Data: 2018-08-03 08:21:02 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Dnia Fri, 3 Aug 2018 06:49:24 +0200, egips napisał(a):
Co obstawiacie ? Że nie kupiłeś areometra :) -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2018-08-04 10:07:25 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message news:u3c1wqvct7e9.1eqg2z8lndx3a.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 3 Aug 2018 06:49:24 +0200, egips napisał(a): Najlepsze jest właśnie to jak ludzie przychodzą po rady a potem otrzymanych rad nie chcą słuchać tylko robią swoje, nie? Pomiar napięcia na nieobciążonym akumulatorze niewiele nam powie o stanie akumulatora - miernik napięcia ma znikomo mały prąd, więc nawet rozładowany aku może pokazać na mierniku 12V a samochodu nie odpali... ech... |
|
Data: 2018-08-04 10:07:51 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message
news:u3c1wqvct7e9.1eqg2z8lndx3a.dlg40tude.net... Dnia Fri, 3 Aug 2018 06:49:24 +0200, egips napisał(a): Najlepsze jest właśnie to jak ludzie przychodzą po rady a potem otrzymanych rad nie chcą słuchać tylko robią swoje, nie? Pomiar napięcia na nieobciążonym akumulatorze niewiele nam powie o stanie akumulatora - miernik napięcia ma znikomo mały prąd, więc nawet rozładowany aku może pokazać na mierniku 12V a samochodu nie odpali... ech... |
|
Data: 2018-08-05 21:48:29 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
W dniu 2018-08-04 o 17:07, Pszemol pisze:
Co obstawiacie ? Poprzednio pisałem mu, że wymiana regulatora nie pomoże i że nalezy dokonac prawidłowego pomiaru. Wątek był długi ale zero zrozumienia. No to wymienił regulator. Jak widać nie pomogło. Jak mu pisałem żeby zmierzył pobór prądu podczas "postoju" to też tego nie zrobił i będzie kombinował. Sam pisze że robi krótkie odcinki ale nie napisał czy 10 min jedzie czy 30 min. W ciągu miesiąca jak odpalisz auto na 10 min codziennie to po miesiącu możesz go już nie uruchomić bo zwyczajnie, akumulator nie ma się jak naładować w tak krótkim czasie. -- LordBluzg(R) ?Sukces WOŚP klęską PiS? |
|
Data: 2018-08-06 11:28:53 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2018-08-04 o 17:07, Pszemol pisze: Jest jeszcze szansa że u niego nie ma ciągłego procesu wyładowania tylko jakiś przekaźnik się mu od czasu do czasu zasoawa i przewodzi gdy nie ma przewodzić. Ja tak miałem w swojej Hondzie/Acurze... od czasu do czasu, ni stad nizowad, znajdowalem auto rano z wyładowanym aku. Mimo, że wcześniejszego ranka wszystko było ok. Okazało się ze przekaźnik od sprzęgła klimy od czasu do czasu "przylepiał się" i nie odskakiwał po wyłączeniu stacyjki. Kiedyś padł całkiem, przyspawał się całkiem i dopiero wtedy obczaiłem co było przyczyną upływu energii z aku. |
|
Data: 2018-08-05 22:50:35 | |
Autor: J.F. | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Dnia Sat, 4 Aug 2018 10:07:51 -0500, Pszemol napisał(a):
"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> wrote in message A pod obciazeniem bedzie lepiej ? IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik. Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc duzy pobor na postoju. I jakby na tyle duzy, ze w czasie jazdy alternator nie jest w stanie tego uzupelnic. Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko. Moze za krotki odcinek na doladowanie, moze spalona dioda w altku. J. |
|
Data: 2018-08-06 21:48:16 | |
Autor: Pszemol | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1atjzdvnwr86p.1ixhb6xbeut5d.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 4 Aug 2018 10:07:51 -0500, Pszemol napisał(a): Oczywiście! Weź pod uwagę, że każdy akumulator czy ogniwo pierwotne to oombinacja źródła napięcia (SEM) i szeregowej oporności wewnętrznej. Zużyta lub zepsuta bateria czy akumulator będzie tą oporność wewnętrzną mieć dużą. Jeśli zmierzysz napięcie na małej oporności przyłożonej na chwilkę w roli obciążenia to zmierzysz napięcie SEM podzielone na dzielniku napięcia złozonym z Rwewnętrzny i Robciążenia. Miernikiem uniwersalnym w praktyce mierzysz tylko SEM bo miernik w ogóle nie obciąża dużego akumulatora. IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik. Owszem, ale napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem drastycznie spada według opisanej wyżej zasady, aż do momentu gdy rozrusznik zaczyna wolniej kręcić... Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc Nie wierzę... typowy alternator daje około 90-120 amperów prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą. Aku się powinien ładować bardzo szybko w czasie typowej jazdy. Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko. Ze spaloną diodą nie miałby 14V podczas ładowania. |
|
Data: 2018-08-07 08:45:17 | |
Autor: J.F. | |
Wina akumulatora czy ??? - pomiary | |
Dnia Mon, 6 Aug 2018 21:48:16 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message Nie, zuzyta nie. Inaczej to by ludzie wiedzieli, ze sie koniec baterii zbliza. No i czasen wiedza, bo slabo kreci, ale co - przez 5 lat sie nie zuzywala ? IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik. Ale na poczatku kreci zwawo. Znaczy sie nawet polowiczne rozladowanie opornosci nie podnosi istotnie. Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc No ale widzisz wyniki - zaczelo sie od 12.95 14.00 2 dzien 12.42 13.86 skonczylo na 12.11 13.84 cos mu jednak rozladowalo ten akumulator. Nieduzo, alternator widac laduje, trzeba by jeszcze zmierzyc pod koniec jazdy - bedzie 14.00 ? Ale tez nie jest zle - mozliwe, ze to juz stabilny stan prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą. Nie tak szybko przy 13.8V czy nawet 14.0. Taki prawie naladowany aku przy 14.4V bierze raptem 3A. Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko. Instalacja iskrowa i radio nie biora tak duzo :-) No dobra, mamy jeszcze swiatla i zapewne silnik na wolnych obrotach, wiec nie jest zle. J. |
|