Wilgoc w samochodzie

Data: 2011-10-25 12:29:01
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie

Witam serdecznie,
Jako ĹĽe mieszkam w krajku, ktĂłry raczej do suchych nie naleĹĽy
(Irlandia, często wilgotność 70-80%) warto dbać o usuwanie
wilgoci - zarówno ze względów ekonomicznych, jak i zdrowotnych.

W mieszkaniu udaje się to dość prosto - od elektrycznych urządzeń
po proste środki chemiczne absorbujące wodę.
W samochodzie niezbyt by się to sprawdziło - przy mojej dość
agresywnej 'wieśniackiej' jeździe płyn zebrany na spodzie pojemnika
szybko znajdzie się na podłodze...

Co stosujecie do usuwania wilgoci? Staram się na ebay kupić np.
higroskopijny materiał, który czasem jest dodawany w saszetkach
do sprzętu elektroniczego (nie mam szczęścia, nie mogę znaleźć).
Czy takie coś można użyć drugi raz? (np. wygrzać w piekarniku)?
Są też żele, najciekawcze co jednak znalazłem:

http://tinyurl.com/carDEHUMIDIFIER

Co o tym sądzicie? Czy dobze rozumiem, że to pewnie materiał
pobierający wodę a potem wbudowana grzałka go suszy? Czyli
co, oddam tę wilgoć w mieszkaniu? ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-25 13:04:49
Autor: Waldek Godel
Wilgoc w samochodzie
Dnia Tue, 25 Oct 2011 12:29:01 +0100, DooMiniK napisał(a):

Witam serdecznie,
Jako że mieszkam w krajku, który raczej do suchych nie należy
(Irlandia, często wilgotno¶ć 70-80%) warto dbać o usuwanie
wilgoci - zarówno ze względów ekonomicznych, jak i zdrowotnych.

W mieszkaniu udaje się to do¶ć prosto - od elektrycznych urz±dzeń
po proste ¶rodki chemiczne absorbuj±ce wodę.
W samochodzie niezbyt by się to sprawdziło - przy mojej do¶ć
agresywnej 'wie¶niackiej' jeĽdzie płyn zebrany na spodzie pojemnika
szybko znajdzie się na podłodze...

Nie ma czego¶ takiego jak problem z wilgoci±. Duża wilgoć to głównie (choć
nie tylko) SKUTEK problemu z wentylacj±.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze ¶niegu

Data: 2011-10-25 13:14:22
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 25/10/2011 13:04, Waldek Godel wrote:
[...]

Jak już napisałem, w mieszkaniu nie mam problemu z wilgoci±.
Wracaj±c do tematu, zadam może pytanie inaczej: "jak zapobiegać
w samochodzie problemowi wentylacji w sytuacji, gdy nie chę
zostawiać otwartych okien.".

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-25 13:30:41
Autor: Waldek Godel
Wilgoc w samochodzie
Dnia Tue, 25 Oct 2011 13:14:22 +0100, DooMiniK napisał(a):

[...]

Ja bym tam wł±czył klimę na kilka minut po każdym ruszeniu, jako, że jest
to prosty i skuteczny sposób nie zahaczaj±cy o kategorię "rzeĽba w
Callais", w dodatku bym wykorzystywał suche i słoneczne dni do
przewietrzenia samochodu. No ale ja to truskawki cukrem.

Data: 2011-10-25 13:40:05
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 25/10/2011 13:30, Waldek Godel wrote:
[...]

Nie mam klimy, pytałem o materiał, który wchłania już
obecn± wilgoć.

w dodatku bym wykorzystywał suche i słoneczne dni do
przewietrzenia samochodu.

Pocałuj mnie w .... suche i słoneczne dni ;-)

> No ale ja to truskawki cukrem.

