Winą pedofilskiego kościoła, Michalik obarcza "współczesny świat"!

Data: 2010-12-25 09:25:41
Autor: Azor jest pedałem
Winą pedofilskiego kościoła, Michalik obarcza "współczesny świat"!
Przewodniczący Episkopatu Polski arcybiskup Józef Michalik powiedział podczas nocnej pasterki w Archikatedrze w Przemyślu (Podkarpackie), że obecnie jesteśmy świadkami, jak współczesny świat stara się wyeliminować krzyż.

Przypomniał głośną sprawę procesu w Strasburgu, dotyczącego zdjęcia krzyża we włoskiej szkole.

- Powstała wielka awantura w Europie. Wiele państw europejskich, nawet Rosja, złożyło protest do Europy, że eliminowanie tego judeochrześcijańskiego etapu z historii Europy jest barbarzyństwem, jest cofaniem się, jest kłamstwem historycznym, że tak jak wszystkie inne wyznania do swego symbolu, chrześcijanie mają prawo do krzyża - powiedział. Podkreślił, że "Polska nie postawiła się wśród tych dziesięciu, broniących prawa do obecności krzyża na ścianach szkół czy urzędów".

Powołując się na artykuł w "Rzeczpospolitej" zauważył też, że Unia Europejska wydała kalendarz dla uczniów, w którym są zamieszczone święta wszystkich religii, ale brak jest świąt chrześcijańskich: Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

- Jest Halloween, Święto Nauczyciela i rok muzułmański, są święta hinduskich, i nie tylko, religii. Bożego Narodzenia nie ma, Wielkanocy nie ma, wykreślone, niewygodne. Europa, która się wstydzi swoich korzeni, łatwo się skazuje na zagubienie. Jeśli oderwiemy się od fundamentów, łatwo popłyniemy z wodą, z chmurą, z powiewem wiatru - powiedział arcybiskup.

Zaapelował do wiernych, aby nie pozwolili sobie na odebranie naszej europejskiej, polskiej, chrześcijańskiej kultury, wyrosłej z ewangelii, naszej tradycji narodowej, która nakazuje wszystkie wydarzenia odnosić do Boga.

Przytoczył także przykład międzynarodowej instytucji powołanej do szerzenia kultury UNESCO, która występuje o naukę bezpiecznego seksu, aby od najmłodszych lat wprowadzać człowieka w życie seksualne.

- To jest budzić instynkty, zaniżać kulturę. Kultura to integralny rozwój człowieka, to ciało, biologia, ale uporządkowana, zharmonizowana. To nie egoizm, to nie gra na instrumencie tylko biologii. Kultura to cały człowiek, to sumienie, to perspektywa nadprzyrodzoności, nieskończoności, transcendencja. To jest kultur, pokonywanie siebie, pokonywanie egoizmu - zaznaczył arcybiskup.

Podkreślił też, że żłóbek betlejemski przypomina o trudnościach i cierpieniu oraz ich istotnej roli w życiu człowieka. Zauważył, że cierpienie jest próbą charakteru i egzaminem wierności Bogu. Przypomniał w tym miejscu słowa papieża Jana Pawła II, wypowiedziane po operacji w 1994 roku, w których dziękował Bogu i Maryi za cierpienie.

- Myślę, że to jest wielkie przesłanie, żebym ja, patrząc niejednokrotnie na mój wybór do dawania świadectwa, do trudności, umiał dziękować Bogu za cierpienie, za trudność, za próbę. Bo jeśli jest krzyż w moim życiu, to jest Chrystus, który właśnie przez krzyż zbawia, Chrystus, który wszystko oddaje, i ja powinienem dać, to, co mogę, wszystko oddawać - powiedział arcybiskup.

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/swiat-chce-wyeliminowac-krzyz,1,4090865,wiadomosc.html

Pan Michalik Michalik chyba zapomniał co wyprawiał pedofilski kościół i winę księży za "wyeliminowanie krzyża" przypisuje "współczesnemu światu". Może warto panu Michalikowi przypomnieć słowa papieża:

"W podsumowującym rok przemówieniu do kardynałów Kurii Rzymskiej papież Benedykt XVI położył szczególny nacisk na niewyobrażalny wymiar" skandalu nadużyć seksualnych w Kościele.

Nawiązując do zakończonego w czerwcu Roku Kapłańskiego Benedykt XVI powiedział: - Tym bardziej byliśmy wstrząśnięci, kiedy właśnie w tym roku i w wymiarze dla nas niewyobrażalnym, dowiedzieliśmy się o nadużyciach wobec nieletnich, popełnionych przez księży, które odwracają Sakrament w jego przeciwieństwo.

- Pod płaszczykiem sacrum ranią one głęboko osobę ludzką w jej dzieciństwie i przynoszą krzywdę na całe życie - skomentował Benedykt XVI. - To, że wciąż otwarte pozostają rany Chrystusa, jest winą księży - dodał."

