Windows Phone - pierwsze wrazenia

Data: 2013-08-21 22:33:08
Autor: atm
Windows Phone - pierwsze wrazenia
Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.
Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...
To co jest dla mnie jedna z istotniejszych funkcji czyli Kalendarz
wiele sie nie rozni od tego co bylo w Symbianie. Kilka baaardzo podstawowych ustawien, brak stosu przypomnien odlozonych na pozniej (chyba, ze cos przeoczylem, bylbym wdzieczny za podpowiedz).
Druga ogroma niedogodnosc to jedna glosnosc dla wszystkich dzwiekow. z pierscieniem moze sie to sprawdzilo, z glosnoscia nie. Zreszta nie jestem tutaj odosobniony, w necie mozna znalezc od groma niepochlebnych opinii na ten temat.
Nastepna rzecz to minimalny poziom glosnosci - niby jest 30 stopni ale co z tego jesli 1 jest i tak zbyt glosny. Moze to cecha jedynie 620...
Kolejna - brak wzorka jako zabezpieczenia dostepu do telefonu, jest to jednak wygodniejsze rozwiazanie od hasla.
Kafle poki co nie przemawiaja do mnie. Tak wiem, uzywam Androida ale jesli chodzi o wydajnosc i ergonomie pulpity i widgety Androida sa nieporownywalnie lepsze.
To co jest czesto podawane jako ogromna zaleta WP czyli plynnosc dzialania...w porownaniu do SGS2 niczym szczegolnym sie nie wyroznia. Owszem jest plynnie ale nie raz nie dwa, telefon chwile czeka na odpalenie aplikacji.
Klawiatura - jest ok, ale nie wyroznia sie niczym na tle SwiftKey czy Swype poza brakiem opcji miziania.
Ok, ostatnia rzecz - aplikacje, niestety malo a te ktore znalazlem nie mialy zbyt wielu opcji sensownej konfiguracji.
Na chwile obecna nie znalazlem niczego, ani jednaj funkcji, ktora bylaby dla mnie na plus w WP w stosunku do Androida na SGS2.
Powalcze jeszcze kilka dni, w razie przegranej mam komu dac ten telefon; kto bedzie zadowolony z ograniczonej funkcjonalnosci, ktora wydaje sie oferowac ten system.
Bylbym wdzieczny za podpowiedzi, gdyby byly domowe sposoby na podane wyzej niedogodnosci.
Moze ktos zna aplikacje obslugujaca slowniki ColorDicta czy tez bazy danych slownika pl-ang, ang-pl Collinsa?

Data: 2013-08-22 13:36:52
Autor: Krzysztof 45
W dniu 2013-08-21 22:33, atm pisze:
Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.
Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...
...]

Fajnie że napisałeś.
Jak przesiadłem się z symbiana na androida, trochę to trwało zanim ogarnąłem go. Nie miałem doświadczenia i nie miałem możliwości bliżej poznać tego systemu w praktyce. Nie powiem, wkurzał mnie maksymalnie przez jakiś czas android. Jak go ogarnąłem, to jest ok. Ale w tym czasie koleś namawiał mnie na zmianę i kupno czegoś z WP. Ale widzę że i tu nie różowo.

--
Krzysiek

Data: 2013-08-22 13:51:04
Autor: atm
On 2013-08-22 13:36, Krzysztof 45 wrote:
[...]

róşowo.

Wiesz, zapewne bardzo duzo zalezy od oczekiwan i wymagan. Z mojego punktu widzenia przesiadka z Androida na WP bylaby spora degradacja w zakresie, ktory jest dla mnie wazny. Co nie znaczy ze funkcje, ktore sa zaimplementowane zle dzialaja. IE chodzi bardzo ladnie, nawigacja staruje szybko, dobrze tez radzi sobie z mapami w zakresie grafiki, sklep jest przejrzysty (nie tylko z powodu malej ilosc dostepnych aplikacji ;]). Jestem przekonany, ze wiele osob, ktore maja mniejsze oczekiwania bedzie bardzo zadowolonych. Zapewne tez lakowanie i tego typu ficzery rowniez sa dopracowane bo dla wielu obecnie to podstawa, sam z tego nie korzystam.
Gdyby Lumia 620 miala jakies killer ficzery niedostepne w Androidzie zapewne bardziej walczylbym o to, zeby jakos rozwiazac wczesniej wymienione niedostatki. Poki co temat chyba odpuszcze.
Tu masz ciekawa recenzje innej osoby, ktora sprobowala przesiadki:
http://www.spidersweb.pl/2013/08/pol-roku-z-windows-phone-8.html

Data: 2013-08-22 15:42:43
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-22 13:51, atm pisze:

[...]

