"Wilno grudniową nocą" - Wilka

Data: 2014-12-17 21:16:43
Autor: Jacek Maciejewski
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Dnia Wed, 17 Dec 2014 11:37:38 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

http://wilk.bikestats.pl/1259788,Wilno-grudniowa-noca.html
plus zdjęcia z wyjazdu

Nieźle! Ja to robię góra 100km/dobę przy średniej 15 :) no ale ja to mam
swoje lata. A gdzie zdjęcia?
--
Jacek

Data: 2014-12-17 21:21:32
Autor: ivo.andric
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Jacek Maciejewski wrote:

A gdzie zdjęcia?

link nad wykresem z trasa

https://picasaweb.google.com/114465728232647542560/20141213WilnoGrudniowaNoca

Data: 2014-12-17 22:51:13
Autor: Jacek Maciejewski
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Dnia Wed, 17 Dec 2014 21:21:32 +0100, ivo.andric napisał(a):

link nad wykresem z trasa

Dzięki, przeoczyłem a skrolowałem stronę chyba ze 4 razy :)
Przy okazji, czym on tam sobie świeci po nocach? Przecież to musi
wytrzymać co najmniej 14 godzin, dioda 3 W minimum, to daje jakieś 14
Ah.
--
Jacek

Data: 2014-12-18 00:50:10
Autor: rmikke
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
W dniu środa, 17 grudnia 2014 22:51:15 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

Przy okazji, czym on tam sobie świeci po nocach? Przecież to musi
wytrzymać co najmniej 14 godzin, dioda 3 W minimum, to daje jakieś 14

Pisał coś o Sigma Pava.

Data: 2014-12-18 13:02:31
Autor: Jacek Maciejewski
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Dnia Thu, 18 Dec 2014 00:50:10 -0800 (PST), rmikke napisał(a):

[...]

Acha. To są 4 ogniwa AA, po jakieś 1000 mAh optymistycznie zakładając.
Przetwarzając z 6V na 3 V mamy 2000mAh, uwzgl. sprawność przetwornicy -
jakieś 1500 mAh. No to przy poborze prądu w trybie High przez tą lampkę
mamy 1 godz. dobrego świecenia. Musiał zabrać pełną kieszeń tych AA i
zmieniać po 4 szt co godzinę :) lekko licząc to jakieś 40 ogniw :) Coś
mi tu nie gra :)
--
Jacek

Data: 2014-12-18 06:13:36
Autor: rmikke
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
W dniu czwartek, 18 grudnia 2014 13:02:33 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Acha. To są 4 ogniwa AA, po jakieś 1000 mAh optymistycznie zakładając.
Przetwarzając z 6V na 3 V mamy 2000mAh,

Kiepski z Ciebie optymista, eneloopy mają po 2Ah lub 2.5Ah, Wilk używa tych mocniejszych (pamiętam, bo tu była dyskusja).

Data: 2014-12-18 15:34:08
Autor: Jacek Maciejewski
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Dnia Thu, 18 Dec 2014 06:13:36 -0800 (PST), rmikke napisał(a):

Kiepski z Ciebie optymista, eneloopy mają po 2Ah lub 2.5Ah, Wilk używa tych mocniejszych (pamiętam, bo tu była dyskusja).

1. Wątpię by opis marketingowy był prawdziwy. 2. Nawet jakby był prawdziwy to te aku mają napięcie 1,2 V a 4 szt mają
4,8V czyli po uwzględnieniu przeliczeń zaledwie kilka procent więcej
czasu świecenia.
--
Jacek

Data: 2014-12-18 22:12:57
Autor: Grześ
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

Największą pojemność mają baterie litowe - w wielkości AA przy 3,6 V mają 2,5 Ah - można dać 2 zamiast 4-ch. Ale ... cena powala ...

A te wielkie grube R20, litowe 3,6 V i 19 Ah. Jedna wystarczyłaby ;-) !

A przetwornice mają ok. 85-90% sprawności. Zresztą Wilk pisał, że moc max tylko na dziurach. Taka LEDka 3W świeci jak żarówka 30W, jest jasno jak w świetle typowych samochodowych - tylko zasięg mniejszy. Da się jechać.

G.

