Windows 7 i aktualizacja rozwalająca MBR?

Data: 2016-08-29 23:20:55
Autor: TheGhost
Windows 7 i aktualizacja rozwalająca MBR?
Witam!

sytuacja sprzed kilku dni. Laptop z win 7 (oryginalny). Jakas aktualizacja, potem restart i komp nie odpala. Ekran startowy i koniec. Odpaliłem płyte instalacyjną (naprawcza), przeszedłem pod wiersz poleceń. Odpaliłem "ichniejszego" diskparta z wierszza poleceń windows i zmieniłem aktywną partycje. Potem znów restart - brak systemu. Znów odpaliłem płyte instalacyjna, wyszukal windows i stwierdził jakiś błąd z sektorem rozruchowym (po czym naprawił go). System działa normalnie (znaczy ruszyło).

Sytuacja z dzisiaj. Na zupełnie innym komputerze (też laptop z win 7). Najpierw uruchomił sie BIOS (Phoenix), z informacją, ze wprowadzone zostały jakies zmiany i komp nie odpala (nie wiem, czy była jakas automatyczna aktualizacja, ale kojarze fakty). Wyswietrla sie cos takiego - https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/v/t34.0-12/14137829_1185636288167726_2080454940_n.jpg?oh=4530a5fb108679921867fd47ae0a2a73&oe=57C762F2 (operating system not found)

I teraz pytanie - o co chodzi? Jakis wirus (na dwóch róznych, niezaleznych komputerach)? Felerna aktualizacja? Jakis niekompatybilny procek, itp?

Bede wdzieczny za pomoc,

pozdrawiam, M.

Data: 2016-08-29 23:53:38
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Windows 7 i aktualizacja rozwalająca MBR?
Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 29 Aug 2016 23:20:55 +0200  doszła do mnie wiadomość  <nq28vq$19m$1@node1.news.atman.pl>  od "TheGhost" <maverickNOSPAM@AMORKI.PL>  :
[...]

Jak zobaczyłem to zdjęcie, to mi się czajniczek przypomniał:
http://joemonster.org/art/7131

Sprawdź ustawienie w biosach, może bateria podtrzymująca zegar padła i
wskoczyły domyślne ustawienia, wyłącz PXE, przeskanuj dyski(mogą być
jakieś błędy typu niezerowy parametr C5 - częste ostatnio).

pozdrawiam, M.
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

Windows 7 i aktualizacja rozwalająca MBR?