Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?

Data: 2009-05-28 00:24:49
Autor: Stefann
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
Dziwne....

Zennon

Data: 2009-05-27 16:24:38
Autor: pistacjusz
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
On 28 Maj, 00:24, "Stefann" <t...@blisko.pl> wrote:
Dziwne....

Zennon

Te miasta  są niemożliwe do odzyskania (teraz). Za to ziemie zachodnie
są możliwe do stracenia. Ale niektórzy udają, że tego nie dostrzegają.
Dziwne....

Data: 2009-05-28 13:08:29
Autor: Vic
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
pistacjusz@gmail.com wrote:
 Za to ziemie zachodnie
są możliwe do stracenia.

Z czego bierze sie twoje przekonanie, ze sa mozliwe do stracenia?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-28 13:30:26
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

pistacjusz@gmail.com wrote:
 Za to ziemie zachodnie
są możliwe do stracenia.

Z czego bierze sie twoje przekonanie, ze sa mozliwe do stracenia?

W krótkiej perspektywie: z głupoty.
W długiej perspektywie: z niespania na lekcjach historii oraz zdolności
do przewidywania na podstawie przeszłości przyszłości.

Na Zachodzie to ja dostrzegłem przede wszystkim moc szatana.
To było coś niesamowitego.
  -- Rydzyk, Tadeusz (1945-)

Data: 2009-05-28 13:40:43
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
W długiej perspektywie: z niespania na lekcjach historii oraz zdolności
do przewidywania na podstawie przeszłości przyszłości.

Czyli z dupy...

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-28 16:08:23
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:
Andrzej Adam Filip wrote:
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:
pistacjusz@gmail.com wrote:
[...]

No ja tam nie wiem co ty ze swojej dupy wyciągasz, co najwyżej mogę się
domyślać ale boję się publicznie powiedzieć :-)

I brak precedensu jest precedensem.
  -- Lec, Stanisław Jerzy (1909-1966)

Data: 2009-05-28 19:56:01
Autor: konserwator
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?

http://libertas.eu/pl/emailcamp003/?gclid=CL3aoaXhvZoCFQiF3godKnfPqw
"Naukowcy piszą, że skłonność środowiska polityczno-medialnego (m.in. "Gazety Wyborczej") do terroryzmu ideologicznego nie wygasła"
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6610020,Polscy_naukowcy_o_obronie_konferencji_o_gejach_na.html
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:w2x6j8x8fndarla.huge.strangled.net...
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:
Andrzej Adam Filip wrote:
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:
pistacjusz@gmail.com wrote:
[...]

trudno z folksdojczem gadac... zgadzam sie...

Data: 2009-05-28 21:00:58
Autor: awe
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
No ja tam nie wiem co ty ze swojej dupy wyciągasz, co najwyżej mogę się
domyślać ale boję się publicznie powiedzieć :-)
-- -- -- --
ej no jak to co? on ma w tej swoje dupie glowe, caly czas ma tam glowe i nie chce wyciagnac
awe

Data: 2009-05-28 22:31:09
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Chodzilo o to, ze zapytany o konkrety odpowiadasz jakimis wyswiechtanymi frazesami o lekcjach historii i przewidywaniu przyszlosci. Jak Jaroslaw...
Tyle, ze on ma wiecej oleju w glowie od was. Straszy was jakimis pierdolami o Niemcach, sam w to nie wierzac :)

Na szczescie ten gatunek zakompleksionego Polaka drzacego nieustannie przed niemieckim najezdzca-oprawca :) jest juz na wymarciu.

--
Vic

Data: 2009-05-28 22:56:19
Autor: Andrzej Adam Filip
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesują?
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

Andrzej Adam Filip wrote:
[...]

Ja ci mówię że w *bliskiej* perspektywie nie widzę zagrożeń, w dalszej
też nie przeraźliwe jak się nie zezwoli na "dryf" na coraz gorsze pozycje.