Data: 2014-12-19 01:29:13
Autor: rmikke
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
W dniu czwartek, 18 grudnia 2014 15:34:09 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

1. Wątpię by opis marketingowy był prawdziwy.

Sprawdzałem ładowarką przy okazji porównania z tej samej
klasy akumulatorkamu Varty (eneloopy wygrały). Baterie 2Ah
łyknęły 2Ah +/- 100mAh.
(Baterie Varty, teoretycznie 2100mAh miały 1900, 2000, 2000, 2100,
a że pojemność całości zależy od najsłabszego ogniwka...)

2. Nawet jakby był prawdziwy to te aku mają napięcie 1,2 V a 4 szt mają
4,8V czyli po uwzględnieniu przeliczeń zaledwie kilka procent więcej
czasu świecenia.

Znaczy, jak te akumulatorki mają 1.27V to już muszę je doładować,
naładowane mają zwykle 1.46-1.47V. Pomiar ładowarką i multimetrem.

Data: 2014-12-19 12:12:29
Autor: cytawa
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
rmikke pisze:

Sprawdzałem ładowarką przy okazji porównania z tej samej
klasy akumulatorkamu Varty (eneloopy wygrały). Baterie 2Ah
łyknęły 2Ah +/- 100mAh.

Nie dziwie sie. Pojemnosc to jedna sprawa. Eneloopy maja tyle co napisane. Inne bywa roznie przewaznie mniej. Ale niektore maja swiezo po naladowaniu nawet dosyc duzo.

Eneloopy bija inne akumulatory czasem samoczynnego rozladowania oraz wyzszym o jakies 50 mV napieciem pod obciazeniem 1A. To sam sprawdzilem.
Mialem kiedys aparat Olympus, ktory na zwyklych akumulatorkach robil 10-20 zdjec a potem padal. Akumulatorki wyjecte i wsadzone do innego aparatu jeszcze dlugo dzialaly. Z Eneloopami nie bylo tego problemu.

Jan Cytawa

Data: 2014-12-19 17:48:56
Autor: Krzysztof Rudnik
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
cytawa wrote:

[...]

Może ten Olympus był przewidziany tylko na ogniwka 1.5V i świeżo naładowany akumulator dawał radę, ale szybko napięcie spadało do wartości nominalnej i aparat uznawał to za rozładowane baterie. Nam parę urządzeń które nie były projektowane na 1.2V na ogniwo.

Data: 2014-12-22 14:49:16
Autor: cytawa
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Krzysztof Rudnik pisze:

[...]

tak wlasnie bylo. Ale Eneloopy daja rade w odroznieniu.

Jan Cytawa

Data: 2014-12-18 13:16:59
Autor: kikuko
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> napisał w wiadomości news:ilrd7hxo0qlz.1pf0y4v8y85ld.dlg40tude.net...
[...]

ja przerobiłem sobie jedną lampkę na zewnętrzny akumulator - może tak zrobił?

Data: 2014-12-18 13:46:57
Autor: Jacek Maciejewski
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Dnia Thu, 18 Dec 2014 13:16:59 +0100, kikuko napisał(a):

ja przerobiłem sobie jedną lampkę na zewnętrzny akumulator - może tak zrobił?

No właśnie jestem ciekaw co on tam ma :) Mam nadzieję że przeczyta i
odpowie .
--
Jacek

Data: 2014-12-18 14:34:48
Autor: Titus Atomicus
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
In article <1odrkmaohgkpa.b0dblggblrz7.dlg@40tude.net>,
 Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:

> [...]

No właśnie jestem ciekaw co on tam ma :) Mam nadzieję że przeczyta i

No przeciez obiecal ze tu nie wroci.
Jak cie tak to interesuje - napisz do niego maila./
--
TA

Data: 2014-12-19 07:52:45
Autor: bans
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
W dniu 2014-12-18 o 14:34, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

No przeciez obiecal ze tu nie wroci.
Jak cie tak to interesuje - napisz do niego maila./

Za to nasz sprytnie wykorzystuje swojego Sancho Panse do przekazywania najswieższych informacji o swoich wyjazdach.

--
bans

Data: 2014-12-19 08:01:20
Autor: bans
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
W dniu 2014-12-18 o 14:34, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

No przeciez obiecal ze tu nie wroci.
Jak cie tak to interesuje - napisz do niego maila./

Za to sprytnie wykorzystuje swojego Sancho Panse do przekazywania najswieższych informacji o swoich wyjazdach.

