Data: 2018-08-03 06:49:24 | |
Autor: egips | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Witam
Pisałem wcześniej ze mam problem z akumulatorem, aku pół roczny i niestety samochód nie odpalił, gość od akumulatorów powiedział ze regulator napiecia - wymieniony - ale nadal napiecie spada i tak, zapisywałem od paru dni Wyniki po całonocnym postoju w garażu (samochod robił krotkie odcinki po miescie) I tak po naładowaniu 1 pomiar na sucho 2 pomiar po włączeniu silnika, zapaleniu świateł i radia 1 dzien 12.95 14.00 2 dzien 12.42 13.86 3 dzien 12.32 13.88 4 dzien 12.34 13.87 5 dzien 12.27 13.88 6 dzien 12.17 13.75 7 dzien 12.23 13.85 8 dzien 12.14 13.84 9 dzien 12.11 13.84 Co obstawiacie ? |
|
Data: 2018-08-03 04:04:30 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Co to znaczy po naladowaniu? Czy znaczy ze ladowany z prostownika? Jesli tak to jakie byly parametry ladowania i ile razy bylo robione?
|
|
Data: 2018-08-03 13:52:36 | |
Autor: egips | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
ładowałem go taką ładowarką elektroniczną ctek mxs5
|
|
Data: 2018-08-03 05:12:52 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Korzystales z opcji recond? Akumulator masz przymocowany do karoserii jak fabryka wymyslila?
|
|
Data: 2018-08-03 14:50:52 | |
Autor: egips | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
tak korzystałem z recond
przymocowany jak fabryka :) |
|
Data: 2018-08-03 06:05:24 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Duzo razy korzystales z recond?
|
|
Data: 2018-08-03 15:13:24 | |
Autor: egips | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
raz
i raz normalnie ładowałem |
|
Data: 2018-08-03 08:21:02 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Dnia Fri, 3 Aug 2018 06:49:24 +0200, egips napisał(a):
Co obstawiacie ? Że nie kupiłeś areometra :) -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-08-04 10:07:25 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:u3c1wqvct7e9.1eqg2z8lndx3a.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 3 Aug 2018 06:49:24 +0200, egips napisał(a): Najlepsze jest właśnie to jak ludzie przychodzą po rady a potem otrzymanych rad nie chcą słuchać tylko robią swoje, nie? Pomiar napięcia na nieobciążonym akumulatorze niewiele nam powie o stanie akumulatora - miernik napięcia ma znikomo mały prąd, więc nawet rozładowany aku może pokazać na mierniku 12V a samochodu nie odpali... ech... |
|
Data: 2018-08-04 10:07:51 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message
news:u3c1wqvct7e9.1eqg2z8lndx3a.dlg40tude.net... Dnia Fri, 3 Aug 2018 06:49:24 +0200, egips napisał(a): Najlepsze jest właśnie to jak ludzie przychodzą po rady a potem otrzymanych rad nie chcą słuchać tylko robią swoje, nie? Pomiar napięcia na nieobciążonym akumulatorze niewiele nam powie o stanie akumulatora - miernik napięcia ma znikomo mały prąd, więc nawet rozładowany aku może pokazać na mierniku 12V a samochodu nie odpali... ech... |
|
Data: 2018-08-05 21:48:29 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
W dniu 2018-08-04 o 17:07, Pszemol pisze:
Co obstawiacie ? Poprzednio pisałem mu, że wymiana regulatora nie pomoże i że nalezy dokonac prawidłowego pomiaru. Wątek był długi ale zero zrozumienia. No to wymienił regulator. Jak widać nie pomogło. Jak mu pisałem żeby zmierzył pobór prądu podczas "postoju" to też tego nie zrobił i będzie kombinował. Sam pisze że robi krótkie odcinki ale nie napisał czy 10 min jedzie czy 30 min. W ciągu miesiąca jak odpalisz auto na 10 min codziennie to po miesiącu możesz go już nie uruchomić bo zwyczajnie, akumulator nie ma się jak naładować w tak krótkim czasie. -- LordBluzg(R) ?Sukces WOŚP klęską PiS? |
|
Data: 2018-08-06 11:28:53 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2018-08-04 o 17:07, Pszemol pisze: Jest jeszcze szansa że u niego nie ma ciągłego procesu wyładowania tylko jakiś przekaźnik się mu od czasu do czasu zasoawa i przewodzi gdy nie ma przewodzić. Ja tak miałem w swojej Hondzie/Acurze... od czasu do czasu, ni stad nizowad, znajdowalem auto rano z wyładowanym aku. Mimo, że wcześniejszego ranka wszystko było ok. Okazało się ze przekaźnik od sprzęgła klimy od czasu do czasu "przylepiał się" i nie odskakiwał po wyłączeniu stacyjki. Kiedyś padł całkiem, przyspawał się całkiem i dopiero wtedy obczaiłem co było przyczyną upływu energii z aku. |