Ja ci mówię że Adolf Hitler i NSDAP zaczęły się liczyć od wyborów w 1930
roku (18.3%) a 1 września 1939 roku jest rutynowo opisywany z frazą
"miażdżąca przewaga wojsk niemieckich". Istotnym elementem programu
Adolfa Hitlera był rewanż za porażkę w wojnie i poniżenie Traktatem
Wersalskim i odzyskanie "niemieckich ziem" (korytarz pomorski, Poznańskie?). Jakby *zupełnie* nikt tak w obecnych Niemczech nie myślał to musiałby to
być kraj ludzi nienormalnych. Od 1930 do 1939 RP2 "dryfowała" na tak złe
pozycje jakie miała  1 września 1939 roku z "farbowanymi aliantami".
Potencjał do podobnego dryfu teraz też jest. Jest większy niż wtedy bo
Józef Stalin przesunął granicę Polski *znacznie dalej na zachód*
*kosztem Niemiec*.

Wiec nie trzeba wpadać w paranoje ale udawać że nie należy się
*starannie* wystrzegać pozwolenia na taki dryf pozycji jaki miał miejsce
w latach trzydziestych (MSZ) moĹźe tylko idiota (lub *znacznie* gorzej).

Najostrzejszy miecz nie zetnie niewinnej głowy.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-05-28 23:55:34
Autor: Vic
Andrzej Adam Filip wrote:
Wiec nie trzeba wpadać w paranoje ale udawać że nie należy się
*starannie* wystrzegać pozwolenia na taki dryf pozycji jaki miał miejsce
w latach trzydziestych (MSZ) moĹźe tylko idiota (lub *znacznie* gorzej).

Z tak sformulowanym postem zgadzm sie w pelni. Powaznie.

A co do "miazdzacej przewagi" - jak niedawno pisalem w innym watku - ona nie wynikala z jakiejs kosmicznej dysproporcji w ilosci zolnierzy czy sprzetu. Glowna niemiecka sila uderzeniowa w kampanii wrzesniowej byly dywizje pancerne (notabene oparte w wiekszosci na nieco przestarzalym sprzecie). Polacy tez mieli czolgi, i to niemalo bo ok. 900. Tyle, ze nie sformowali ich w dywizje pancerne, lecz uzywali jako wsparcie dla piechoty - czyli metaforycznie: mieli karabiny maszynowe i uzywali ich do walenia wroga kolbami w leb :)
W 1935 sila militarna Polski i Niemiec byla porownywalna. Niemcy te 4 lata (do 1939) wykorzystali perfekcyjnie, Polacy je przesrali. Pielegnowali seanse nienawisci pod adresem "odwiecznego niemieckiego wroga" (jak obecnie PiS), ale nie robili nic, by polepszyc ekonomiczna i militarna pozycje kraju (tez jak PiS).
Bali sie powrotu czesci Gornego Slaska do Niemiec, ale jak przyszlo co do czego, to w 1939 tego najwazniejszego i jedynego w kraju okregu przemyslowego z prawdziwego zdarzenia (z prawdziwego zdarzenia, bo przemysl tej "polskiej" czesci Slaska byl od poczatku do konca autorstwa   niemieckiego) bronila jedna (!!!) dywizja piechoty (!!!!).

--
Vic

Data: 2009-05-29 01:15:02
Autor: awe
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
Ja ci to vic wytlumacze tak po mesku. Najpierw jest raczka, potem jest buzi, a potem jest cycek albo jak masz czas to 2, a potem jest POCHWA

awe

Data: 2009-05-28 20:59:56
Autor: awe

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvlruo$17a$2mx1.internetia.pl...
pistacjusz@gmail.com wrote:
 Za to ziemie zachodnie
są możliwe do stracenia.

Z czego bierze sie twoje przekonanie, ze sa mozliwe do stracenia?