Raczej Sacharoza z cukrem :>

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-25 13:57:58
Autor: Waldek Godel
Wilgoc w samochodzie
Dnia Tue, 25 Oct 2011 13:40:05 +0100, DooMiniK napisał(a):

Nie mam klimy, pytałem o materiał, który wchłania już
obecn± wilgoć.

jest taki tajemniczy wojskowy materiał.
Nie wiem, czy powinienem zdradzać w publicznym miejscu, ale zaryzykuję.
Składa się z w 78% z azotu i niecałych 21% tlenu. Do tego trochę argonu,
dwutlenku węgla, neonu, helu i metanu. Plus jeszcze ¶ladowe ilo¶ci innych
czynników.
Działa bez pudła. --

Data: 2011-10-25 17:25:07
Autor: DoQ
Wilgoc w samochodzie
W dniu 25-10-2011 14:57, Waldek Godel pisze:

[...]

Doskonała porada. Analogicznie - po co stosować osuszacze pożeraj±ce mnóstwo energii elektrycznej, skoro wystarczy przewietrzyć zalany dom/mieszkanie.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-25 17:36:48
Autor: Waldek Godel
Wilgoc w samochodzie
Dnia Tue, 25 Oct 2011 17:25:07 +0200, DoQ napisał(a):

Doskonała porada. Analogicznie - po co stosować osuszacze pożeraj±ce mnóstwo energii elektrycznej, skoro wystarczy przewietrzyć zalany dom/mieszkanie.

Jeżeli zapewnisz porównywalny przepływ, to oczywi¶cie wystarczy. Oprócz tego było gdzie¶ mówione o ZALANYM samochodzie?

Data: 2011-10-25 18:42:32
Autor: DoQ
Wilgoc w samochodzie
W dniu 25-10-2011 18:36, Waldek Godel pisze:

[...]

Mówione jest o samochodzie, który permanentnie chłonie wilgoć wynikaj±c± z klimatu - tak to zrozumiałem. W jaki sposób ma mu pomóc okresowe wietrzenie wilgotnym powietrzem?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-25 17:57:38
Autor: Waldek Godel
Wilgoc w samochodzie
Dnia Tue, 25 Oct 2011 18:42:32 +0200, DoQ napisał(a):

Mówione jest o samochodzie, który permanentnie chłonie wilgoć wynikaj±c± z klimatu - tak to zrozumiałem. W jaki sposób ma mu pomóc okresowe wietrzenie wilgotnym powietrzem?

wystarczy, że będzie mniej wilgotne niż wewn±trz. Albo, że ciepłe wilgotne powietrze zastapi się chłodniejszym przed
zamknięciem auta.

Data: 2011-10-29 17:30:26
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 25/10/2011 17:57, Waldek Godel wrote:
[...]

Ja nie chcę być zło¶liwy, ale czy byłe¶ kiedy¶ w Anglii/Irlandii
dłużej, niż jeden dzień? Chodzi mi o okolice blisko oceanu, ja
wła¶nie tak mieszkam w Dublinie. Samochód większo¶ć czasu (sczególnie
nocy...) stoi na parkingu pod domem. Sprawdziłem, nie ma problemów
z wentylacj±, okna s± szczelne. W dni słoneczne okna otwarte
podcas jazdy, nawiew wł±czony. Auto wyraĽnie zbiera wilgoć,
mam czuły nos na stęchliznę/ple¶ń. Widziałem już ludzi, którzy
maj±c w dupie obecno¶ć pieczarek na ¶cianie dorabiali się
grzybicy płuc i w pół roku tracili po 30kg wagi, więc
nie jest to objaw przejmowania się pierdołami.

Zrozum, że wilgotno¶ć często powyżej 65%-70%. Wstępnie kupię z 400-500
gram kulek higroskopijnych na ebay, przesypię do jakiego¶ specjalnie
przygotowanego pojemnika (już mam pomysł, jak to zrobię).  Pojemnik
z kulkami zważę (przed użyciem), potem np. po 2, 4, 6 tygodniach
i wyliczę, ile to chłonie wilgoci/jak to wpływa na na wilgotno¶ć
w aucie (umieszczę dla testu higrometr w aucie, ale to nie będzie
miarodajne, bo idzie zima, inna temperatura, inne skraplanie wewn±trz
auta wynikaj±ce z różnic temperatury itd.).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-29 17:42:29
Autor: Waldek Godel
Wilgoc w samochodzie
Dnia Sat, 29 Oct 2011 17:30:26 +0100, DooMiniK napisał(a):

[...]