T tu jest pies pogrzebany, wcale recenzja WP z Twojego postu otwierająca wątek nie zniechęciła mnie do zakupu. Dla mnie telefon to w miarę stabilne działanie, dobra jakość rozmów, (chwała Nokii za to co krytykujesz - głośność), sprawna obsługa nawigacji i w w miarę dokładne mapy (Nokia posiada takie), możliwość zainstalowania pozycjonera.. No i jeszcze jadna ważna sprawa - wydajność baterii. Chyba w tym elemencie Nokia nie zeszła z jakością? I jeszcze jedno małe pytanko - czy idzie Nokię z WP na pokładzie ucywilizować pod względem niekontrolowanych przez użytkownika połączeń z netem?

Data: 2013-08-22 16:21:10
Autor: atm
[...]

W 620 jakosc rozmow jest ok, rozmowy przez glosnik zewnetrzny juz niezbyt - dzwiek jest znaczaco znieksztalcony.
Co do wydajnosci baterii - bez cudow, przy intensywniejszym uzywaniu jak to zwykle bywa na poczatku bateria topnieje w oczach. Wczoraj po poludniu naladowalem do pelna, dzisiaj ok 10.00 pozostalo 3%
Poza tym nieprzyjemnym zaskoczeniem byl komunikat sugerujacy zamkniecie aplikacji dzialajacych w tle gdyz moga dodatkowo obciazac baterie...
Sadzilem, ze bedzie podobnie jak w iOS gdzie guzikiem znika sie aktualna aplikacje i nie zastanawia co sie z nia stalo.
Odnosnie netu, jeszcze nie wiem jak to dokladnie wyglada. Jest opcja wylaczenia wifi i osobno danych gsm ale czy to dziala w 100% nie mialem mozliwosci sie przekonac.
W zaden sposb nie chce zniechecac do tej platformy, wiele osob bedzie z pewnoscia zadowolonych z prostego, czytelnego interfejsu i braku tysiaca opcji poukrywanych gdzie sie da.
Na plus zaskoczylo mnie natomiast to, ze mam pelny dostep do karty i wbudowanej pamiec po podlaczeniu telefonu do komputera. Domyslnie spodziewalem sie tutaj wszelkiej masci ograniczen.
Co wiecej, wrzucony w ten sposob katalog z mp3 automatycznie dodany do kolekcji muzyki. Po Androidzie takie stwierdzenia to jak zachwycanie sie, ze w szklance mozna zrobic herbate, ale po tylu negatywnych opiniach na temat WP jest to pozytywna rzecz.
L620 w reku dosc mocno przypomina Defy. Fakna prosta zwarta bryla, wymienne panele tez sa milym akcentem, kobitki niekoniecznie chca miec smutny czarny telefon.
Jest tez dedykowany spust migawki aparatu, co wazne jest dwustopniowy. Poza tym aplikacja robi zdjecie po jednokrotnym tapnieciu w dowolne miejsce na ekranie, czyli szybko i przyjemnie. To chyba nowosc z Androida 4.3.

Data: 2013-08-23 02:17:38
Autor: J.F.
Dnia Thu, 22 Aug 2013 16:21:10 +0200, atm napisał(a):
[...]

A wiadomo jak to zrobic ? Bo tak na pierwszy rzut oka to same kafelki dostepne

Na plus zaskoczylo mnie natomiast to, ze mam pelny dostep do karty i wbudowanej pamiec po podlaczeniu telefonu do komputera. Domyslnie spodziewalem sie tutaj wszelkiej masci ograniczen.

Ale jako dysk widoczny, czy "wbudowane" w, tfu, explorera ?
[...]

A listy utworow m3u mozna dodawac ? Bo tagowac wszystkiego to mi sie absolutnie nie chce.

J.

Data: 2013-08-23 16:22:06
Autor: atm
On 2013-08-23 02:17, J.F. wrote:
[...]