--
w przeciwienstwie do Ciebie jest inteligentny kiciu
awe

Data: 2009-05-28 22:20:56
Autor: Vic
awe wrote:
w przeciwienstwie do Ciebie jest inteligentny kiciu

I nawet wie co to takiego znaki przestankowe, w przciwienstwie do ciebie, kiciu :)

--
Vic

Data: 2009-05-28 22:37:53
Autor: konserwator
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?

http://libertas.eu/pl/emailcamp003/?gclid=CL3aoaXhvZoCFQiF3godKnfPqw
"Naukowcy pisza, ze sklonnosc srodowiska polityczno-medialnego (m.in. "Gazety Wyborczej") do terroryzmu ideologicznego nie wygasla"
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,6610020,Polscy_naukowcy_o_obronie_konferencji_o_gejach_na.html
Uzytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisal w wiadomosci news:gvmrrb$mph$1atlantis.news.neostrada.pl...
awe wrote:
w przeciwienstwie do Ciebie jest inteligentny kiciu

I nawet wie co to takiego znaki przestankowe, w przciwienstwie do ciebie, kiciu :)

To jak wiesz, to na koncu swojego zdania postaw jeszcze kropke. O tak: .

Data: 2009-05-29 00:07:51
Autor: Vic
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
Na koncu tego zdania sa nawet dwie kropki.
I nawias! :)

--
Vic

Data: 2009-05-29 01:27:00
Autor: awe

awe wrote:
w przeciwienstwie do Ciebie jest inteligentny kiciu

I nawet wie co to takiego znaki przestankowe, w przciwienstwie do ciebie, kiciu :)

--
w ogole jest uzdolniony, ma fantazje  i za to go cenie, a ty jestes jak drewniany kloc wbity w beton...nie wiadomo czy pies czy wydra...
awe

Data: 2009-05-29 09:57:13
Autor: Vic
awe wrote:
 a ty jestes jak
drewniany kloc wbity w beton...

Jaka subtelna metafora... taka budowlana...
Wbijales kiedys drewnianego kloca w beton?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-29 10:14:08
Autor: awe

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvo545$usc$2mx1.internetia.pl...
awe wrote:
 a ty jestes jak
drewniany kloc wbity w beton...

Jaka subtelna metafora... taka budowlana...
Wbijales kiedys drewnianego kloca w beton?

--
tak ciebie na tej grupie
awe

Data: 2009-05-29 11:03:58
Autor: Vic
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
awe wrote:
tak ciebie na tej grupie

Awe, awe, jaka z ciebie jest pierdola... :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-29 15:06:32
Autor: awe

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvo91a$op0$2mx1.internetia.pl...
awe wrote:
tak ciebie na tej grupie

Awe, awe, jaka z ciebie jest pierdola... :)

--
poszukaj sobie innego idola
awe

Data: 2009-05-28 00:42:09
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
Stefann wrote:

Dziwne....

Czy one są w Polsce?

Poza tym skąd wiesz, że go nie interesują?
--
Pit

Data: 2009-05-28 00:43:28
Autor: Stefann
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:gvkfbu$mqb$3news.onet.pl...
Stefann wrote:

Dziwne....

Czy one są w Polsce?

Czy Szczecin nie jest Polski?

Poza tym skąd wiesz, że go nie interesują?

Bo nic, dokladnie nic dla polonii wschodniej nie zrobil. Stelmachowski, to byl Gigant, jesli chodzi o opieke nad polska polonia. Kaczor jest zerem w tej kwestii.

Zennon

Data: 2009-05-28 00:58:08
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

Stefann wrote:

Dziwne....

Czy one są w Polsce?

Czy Szczecin nie jest Polski?

Zgrywasz idiotę? Pisałeś o Wilnie, Grodnie, Nowogródku i Wilejce.

--
Pit

Data: 2009-05-28 00:57:57
Autor: Stefann

Stefann wrote:

Dziwne....

Czy one są w Polsce?

Czy Szczecin nie jest Polski?

Zgrywasz idiotę? Pisałeś o Wilnie, Grodnie, Nowogródku i Wilejce.

