Wina akumulatora czy ??? - pomiary

Data: 2018-08-03 06:49:24
Autor: egips
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Witam
Pisałem wcześniej ze mam problem z akumulatorem, aku pół roczny i niestety samochód nie odpalił, gość od akumulatorów powiedział ze regulator napiecia - wymieniony - ale nadal napiecie spada i tak, zapisywałem od paru dni

Wyniki po całonocnym postoju w garażu (samochod robił krotkie odcinki po miescie)

I tak po naładowaniu

1 pomiar na sucho
2 pomiar po włączeniu silnika, zapaleniu świateł i radia

1 dzien
12.95
14.00

2 dzien
12.42
13.86

3 dzien
12.32
13.88

4 dzien
12.34
13.87

5 dzien
12.27
13.88

6 dzien
12.17
13.75

7 dzien
12.23
13.85

8 dzien
12.14
13.84

9 dzien
12.11
13.84

Co obstawiacie ?

Data: 2018-08-03 04:04:30
Autor: Zenek Kapelinder
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Co to znaczy po naladowaniu? Czy znaczy ze ladowany z prostownika? Jesli tak to jakie byly parametry ladowania i ile razy bylo robione?

Data: 2018-08-03 13:52:36
Autor: egips
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
ładowałem go taką ładowarką elektroniczną ctek mxs5

Data: 2018-08-03 05:12:52
Autor: Zenek Kapelinder
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Korzystales z opcji recond? Akumulator masz przymocowany do karoserii jak fabryka wymyslila?

Data: 2018-08-03 14:50:52
Autor: egips
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
tak korzystałem z recond
przymocowany jak fabryka :)

Data: 2018-08-03 06:05:24
Autor: Zenek Kapelinder
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Duzo razy korzystales z recond?

Data: 2018-08-03 15:13:24
Autor: egips
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
raz
i raz normalnie ładowałem

Data: 2018-08-03 08:21:02
Autor: Jacek Maciejewski
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Dnia Fri, 3 Aug 2018 06:49:24 +0200, egips napisał(a):

Co obstawiacie ?

Że nie kupiłeś areometra :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-08-04 10:07:25
Autor: Pszemol
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:u3c1wqvct7e9.1eqg2z8lndx3a.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 3 Aug 2018 06:49:24 +0200, egips napisał(a):

Co obstawiacie ?

Że nie kupiłeś areometra :)

Najlepsze jest właśnie to jak ludzie przychodzą po rady
a potem otrzymanych rad nie chcą słuchać tylko robią swoje, nie?

Pomiar napięcia na nieobciążonym akumulatorze niewiele
nam powie o stanie akumulatora - miernik napięcia ma
znikomo mały prąd, więc nawet rozładowany aku może
pokazać na mierniku 12V a samochodu nie odpali... ech...

Data: 2018-08-05 21:48:29
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2018-08-04 o 17:07, Pszemol pisze:

Co obstawiacie ?

Że nie kupiłeś areometra :)

Najlepsze jest właśnie to jak ludzie przychodzą po rady
a potem otrzymanych rad nie chcą słuchać tylko robią swoje, nie?

Poprzednio pisałem mu, że wymiana regulatora nie pomoże i że nalezy dokonac prawidłowego pomiaru. Wątek był długi ale zero zrozumienia. No to wymienił regulator. Jak widać nie pomogło.

Jak mu pisałem żeby zmierzył pobór prądu podczas "postoju" to też tego nie zrobił i będzie kombinował.

Sam pisze że robi krótkie odcinki ale nie napisał czy 10 min jedzie czy 30 min. W ciągu miesiąca jak odpalisz auto na 10 min codziennie to po miesiącu możesz go już nie uruchomić bo zwyczajnie, akumulator nie ma się jak naładować w tak krótkim czasie.
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-08-06 11:28:53
Autor: Pszemol
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Jest jeszcze szansa że u niego nie ma ciągłego procesu wyładowania tylko
jakiś przekaźnik się mu od czasu do czasu zasoawa i przewodzi gdy nie ma
przewodzić.
Ja tak miałem w swojej Hondzie/Acurze... od czasu do czasu, ni stad nizowad, znajdowalem auto rano z wyładowanym
aku. Mimo, że wcześniejszego ranka wszystko było ok.
Okazało się ze przekaźnik od sprzęgła klimy od czasu do czasu "przylepiał
się" i nie odskakiwał po wyłączeniu stacyjki.
Kiedyś padł całkiem, przyspawał się całkiem i dopiero wtedy obczaiłem co
było przyczyną upływu energii z aku.

