Wii, PS3, 360 ?

Data: 2011-04-21 22:13:25
Autor: -
Wii, PS3, 360 ?
Zona urodziła drugą córkę, komputer stacjonarny sprzedałem żeby było miejsce na łóżeczko, i aby bez komputera nie zostać - kupiłem najtańsze Lenovo. Owszem, na dziś gry w minimalnych detalach działają jeszcze, ale za pół roku..
Do sedna. Nasłuchałem się różnych mitów nt. konsoli, każdy pewnie poleca to co ma, ale naprawdę się zastanawiam..
Wii że mała, czujnik ruchu jakiś podobno jest zaje$%^ty,
PS3 że mogę internet przeglądać z łóżka padem i jast jakiś magiczny pendrive za 200zł,
X360 że ma pilota do oglądania filmów, DirectX i w darmowe gry z internetu pisane przez "amatorów" pogram.

A jak te mity mają się naprawdę, czy gry są tylko te firmowe za 200zł, czy są w sieci jakieś darmowe (nie chodzi mi o piraty, tylko jak na komputer - jest masa freeware)? Czy jest na którąś konsolę dostepne oprogramowanie typu emulator np. nitendo? Jak sie ma sprawa wifi, przeglądania stron www, oglądania filmów z pendrive z napisami np.?

Online nie gram, w zasadzie to w serię NFS i CoD grałem i to tylko SP, a tak to w jakieś platformówki potrafię jeszcze pograć. Ucieszyłbym się z bezprzewodowego internetu, i filmów przez USB.. Czy znajde konsolę dla siebie?

Data: 2011-04-21 15:20:47
Autor: Grzesiek Bielski
Wii, PS3, 360 ?
On 21 Kwi, 22:13, "-" <wytnij_dos...@o2.pl> wrote:
[...]

Wii w tej chwili nie opłaca się kupować, konsola umiera i nie wiadomo
czy znajdziesz tam coś dla siebie, nie odtwarza filmów, a przeglądarkę
internetową trzeba dokupywać, nie ma wifi ale można ją łatwo przerobić
i wiilot (z wii motion plus) jest ok.

Xbox 360 też jest prosty w przerobieniu, ma wifi można tanio go kupić
i zagrasz we wszystkie gry multiplatformowe i kilka ciekawych exów,
konsola nie ma przeglądarki, a z odtwarzaniem filmów są problemy
(kodeki...).
Nie wiem o co chodzi Ci z tymi darmowymi grami na xboxa, nie słyszałem
o czymś takim, chyba że dema. ;)

PS3 - najdroższa opcja, ale zapewniająca największe możliwości. Bardzo
dobre gry, szczególnie ekskluzywne. Filmy blu-ray, z usb i z napisami,
jest tam nawet ipla. Przeglądarka działa tak sobie w porównaniu do PC,
ale jest i można coś poczytać. Ma wifi Niedawno ps3 złamano, ale nie
widzę sensu jej przerabiania. Po pierwsze - jest to dość
skomplikowane, trzeba być w tym nieźle obeznanym, nikt się tym nie
zajmuje. Po drugie - trzeba nieźle się naszukać spiraconych ger na
ps3, a nawet jeśli znajdziesz to trochę się pobawisz z przenoszeniem
ich na dysk ps3, sporo ważą, na płytki nie nagrasz. Po trzecie -
lepiej mieć możliwość dostępu do PSN.

Gry na konsole nie są wcale takie drogie - nówki koło premiery -
189/179 zł, reedycje(jakieś platyny) - 89/69zł  Osobiście przeważnie
kupuje gry nie przekraczając granicy 90 zł. Żadna z konsol nie ma
emulatorów, czy czegoś takiego - to zamknięte architektury
producentów, to nie pc.

Data: 2011-04-22 02:20:22
Autor: Barteq (s.z.t.o.)
Wii, PS3, 360 ?
W dniu 2011-04-22 00:20, Grzesiek Bielski pisze:

Wii (...) nie ma wifi

Błąd, Wii posiada WiFi.

Xbox 360 (...) ma wifi

Wersja Slim tak, starsze nie.

Po pierwsze - jest to dość
skomplikowane

Erm, wpinanie dongla USB nazywasz skomplikowanym?

nikt się tym nie
zajmuje.

Hmmm, na jakiej podstawie tak twierdzisz?

> pobawisz z przenoszeniem
ich na dysk ps3, sporo ważą, na płytki nie nagrasz.

Niewiele gier tak naprawdę przekracza dwuwarstwowe DVD (głównie exclusive'y). Nie nagrywa się tego, ale odpalanie z HDD ma plusy - nie niszczysz lasera, wczytywanie odbywa się szybciej, no i nie trzeba żonglować płytami.

Żeby było jasne, ja nie namawiam tu do piracenia, sam na PS3 gram na oryginałach, ale nie lubię dezinformacji.

> Żadna z konsol nie ma
emulatorów, czy czegoś takiego - to zamknięte architektury
producentów, to nie pc.

