Win7 x64- RAM dostępny

Data: 2013-06-26 10:16:18
Autor: Forall
Win7 x64- RAM dostępny
Witam,

Sprawa z archiwum X.. wszystko działało i nagle się popsuło.. a dokładnie chodzi o dostępny ram pod Windows 7 x64.. jest 8GB widzi to bios, windows pokazuje 8GB a obok dostępne tylko 3,99GB. Sprawdzałem w msconfig i tam wszystko jest odznaczone, zeby nie litowalo...
Memtest nic nie wykazał na pamięci.. przychodzi mi do głowy, żeby jeszcze wyciągnąć ram pozamieniać miejscami, ale z drugiej strony jakby był uszkodzony to by nie wykrywało 8GB, tak mi sie wydaje..
Jakieś inne pomysły? Płyty MSI ale modelu nie pamietam :)

Data: 2013-06-26 10:20:30
Autor: Piotr S.
Win7 x64- RAM dostępny
W dniu 2013-06-26 10:16, Forall pisze:
[...]

Może grafika zintegrowana zabiera swoje albo jakiś program? To raczej nie wina sprzętu. Jakby pamięci były uszkodzone to byś miał zwiechy systemu.

Pzdr
Piotr S.

Data: 2013-06-26 11:23:51
Autor: Forall
Win7 x64- RAM dostępny
On 26.06.2013 10:20, Piotr S. wrote:
[...]

Hm, o tym nie pomyślałem, ale żeby aż tyle.. no nic sprawdzę to dzisiaj jeszcze raz po pracy.. Program no właśnie że nic nie ma..

Data: 2013-06-26 16:40:59
Autor: xcpy
Win7 x64- RAM dostępny
Może grafika zintegrowana zabiera swoje albo jakiś program? To raczej nie wina sprzętu. Jakby pamięci były uszkodzone to byś miał zwiechy systemu.

Grafika? 4.01GB?
Ciezko mi w to uwierzyc...

"jakis program"?
To zes pojechal... - "dostepne" oznacza "tyle RAMu widzi Windows"
a co juz w tym RAMie siedzi to zupelnie inna bajka.

Data: 2013-06-26 10:58:58
Autor: R.e.m.e.K
Win7 x64- RAM dostępny
Dnia Wed, 26 Jun 2013 10:16:18 +0200, Forall napisał(a):

dokładnie chodzi o dostępny ram pod Windows 7 x64.. jest 8GB widzi to bios, windows pokazuje 8GB a obok dostępne tylko 3,99GB. Sprawdzałem w

Co znaczy "obok dostepne"? Mozesz to zwizualizowac screenem?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-26 11:27:25
Autor: Forall
Win7 x64- RAM dostępny
On 26.06.2013 10:58, R.e.m.e.K wrote:
[...]

Znalazłem obrazek na sieci, dokładnie ten sam objaw...

http://img823.imageshack.us/img823/2346/ram1t.png

Data: 2013-06-26 11:13:12
Autor: Skylla
Win7 x64- RAM dostępny
W dniu 2013-06-26 10:16, Forall pisze:

windows pokazuje 8GB a obok dostępne tylko 3,99GB.
Czyli wszystko jest OK, skoro widzi ogółem 8GB. Po prostu połowę pamięci wykorzystuje do pracy.

Data: 2013-06-26 16:38:05
Autor: xcpy
Win7 x64- RAM dostępny
Czyli wszystko jest OK, skoro widzi ogółem 8GB. Po prostu połowę pamięci wykorzystuje do pracy.

Wg Ciebie wszystko jest OK?
To co dokladnie wykorzystuje te 4.01 GB?
Ciezko uwierzyc, ze moze to byc grafika.
A jesli nie grafika to co?

Data: 2013-06-26 18:48:15
Autor: Skylla
Win7 x64- RAM dostępny
W dniu 2013-06-26 16:38, xcpy pisze:
[...]

Windows 7 inaczej zarządza pamięcią - nie leży ona odłogiem. Wszystko jest w porządku.

Data: 2013-06-26 19:39:02
Autor: xcpy
Win7 x64- RAM dostępny
[...]

"Inaczej"? Czyli nie wiesz / piszesz ogolniki.

Eh, zawsze chcialem miec taka pewnosc siebie...

Data: 2013-06-26 20:27:50
Autor: RadoslawF
Win7 x64- RAM dostępny
Dnia 2013-06-26 19:39, Użytkownik xcpy napisał:

Windows 7 inaczej zarządza pamięcią - nie leży ona odłogiem. Wszystko jest w porządku.

"Inaczej"? Czyli nie wiesz / piszesz ogolniki.

Eh, zawsze chcialem miec taka pewnosc siebie...

