Wilk w zagrodzie

Data: 2009-06-19 09:15:57
Autor: Jerzy Olszewski
Wilk w zagrodzie
Uwaga : Wilk w zagrodzie przebrany za wiewiórkę

-- -Cytat-- -
Ministerstwo Skarbu Państwa chce pobrać dywidendy z zysków Giełdy Papierów Wartościowych oraz Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych - powiedział w czwartek PAP rzecznik resortu skarbu Maciej Wewiór.
-- -Koniec--

Czekamy z niecierpliwością na podwyżki opłat KDPW i prowizji WGPW. Trzeba będzie jakoś zapłacić za ten kolejny "darmowy" posiłek budżetu.

Smacznego !

Data: 2009-06-19 09:43:14
Autor: skippy
Wilk w zagrodzie
Podpis (jego brak) Twojego prezydenta ostatecznie położył sprawę prywatyzacji giełdy i jej rozwoju.
Teraz juz jest po ptakach.

Data: 2009-06-19 09:55:08
Autor: Jerzy Olszewski
Wilk w zagrodzie
skippy pisze:
Podpis (jego brak) Twojego prezydenta ostatecznie położył sprawę prywatyzacji giełdy i jej rozwoju.
Teraz juz jest po ptakach.

Gdyby geniusze z PO nie chcieli dryblować w każdej ustawie , niczym na podwórku w szmaciankę, i przy nawet najważniejszych i potrzebnych nowelizacjach ważnych ustaw nie wsadzali, wzorem małego cwaniaczka, drobnych szpilek, takich , jak na przykład próba upokarzania i marginalizacji NBP tylko dlatego, że nie kochają Prezesa Skrzypka, to z całą pewnością Pan Prezydent tego typu ustawy by podpisywał bez wahania.

Innymi słowy gdyby ustawy gospodarcze Tusk wyłączył ze swojej ambicjonalnej rozgrywki o wygranie w wyborach prezydenckich, to byłoby znacznie lepiej dla wszystkich.

Data: 2009-06-19 10:03:53
Autor: skippy
Wilk w zagrodzie

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomości news:h1fgcl$l8r$1atlantis.news.neostrada.pl...
skippy pisze:
[...]

No to nie podpisał i zupa rozlana raz na zawsze.
Co było do wzięcia, nikt nie da giełdzie będącej własnością państwa.
Po zawodach, zemsta sie udała.
Skrzypek nie jezt zmarginalizowany, giełda tak.
EOT

Data: 2009-06-19 10:05:54
Autor: skippy
Wilk w zagrodzie
Data: 2009-06-19 10:55:32
Autor: Greg
Wilk w zagrodzie
Użytkownik "skippy" <man3@on.the.moon> napisał w wiadomości news:h1fg4o$kuf$1nemesis.news.neostrada.pl...
Podpis (jego brak) Twojego prezydenta ostatecznie położył sprawę prywatyzacji giełdy i jej rozwoju.
Teraz juz jest po ptakach.

Kaman. Czy jeszcze nie zauważyłeś, że peło nie chce niczego prywatyzować?
Szybka prywatyzacja to było dobre hasło wyborzce dla pseudoliberalnej gównażerii, tak samo jak podatki 3x15, tysiące km autostrad, boisko w każdej gminie, itp...
Spójrz w dane o prywatyzacji (pół roku - zaledwie kilkaset mln PLN przychodów z prywatyzacji).
Żaden poprzedni rząd nie prywatyzował tak mało. Nawet PiS, który nie szedł do żadnych wyborów ze sztandarem prywatyzacji i który był permanentnie przez PO atakowany właśnie za wolne tempo prywatyzacji, jest pod względem gigantem.

Data: 2009-06-19 11:01:08
Autor: skippy
Wilk w zagrodzie

Użytkownik "Greg"

Żaden poprzedni rząd nie prywatyzował tak mało.

Teraz to by była groszowa wyprzedaż, a nie prywatyzacja.

Nawet PiS

Zaprzepaścił szczyt koniunktury.
Opchnął tylko dzień po wyborach Stocznię Gdańską Ukraińcom w zamian za bajki patykiem po wodzie pisane.