Zgrywasz idiote jak Kaczor? Martwisz sie o poniemiecki Szczecin, a lejesz na Wilno, Grodno, Nowogrodek i Wilejke, Lwow ?

Zennon

Data: 2009-05-28 01:46:55
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Stefann wrote:

Zgrywasz idiote jak Kaczor? Martwisz sie o poniemiecki Szczecin, a lejesz
na Wilno, Grodno, Nowogrodek i Wilejke, Lwow ?

Wiedz dupku, nie ma dla mnie droższych miast jak Lwów, Tarnopol..., bo
stamtąd pochodzą moi dziadowie.

Jednak te miasta są poza naszą jurysdykcją i znajdują się na terytorium
państwa ukraińskiego, które jest uznawane przez Polskę i co do którego
granic na mocy wzajemnych umów międzynarodowych Polska nie rości sobie
pretensji terytorialnych.

Szczecin jest obecnie w obrębie polskich granic i mieszka w nim pół miliona
Polaków, a ich Prezydentem jest również Lech Kaczyński, który jest
konstytucyjnie zobowiązany do ochrony interesów Polski i Polaków
mieszkających na jej terytorium, oraz jako Zwierzchnik Sił Zbrojnych RP,
do ochrony granic terytorialnych Rzeczpospolitej Polskiej.

Wiedz Zenuś, że lewactwo, którego Ty jesteś wyznawcą, nie ma moralnego prawa
zabierania głosu w kwestii przynależności Lwowa, Wilna itd. i upominania
kogokolwiek, a zwłaszcza Prezydenta Rzeczypospolitej, za zbyt małą troskę o
nie, bo za czasów "komuny" srogo karało tych, którzy ośmielili się
sprzeciwić odłączeniu tych miast od Polski.
Znam ludzi, którzy za słowa "Lwów musi być Polski" zostali przez komuszków
srogo ukarani.

Nie zgrywajcie teraz zatroskanych.
--
Pit

Data: 2009-05-28 01:58:07
Autor: Stefann

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:gvkj5g$uun$1news.onet.pl...
Stefann wrote:

[...]

I co? zwiali przed banderowcami, czy tak sami z wlasnej nieprzymuszonej woli uciekli ?

[...]

O! To zupelnie jak niemcy w stosunku do Szczecina. Wiec czego Kaczor histeryzuje?

[...]

Rozumiem, ze 150 tysiecy polakow we Lwowie odpuszczamy i Kaczor nie jest ich prezydentem ?

[...]

Buchacha.... Lewak Kaczor powtarza slowo w slowo propagandowy belkot komunistow o odzyskanych ziemiach zachodnich i o rewizjonistach niemieckich ;)))Gomolka Bis idealny ;))) I jakos gleboko boi sie zadbac o polakow na Ukrainie. Czy to aby na pewno prezydent wszystkich Polakow ?

Znam ludzi, którzy za słowa "Lwów musi być Polski" zostali przez komuszków
srogo ukarani.

Nie zgrywajcie teraz zatroskanych.
-- Pit

Pit tak pieknie kontynuujesz tradycje polskich socjalistow ;)))))))) I ta zazarta chec utrwalania porzadku Jaltanskiego  gleboko tkwiaca w Tobie ;)))))

Zennon

Data: 2009-05-28 02:23:54
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Stefann wrote:

Wiedz dupku, nie ma dla mnie droższych miast jak Lwów, Tarnopol..., bo
stamtąd pochodzą moi dziadowie.

I co? zwiali przed banderowcami, czy tak sami z wlasnej nieprzymuszonej
woli uciekli ?

Słyszałeś może o przesiedleniach Polaków ze Wschodu na Ziemie Odzyskane po
II WŚ?

[...]

No niezupełnie Zenuś, niezupełnie.

[...]

Przeczytaj jeszcze raz co napisałem o ochronie terytorialnej RP.

[...]