Data: 2018-08-05 22:50:35
Autor: J.F.
Dnia Sat, 4 Aug 2018 10:07:51 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

A pod obciazeniem bedzie lepiej ?
IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik.

Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc
duzy pobor na postoju. I jakby na tyle duzy, ze w czasie jazdy alternator nie jest w stanie
tego uzupelnic.

Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko. Moze za krotki odcinek na doladowanie, moze spalona dioda w altku.

J.

Data: 2018-08-06 21:48:16
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1atjzdvnwr86p.1ixhb6xbeut5d.dlg40tude.net...
[...]

Oczywiście! Weź pod uwagę, że każdy akumulator czy ogniwo
pierwotne to oombinacja źródła napięcia (SEM) i szeregowej oporności
wewnętrznej. Zużyta lub zepsuta bateria czy akumulator będzie
tą oporność wewnętrzną mieć dużą. Jeśli zmierzysz napięcie
na małej oporności przyłożonej na chwilkę w roli obciążenia
to zmierzysz napięcie SEM podzielone na dzielniku napięcia
złozonym z Rwewnętrzny i Robciążenia.
Miernikiem uniwersalnym w praktyce mierzysz tylko SEM
bo miernik w ogóle nie obciąża dużego akumulatora.

IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik.

Owszem, ale napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem drastycznie
spada według opisanej wyżej zasady, aż do momentu gdy rozrusznik
zaczyna wolniej kręcić...

Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc
duzy pobor na postoju.
I jakby na tyle duzy, ze w czasie jazdy alternator nie jest w stanie
tego uzupelnic.

Nie wierzę... typowy alternator daje około 90-120 amperów
prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą.
Aku się powinien ładować bardzo szybko w czasie typowej jazdy.

Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko.
Moze za krotki odcinek na doladowanie, moze spalona dioda w altku.

Ze spaloną diodą nie miałby 14V podczas ładowania.

Data: 2018-08-07 08:45:17
Autor: J.F.
Dnia Mon, 6 Aug 2018 21:48:16 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Nie, zuzyta nie. Inaczej to by ludzie wiedzieli, ze sie koniec baterii
zbliza. No i czasen wiedza, bo slabo kreci, ale co - przez 5 lat sie nie
zuzywala ?

[...]

Ale na poczatku kreci zwawo. Znaczy sie nawet polowiczne rozladowanie
opornosci nie podnosi istotnie.

[...]

No ale widzisz wyniki - zaczelo sie od
12.95
14.00
2 dzien
12.42
13.86
skonczylo na
12.11
13.84

cos mu jednak rozladowalo ten akumulator.
Nieduzo, alternator widac laduje, trzeba by jeszcze zmierzyc pod
koniec jazdy - bedzie 14.00 ?

Ale tez nie jest zle - mozliwe, ze to juz stabilny stan

prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą.
Aku się powinien ładować bardzo szybko w czasie typowej jazdy.

Nie tak szybko przy 13.8V czy nawet 14.0.
Taki prawie naladowany aku przy 14.4V bierze raptem 3A.

Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko.
Moze za krotki odcinek na doladowanie, moze spalona dioda w altku.

Ze spaloną diodą nie miałby 14V podczas ładowania.

Instalacja iskrowa i radio nie biora tak duzo :-)

No dobra, mamy jeszcze swiatla i zapewne silnik na wolnych obrotach,
wiec nie jest zle.

J.

Data: 2018-08-03 14:19:41
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-08-03 o 06:49, egips pisze:
[...]

Coś ten prąd okazyjnie żre.
Napięcia jakie podałeś są typowe.
Sprawdził bym gęstość elektrolitu i jak będzie poprawna to
pilnował bym aby nie zostawiać niepotrzebnie włączonych
odbiorników prądu na noc.
Jak nie pomoże to niech elektryk szuka.

Pozdrawiam

Data: 2018-08-03 16:03:32
Autor: viktorius
W dniu 2018-08-03 o 14:19, RadoslawF pisze:

[...]

A ja bym zrobił taką samą serie pomiarów, ale żeby gdy jest wyłączony, to była jeszcze klema odpięta.
Ja wtedy spadnie, to aku ma samorozładowanie.