Data: 2009-06-19 11:03:22
Autor: george
Wilk w zagrodzie

"skippy" <man3@on.the.moon> wrote in message news:h1fk8o$p0$1atlantis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "Greg"

[...]

ależ ci pełowcy to pechowcy, wygrać w szcycie koniunktury...co za niefart.
jak sie wiatr nie napatoczy to i słońce Tuskowi prosto w oczy...

george

Data: 2009-06-19 11:07:17
Autor: skippy
Wilk w zagrodzie

Użytkownik "george"

[...]

Jaki to ma związek ze sobą?
To co napisałem i Twoja odpowiedź?

Data: 2009-06-19 11:10:35
Autor: george
Wilk w zagrodzie

"skippy" <man3@on.the.moon> wrote in message news:h1fkk7$1je$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

pewne taki sam związek jak twoja odpowiedź na poprzedni post...
BTW tylko dodałem ze PO ma strasznego pecha.

george

Data: 2009-06-19 11:16:19
Autor: george
Wilk w zagrodzie

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:h1fl8k$s7s$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

spoko skippy, może dadzą radę uplasowac akcji PKOBP za 5 mld w dołku koniunktury...
tego chyba nie można nazwać "garażowa wyprzedażą"...(przynajmniej w planach).

george

Data: 2009-06-19 11:34:50
Autor: skippy
Wilk w zagrodzie

Użytkownik "george"

spoko skippy, może dadzą radę uplasowac akcji PKOBP za 5 mld w dołku koniunktury...
tego chyba nie można nazwać "garażowa wyprzedażą"...(przynajmniej w planach).

To nie jest ani prywatyzacja, ani wyprzedaż.
To Przymus Poboru, czyli wydojenie kasy od akcjonariuszy.
Zupełnie inna bajka.

Data: 2009-06-19 11:41:36
Autor: george
Wilk w zagrodzie

"skippy" <man3@on.the.moon> wrote in message news:h1fmm0$169$1nemesis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "george"

[...]

technicznie masz racje, ale czuje że w TVN'ie ze sie udało super "prywatyzowac" :).
george

Data: 2009-06-19 12:14:36
Autor: skippy
Wilk w zagrodzie

Użytkownik "george" <george___@vp.pl> napisał w wiadomości news:h1fmkk$67m$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Tak mówili?
Dobre:)))

Data: 2009-06-19 11:19:50
Autor: Lech Dubrowski
Wilk w zagrodzie
Dziwi mnie, ze liczba zwolennikow PiS piszacych w internecie nie przeklada sie na jego wyniki w wyborach.

Leszek

Data: 2009-06-19 11:30:31
Autor: george
Wilk w zagrodzie

"Lech Dubrowski" <337@337.com.pl> wrote in message news:h1flpu$t15$1nemesis.news.neostrada.pl...
Dziwi mnie, ze liczba zwolennikow PiS piszacych w internecie nie przeklada sie na jego wyniki w wyborach.

Leszek

ja akurat głosuje "przeciw" PIS bo jak widze kaczą mordę to mnie zalewa (tu niestety emocje biorą góre).
czym innym jest jednak głosowanie a czym innym obserwacja faktycznych efektów działań.
"Spin" medialny przekuwający porażki w sukcesy troche mnie jednak denerwuje. Wole jak mi obniżają podatki NIEZALEŻNIE od tego "ktorzy" z III RP to robią.
Nie wiem czemu jak TUSK podwyższy podaki to bedzie ze 2 razy lepiej niż jak kaczka je obniża.
Dla mnie liczy sie mój PIT i zapłacony VAT i cała ta reszta, a mordy w telewzji niech sobie bedą jakie chcą.
Fakty są takie jakie są. Można wszystko tłumaczyc na 1000 sposobów, ale tak naprawdę licza sie decyzje.

george

Data: 2009-06-19 10:10:59
Autor: XXL
Wilk w zagrodzie
george <george___@vp.pl> napisał(a): Wole jak mi obniżają podatki NIEZALEŻNIE od tego "ktorzy" z III RP to robią.
[...]

Z choinki się urwałeś, kolego?
Już zapomniałeś, że mamy ogólnoświatowy kryzys i recesję największą od
kilkudziesięciu lat?
Czy nie wiesz, że dynamika PKB w Polsce spadła z 6,5% w 2007r. prawie do zera?
Poszukaj sobie jaki uszczerbek dla budżetu oznacza spadek PKB o 1%.
Nie żyjesz na Marsie, żeby abstrahować od rzeczywistości.