Zieeeeeew.... Wiesz. Ja sobie z wilgoci± radzę. Skoro mi nie wierzysz, to
może poczytaj sobie co¶. Choćby pierwszy przypadkowy link z google
(naprawdę pierwszy link z google):
http://www.glazurnicy.pl/baza_wiedzy/porady/krok_po_kroku.html/325/Skad-sie-bierze-wilgoc-w-miesz/
"Krótkotrwałe podwyższenie wilgotno¶ci powietrza w naszych mieszkaniach
jest zjawiskiem naturalnym i niemalże codziennym. Problem pojawia się
dopiero wtedy, gdy wilgoć ta nie jest w żaden sposób odprowadzana.
Następuje wtedy zjawisko kondensowania się pary wodnej na ¶cianach i innych
powierzchniach. Przyczyn± tego rodzaju wilgoci jest niedrożna wentylacja
lub jej brak."
Dostałe¶ też kilka identycznych odpowiedzi. Chcesz rzeĽbić w Callais -
twoja sprawa, twoje wyrzucone w błoto pieni±dze, twój zmarnowany czas.
Jeste¶ jak socjalistyczny kraj, dzielnie zwalczaj±cy problemy nieistniej±ce
w innych krajach.

A to tylko trochę fizyki z zakresu z podstawówki. --

Data: 2011-10-29 19:35:58
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 29/10/2011 17:42, Waldek Godel wrote:
[...]

Samochód używany codziennie, problem jest, więc pytam o inne możliwo¶ci,
jak wła¶nie dodatkowo materiał higroskopijny, lub inna możliwo¶ć.
Samochodem w PL jeĽdziłem 10lat, nigdy nie miałem takich problemów
(samochody też bez klimatyzacji). Jeszcze raz powtarzam, bo raczej
Ty nie przyjmujesz do wiadomo¶ci, może jeszcze co¶ dodam, bo chyba
nadal nie rozumiesz:
- nie tylko ja mam taki problem, wsiadałem do kilku samochodów,
które zalatuj± stęchlizn±,
- inny klimat - to czyni różnicę (id±c Twoim tokiem rozumowania, to
raczej nie ja jestem niereformowalny, żeby ogarn±ć problem globalnie,
a nie lokalnie).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-29 19:50:12
Autor: Waldek Godel
Wilgoc w samochodzie
Dnia Sat, 29 Oct 2011 19:35:58 +0100, DooMiniK napisał(a):

Samochód używany codziennie, problem jest, więc pytam o inne możliwo¶ci,
jak wła¶nie dodatkowo materiał higroskopijny, lub inna możliwo¶ć.

Ależ oczywi¶cie. To nic, że jest to dokładnie tak samo inteligentne jak
robienie klimy na ogniwach Peltiera.
W sumie who cares, ci±gle kto¶ wpada tutaj z t± klim± Peltiera, do kompletu
będziesz ty z materiałem higroskopijnym, jak wisienka na torcie.

[...]

I globalny problem nieuctwa albo wagarowania z fizyki. W sumie nie mój
problem, rób co chcesz. Ja się poddaję.

Data: 2011-11-01 10:45:01
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 29/10/2011 19:50, Waldek Godel wrote:
[...]