Myślisz, że poróżnianie Polski i Ukrainy jest w interesie tamtych Polaków,
którzy mieszkają na Ukrainie?
Dlaczego piszesz "polaków" ale jednocześnie "Ukrainie"?

[...]

Porzadek jałtański już dawno utrwalili Twoi bracia Rosjanie na tyle
skutecznie, że teraz, niestety, nic się nie da już w tej kwestii zrobić.
Pozostaje nam tylko walczyć o zatrzymanie tego, co jeszcze mamy w naszych
rękach.

Zajmij się czymś pożytecznym, bo chyba sam nie wierzysz w to co tu
wypisujesz.
--
Pit

Data: 2009-05-28 02:33:43
Autor: Stefann

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości news:gvklas$2jb$1news.onet.pl...
Stefann wrote:

[...]

Tak. Rosjanie czyscili sobie etnicznie nasze ziemie. Oczywiscie popierasz i jestes sympatykiem ?

[...]

Zupelnie, zupelnie.

[...]

   Rozumiem, ze poraz kolejny zlewasz nasza Polonie na wschodzie i histeryzujesz wraz z Kaczorem w kwestii Szczecina? I drugie pytanie: kto chce oderwac Szczecin od Polski? Link do zrodla poprosze.

[...]

Myslisz, ze poroznianie Polski i Niemiec jest w interesie Polakow mieszkajacych w Niemczech?

Dlaczego piszesz "polaków" ale jednocześnie "Ukrainie"?

Bo to "leprza" forma

[...]

Utrwalaj, utrwalaj Jalte. Pozyteczny moskiewski idioto ;)))))

Zajmij się czymś pożytecznym, bo chyba sam nie wierzysz w to co tu
wypisujesz.
-- Pit

Tepienie takich lewakow z PiSu jak Ty, to baaardzo pozyteczne zajecie.

Zennon

Data: 2009-05-28 03:17:09
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

Stefann wrote:

[...]

Nie tłumoku, staram się Ci powiedzieć, że moi dziadowie nie musieli znikąd i
przed nikim uciekać.

[...]

Nie niezupełnie.

[...]

Nie czytałeś. Sprawa Polonii to zupełnie coś innego niż sprawa ochrony
terytorium RP.

I drugie pytanie: kto chce oderwac Szczecin od Polski? Link do zrodla
poprosze.

Może chodzi nie o to kto chce oderwać, tyko kto chce oddać?

Myślisz, że poróżnianie Polski i Ukrainy jest w interesie tamtych
Polaków, którzy mieszkają na Ukrainie?

Myslisz, ze poroznianie Polski i Niemiec jest w interesie Polakow
mieszkajacych w Niemczech?

Teraz to odwracasz kota ogonem Zenuś.
Rozmawialiśmy o sprawie Polonii na Ukrainie, Litwie i Białorusi.
Sam rozpocząłeś ten temat.

[...]

ROTFL
Lewak mnie nazywa moskiewskim? Tego jeszcze nie było.

[...]

Nie piernicz Zenuś. Ja nie jestem z PiS-u, a tym bardziej nie jestem
lewakiem, co już tutaj nie raz pisałem.
Ja tylko staję w obronie polskiego Prezydenta - mojego Prezydenta
i polskiej racji stanu. :)

--
Pit

Data: 2009-05-28 13:07:14
Autor: Vic
Pit Kowalski albo Nowak wrote:
Nie czytałeś. Sprawa Polonii to zupełnie coś innego niż sprawa ochrony
terytorium RP.

A jest zagrozone?

I drugie pytanie: kto chce oderwac Szczecin od Polski? Link do zrodla
poprosze.

Może chodzi nie o to kto chce oderwać, tyko kto chce oddać?

A kto chce oddac i z czego wnosisz, ze chce to zrobic?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-28 13:02:50
Autor: Vic
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
Pit Kowalski albo Nowak wrote:
Słyszałeś może o przesiedleniach Polaków ze Wschodu na Ziemie Odzyskane po
II WŚ?