Data: 2009-06-19 12:14:17
Autor: Jerzy Olszewski
Wilk w zagrodzie
  XXL pisze:
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

[...]

XXL - niedawno twierdziłeś, że żadnego kryzysu nie ma i nie będzie. Jednak wreszcie dostrzegłeś. Dowodzi to, że czegoś się jednak uczysz. Gratuluje refleksu. Balcerowicz też już widzi ? :)

Data: 2009-06-19 10:37:15
Autor: XXL
Wilk w zagrodzie
Jerzy Olszewski <jerzyo@it.com.pl> napisał(a): XXL - niedawno twierdziłeś, że żadnego kryzysu nie ma i nie będzie. Jednak wreszcie dostrzegłeś. Dowodzi to, że czegoś się jednak uczysz. Gratuluje refleksu. Balcerowicz też już widzi ? :)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Pisałem, że nie będzie żadnej katastrofy gospodarczej a polska gospodarka
odnotuje jedynie wyraźne spowolnienie.
Wielu tutaj wieszczyło istną apokalipsę gospodarczą. Moje stanowisko było
znacznie bardziej umiarkowane.
Wyprzedzające wskaźniki koniunktury sygnalizują lekkie ożywienie w drugiej
połowie 2009r.
Polecam komentarz W.Białka w dzisiejszym "Parkiecie". --

Data: 2009-06-20 00:36:31
Autor: Endriu
Wilk w zagrodzie
[...]

To ciesz się Balcerowiczowski klakierze, że twoim Platformianym idolom ...

(8-ma minuta filmu) ....

"Polska a waluta euro" - pierwsza debata studentów INP UW i polityków (cz. 6)
http://www.asme.pl/123249312795126.shtml

nie udało się "na czas" wprowadzić w naszym kraju eurowaluty, bo "z wyraźnego spowolnienia" mogłoby się zrodzić najzwyczajniejsze zwijanie PKB - odnotowywane dzisiaj w całej EURO-pie....

Matko Boska, chroń mnie Unią Euro ERM II  i Platformą .....

http://www.korespondent.pl/index.php?x=artykul_r1&id=6176

"[...] Dalszych konsekwencji można doszukać się w samym koszcie utrzymania kursu wyznaczonego w umowie z Europejskim Bankiem Centralnym (który nadzoruje wypełnianie założeń ERM). Każdorazowy spadek wartości waluty powinien być rekompensowany albo zmianą stóp procentowych albo skupem pieniędzy z rynku, co doprowadzi do wzrostu ich wartości. Bank centralny Łotwy robił to już kilkanaście razy, a koszt tych działań można wycenić już na ponad 1mld euro. W stosunku do niewielkiej gospodarczo Łotwy kwota wydaje się być ogromna.[...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-06-19 13:47:17
Autor: Greg
Wilk w zagrodzie
Użytkownik " XXL" <duzy_slawek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h1fo7i$pc7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak na prawdziwych lyberałów przystało, kryzys zwalczają podwyżką podatków :)
Ciule.

Data: 2009-06-19 14:29:28
Autor: george
Wilk w zagrodzie

" XXL" <duzy_slawek@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:h1fo7i$pc7$1inews.gazeta.pl...
[...]

rozumiem że nie można dyskutować o faktach bo kryzys ?
1% PKB to jakies 10 mld. wychodzi na to że Kaczka zrobiła obniżke podaktów wielkosci 3% PKB...
a tusk zrobi podwyżke pewnie z "pinć" procentów.
Kryzys kryzysem, ale efektywne decyzje tuska moge sobie komentować ? czy też nie pozwalasz ?

george

Data: 2009-06-19 11:12:59
Autor: Greg
Wilk w zagrodzie
Użytkownik "skippy" <man3@on.the.moon> napisał w wiadomości news:h1fkk7$1je$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Związek jest taki, że co by się nie działo, bezczynność peło zawsze będzie usprawiedliwiona.
Szkoda tylko że pełowcy-fachowcy-światowej klasy ekonomiści nie przewidzieli 2 lata temu tzw. kryzysu, obiecując "przyspieszenie wzrostu gospodarczego" przy ówczesnym tempie tego wzrostu na poziomie 6%. Dzisiaj za to wiedzą jaką to potęgą bedziemy za 20 lat.