Nie rozumiem, czemu się czepiasz, szukam pomocy a Ty wyskakujesz
z teori± fizyki. Mówię, że samochód jest wyczyszczony, sprawdzone
uszczelki, nie ma wilgoci w dywanikach, woda nigdzie nie kapie. Samochód
w miarę nowy (2009r), więc nie s±dzę, że już jaka¶ korozja i leci gdzie¶
pod przedni± szybę (chociaż kto wie, gówniane teraz robi się samochody).
Wentylacja została sprawdzona, nic nie gnije, nic nie leci. Samochód od
3 tygodni jest pusty (nic nie ma z tyłu). Teraz jest wyj±tkowo słoneczny
dzień stoi z otwartymi szybami. Rano jednak tylko odpaliłem silnik
i para. Szukam zwyczajnie pomocy a zamiast dyskutować na zadany temat
opowiadasz o moich brakach w edukacji.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-11-01 11:10:27
Autor: Waldek Godel
Wilgoc w samochodzie
Dnia Tue, 01 Nov 2011 10:45:01 +0000, DooMiniK napisał(a):

i para. Szukam zwyczajnie pomocy a zamiast dyskutować na zadany temat
opowiadasz o moich brakach w edukacji.

Bo twoje szukanie pomocy wła¶nie z nich wynika. Metr sze¶cienny powietrza o
wilgotno¶ci 100% w temperaturze 20 stopni mie¶ci 17 gramów wody w postaci
pary. W temperaturze 0 stopni jest tego już tylko 5 gramów.
Oznacza to, że jak wrócisz do domu nagrzanym autem i pozwolisz mu wystygn±ć
do zera w nocy, to z każdego metra sze¶ciennego wody wytr±ci się 12 gramów
wody. Jeżeli samochód ma wnętrze o objęto¶ci np. 6 metrów to będzie już
prawie 70 gramów wody codzienie. Conajmniej. Z samej kondensacji.
Gdzie jeszcze para z oddechu pasażerów, czy woda z ich butów jeżeli jest
mokro na zewn±trz itp.
Wietrz±c auto przy niskiej temperaturze akcja się odwróci - po ogrzaniu
auta w dzień, powietrze będzie w stanie przyj±ć te 70 gramów wody (i być
usunięte przez wentylację)
To s± twoje braki w wykształceniu. Plus lenistwo, bo informacji jak osuszać
zamknięte przestrzenie jest w internecie mnóstwo. I 99% z nich mówi o
wentylacji. Pozostałe sprzedaj± "cudowne" rozwi±zania techniczne dla
frajerów.

Dla mnie EOT, zrobisz co zechcesz.

Data: 2011-10-25 15:01:43
Autor: RobertP.
Wilgoc w samochodzie
On Tue, 25 Oct 2011 14:30:41 +0200, Waldek Godel <nospam@orangegsm.info>  wrote:

Callais", w dodatku bym wykorzystywał suche i słoneczne dni do
przewietrzenia samochodu. No ale ja to truskawki cukrem.

Tia, suche i sĹ‚oneczne dni, szczegĂłlnie na zachodzie Irlandii. Ze trzy w  roku siÄ™ znajdÄ… pewnnie.

RobertP.

Data: 2011-10-25 14:17:24
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
wrote:

Callais", w dodatku bym wykorzystywał suche i słoneczne dni do
przewietrzenia samochodu. No ale ja to truskawki cukrem.
Tia, suche i słoneczne dni, szczególnie na zachodzie Irlandii. Ze trzy w
roku siÄ™ znajdÄ… pewnnie.

Suche i słonecznie dni to najbliżej w Hiszpanii ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-25 14:19:44
Autor: Waldek Godel
Wilgoc w samochodzie
Dnia Tue, 25 Oct 2011 15:01:43 +0200, RobertP. napisał(a):

Tia, suche i słoneczne dni, szczególnie na zachodzie Irlandii. Ze trzy w  roku się znajd± pewnnie.

Bardziej suche niż słoneczne. Nie napisałem "upalne".
Znajd± się bez problemu.
Przy tamtejszych wiatrach wystarczy zostawić kilka mm uchylonej szyby w
dzień.