Ja tak w kwestii formalnej - to nie sa zadne "Ziemie Odzyskane". Jak slusznie zauwazyl Stefann, "Ziemie Odzyskane" to propagandowy wynalazek komunistow. Nic wiecej.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-28 12:59:47
Autor: Vic
Stefann wrote:
[...]

To jest prezydent PiS-u. Lider opozycji :)
Ten facet nigdy nawet nie silil sie na bycie prezydentem wszystkich Polakow.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-28 09:16:27
Autor: konserwator

Stefann wrote:

[...]

a co dla [polonii na wschodzie zrobil Tusk?

Data: 2009-05-28 11:06:33
Autor: awe
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
Pchasz parchu nardod do wojny?
awe

Data: 2009-05-28 12:36:21
Autor: Stefann

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gvlk2j$3ii$1news.onet.pl...
Pchasz parchu nardod do wojny?
awe

Do proby odzyskania naszych prastarych polskich ziem. Moskiewski slugusie.

Zennon

Data: 2009-05-28 11:45:41
Autor: Hans Kloss
Stefann <tu@blisko.pl> napisał(a):
Do proby odzyskania naszych prastarych polskich ziem.

Pleciesz bzdury. Polityka wschodnia Polski nie powinna być zorientowana na odzyskanie Wilna, Mińska czy Lwowa, to byłby cięzki bład i popchnięcie litwinów, oraz Rusinów białych i czerwonych nazad w łapy Rosji. Naszym celem byc powinno przyłaczenie tych ziem do Polski w całosci, a na początek wprowadzenie dzisiejszej Litwy, Białorusi i Ukrainy w orbite polskich wpływów. Celem być powinna Rzeczpospolita Trojga Narodów Od Morza Do Morza a nie wojenki z potencjalnymi sojusznikami o w gruncie rzeczy mało istotne (z punktu widzenia racji stanu  dzisiejszej Rzeczpospolitej) miasta. Cała moja rodzina jest ze Lwowa i jakby cudownym zrządzeniem losu się to udało jeszcze za mojego życia to ja sprzedaję wszystko i jade tam mieszkać- ale nie mam zamiaru wyjeżdżać do Lwowa odzyskanego siła czy podstępem wbrew woli jego dzisiejszych mieszkańców.
J-23
PS. Druga rozsądna koncepcja czyli prawdziwe Intermarum z Rzeczpospolitą, Austrią, Węgrami, Czechami, Chorwacją i Słowenią ma niestety znacznie mniejsze szanse powodzenia.

Data: 2009-05-28 14:15:06
Autor: Vic
Hans Kloss wrote:
PS. Druga rozsądna koncepcja czyli prawdziwe Intermarum z Rzeczpospolitą, Austrią, Węgrami, Czechami, Chorwacją i Słowenią ma niestety znacznie mniejsze szanse powodzenia.

Ma dokladnie takie same szanse powodzenia jak koncepcja pierwsza :)

Polacy, nieodwracalnie zmanierowani przez XIX wiek, nie nadaja sie do tworzenia federacji z kimkolwiek.
Nawet u ciebie widac to zmanierowanie - napisales "przyłaczenie tych ziem do Polski", co jednoznacznie wskazuje na role jaka w tym przyszlym panstwie, swiadomie lub podswiadomie, im wyznaczyles.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-28 19:54:55
Autor: konserwator

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvlvrl$cpo$1mx1.internetia.pl...
Hans Kloss wrote:
[...]

wy z PO z cala pewnoscia. Co najwyzej mozecie zostac foilksdojczami Angeli Merkel...

rym

Data: 2009-05-28 20:59:21
Autor: awe
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
wy z PO z cala pewnoscia. Co najwyzej mozecie zostac foilksdojczami Angeli Merkel...

rym
-- -- -- -- -- -- -
to kundle, tylko przez litosc tuska nazwano pudlem angeli merkel
awe

Data: 2009-05-29 09:21:52
Autor: Vic
Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?
Na drzewo, nedzo intelektualna!
Jesli oprocz pieprzenia o folksdojczach nie potrafisz nic wymyslic to sie w ogole nie odzywaj.
Przeczytaj sobie odpowiedz Hansa na ten sam post - to jest polemika inteligentnego czlowieka, ktory ma inny punkt widzenia niz ja. Twoj post to zwykly belkot czlowieka, ktory niewiele ma do powiedzenia.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-29 10:05:35
Autor: Andrzej Adam Filip
Vic <bjorgul@o2.pl> pisze:

[...]