Nie wiem. Przytrzymanie strzalki wstecz wyswietla liste ostatnio uruchomionych aplikacji ale nie da sie ich wyrzucic jak to bylo w WebOS.
Wczoraj telefon naladowalem do 100% gdzies po poludniu, niewiele z niego korzystalem, zadnych rozmow tel. i przed chwila przypomnial sie, ze malo mu pradu - 19% zostalo, czyli cos co jest w tle zzera baterie...
Zbyt malo rogryzlem ten system, zeby sie madrzyc ale jesli jest tak jak widac to wole zachowanie Androida, ktory sam ubija aplikacje w tle (choc niektore sa oporne a potrafia zajac procesor w tle, na szczescie jest ich malo) badz patent Apple'a, ktory jest najprostszy i bezproblemowy (w kazdym razie nie doswiadczylem z tego powodu niedogodnosci) - wciskam guzik home i zapominam o zwinietej przd chwila aplikacji.

[...]

W explorerze jest widzoczne jako kolejne urzadzenie (ale bez przyporzadkowanej litery) natoamiast nie jest juz widoczny z poziomu
na FreeCommandera. Podobnie zreszta jak SGS2

[...]

Nie sprawdzalem, wrzucilem tylko jedna plyte w katalogu bez m3u

Data: 2013-08-23 16:37:17
Autor: atm
Windows Phone - pierwsze wrazenia
Jeszcze kilka slow o aplikacjach, niestety nie jest z tym dobrze.
Wczoraj szukalem aplikacji Pocket, brak wersji oficjalnej sa zamienniki nieoficjalne ale z ich dzialaniem roznie bywa.
Druga, prosty notatnik. Wczesniej uzywalem Catch ale jako ze zwijaja ten projekt znalazlem dwie fajne alternatywy: Springpad i MobisleNotes. W przypadku pierwszej znow brak wersji oficjalnej sa zas nieoficjalne, drugiej nie znalazlem. Przypomina mi to kombinowanie z Symbianem, tyle ze w przypadku WP rynek bedzie sie rozwiajal co cieszy.
Doskwiera brak File Managera, znacie patent na zarzadzanie zawartoscia karty?

Data: 2013-08-23 18:13:37
Autor: qrt
Dnia Fri, 23 Aug 2013 16:37:17 +0200, atm napisał(a):

[...]

sa aplikacje do tego ale myk jest gorszy - z poziomu np maila nie da sie
wysłać załącznika innego niż zdjęcie. Sa aplikacje które umożliwają przegladanie zawartości karty (np. Pocket
File manager) ale Plików i tak nie widać! Oglądasz tylko katalogi (ponoć
ograniczenie API) Ten Pocket File manager moze za to robić co chce w swoim własnym katalogu
(local storage) idaje możliwość wysyłania [plików tam znajdujących sie
mailem  ale wymaga on skonfigurowania własnego serwera SMTP.

Jedyną możliwościa dostępu i współdzielenia plików jest korzystanie ze
skydriva. także tutaj to porażka po całej linii.

Data: 2013-08-23 20:57:37
Autor: J.F.
Windows Phone - pierwsze wrazenia
Dnia Fri, 23 Aug 2013 16:37:17 +0200, atm napisał(a):
Doskwiera brak File Managera, znacie patent na zarzadzanie zawartoscia karty?

Podlaczyc do komputera ?

Bo czytam, czytam, i jedni twierdza ze
WP jest "bezpiecznym" systemem operacyjnym, i program widzi tylko
swoje pliki, a zadnych innych nie, a wiec i FM nie ma.

Dotyczy tez innych programow, np czytnikow ksiazek - dostep jest chyba
tylko do zarejestrowanych multimediow.

J.

Data: 2013-08-23 21:12:08
Autor: atm
On 2013-08-23 20:57, J.F. wrote:
Dnia Fri, 23 Aug 2013 16:37:17 +0200, atm napisał(a):
Doskwiera brak File Managera, znacie patent na zarzadzanie zawartoscia
karty?

Podlaczyc do komputera ?

Tak, to jest opcja, ale juz od czasow PalmOS jestem przyzwyczajony do zarzadzania plikami z urzadzenia przenosnego.

Data: 2013-08-23 22:49:42
Autor: John Kołalsky
Windows Phone - pierwsze wrazenia

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Raczej do plików konkretnym programom. Tryb piaskownicy.

Data: 2013-08-23 23:03:05
Autor: Tomasz
W dniu 23.08.2013 16:22, atm pisze:
W explorerze jest widzoczne jako kolejne urzadzenie (ale bez
przyporzadkowanej litery) natoamiast nie jest juz widoczny z poziomu
na FreeCommandera. Podobnie zreszta jak SGS2

sgs2 domyślnie po podłączeniu jest urządzeniem multimedialnym. Za to
PRZED podłączeniem kabelka możesz wybrać tryb pamięci masowej, następnie
wetknąć kabelek.... i masz pendriva
ToMasz

Data: 2013-08-23 08:27:26
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-22 16:21, atm pisze:

[...]