Data: 2011-10-25 14:38:46
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 25/10/2011 14:19, Waldek Godel wrote:
[...]

Jeszcze raz. Założenie jest takie, że okna s± zamknięte (nie mam ochoty
dyskutować o zmianach pogody w 15minut... może zacytuję klasyka:
"poznali¶my każdy deszcz... padaj±cy z góry.... z boku.... a nawet
padaj±cy z dołu!".

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-25 18:25:59
Autor: Adampio
Wilgoc w samochodzie
W dniu 2011-10-25 15:38, DooMiniK pisze:
Założenie jest takie, że okna s± zamknięte
No to konskwencja takiego zalożenia przy dodatkowym założeniu niemania klimy jest wilgoć w automobilu.

Data: 2011-10-29 17:31:03
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 25/10/2011 17:25, Adampio wrote:
W dniu 2011-10-25 15:38, DooMiniK pisze:
Założenie jest takie, że okna s± zamknięte
No to konskwencja takiego zalożenia przy dodatkowym założeniu niemania
klimy jest wilgoć w automobilu.

Otwarte okna w takim miejscu powoduj± obecno¶ć wody po kostki.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-25 22:03:40
Autor: Jakub Witkowski
Wilgoc w samochodzie
W dniu 2011-10-25 14:30, Waldek Godel pisze:

Callais", w dodatku bym wykorzystywał suche i słoneczne dni do
przewietrzenia samochodu. No ale ja to truskawki cukrem.

Truskawki raczej nie, ale cukier? Hmm... Chociaż z artykułów spożywczych
to bym raczej postawił na ryż...

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci

Data: 2011-10-25 14:20:45
Autor: Krzysiek Kielczewski
Wilgoc w samochodzie
On 2011-10-25, DooMiniK <bachusmalpapostpl> wrote:

Co stosujecie do usuwania wilgoci?

W sprawnym samochodzie wystarczy używać wentylacji. A niesprawny należy
naprawić.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2011-10-25 19:58:59
Autor: Krenauer
Wilgoc w samochodzie
On Tue, 25 Oct 2011 12:29:01 +0100, DooMiniK <bachusmalpapostpl> wrote:

Co stosujecie do usuwania wilgoci? Staram się na ebay kupić np.
higroskopijny materiał, który czasem jest dodawany w saszetkach
do sprzętu elektroniczego (nie mam szczę¶cia, nie mogę znaleĽć).
Czy takie co¶ można użyć drugi raz? (np. wygrzać w piekarniku)?
Szukaj czego¶ takiego:
http://www.ebay.com/itm/5-Gal-Desiccare-Desiccants-Silica-Gel-550-packs-1-2-/280748044249?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item415de32fd9
http://tinyurl.com/67hu766
u mnie napełnia się podobnym Stacje Oczyszczania Powietrza

lub
http://www.ebay.com/itm/Dry-Packs-750-Gram-Silica-Gel-Dehumidifier-Canister-NEW-/180483270181?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a05a42625
http://tinyurl.com/6xxq32a

albo w ostateczno¶ci wygrzany żwirek dla kotów, najlepiej ¶wieży...

Data: 2011-10-29 17:32:26
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 25/10/2011 18:58, Krenauer wrote:
[...]

Dzięki, zamówiłem dzisiaj duż± paczkę silica Gel - dobrze, że to można
`od¶wieżyć`. Cena też jest przystępna a odpowiedni pojemnik zrobię
sobie sam.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-29 21:37:15
Autor: DoQ
Wilgoc w samochodzie
W dniu 29-10-2011 18:32, DooMiniK pisze:

Dzięki, zamówiłem dzisiaj duż± paczkę silica Gel - dobrze, że to można
`od¶wieżyć`. Cena też jest przystępna a odpowiedni pojemnik zrobię
sobie sam.

http://allegro.pl/pochlaniacz-wilgoci-450g-henkel-wklad-kurier-i1887143729.html ciekawe jak takie co¶ się sprawdza...