Czyż nie zastosował "odpowiedzi uniwersalnej numer 2"? :-)

Pies, który szczeka cały czas, nie zwraca na siebie uwagi
  -- Przysłowie argentyńskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-05-28 23:04:32
Autor: Hans Kloss
Vic <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
Polacy, nieodwracalnie zmanierowani przez XIX wiek, nie nadaja sie do tworzenia federacji z kimkolwiek.

Chętnie bym tę tezę zweryfikował doświadczalnie, bo nie wierzę.

Nawet u ciebie widac to zmanierowanie - napisales "przyłączenie tych ziem do Polski", co jednoznacznie wskazuje na role jaka w tym przyszlym panstwie, swiadomie lub podswiadomie, im wyznaczyles.

Całkiem świadomie, bo w takiej Rzeczpospolitej Polska byłaby siłą rzeczy przywódcą. Albowiem zwiazek trzech naprawdę równoprawnych podmiotów musi byc nietrwały, konieczna jest dominacja jednego. A ze dominacja Litwy to jakis absurd a dominacja Ukrainy jest wykluczona z powodów cywilizacyjnych to siła rzeczy Polska musiałaby przewodzic takiej Unii.
W przypadku dojścia do skutku rysującej się mgliście unii niemiecko-francusko-
polskiej to Polska z kolei nie ma zadnych szans na bycie chocby równoprawnym partnerem więc musiałaby się podporządkować.
Zauważ że niczego by tu nie zmieniło wybieranie np. wyłacznie litwinów na zmianę z Rusami na najwyższe stanowisko w państwie, tak jak nie zatrzymały  nieuchronnej polonizacji Litwy rządy litewskiej dynasti Jagiellonów. Siła tradycji, wyższość i wieksza atrakcyjność naszej kultury powodowałaby nieuchronna polonizację najpierw litewskich i ruskich elita a potem także pospólstwa.  J-23

Data: 2009-05-29 09:52:50
Autor: Vic
Hans Kloss wrote:
Chętnie bym tę tezę zweryfikował doświadczalnie, bo nie wierzę.

Ja tez. Ale chyba nie bedziemy mieli okazji :)

[...]

Bez szacunku do pozostalych nacji i ich kultur nie stworzysz zadnej trwalej federacji.

W przypadku dojścia do skutku rysującej się mgliście unii niemiecko-francusko-
polskiej to Polska z kolei nie ma zadnych szans na bycie chocby równoprawnym partnerem więc musiałaby się podporządkować.

Takie panstwo niemiecko-francusko-polskie musialoby byc socjalistyczne jak cholera. Chcialbys zyc w takim panstwie?

ZauwaĹź Ĺźe niczego by tu nie zmieniło wybieranie np. wyłacznie litwinĂłw na zmianę z Rusami na najwyĹźsze stanowisko w państwie, tak jak nie zatrzymały  nieuchronnej polonizacji Litwy rządy litewskiej dynasti JagiellonĂłw. Siła tradycji, wyĹźszość i wieksza atrakcyjność naszej kultury powodowałaby nieuchronna polonizację najpierw litewskich i ruskich elita a potem takĹźe pospĂłlstwa.

