Windows Phone 7 series - moje uwagi na gor膮co

Data: 2010-02-16 09:07:23
Autor: Jan Strybyszewski
Windows Phone 7 series - moje uwagi na gor膮co

Wczoraj Microsoft pokaza艂 jak ma wygl膮da膰 nowy system opercyjny dla smartphon贸w. Jednych zachwyci艂 drugich zniesmaczy艂. A ja mam par臋 konkretnych spostrze偶e艅 i brak贸w oraz kilka uwag w temacie nowego systemu. Zaczynajmy.

Kto nie widzia艂 niech zobaczy.
http://www.youtube.com/watch?v=MdDAeyy1H0A

A teraz moje uwagi
1) Menu Start to z niebieskimi polami jest bardzo interesuj膮ce. Zamiast wirtualnych pulpit贸w zastosowano wst臋g臋 przewijana w pionie, czy telefon nie b臋dzie mia艂 trybu poziomego ?
2) Na 偶adnym filmie p贸ki co nie pokazano co kryje si臋 za strza艂k膮 w ko艂eczku na g贸rze po prawej stronie. My wiemy, wygl膮da to na list臋 element贸w z kt贸rych mo偶e sk艂ada膰 si臋 menu Start. Zwraca uwag臋 Maps (raczej nie Google) oraz Marketplace.
[fotka tutaj http://teleklony.pl/wp/?p=432]

3)Jak rozumiem uk艂ad kostek tworz膮cych menu start jest w pe艂ni modyfikowalny co do ilo艣ci i po艂o偶enia. 艢wietnie jest personalizacja wygl膮du homescrena (po MS to menu Start)

4) Dlaczego zostawiono koszmarna klawiatur臋 (taka sama jak w WM6.5) w uk艂adzie pionowym ?

5) Na 偶adnym filmie poza jednym (menu wiadomo艣ci w formie chata) nie pokazano telefonu w uk艂adzie poziomym. Albo jeszcze nie zrobiono albo nie b臋dzie ? Czy menu start nie b臋dzie w wersji poziomej a co z klawiatura ekranow膮 w trybie poziomym ?

6) Zegar za kt贸rym wielu t臋skni jak i 鈥渘ajbli偶sze pozycje z kalendarza鈥 sa na lock screenie i wystarczy, o to bym si臋 nie czepia艂.

Podsumowanie UI wygl膮da nie藕le, je艣li b臋dzie du偶o 鈥渨idget贸w鈥 czy jak m贸wi Microsoft magicznych 鈥淪uper ikon鈥 to ok. Je艣li b臋d膮 je mogli pisa膰 tw贸rcy zewn臋trznego software, b臋dzie jeszcze lepiej.

Nie pokazano nigdzie menu Ustawie艅 urz膮dzenia, 偶adnych task manager贸w, zarzadzania pami臋cia cokolwiek zwi膮zane z sieci膮 kom贸rkow膮 i jej ustawieniami (blokada transferu w roamingu itd.) ?

Przy okazji pokazowe urz膮dzenia to WVGA (3,7cala) i tylko taka rozdzielczo艣膰 jest wspierana na dzi艣.

Data: 2010-02-16 01:22:39
Autor: smmerf
Windows Phone 7 series - moje uwagi na gor眂o

Jasiu ... pisz pisz - nie zrazaj sie ... duzo ludzi Ciebie czyta.

Data: 2010-02-16 13:13:28
Autor: Alojzy Zakalec
Windows Phone 7 series - moje uwagi na gor眂o
Ciekawe czy wm7 jest bardziej sprz阾owo wymagaj眂y, tzn. czy na
wolniejszych CPU nie zamula砨y gdyby go wgra do takiego np. Samsung
i200?

Data: 2010-02-17 07:42:51
Autor: TGor
Windows Phone 7 series - uwagi "na gor膮co"...
W dniu 2010-02-16 09:07, Jan Strybyszewski pisze:
Na 偶adnym filmie p贸ki co nie pokazano

Czyli "strybysz z iplanety" wypowiada si臋 ex cathedra" nt czego艣, co widzia艂 na filmie a nie jest filmem. ;-)

TG

Data: 2010-02-17 08:48:28
Autor: Jan Strybyszewski
TGor pisze:
W dniu 2010-02-16 09:07, Jan Strybyszewski pisze:
Na 偶adnym filmie p贸ki co nie pokazano

Czyli "strybysz z iplanety" wypowiada si臋 ex cathedra" nt czego艣, co widzia艂 na filmie a nie jest filmem. ;-)

Ta Joe mia艂 "rendera" w reku... Nie os艂abiaj mnie... Ale spoko jestes w Barcelonie to napisz nam cos nie cos o poziomej klawiaturze w Windows phone ktora widzialesc

Windows Phone 7 series - moje uwagi na gor膮co