|
Data: 2018-08-05 22:50:35 | |
Autor: J.F. | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Dnia Sat, 4 Aug 2018 10:07:51 -0500, Pszemol napisał(a):
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message A pod obciazeniem bedzie lepiej ? IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik. Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc duzy pobor na postoju. I jakby na tyle duzy, ze w czasie jazdy alternator nie jest w stanie tego uzupelnic. Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko. Moze za krotki odcinek na doladowanie, moze spalona dioda w altku. J. |
|
Data: 2018-08-06 21:48:16 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1atjzdvnwr86p.1ixhb6xbeut5d.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 4 Aug 2018 10:07:51 -0500, Pszemol napisał(a): Oczywiście! Weź pod uwagę, że każdy akumulator czy ogniwo pierwotne to oombinacja źródła napięcia (SEM) i szeregowej oporności wewnętrznej. Zużyta lub zepsuta bateria czy akumulator będzie tą oporność wewnętrzną mieć dużą. Jeśli zmierzysz napięcie na małej oporności przyłożonej na chwilkę w roli obciążenia to zmierzysz napięcie SEM podzielone na dzielniku napięcia złozonym z Rwewnętrzny i Robciążenia. Miernikiem uniwersalnym w praktyce mierzysz tylko SEM bo miernik w ogóle nie obciąża dużego akumulatora. IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik. Owszem, ale napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem drastycznie spada według opisanej wyżej zasady, aż do momentu gdy rozrusznik zaczyna wolniej kręcić... Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc Nie wierzę... typowy alternator daje około 90-120 amperów prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą. Aku się powinien ładować bardzo szybko w czasie typowej jazdy. Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko. Ze spaloną diodą nie miałby 14V podczas ładowania. |
|
Data: 2018-08-07 08:45:17 | |
Autor: J.F. | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Dnia Mon, 6 Aug 2018 21:48:16 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Nie, zuzyta nie. Inaczej to by ludzie wiedzieli, ze sie koniec baterii zbliza. No i czasen wiedza, bo slabo kreci, ale co - przez 5 lat sie nie zuzywala ? IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik. Ale na poczatku kreci zwawo. Znaczy sie nawet polowiczne rozladowanie opornosci nie podnosi istotnie. Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc No ale widzisz wyniki - zaczelo sie od 12.95 14.00 2 dzien 12.42 13.86 skonczylo na 12.11 13.84 cos mu jednak rozladowalo ten akumulator. Nieduzo, alternator widac laduje, trzeba by jeszcze zmierzyc pod koniec jazdy - bedzie 14.00 ? Ale tez nie jest zle - mozliwe, ze to juz stabilny stan prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą. Nie tak szybko przy 13.8V czy nawet 14.0. Taki prawie naladowany aku przy 14.4V bierze raptem 3A. Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko. Instalacja iskrowa i radio nie biora tak duzo :-) No dobra, mamy jeszcze swiatla i zapewne silnik na wolnych obrotach, wiec nie jest zle. J. |
|
Data: 2018-08-03 14:19:41 | |
Autor: RadoslawF | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
W dniu 2018-08-03 o 06:49, egips pisze:
Witam Coś ten prąd okazyjnie żre. Napięcia jakie podałeś są typowe. Sprawdził bym gęstość elektrolitu i jak będzie poprawna to pilnował bym aby nie zostawiać niepotrzebnie włączonych odbiorników prądu na noc. Jak nie pomoże to niech elektryk szuka. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-08-03 16:03:32 | |
Autor: viktorius | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
W dniu 2018-08-03 o 14:19, RadoslawF pisze:
A ja bym zrobił taką samą serie pomiarów, ale żeby gdy jest wyłączony, to była jeszcze klema odpięta.Co obstawiacie ? Ja wtedy spadnie, to aku ma samorozładowanie. Drugim sposobem byłoby wpiąć amperomierz i pomierzyć ile prądu bierze auto w spoczynku. Nawet zwykły miernik za 10 złotych wystarczy, on ma zakres do 10A, do takiego pomiaru wystarczy. Ale wtedy broń boże włączać zapłon, albo odpalać, bo dycha pójdzie z dymem ;) -- viktorius |
|
Data: 2018-08-03 07:09:36 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Dycha nie, przewody.