Polonizacja wyzszych warstw spoleczenstwa litewskiego i ruskiego byla calkiem dobrowolna i wynikala, jak piszesz, z tego ze polska kultura byla dla wyksztalconego i/lub majetnego Litwina czy Rusina po prostu niezwykle atrakcyjna. Proces przebiegal na tej samej zasadzie co powszechna dobrowolna germanizacja wyzszych warstw spolecznosci polskiej w zaborze pruskim (glowny wrzod na dupie wszelkiej masci plebejskich dzialaczy spod znaku Konopnickiej). Co do pospolstwa, to raczej slabo sie polonizowalo, bo chlop na Litwie, Rusi czy nawet w Koronie nie mial zadnej swiadomosci narodowej. Chlopu bylo wszystko jedno. To sie zaczelo zmieniac dopiero w XIX wieku.
A tak na marginesie, Jagiellonowie spolonizowali sie blyskawicznie. Jogaila (Wladyslaw II) byl do konca zycia 100-procentowym Litwinem, ale juz jego synowie 100-procentowymi Polakami. Gdyby szybko sie spolonizowal, to Zakon Krzyzacki bylby zniszczony niedlugo po 1410. Nie zostal, bo Jogaila wolal czekac, gdyz takie calkowite zwyciestwo nad Zakonem za bardzo umocniloby pozycje Polski wzgledem Litwy. Caly wysilek i spektakularne zwyciestwo pod Grunwaldem poszlo sie wiec... kochac ;)

Reasumujac, nikogo nie spolonizujesz na sile. Sam sie spolonizuje, jesli bedzie to dla niego atrakcyjne. A czy w dzisiejszych czasach polska kultura jest atrakcyjna?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-29 13:43:49
Autor: awe
[...]

-- -- -- -- -- -
pozwole sobie dorzucic pare groszy bo widze ze wchodzisz na moj teren:-) Vicu micku ficku - no widac wyraznie ze nie lapiesz o co w tym wszystkich chodzilo. No ale milo ze choc sie starasz
awe

Data: 2009-05-29 15:36:53
Autor: Vic
awe wrote:
pozwole sobie dorzucic pare groszy

Jak juz musisz, to prosze...

bo widze ze wchodzisz na moj teren:-)

Twoj teren? <rechot>
Przeciez nie bylo nic o Zydach...

Vicu micku ficku

Oj, dziecko, dziecko... czterdziestoletnie...

no widac wyraznie ze nie lapiesz o co w tym wszystkich chodzilo. No ale milo ze choc sie starasz

No tak, zapomnialem, ze jak sam kiedys o sobie napisales - cechujesz sie 'ponadprzecietna inteligencja' :) Wyluszcz mi wiec, prosze, na swoj ponadprzecietnie inteligentny sposob, o co chodzilo.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-29 16:05:49
Autor: awe

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvop12$qme$1mx1.internetia.pl...
awe wrote:
[...]

-- -- -- -- -
nie:-) po prostu cie oleje vicu ficku micku
awe

Data: 2009-05-29 16:12:09
Autor: Vic
awe wrote:
nie:-) po prostu cie oleje vicu ficku micku

Ukrywanie produktow twego ponadprzecietnie inteligentnego umyslu przed szersza publicznoscia to zbrodnia i skandal.
Nie daj sie prosic.

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-29 20:06:46
Autor: awe

Użytkownik "Vic" <bjorgul@o2.pl> napisał w wiadomości news:gvor36$d7b$2mx1.internetia.pl...
awe wrote:
[...]

nie chce mi sie, za cienki jestes, strata czasu i zero dyskusji, doczytaj troche i wroc
awe

Data: 2009-06-01 08:51:40
Autor: Vic
awe wrote:
nie chce mi sie, za cienki jestes, strata czasu i zero dyskusji, doczytaj troche i wroc

Ja juz sie naczytalem na ten temat. Kilka postow wyzej przedstawilem tez swoj punkt widzenia na ten temat.
Ty zas zachowujesz sie jak twoj nieco przyglupi idol - "wiem, ale nie powiem" :)

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Wilno,Grodno, Nowogrodek, Wilejka te miasta Kaczora nie interesuja?