To faktycznie nie za ciekawie z tą bateryjką w Lumii, ale to pewnie próba w której była żyłowana na maksa. Co zresztą zrozumiałe w nowym telefonie, i wcale nie musi się przekładać na późniejszą eksploatację.
Dzięki za opis. I jeszcze o ile można - wypróbowałeś już nawigację gps? Mapy ma zainstalowane fabrycznie, czy dopiero trzeba pobierać?

Data: 2013-08-23 16:24:49
Autor: atm
[...]

W terenie nie sprawdzalem, ale ogolnie nawigacja mocno przypomina to co mam w N8. Map nie bylo, trzeba pobrac samemu. Co ciekawe, nie bylo problemu z jednym regionem jak to wspomniano w ostatnio przytoczonej tutaj recenzji. Pobralem kilka krajow i wszysko dziala jak nalezy ( trasa wytyczona z PL do DE)

Data: 2013-08-23 17:24:52
Autor: atm
[...]

Wg kafla aplikacji Battery telefon traci 6% na godzine. Lumia niewiele uzywana w tym czasie, czyli cos co siedzi w pamieci ciagnie prad.
Sadzilem, ze tak zamkniety i ograniczony system jak WP bedzie na takie wlasnie atrakcje odporny.

Data: 2013-08-23 17:31:23
Autor: Maciej Bebenek
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

1. modem (komunikacja z internetem) włączony?
2. która sieć?

Data: 2013-08-23 17:43:18
Autor: atm
[...]

opcja "dostep do internetu" wylaczona
wifi wlaczone

2. która sieć?

Play

Data: 2013-08-23 17:44:37
Autor: atm
Windows Phone - pierwsze wrazenia
Ktos tutaj uzywa Fiction Book Reader Lite?
Jak zmusic program do znalezienia plikow txt na karcie?

Data: 2013-08-23 22:37:06
Autor: atm
On 2013-08-23 17:44, atm wrote:
Ktos tutaj uzywa Fiction Book Reader Lite?
Jak zmusic program do znalezienia plikow txt na karcie?

Inaczej, czy ktos zna jakikolwiek ebook reader czytajacy txt lub rtf
z karty SD?

Data: 2013-08-23 20:58:07
Autor: Maciej Bebenek
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

dostęp do internetu to jest, o ile dobrze pamiętam, hotspot

modem jest gdzieś przy ustawieniach sieci

wifi wlaczone

2. która sieć?

Play

zmień kartę na jakąkolwiek inną sieć - zobaczysz istotną różnicę

Pierwsza wersja Lumii 800, jaką dostałęm do testów, wytrzymywała w Playu
jakieś 16 godzin w czystym stand by - bez rozmów. Po zmianie SIM-a na TMP
czas wzrósł dwukrotnie.

Data: 2013-08-23 21:25:25
Autor: atm
On 2013-08-23 20:58, Maciej Bebenek wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

No wlasnie to haslo mnie zmylilo, chyba faktycznie to bedzie hotspot.
Znalazlem transmisje danych w sekcji Siec komorkowa.

[...]

Obecnie dam szanse simowi Play, byc moze faktycznie zostawilem nawigacje w tle. Jutro bede wiedzial czy to bylo przyczyna.
Dzieki za podpowiedzi :]

Data: 2013-08-23 22:59:27
Autor: Tomasz
W dniu 23.08.2013 20:58, Maciej Bebenek pisze:
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

albo zablokuj telefon na jednej sieci!
ToMasz

Data: 2013-08-24 09:24:13
Autor: atm
On 2013-08-23 20:58, Maciej Bebenek wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

Po wylaczeniu wszystkich aplikacji siedzacych w tle zuzycie wrocilo do normy, wylaczony pobiera 1.55% na godzine.

Data: 2013-08-23 17:59:57
Autor: qrt
Dnia Fri, 23 Aug 2013 17:24:52 +0200, atm napisał(a):

[...]

moja w cazasie gdy nic nie robie to ciagnie jakieś 2%. Przy przeglądniu netu non stop to potrafi zjeść baterie w 3h. Otdtwarzanie muzyki czy endomondo to jakieś 10%/h

Inna sprawa ze tak jak we wszystkich fonach wskazania sa zakłamane i np
przez pierwsze godziny (przy bezczynności) potrafi teoretycznie nic nie
ciagnąć a pod koniec baterii tępo zużycia znacznie przyspiesza.