Dobrze by było, żeby pan Michalik przypomniał sobie również złodziejstwo kościoła w sprawie zwrotu gruntów przy pomocy jednoinstancyjnej Komisji Majątkowej, gdzie stronę kościelną reprezentował ubowiec, obecnie z zarzutami prokuratorskimi.

Nie sądzę, żeby pan Michalik był aż tak głupi, by nie zrozumieć, iż w/w sprawy nie pozostają bez wpływu na szacunek dla krzyża.

Przemysław Warzywny

--

"Donald Tusk po trwającej przez całe pięć lat twardej walce politycznej rzucił na kolana najgroźniejszego konkurenta, Jarosława Kaczyńskiego. Odebrał mu całą władzę i pozbawia właśnie ostatnich medialnych okienek na świat."

Data: 2010-12-25 09:40:08
Autor: jadrys
W dniu 2010-12-25 09:25, Azor jest pedałem pisze:
[...]

No i ma rację, świat rzeczywiście stara się wyeliminować krzyż. Pytanie tylko czy ten świat postępuje słusznie? Do czego doprowadzi w końcu ta walka z krzyżem? Do islamizacji Europy, czy do ateizacji?

Data: 2010-12-25 09:43:08
Autor: u2
W dniu 2010-12-25 09:40, jadrys pisze:
No i ma rację, świat rzeczywiście stara się wyeliminować krzyż. Pytanie
tylko czy ten świat postępuje słusznie? Do czego doprowadzi w końcu ta
walka z krzyżem? Do islamizacji Europy, czy do ateizacji?

Za PRL-u jak mówiłem o mój boże, albo jezu to katole obrażali się na
mnie, bo wg nich nadużywałem imienia bożego.

A teraz sielanka, nikt nie zwraca uwagi jak mówię dżizas :)

Data: 2010-12-25 12:03:10
Autor: jadrys
W dniu 2010-12-25 09:43, u2 pisze:
[...]

No jakby na to nie patrzeć - popełniałeś nadużycie - Pismo Święte wyraża się jasno w tym temacie...

Data: 2010-12-25 12:34:16
Autor: u2
W dniu 2010-12-25 12:03, jadrys pisze:
[...]

Badaczom pisma pozostawiam badanie, a sobie pozostawiam wolność.

Data: 2010-12-25 21:32:48
Autor: jadrys
W dniu 2010-12-25 12:34, u2 pisze:
[...]

No no, żeby tylko ta wolność nie skończyła się kotłem ze smołą. - Pismo mówi wyraźnie - "Nie wzywaj imienia Jego nadaremno"...

Data: 2010-12-25 10:13:23
Autor: rAzor
Wesołych Świąt, towarzyszu Kawecki!
Darz bór! Użytkownik... he he - Azor jest pedałem raczył napisać:
Przewodniczący Episkopatu Polski arcybiskup Józef Michalik powiedział
podczas nocnej pasterki w Archikatedrze w Przemyślu (Podkarpackie), że
obecnie jesteśmy świad............

Wiesz kim jesteś Kawecki?
Dobrze wiesz. ;-)
--
Sátoraljaújhely

Data: 2010-12-25 15:30:00
Autor: pluton
[...]

Eeeee... Ale to znaczy sie kto konkretnie wydal ten kalendarz ? Prezydenci
i premierzy wszystkich krajow unii ? 250 milionow obywateli Unii ?
I co to za kalendarz? Jedynie sluszny i obowiazujacy na terenie Unii ?
Jaki byl naklad ?

Nullification

Data: 2010-12-26 01:31:13
Autor: Jaksa

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:if4v9s$24f$1inews.gazeta.pl...
> [...]

i premierzy wszystkich krajow unii ? 250 milionow obywateli Unii ?
I co to za kalendarz? Jedynie sluszny i obowiazujacy na terenie Unii ?

To są bardzo cenne informacje mimo wszystko. Po raz pierwszy poczułem
wrogość, taką zimną, wobec biurew z kiszek Brukseli.

Nigdy wcześniej czegoś takiego nie odczuwałem, może dlatego że jestem
byłym Brukselczykiem, co łagodziło nadmiernie moje sądy.

Ale teraz zauważę, że tych urzędników w urzędach unijnych mamy zbyt dużo,
samych posłów będzie chyba z 800, a wystarczyłaby setka, no, góra dwie,
poza tym ich pobory są zbyt wysokie jak na gryzipiórków pierdzących
w stołek. Jest to zdaje się jakieś 12 tys euro plus dodatki mieszkaniowe itp.
To nie są oczywiście żadne wielkie pieniądze, ale chyba jednak zbyt duże
jak na osoby nie pełniące żadnych odpowiedzialnych funkcji.

Jako podatnik sądzę, że rozsądne będzie obcięcie uposażen tych urzędników
o dokładnie połowę. A liczebność ich samych należałoby zredukować do
jakies 15%-20% obecnego stanu. Reszta, na bruk.  W Polsce brakuje np.
zdecydowanie babci klozetowych a w Anglii jak slyszałem sprzedawców
hotdogów.

Jaksa

Winą pedofilskiego kościoła, Michalik obarcza "współczesny świat"!