--
bans

Data: 2014-12-19 09:02:12
Autor: Wojtas
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
W dniu 2014-12-19 o 08:01, bans pisze:

Za to sprytnie wykorzystuje swojego Sancho Panse do przekazywania
najswieższych informacji o swoich wyjazdach.

:)

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2014-12-19 15:04:07
Autor: Titus Atomicus
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
In article <m70jn7$spc$1@mx1.internetia.pl>, bans <goc@o2.pl> wrote:

> [...]

Za to sprytnie wykorzystuje swojego Sancho Panse do przekazywania najswieższych informacji o swoich wyjazdach.

E, cos mi nie wyszedl ten post. Cofam.
Cos mi sie splatalo z innym watkiem z innej grupy.
--
TA

Data: 2014-12-19 09:34:03
Autor: coaster
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
[...]Mam nadzieję że przeczyta i odpowie.

Lepiej nie. ;-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2014-12-19 10:15:03
Autor: Jacek Maciejewski
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Dnia Fri, 19 Dec 2014 09:34:03 +0100, coaster napisał(a):

[...]Mam nadzieję że przeczyta i odpowie.

Lepiej nie. ;-)

Panowie, litości! Jestem prostolinijnym człowiekiem. Mnie internetowe
anse nie interesują inaczej niż jako ciekawa obserwacja obyczajowa. W
tym przypadku nawet nie zdawałem sobie sprawy że Wilk tu nie bywa i nie
mam pojęcia dlaczego. Zapewne napiszę do niego jak znajdę adres, bo mnie
sprawa lampki interesuje.
--
Jacek

Data: 2014-12-19 21:50:57
Autor: piecia aka dracorp
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Dnia Fri, 19 Dec 2014 10:15:03 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]
Pisz na forum podrozerowerowe.info

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-12-20 16:36:10
Autor: ivo.andric
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
rmikke wrote:

> Przy okazji, czym on tam sobie świeci po nocach? Przecież to musi
> wytrzymać co najmniej 14 godzin, dioda 3 W minimum, to daje jakieś 14
> Ah.

Pisał coś o Sigma Pava.

na podrozerowerowe info wilk pisal o oswietleniu, ktore uzywal:

"Ja już od roku używam Fenixa BT-20, zakupiłem go po porażce z lampkami
na MRDP. A na taką trasę dobra lampka przydaje się jak znalazł  ;). Na
tej trasie nie miałem z nią żadnych problemów, niemal całość
przejechałem na trybie 300 lumenów, tylko w obszarach oświetlonych 100
lumenów i 450 lumenów na 10km dziurawym odcinku. Zgodnie z tym co
zakładałem - wystarczyły 3 komplety baterii, nominalnie na tym trybie
300 lumenów działa 6h20min i tyle mniej więcej uzyskiwałem. A dało by
się nawet trochę więcej, ale zmieniałem te baterie na zapas na
postojach, żeby było wygodniej niż wymieniać w obszarach
nieoświetlonych."

http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=13355.0

ivo

Data: 2014-12-20 18:24:38
Autor: Jacek Maciejewski
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Dnia Sat, 20 Dec 2014 16:36:10 +0100, ivo.andric napisał(a):

Fenixa BT-20

No to by się zgadzało. 4xCR123 to jakieś 1,3Ah przy 12 V, co daje jakieś
5,2 Ah przy 3 V. Razy 3 komplety to 20,5 Ah, wystarczy na 15 godzin :)
przy diodzie 3 W. Ale ta cena... 10 zł/szt a za nocną wycieczkę 120 zł.
Ja wymiękam :)
--
Jacek

Data: 2014-12-20 18:58:01
Autor: Maciek
"Wilno grudniową nocą" - Wilka
Ale ta cena... 10 zł/szt a za nocną wycieczkę 120 zł.
Ja wymiękam :)

....ta lampka działa również na akumulatorach 18650.
Pomijając oczywiście cenę zakupu Fenixa ;-) koszty eksploatacji na przestrzeni lat mogą być niezauważalne.
Czego używa Wilk do zasilania tego nie wiem, jednak wątpię aby wyrzucał pieniądze na baterie (chociaż je sugeruje, może z rozpędu).

"Wilno grudniową nocą" - Wilka