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-11-01 10:29:43
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 29/10/2011 20:37, DoQ wrote:
[...]

Takie co¶ można kupić bez problemu - dodatkowo z większ± ilo¶ci±
aktywnego składnika i taniej (np. w Castoramie widziałem). Problem w tym, że to zbiera wodę w zbiorniku - łatwiej rozlać.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-25 21:19:32
Autor: Tomasz Pyra
Wilgoc w samochodzie
W dniu 2011-10-25 13:29, DooMiniK pisze:

[...]

W sezonie mokro-zimowym, jak się na butach wnosiło zawsze trochę śniegu do auta, który się tam potem rozpuszczał miałem w poprzednim samochodzie (bez klimy) problem z parującymi szybami od środka.

Rozwiązaniem okazało się wywalenie gumowych dywaników pod którymi było zawsze mokro - zamieniłem je na szmaciane. Jak ręką odjął.

Można jakieś tam kombinacje robić - silikażel rozsypywać, czy stare gazety rozkładać i wyrzucać itp.
Sprawdź jeszcze czy filtr kabinowy nie woła o wymianę.

Data: 2011-10-25 22:09:35
Autor: Jakub Witkowski
Wilgoc w samochodzie
W dniu 2011-10-25 21:19, Tomasz Pyra pisze:

[...]

To chyb zależy czy jesteś tak uzdolniony żeby zamoczyć wykładzinę POD dywanikami...
Ja tam mam dokładnie odwrotnie: żadne tekstylne dywaniki, bo nie schną.
Tylko gumowe i regularnie wylewać z nich wodę z błotem. A pod spodem sucho... było,
dopóki podłoga nie zaczęła podgniwać :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-10-25 22:12:05
Autor: Tomasz Pyra
Wilgoc w samochodzie

dopóki podłoga nie zaczęła podgniwać :)

A zgniła pewnie od tej suchości pod dywanikami? ;)

Data: 2011-10-25 22:27:57
Autor: Jakub Witkowski
Wilgoc w samochodzie
W dniu 2011-10-25 22:12, Tomasz Pyra pisze:

dopóki podłoga nie zaczęła podgniwać :)

A zgniła pewnie od tej suchości pod dywanikami? ;)

Zdecydowanie gnije od strony zewnętrznej - postępy procesu obserwowałem
od jakichś 3 lat, w tym roku się przebiło ;)

Data: 2011-10-25 20:35:26
Autor: to
Wilgoc w samochodzie
begin Jakub Witkowski
Zdecydowanie gnije od strony zewnętrznej - postępy procesu obserwowałem
od jakichś 3 lat, w tym roku się przebiło ;)

Ale za to możesz hamować jak Flinston.

Data: 2011-10-25 22:41:06
Autor: Jakub Witkowski
Wilgoc w samochodzie
W dniu 2011-10-25 22:35, to pisze:
begin Jakub Witkowski

Zdecydowanie gnije od strony zewnętrznej - postępy procesu obserwowałem
od jakichś 3 lat, w tym roku się przebiło ;)

Ale za to możesz hamować jak Flinston.

Nie, gdyż to na razie bardziej szczelina niż dziura. Po nacisnięciu nogą
zwiększa się nieco tworząc coś w rodzaju wiatrołapu i ułatwiając suszenie
wykładziny. Niestety coś za coś - kosztem zwiększonego zapewne oporu powietrza.
Choć z trzeciej strony, może robić za dodatkowy hamulec aero.