Data: 2009-06-19 10:14:36
Autor: komunista0
Wilk w zagrodzie
[...]

Człowieku, zaczynasz popisywać się swoją "mądrością" do granic.... . Uważam, że POPIS to zmora, która trawi ten kraj od dziesięcioleci, ale tego co napisałeś nie rozumiem. Jeżeli w/w instytucje wypracowały już zyski to niby dlaczego nie mają ich oddać właścicielowi, a jeżeli oddadzą to niby dlaczego prowizje z tego tytułu maja wzrosnąć??? Niech obniżą prowizję to nie będą musieli nic oddawać, bo nie będzie zysków. Natomiast jeżeli takowe są to niby kto ma je skasować???

Data: 2009-06-19 12:03:41
Autor: Jerzy Olszewski
Wilk w zagrodzie
komunista0@op.pl pisze:
[...]

Dlatego, że póki nie jest ona sprywatyzowana, to jest tzw. instytucją nonprofit, czyli taką, która ma, w założeniu, zakumulowane zyski, o ile takie się pojawią, przeznaczać w całości na poprawę infrastruktury lub na zmniejszenie kosztów transakcji po to, by ten obrót zwiększać i udrażniać.

Pewnie, jako komunista, tego nie wiesz, ale giełda w gospodarce rynkowej nie jest, oczywiście modelowo , geszeftem dla wybranych, kasynem dla znudzonych ani też speluną dla "szpekulantów" - jak widzą ją lewacy, a jest, obok banków - również drenowanych właśnie przez Tuska, jedną z najważniejszych instytucji systemowych powodujących , że ten system w ogóle może funkcjonować i być bardziej efektywnym niż Twój ulubiony socjalizm.

Państwo w tym wypadku nie jest w pełnym sensie właścicielem , a jedynie zarządcą i organizatorem.

Po prywatyzacji rolę tą przejmie chciwość właściciela, która, też modelowo, powinna sprzyjać rozwojowi giełdy i wtedy może dopiero będzie podstawa do dzielenia się zyskiem, jako właśnie premią za to zarządzanie.

Obecnie już sam fakt istnienia dużego zakumulowanego zysku WGPW może być powodem do uzasadnionej krytyki prezesa, bo oznacza, że opłaty mogłyby być mniejsze lub infrastruktura lepsza.

To samo, a może nawet i bardziej dotyczy KDPW.

Data: 2009-06-19 12:15:55
Autor: skippy
Wilk w zagrodzie

[...]

Podaj źródło.

Data: 2009-06-19 12:19:51
Autor: totus
Wilk w zagrodzie
skippy wrote:

[...]

Po co się pytasz? Przecież wiesz, że nie ma takiego źródła. Olszewski dyskutuje z lustrem. Najpierw wymyśli tezę a potem ją bohatersko zwalcza. Pokazałem to kilka razy. Szkoda czasu.

Data: 2009-06-19 12:31:42
Autor: komunista0
Wilk w zagrodzie
komunista0@op.pl pisze:

> [...]
oddawać,
> bo nie będzie zysków. Natomiast jeżeli takowe są to niby kto ma je skasować?
??
> [...]

To samo, a może nawet i bardziej dotyczy KDPW.

Już Ci napisałem, daj sobie spokój z z popisem swojej "mądrości". Ten stek bzdur praktykujemy przez 20 lat i jak widać niczego Was nie nauczył. Jak prywaciarz przejmie to na pewno zmniejszy prowizję, zwłaszcza monopolistycznej giełdy. :-
))) Załóż chłopie sobie prywatną giełdę i konkuruj, to może choć teoretycznie będzie szansa na zmniejszenie prowizji i podniesienie jakości. Niestety też tylko teoretycznie, bo jak pokazał rynek telekomunikacji, ubezpieczeń itd. przy małej ilości podmiotów istnieje taka instytucja jak zmowa. Tak w ogóle, to przeczytaj swój wątek i zastanów się co pisałeś, na co ja odpowiedziałem i o czym nadal piszesz???

--

Wilk w zagrodzie