Wifi n + gigabit switch

Data: 2011-03-31 10:43:26
Autor: Norbert
Wifi n + gigabit switch
Dnia Thu, 31 Mar 2011 09:55:46 +0200, Mateusz napisał(a):

Czy jest coÅ› godnego polecenia - ruterek jakis - do zasstapienia leciwego acz sprawdzonego i dobrze dzialajacego WRT54GL, ktory mialby Wifi n-ke i switch gigabitowy, a jednoczesnie byl tak samo stabilny i nie wymagajacy restartu czesciej niz raz do roku :)

W cenie powiedzmy do 500 zeta :)

Akurat WRT54GL zastapilem Tp-Linkiem TL-WR1043ND. Zmienilem w nim system na
Gargoyla (Open-WRT) i jestem bardziej niz zadowolony. Przy tym cena routera
jest smiesznie niska.

Norbert

Data: 2011-03-31 10:57:09
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Wifi n + gigabit switch
Dnia 2011-03-31, o godz. 10:43:26
Norbert <noreply@reply.no> napisa³(a):

Akurat WRT54GL zastapilem Tp-Linkiem TL-WR1043ND. Zmienilem w nim
system na Gargoyla (Open-WRT) i jestem bardziej niz zadowolony. Przy
tym cena routera jest smiesznie niska.

Dok³adnie. U mnie po latach w trzech miejscach TL-WR1043D zast±pi³
WRT54G. Po do¶wiadczeniach z nimi zmieni³em w domu paroletniego Asusa WL
700gE te¿ na 1043ND i podpi±³em mu dysk 2,5 cala na USB.

Zdrówko

Data: 2011-03-31 11:01:11
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
Użytkownik Norbert napisał:
[...]

A bez zmiany nie dzialal? :) Znaczy - jakie korzysci sa z podmianki?

Data: 2011-03-31 12:26:12
Autor: Norbert
Wifi n + gigabit switch
Dnia Thu, 31 Mar 2011 11:01:11 +0200, Mateusz napisał(a):

Akurat WRT54GL zastapilem Tp-Linkiem TL-WR1043ND. Zmienilem w nim system na
Gargoyla (Open-WRT)

A bez zmiany nie dzialal? :) Znaczy - jakie korzysci sa z podmianki?

Sporo, gdzies na grupie innej juz o tym pisalem. Stary system wypadl po 3
dniach, gdy probowalem dodac do listy forwardingu wiecej pozycji, a trafilem
na ograniczenie, chyba do 16. Zreszta zobacz co jest w oryginale i w Gargoylu i porownaj. Moze Tobie
oryginal wystarczy.

Norbert

Data: 2011-03-31 14:46:15
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
[...]

Wlasciwie wystarcza mi oryginal tego co jest w WRT54GL, musi miec klonowanie maca karty sieciowej kompa i reszta wlasciwie starcza. Moze kiedys brakowalo mi forwardowania (tez jest jakis limit) ale ogolnie malo grzebie w tym, ruter ma robic za ruter + switch, niekoniecznie musi byc maszynkÄ… do wszystkiego :)

Data: 2011-03-31 15:03:07
Autor: Norbert
Wifi n + gigabit switch
Dnia Thu, 31 Mar 2011 14:46:15 +0200, Mateusz napisał(a):

[...]

Forwarding to jedno z podstawowych zajec routera, a nie maszynek "do
wszystkiego". Poza tym niektorzy potrzebuja np. QoS - tez funkcja typowo
routerowa, a w standardowym sofcie tego nie ma.
No ale jesli potrzebujesz golca i Ci wystarczy to bierz.
Tu masz symulator systemu zainstalowanego fabrycznie w tym modelu:

http://www.tp-link.com/simulator/TL-WR1043ND/index.htm

Norbert

Data: 2011-03-31 15:10:19
Autor: Mateusz
Wifi n + gigabit switch
[...]

Dzieki. Wyglada na to, ze ma wszystko co uzywalem/uzywam a nawet wiecej (bo niektorych rzeczy nigdy nie tknalem i nawet nie wiem co znacza).

:)

Data: 2011-03-31 16:45:09
Autor: Wojtek
Wifi n + gigabit switch
Mateusz wrote:

A bez zmiany nie dzialal? :)

Działał. W moim przypadku nawet stabilnie. Zmieniłem później na DD-WRT
z powodu jak poniżej.

Znaczy - jakie korzysci sa z podmianki?

Jak dla kogo. Dla mnie Qos

--