Data: 2011-10-25 23:22:46
Autor: ToMasz
Wilgoc w samochodzie
W dniu 25.10.2011 13:29, DooMiniK pisze:
Co stosujecie do usuwania wilgoci?
szmatÄ™, powietrze
Staram się na ebay kupić np.
higroskopijny materiał,
30 kg?
Posłuchaj. W powietrzu jest wilgoć i koniec. ta wilgoć sama z siebie nie skrapla się w sposób wyraźnie szybszy niż odparowuje. to taka równowaga! Dlaczego wiec często widzimy że jednak coś tam sie "spociło? Najprościej jest to tak: ciepłe powietrze jest w stanie "zmagazynować" znacznie więcej wody niż zimne. czyli jak masz w autku ciepło, to masz w powietrzu szklankę wody. jak je zostawisz na noc, to powietrze ostygnie, szklankę wody masz skroploną. Powinno tak być ze wracasz do auta i po ogrzaniu wnętrza ta sama ilość skroplonej wody odparowuje i tak w kółko. Sądze jednak ze masz jeszcze jakiś rezerwuar wody - z którego bardzo wolno odparowuje. najczęściej jest on w dywanikach. Poprostu poszukaj go i usuń. Nie ma innego wyjścia.
Pomóc może następujące zachowanie: wyzięb auto 5 min przed postojem. czyli 5 minut przed celem ogrzewanie na zero, nawiew na maksa i szyby 2cm w dół. W ten sposób usuniesz nadmiar wody wraz z ciepłym powietrzem.
Środki pochłaniające wodę - także pomogą, ale w ilości adekwatnej do problemu. czyli tak kilogram ryżu/soli/sorbentu dziennie. jak zachowasz rygory sanitarne to ten ryż możesz na obiad wykorzystać.

ToMasz

Data: 2011-10-29 17:34:24
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 25/10/2011 22:22, ToMasz wrote:
[...]
skrapla siÄ™ w sposĂłb wyraĹşnie szybszy niĹĽ odparowuje. to taka rĂłwnowaga!
Dlaczego wiec często widzimy że jednak coś tam sie "spociło? Najprościej
jest to tak: ciepłe powietrze jest w stanie "zmagazynować" znacznie
więcej wody niż zimne. czyli jak masz w autku ciepło, to masz w
powietrzu szklankÄ™ wody. jak je zostawisz na noc, to powietrze ostygnie,
szklankę wody masz skroploną. Powinno tak być ze wracasz do auta i po
ogrzaniu wnętrza ta sama ilość skroplonej wody odparowuje i tak w kółko.
SÄ…dze jednak ze masz jeszcze jakiĹ› rezerwuar wody - z ktĂłrego bardzo
[...]
problemu. czyli tak kilogram ryĹĽu/soli/sorbentu dziennie. jak zachowasz
rygory sanitarne to ten ryż możesz na obiad wykorzystać.

No właśnie też już słyszałem taką poradę. Zaopatrzyłem się w schowku
w czapkę, może tak trzeba zacząć robić. W sumie może popełniam błąd,
bo często jadę z uchylonymi oknami, ale ogrzewanie (z nawiewu) dość
mocno idzie na szybÄ™.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-10-26 13:59:58
Autor: yabba
Wilgoc w samochodzie
Użytkownik "DooMiniK" <bachusmalpapostpl> napisał w wiadomości news:4ea69d8d$1news.home.net.pl...

[...]

Utrzymuj czystość w samochodzie - odkurzaj piasek z dywaników, wyrzuć zbędne papierki. Wymień filtr kabinowy, przed dojazdem na planowany postój mocno przewietrz samochód zimnym powietrzem z uchylonymi szybami.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-10-29 17:35:38
Autor: DooMiniK
Wilgoc w samochodzie
On 26/10/2011 12:59, yabba wrote:
Użytkownik "DooMiniK" <bachusmalpapostpl> napisał w wiadomości

Witam serdecznie,
[...]

Utrzymuj czystość w samochodzie - odkurzaj piasek z dywaników, wyrzuć
zbędne papierki. Wymień filtr kabinowy, przed dojazdem na planowany
postĂłj mocno przewietrz samochĂłd zimnym powietrzem z uchylonymi szybami.

Auto juĹĽ wysprzÄ…tane, czyste, dywaniki wymienione. Postaram
się stosować do tego wietrzenia, dzięki.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Wilgoc w samochodzie