|
|
Data: 2018-08-05 21:50:05 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
W dniu 2018-08-03 o 16:09, Zenek Kapelinder pisze:
Dycha nie, przewody.Bezpiecznik. Tam jest bezpiecznik 10A. -- LordBluzg(R) ?Sukces WOŚP klęską PiS? |
|
Data: 2018-08-05 16:19:37 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Na chuju masz bezpiecznik. Na zakresie 10A w tanich i rowniez drogich multimetrach nie ma bezpiecznika. Bo niby co mialby zabezpieczac jak opornik na ktorym mierzony jest spadek napiecia to drut miedziany 1,5?.
|
|
Data: 2018-08-05 16:24:30 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Data: 2018-08-06 21:49:55 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
"Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> wrote in message news:358e3275-a962-4ada-81ae-0475576e4880googlegroups.com...
W tanich jest tak nieukowcu No i czemu ludzi obrażasz? Masz zero kultury. |
|
Data: 2018-08-07 05:55:10 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Chamow mozna i nie jest to grzechem.
|
|
Data: 2018-08-07 19:52:59 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Chamow mozna i nie jest to grzechem. Taką metodą napędzasz spiralę negatywnych emocji. Spróbuj innej metody: nie odpowiadaj chamstwem tylko neutralnie lub wcale. |
|
Data: 2018-08-07 17:27:06 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Wez sie Pszemol pierdol na koszt lanstwa. I co jeszcze? Jak na wojnie beda do mnie strzelali zeby zabic to mam z Biblia z okopow wyjsc i najezcom fragmenty czytac ze tak nie wypada robic jak robia?
|
|
Data: 2018-08-08 05:59:57 | |
Autor: Budzik | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...
Wez sie Pszemol pierdol na koszt lanstwa. I co jeszcze? Jak na Najczesciej Zenek to ty zaczynasz strzelac... :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor, written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition. |
|
Data: 2018-08-08 05:27:21 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Ale nie jako agresor.
|
|
Data: 2018-08-08 15:01:59 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Dnia Wed, 8 Aug 2018 05:27:21 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
Ale nie jako agresor. Zenku, Zenku, jak ci dwóch mówi żeś pijany to się zastanów :) Jak trzech to idź spać. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-08-08 20:03:33 | |
Autor: collie | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
W dniu 08.08.2018 15:01, Jacek Maciejewski pisze:
Zenku, Zenku, jak ci dwóch mówi żeś pijany to się zastanów :) Jak trzech A ten trzeci - podobnie trzeźwy jak świnia - to kto? Bo nie widzę, prócz durmolla i zegarka. |
|
Data: 2018-08-08 15:59:59 | |
Autor: Budzik | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...
Ale nie jako agresor. ROTFL -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg |
|
Data: 2018-08-06 11:28:52 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> wrote:
Na chuju masz bezpiecznik. Na zakresie 10A w tanich i rowniez drogich Miałby zabezpieczać od pożaru. Ja mam w swoim mierniku taki: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F172286640515 |
|
Data: 2018-08-06 12:42:09 | |
Autor: Queequeg | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
Dycha nie, przewody.Bezpiecznik. Tam jest bezpiecznik 10A. Nie ma. -- https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0 |
|
Data: 2018-08-06 12:44:02 | |
Autor: Queequeg | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
viktorius <viktorius@interia.pl> wrote:
Drugim sposobem byłoby wpiąć amperomierz i pomierzyć ile prądu bierze auto w spoczynku. Nawet zwykły miernik za 10 złotych wystarczy, on ma zakres do 10A, do takiego pomiaru wystarczy. Ale wtedy broń boże włączać zapłon, albo odpalać, bo dycha pójdzie z dymem ;) Po podpięciu klemy może popłynąć więcej niż te 10A, zresztą tani miernik do 10A ma takie przewody, że w życiu tych 10A nie przeniosą. Sprawdzone. One mają grubą izolację i kilka cienkich żyłek w środku. Ja to robię podpinając przewody do miernika, ale zwarte przełącznikiem. Jak podłączę klemę i już się ustabilizuje to, co ma się ustabilizować, to wyłączam przełącznik i prąd płynie przez miernik. -- https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0 |