A dlaczego nie spytasz na grupie dotyczącej tego systemu ?
Skoro pytasz tutaj to odpowiedź standardowa, zmień zasilacz.

Pozdrawiam

Data: 2013-06-26 20:49:19
Autor: Skylla
Win7 x64- RAM dostępny
W dniu 2013-06-26 19:39, xcpy pisze:
jest w porządku.

"Inaczej"? Czyli nie wiesz / piszesz ogolniki.

Eh, zawsze chcialem miec taka pewnosc siebie...

Np. tutaj masz wyjasnienie:
http://windows7forum.pl/windows-7-ciagnie-duzo-ramu-13593-t

Data: 2013-06-26 22:17:41
Autor: xcpy
Win7 x64- RAM dostępny
Np. tutaj masz wyjasnienie:
http://windows7forum.pl/windows-7-ciagnie-duzo-ramu-13593-t

Ale jaki to ma zwiazek z tematem?

PS Tak czy siak EOT.
PS2 Animka?

Data: 2013-06-26 22:18:09
Autor: gawfron
Win7 x64- RAM dostępny
W dniu 2013-06-26 20:49, Skylla pisze:
[...]

Może ciągnąć i 50GB. To co widać w System to jest pamięć dostępna dla systemu, i dopiero do niej się ładuje. jak ma fizycznie 8, to powinno pokazywać 8 dostępnej.

Data: 2013-06-26 11:40:04
Autor: Chris
Win7 x64- RAM dostępny
Forall nabazgrał(a):

[...]

Zobacz czy jest "Memeory Remap Feature" w BIOS i zobacz ON/OFF

Data: 2013-06-26 17:14:51
Autor: R.e.m.e.K
Win7 x64- RAM dostępny
Dnia Wed, 26 Jun 2013 11:40:04 +0200, Chris napisał(a):

Zobacz czy jest "Memeory Remap Feature" w BIOS i zobacz ON/OFF

To dobry trop! Na 99% to cos w biosie i pewnie wlasnie to lub podobnie sie
nazywajace w zaleznosci od biosu.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-06-26 14:31:42
Autor: ggs
Win7 x64- RAM dostępny

"Forall" <No.SPAM.forall@stalowka.info> wrote in message news:51caa32e$0$1251$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jakas grafika zintegrowana ? W BIOSie memory size ustaw np. 32MB zamiast Auto ?

Data: 2013-06-26 17:09:15
Autor: Gotfryd Smolik news
Win7 x64- RAM dostępny
On Wed, 26 Jun 2013, Forall wrote:

Witam,

Sprawa z archiwum X.. wszystko działało i nagle się popsuło.. a dokładnie chodzi o dostępny ram pod Windows 7 x64..

  Dla porządku powinieneś podać wersję.
  Jako że "7" z grubsza ma te same binaria, a wersja (czyli
działanie) zależy AFAIR m.in. od kluczy, pytaniem może być
czy ostatnio nie miały miejsca jakieś "poprawki" (nie
wyłączając MSowych poprawek z windowsupdate :))
  MS powiada np. że starter edition ma limit, nie wiem czy
dla innych "niższych" wersji też jakiś limit jest:
http://support.microsoft.com/kb/978610/pl

jest 8GB widzi to bios, windows pokazuje 8GB a obok dostępne tylko 3,99GB.

  Akurat siedzę na XP, więc nie mam jak popatrzeć co on tam
pokazuje w "dostępne", ale chyba nie jest to "wolne" (nie
wykorzystane przez system) jak sugerowano. Do tego liczba
jakoś taka okrągła... ;)
  RAMdyska nie instalowałeś?
  Maszynki wirtualnej nie instalowałeś?
UWAGA: uruchamianie programów w jednym z "trybów XP" jest
robione właśnie poprzez maszynę wirtualną z "przysługującą"
jedną instancją XP, może w ten sposób zabrałeś pamięć systemowi
na "inne ważne cele"? :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-26 19:34:39
Autor: For@ll
Win7 x64- RAM dostępny
On Wed, 26 Jun 2013, Forall wrote:

Witam,

Sprawa z archiwum X.. wszystko działało i nagle się popsuło.. a
dokładnie chodzi o dostępny ram pod Windows 7 x64..
Wersja systemu operacyjnego:         6.1.7601 Service Pack 1 Kompilacja 7601
Wirtualne maszyny dopiero próbowałem uruchomić na virtualbox i zaczął coś o pamięci rzucać się i dlatego się tym zainteresowałem..

Z tą opcją w biosie to tej albo coś podobnego..nie widzę

Grafiki ta płyta nie ma zintegrowanej...

Data: 2013-06-26 19:49:17
Autor: xcpy
Win7 x64- RAM dostępny
Z tą opcją w biosie to tej albo coś podobnego..nie widzę

Moze jest walniety slot pamieci albo sama pamiec?

