Win64bit czy 32bit (z drajwerem na RAM > 3GB)?

Data: 2015-09-16 20:05:00
Autor: Saiko Kila
Win64bit czy 32bit (z drajwerem na RAM > 3GB)?
Proces Oje Ejo <oje_ejo@yandex.ru> zwrócił błąd:
Jaki system w7 zainstalowac 64bitowy czy 32bitowy?
Jasne, przy wiekszej pamieci RAM jedynie 64bitowy ja obsluzy.
Ale sa ponoc jakies sterowniki zeby 32bitowy windows tez obsluzyl wieksza ilosc RAM (prosze o namiary).
[…]
C) Win64bitowy potrzebuje pamieciozernych bibliotek dla aplikacji
32bitowych (oprocz zwiekszenia zapotrzebowania na RAM chyba zzeraja
tez nieco mocy Procesora)

Problem z systemem 64-bitowym jest taki, że nie tylko obsłuży on więcej,
ale też i wymaga więcej RAMu. Także dla programów 32-bitowych, o czym
wspominasz. I jak zacznie korzystać intensywnie ze swapa, to wydajność
spadnie dużo więcej niż się zyska na samym systemie. 8 GiB to potrafi
być trochę za mało, jeśli jest jednocześnie kilka programów
pamięciożernych (np. przeglądarka WWW jest programem pamięciożernym,
wspomniane LibreOffice i OpenOffice również). Co prawda system nie
padnie, ale wydajność i owszem.

Osobiście używam najwięcej Visty x64, i mam z tym czasem kłopot (mam też
Win7, ale używam go mniej bo Vista jest ostatnim systemem bez
rozbudowanej "telemetrii", czyli mówiąc wprost szpiegowania). Gdyby moja
płyta obsługiwała więcej niż 8 GiB już dawno bym zainstalował.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Win64bit czy 32bit (z drajwerem na RAM > 3GB)?