No chyba, że się konsole przerobi - na Wii na pewno jakieś emu jest (oczywiście starsze konsole), a reszta nie wiem.

pzdr,
dex
--
barteq.wordpress.com

Data: 2011-04-22 09:56:14
Autor: Zakarm
Wii, PS3, 360 ?
Do PS3 nie trzeba zadnego Dongla USB juz od dlugiego czasu. Wgrywasz poprostu firmware CFW i mozesz zrobic na dysku kopie gry z plyty i na niej grac.

Data: 2011-04-22 13:08:05
Autor: Barteq (s.z.t.o.)
Wii, PS3, 360 ?
W dniu 2011-04-22 09:56, Zakarm pisze:
Do PS3 nie trzeba zadnego Dongla USB juz od dlugiego czasu. Wgrywasz
poprostu firmware CFW i mozesz zrobic na dysku kopie gry z plyty i na
niej grac.

O, to jestem do tyłu :o Dzięki za info.

pzdr,
dex
--
barteq.wordpress.com

Data: 2011-04-22 18:24:21
Autor: -
Wii, PS3, 360 ?

PS3 - najdroższa opcja, ale zapewniająca największe możliwości. Bardzo

właśnie się chyba zdecyduję na PS3, tylko znalazłem cos o zablokowanym USB właśnie do tych filmów i też, że oprogramowanie musi być 3.55..
jeśli do przeróbki pod piraty to nie potrzeba, ale jeśli do podłączenia pendrive z filmem albo muzyką jest konieczna przeróbka czy to specjalne firmware - to na co zwrócić uwagę przy kupnie? osobiście chcę nową z gwarancją i raczej wersję slim. i jeszcze jedno na koniec - są różne pojemności dysków - w zasadzie to po co mi dyski, kiedy gry są z płyt?

Data: 2011-04-22 18:37:33
Autor: Maciej Bojko
Wii, PS3, 360 ?
On Fri, 22 Apr 2011 18:24:21 +0200, "-" <wytnij_dos4fl@o2.pl> wrote:

PS3 - najdroższa opcja, ale zapewniająca największe możliwości. Bardzo

właśnie się chyba zdecyduję na PS3, tylko znalazłem cos o zablokowanym USB właśnie do tych filmów

Że co? --
Maciej Bójko

Data: 2011-04-23 08:50:52
Autor: Zakarm
Wii, PS3, 360 ?
W dniu 2011-04-22 18:37, Maciej Bojko pisze:
[...]

Że co?

Doakdlnie konsola musi miec firmwqare mniejszy niz 3.55 zeby nadawala sie do zabawy.

Data: 2011-04-27 14:13:08
Autor: Seoman
Wii, PS3, 360 ?
- wrote:
ale jeśli do
podłączenia pendrive z filmem albo muzyką jest konieczna przeróbka
czy to specjalne firmware - to na co zwrócić uwagę przy kupnie?

Nie no, przecież to jakaś bzdura. Nagrywasz na pendrive cokolwiek i odtwarzasz to bez problemu na konsoli, niezależnie od firmware. Ja, swoją drogą, udostępniam przez PS3 Media Serwer rzeczy z mojego PC przez WiFi i mogę sobie na konsoli odtwarzać do woli filmy, muzykę, obrazy z pudła w drugim pokoju.

Pozdrawiam,
Seoman

Data: 2011-04-22 02:35:30
Autor: Barteq (s.z.t.o.)
Wii, PS3, 360 ?
W dniu 2011-04-21 22:13, - pisze:

Wii że mała, czujnik ruchu jakiś podobno jest zaje$%^ty,

W najbliższym czasie mają ponoć oficjalnie ogłosić Wii 2, więc raczej nie ma sensu inwestycji. Kontrolery ruchowe znajdziesz w tym momencie na każdej konsoli - na PS3 jest to PS Move, a na Xbox'a Kinect.

PS3 że mogę internet przeglądać z łóżka padem i jast jakiś magiczny
pendrive za 200zł,

USB dongle kosztują teraz mniej, a i samemu można taki sobie w domu sklecić. Ale raczej się w to pchać nie warto. Przeglądarka owszem jest, dosyć wygodna. Możesz podłączyć sobie myszkę i klawiaturę (ale uwaga - w grach nie zadziałają).

X360 że ma pilota do oglądania filmów

Pilot można i do PS3 dokupić (no i dodatkowo masz wtedy BluRay, a nie DVD).

w darmowe gry z
internetu pisane przez "amatorów" pogram.

Jeżeli chodzi Ci o 'indie', to nie są one darmowe. Kosztują jakieś groszowe MSP (waluta na XB Live Arcade - to z kolei microsoftowski Steam), ale raczej rzadko trafia się coś godnego zainteresowania.

A jak te mity mają się naprawdę, czy gry są tylko te firmowe za 200zł,

Nówki potrafią trochę kosztować, jednak starsze tytuły i używki to przystępne cenowo oferty.

czy są w sieci jakieś darmowe (nie chodzi mi o piraty, tylko jak na
komputer - jest masa freeware)?

