaczy - jakie korzysci sa z podmianki?

Jak dla kogo. Dla mnie Qos

--
Wojtek

Data: 2011-03-31 12:11:12
Autor: MC
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:in1c1r$blj$2news.onet.pl...
[...]

W tej cenie możesz mieć już ruter z podwójnym radiem, z obsługą pasma 2,4 i 5 Ghz. Zastanów się, czy to jest ci potrzebne. Tylko uwaga, pojawiają się już wersje oszczędnościowe, np Netgear 3400, który podwójne radio, ale na kablu tylko setkę.

Data: 2011-03-31 14:47:32
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik MC napisał:
[...]

Do czego jest mi to potrzebne?
Jak patrze na pudelko linksysa to widze 2,4GHz.
Ogolnie po podmiance na nowszy model zalezy mi, zeby wszystko co mam teraz podpiete kablem lub przez Wifi dzialalo lepiej lub tak samo, byle nie gorzej :)

Data: 2011-03-31 16:30:13
Autor: MC
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:in1t4t$rds$2news.onet.pl...
Użytkownik MC napisał:
[...]

Pasmo 5 GHz jest potrzebne wtedy, kiedy masz kłopoty z 2,4 GHz z powodu dużego zatłoczenia (objawy: spadek prędkości transmisji czy nawet jej zerwania). Na przykład telewizory sieciowe do pobierania obrazu FullHD potrzebują pasma w granicach maksymalnych możliwości standardu 802.11n. Wtedy przenosisz taką transmisję do 5 GHz i masz gwarancję, że będzie działało. A resztę, mniej wymagającą, np. drukarkę,  puszczasz na 2,4.

Ogolnie po podmiance na nowszy model zalezy mi, zeby wszystko co mam teraz podpiete kablem lub przez Wifi dzialalo lepiej lub tak samo, byle nie gorzej :)

W eterze jest coraz ciaśniej.

Data: 2011-04-01 19:42:25
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik MC napisał:

[...]

Kurde, namówiłeś mnie :)

Data: 2011-04-02 08:52:44
Autor: MC
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomości news:in52q4$vql$1news.onet.pl...
Użytkownik MC napisał:

[...]

Zwróć uwagę wybierając, czy oba pasma mogą pracować równocześnie.

Data: 2011-04-22 20:49:23
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik MC napisał:

[...]

dzie to sprawdzic? Chodzi mi o TL-WR1043ND ? :)

Wifi n + gigabit switch