Sprobuj przelozyc pamiec/pamieci do innego slotu/slotow,
ew. sprawdz Win7 na innych pamieciach.

Grafiki ta płyta nie ma zintegrowanej...

Te "eksperckie" rady o grafice sa boskie :).

Do owych "ekspertow":
ktorys z Was widzial integre zajmujaca 4GB?

Data: 2013-06-26 19:54:37
Autor: xcpy
Win7 x64- RAM dostępny
 RAMdyska nie instalowałeś?

Ok, ale jaki to ma wplyw?

Jesli nie klamie, czyli do niedawna wszystko bylo ok,
teraz nagle przestalo dzialac, to problem jest ewidentnie sprzetowy.

Data: 2013-06-26 21:14:16
Autor: For@ll
Win7 x64- RAM dostępny
W dniu 2013-06-26 19:54, xcpy pisze:
 RAMdyska nie instalowałeś?

Ok, ale jaki to ma wplyw?

Jesli nie klamie, czyli do niedawna wszystko bylo ok,
teraz nagle przestalo dzialac, to problem jest ewidentnie sprzetowy.
Dobra dzięki wszystkim za pomoc.. ale już wszystko wróciło do normy.. i hgw co było.. bo podociskałem pamięć i naprawiłem bootmgr na domyślnym dysku, wcześniej startował mi ze starego i może tutaj był pies pogrzebany...

Data: 2013-06-27 10:41:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Win7 x64- RAM dostępny
On Wed, 26 Jun 2013, xcpy wrote:

 RAMdyska nie instalowałeś?

Ok, ale jaki to ma wplyw?

  Prawdę mówiąc, nie wiem jak wyglądają istniejące wersje dla
systemów 64-bit.

  Bo dla systemów 32-bit istnieją takie, które obsługują tablicę
stron "poza systemem" - znaczy mapują również pamięć której OS
"nie widzi" (bo nie przewidziano obsługi przestrzeni adresowej).
  Jeśliby identycznie działające oprogramowanie istniało w wersji
dla OS 64-bit, OS również by "nie widział" osobno mapowanej
(niejako "odebranej przy bootowaniu") pamięci.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-27 13:31:23
Autor: xcpy
Win7 x64- RAM dostępny

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1306271036130.2900quad...
On Wed, 26 Jun 2013, xcpy wrote:

[...]

Zapewne chodzi Ci o PAE.
Wtedy fakt - pokazywalby np. pamiec 16GB (dostepne 3GB),
ale tylko w przypadku systemow 32-bitowych.
System watkotworcy jest 64 bitowy.

Z tego co napisal wygladalo to na problem sprzetowy.
Dziwne, ze nikt poza mna na to nie wpadl :).
O kant d... te wszystkie "rady".

Data: 2013-06-27 17:10:20
Autor: Forall
Win7 x64- RAM dostępny

On Wed, 26 Jun 2013, xcpy wrote:

[...]

Może nie do końca sprzętowy.. bo pokazywało pamięć poprawnie 8GB i memtest żadnych błędów nie wykrył.. teraz tak się zastanawiam że system mi się nie uruchamiał ze złego dysku na którym był win7 32 bit....
Wszystkie rady do czegoś tam doprowadziły :-).

Data: 2013-06-27 21:54:24
Autor: Michal
Win7 x64- RAM dostępny
W dniu 2013-06-27 13:31, xcpy pisze:

> [...]
ale tylko w przypadku systemow 32-bitowych.
System watkotworcy jest 64 bitowy.
> Z tego co napisal wygladalo to na problem sprzetowy.

Jak wątkotwórca nawet nie wie czy uruchamiał system w wersji 32 czy 64bit i wkleił nie swój screenshot to jest wróżenie z fusów z małym prawdopodbieństwem sprzętu jako winnego. I z tego powodu m.in nie wypowiadałem się wcześniej w wątku licząc na więcej konkretnych danych, ale jak to w lepszych czasach usenetu - wątek żyje własnym życiem.

Dziwne, ze nikt poza mna na to nie wpadl :).
O kant d... te wszystkie "rady".

Ale ty genialny jesteś :P
Wadliwy sprzęt nie strzela po prostu "focha" pozostając stabilnym przy uszkodzonym/źle dociśniętym RAM. O testowaniu Memtestem wogóle czytałeś? Pewnie ~90% że albo system wstał z innego dysku i możliwe że nawet w wersji 32bit, albo pewnie coś było zamieszane w ustawieniach bootloadera z NoExecute w rodzaju /NX=OPTOUT albo ALWAYSOFF, co nawet pod 64bit systemem potrafi wywołać problemy w zarzadzaniu pamięcią, a przy 32bitowym OSie wyłącza jednocześnie PAE.

--
/MB

Win7 x64- RAM dostępny