Niestety nie.

Czy jest na którąś konsolę dostepne
oprogramowanie typu emulator np. nitendo?

Tylko w przypadku przeróbki i to wiem tylko, że na Wii jakiś byś znalazł. Tak pozostaje kupowanie staroci przez XBLA/PSN/WiiWare

Jak sie ma sprawa wifi,

W tym momencie jedynie starsze modele Xbox'a go nie posiadają.

przeglądania stron www

PS3 ma darmową przeglądarkę, Wii w tym momencie chyba też (kiedyś trzeba było za nią zapłacić jakieś grosze).

oglądania filmów z pendrive z napisami np.?

Ogólnie kiepsko, chociaż zbyt wiele się w to nie bawiłem. Ponoć na PS3 da się coś streamować z napisami.

 filmów przez USB..

A tak wogóle to chodzi o Xvid czy H264?

pzdr,
dex
--
barteq.wordpress.com

Data: 2011-04-22 08:48:50
Autor: sebo
Wii, PS3, 360 ?
Barteq (s.z.t.o.) wrote on 2011-04-22 :
oglądania filmów z pendrive z napisami np.?

Ogólnie kiepsko, chociaż zbyt wiele się w to nie bawiłem. Ponoć na PS3 da się coś streamować z napisami.

Da sie, ale ja np dodaje napisy do filmow za pomoca aviaddxsubs (trwa to ok minuty dla 700MB pliku).

Data: 2011-04-24 10:43:18
Autor: blind.one
Wii, PS3, 360 ?
Dnia Fri, 22 Apr 2011 08:48:50 +0200, sebo napisał(a):

[...]

A mi się tak sztuke (dodanie napisów) nigdy nie udała. Już miałem je jako
obrazy ale nie chciały się wklejać do filmu. Próbowałem dwa programy i za
każdym razem coś się wywalało. Dlatego też ja streamuję sobie filmy z
kompa. Problem jest tylko z przewijaniem. Oglądanie jest bardzo wygodne. --
blind.one et consortes

Data: 2011-04-25 20:11:05
Autor: KAM_
Wii, PS3, 360 ?
W dniu 2011-04-24 10:43, blind.one pisze:

Dlatego też ja streamuję sobie filmy z
kompa.

Z napisami?

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://www.myspace.com/kamsonowicz

Data: 2011-04-26 09:55:02
Autor: blind.one
Wii, PS3, 360 ?
Dnia Mon, 25 Apr 2011 20:11:05 +0200, KAM_ napisał(a):

W dniu 2011-04-24 10:43, blind.one pisze:

Dlatego też ja streamuję sobie filmy z
kompa.

Z napisami?

Tak z napisami. Jeśli dobrze pamiętam to muszą być skompilowane do *.srt i
nie powinny zawierać polskich znaków diakrytycznych bo wtedy się krzaczki
poakzują. --
blind.one et consortes

Data: 2011-04-26 19:52:22
Autor: KAM_
Wii, PS3, 360 ?
W dniu 2011-04-26 09:55, blind.one pisze:

Tak z napisami. Jeśli dobrze pamiętam to muszą być skompilowane do *.srt i
nie powinny zawierać polskich znaków diakrytycznych bo wtedy się krzaczki
poakzują.

Meh. Zapewne PS3 Media Server?

Data: 2011-04-29 00:51:03
Autor: budzik
Wii, PS3, 360 ?

> [...]

nie powinny zawierać polskich znaków diakrytycznych bo wtedy się krzaczki

W PS3 Media Server krzaczki znikną, jeśli w ustawieniach transkodowania, przy MEncoder, strona kodowa napisów jest ustawiona na "cp1250" - wtedy napisy wyświetlają się w pełnej polskiej wersji :-)

Data: 2011-04-29 12:24:27
Autor: Piotr KUCHARSKI
Wii, PS3, 360 ?
budzik <iskierka_2009WYTNIJTO@tlen.pl> wrote:
[...]

No, to zależy od tego, w jakim kodowaniu są te napisy...

p.

Data: 2011-04-29 23:35:31
Autor: Mirek Ptak
Wii, PS3, 360 ?
Dnia 2011-04-29 14:24, *Piotr KUCHARSKI* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]
MEncoder, strona kodowa napisĂłw jest ustawiona na "cp1250" - wtedy napisy
wyświetlają się w pełnej polskiej wersji :-)

No, to zależy od tego, w jakim kodowaniu są te napisy...

Wszystkie mi znane w PL są w CP-1250

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-04-27 09:37:12
Autor: sebo
Wii, PS3, 360 ?
blind.one brought next idea :

[...]

No to sprĂłbuj tym progsem co napisalem. Mnie on dokleja do wszystkich filmow i jest ok. Wystarczy przerobic txt na srt jakims progsem a pozniej w konfiguracji ustawic character set na east europe + polish language code.
Filmik ma pozniej rozszerzenie *.divx

Wii, PS3, 360 ?