Drugim sposobem byłoby wpiąć amperomierz i pomierzyć ile prądu bierze auto w spoczynku. Nawet zwykły miernik za 10 złotych wystarczy, on ma zakres do 10A, do takiego pomiaru wystarczy. Ale wtedy broń boże włączać zapłon, albo odpalać, bo dycha pójdzie z dymem ;)

--
viktorius

Data: 2018-08-03 07:09:36
Autor: Zenek Kapelinder
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Dycha nie, przewody.

Data: 2018-08-05 21:50:05
Autor: LordBluzg(R)
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Dycha nie, przewody.

Bezpiecznik. Tam jest bezpiecznik 10A.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-08-05 16:19:37
Autor: Zenek Kapelinder
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Na chuju masz bezpiecznik. Na zakresie 10A w tanich i rowniez drogich multimetrach nie ma bezpiecznika. Bo niby co mialby zabezpieczac jak opornik na ktorym mierzony jest spadek napiecia to drut miedziany 1,5?.

Data: 2018-08-05 16:24:30
Autor: Zenek Kapelinder
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
W tanich jest tak nieukowcu
 https://obrazki.elektroda.pl/40_1189932081.jpg

Data: 2018-08-06 21:49:55
Autor: Pszemol
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:358e3275-a962-4ada-81ae-0475576e4880googlegroups.com...
W tanich jest tak nieukowcu
https://obrazki.elektroda.pl/40_1189932081.jpg

No i czemu ludzi obrażasz? Masz zero kultury.

Data: 2018-08-07 05:55:10
Autor: Zenek Kapelinder
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Chamow mozna i nie jest to grzechem.

Data: 2018-08-07 19:52:59
Autor: Pszemol
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Chamow mozna i nie jest to grzechem.

Taką metodą napędzasz spiralę negatywnych emocji.

Spróbuj innej metody: nie odpowiadaj chamstwem tylko neutralnie lub wcale.

Data: 2018-08-07 17:27:06
Autor: Zenek Kapelinder
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Wez sie Pszemol pierdol na koszt lanstwa. I co jeszcze? Jak na wojnie beda do mnie strzelali zeby zabic to mam z Biblia z okopow wyjsc i najezcom fragmenty czytac ze tak nie wypada robic jak robia?

Data: 2018-08-08 05:59:57
Autor: Budzik
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Wez sie Pszemol pierdol na koszt lanstwa. I co jeszcze? Jak na
wojnie beda do mnie strzelali zeby zabic to mam z Biblia z okopow
wyjsc i najezcom fragmenty czytac ze tak nie wypada robic jak robia?

Najczesciej Zenek to ty zaczynasz strzelac... :)

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2018-08-08 05:27:21
Autor: Zenek Kapelinder
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Ale nie jako agresor.

Data: 2018-08-08 15:01:59
Autor: Jacek Maciejewski
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Dnia Wed, 8 Aug 2018 05:27:21 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

Ale nie jako agresor.

Zenku, Zenku, jak ci dwóch mówi żeś pijany to się zastanów :) Jak trzech
to idź spać.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-08-08 20:03:33
Autor: collie
W dniu 08.08.2018 15:01, Jacek Maciejewski pisze:

Zenku, Zenku, jak ci dwóch mówi żeś pijany to się zastanów :) Jak trzech
to idź spać.

A ten trzeci - podobnie trzeźwy jak świnia - to kto?
Bo nie widzę, prócz durmolla i zegarka.

Data: 2018-08-08 15:59:59
Autor: Budzik
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Ale nie jako agresor.

ROTFL

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2018-08-06 11:28:52
Autor: Pszemol
[...]

Miałby zabezpieczać od pożaru.
Ja mam w swoim mierniku taki: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F172286640515

Data: 2018-08-06 12:42:09
Autor: Queequeg
Wina akumulatora czy ??? - pomiary
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:

Dycha nie, przewody.

Bezpiecznik. Tam jest bezpiecznik 10A.

Nie ma.

Data: 2018-08-06 12:44:02
Autor: Queequeg
viktorius <viktorius@interia.pl> wrote:

[...]

Po podpięciu klemy może popłynąć więcej niż te 10A, zresztą tani miernik do 10A ma takie przewody, że w życiu tych 10A nie przeniosą. Sprawdzone. One mają grubą izolację i kilka cienkich żyłek w środku.

Ja to robię podpinając przewody do miernika, ale zwarte przełącznikiem. Jak podłączę klemę i już się ustabilizuje to, co ma się ustabilizować, to wyłączam przełącznik i prąd płynie przez miernik.

Wina akumulatora czy ??? - pomiary