Data: 2013-08-23 18:17:34
Autor: atm
On 2013-08-23 17:24, atm wrote:

[...]

Byc moze juz mam odpowiedz:
Easy to do. I figured this out when Nokia Drive drained my battery. You can obviously do this with any app. See the example below:

Link from Nokia site:
Troubleshooting - How can I prevent the battery from draining when using Nokia Drive in my Nokia with Windows Phone? - Nokia - USA

Text:
When not using Drive, remember to exit the application and don't leave it running in the background. Long press the back key to view the applications you have active in the background. Select Drive and exit the application by using the back key.
http://forums.wpcentral.com/windows-phone-8/205617-how-close-background-apps.html

Data: 2013-08-25 09:25:15
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-23 17:24, atm pisze:

[...]

Aż się wierzyć nie chce!.. No nic - dzięki za każde info. Tej Nokii to już pewno nie kupię, bo niedawno kupiłem inny nowy, ale następny telefon będzie z WP, tak że każda informacja na temat tego systemu jest cenna.

Data: 2013-08-25 10:58:41
Autor: atm
On 2013-08-25 09:25, Trybun wrote:
[...]

Pisalem juz w ktoryms poscie tutaj, ze przyczyna tak szybkiego rozladowania byla najprawdopodobniej dzialajaca w tle nawigacja (badz inny program). Obecnie poziom rozladowania wynosi ok 1.5-1.8% na godzine wiec jest ok. L620 jest calkiem przyjemnym telefonem, wyswietlacz jak dla mnie troche za maly ale w zamian dostajesz dosc male urzadzenie.
Przejrzalem wczoraj najlepsze darmowe aplikacje, bez problemu znalazlem youtube hd z mozliwoscia zapisywania video, cos a'la google maps dajace dostep do map satelitarnych i innych nalezacych do googla, cos na ksztalt google sky... Mysle, ze gdy dobrze sie poszuka to w mniejszym lub wiekszym stopniu da sie dogadac z WP. Tyle, ze w solidnym telefonie z Androidem np SGS2 wszystko to mialem i mam od dawna z wieksza swoboda wyboru, bardziej dopracowane z wieksza iloscia opcji konfiguracyjnych.
Nadal nie znalazlem zadnego ficzera, ktory zachecilby mnie do przesiadki. Obecnie jest to dla mnie tylko ciekawostka do zabawy, po ktorej wroce do Androida.

Data: 2013-08-28 09:05:48
Autor: Trybun
W dniu 2013-08-25 10:58, atm pisze:

[...]

Te 1.5-1.8 to przy braku jakiejkolwiek aktywności? Wiem że przyjemny, miałem okazję go obejrzeć z bliska, jednak za mało czasu żeby z nim poeksperymentować.
Właśnie kumpel mi mówił że ma już tą Lumię już jakiś czas, i żadnych niedogodności z brakiem aplikacji jakie mu są potrzebne.
No wiesz - porównywanie sprzętu klasy wyższej - SG2 z typowym średniakiem - L620 jest trochę nie na miejscu...;-)

Data: 2013-08-28 09:46:40
Autor: atm
Windows Phone - pierwsze wrazenia

Te 1.5-1.8 to przy braku jakiejkolwiek aktywności? Wiem że przyjemny,
miałem okazję go obejrzeć z bliska, jednak za mało czasu żeby z nim
poeksperymentować.

Tak, w tych granicach wg aplikacji Battery

[...]

Tyle, ze miedzy SGS2 i L620 jest ok 2.5 roku roznicy a to juz epoka cala w swiecie smartfonow.
Ale w zasadzie nie w tym rzecz. Problemem jest WP. Jest tzw XXIw a ja nie moge zmienic dzwieku przypomnien w Kalendarzu... Wczoraj poszukalem info na ten temat w sieci, wszyscy maja nadzieje, ze moze nastepna wersja bedzie miala ten ficzer... Jak dla mnie to jakis zalosny zart tym bardziej, ze domyslny dzwiek Kalendarza jest o wiele bardziej cichy w stosunku do dzwonka telefonu wiec podglosnienie spowoduje, ze kalendarz bedzie powiedzmy ok a telefon bedzie zabijal dzwiekiem.
Podsumowujac moje kilkudniowe doswiadczenia z WP (bo nie chodzi o wlasciwie o L620, ktory oceniam jako calkiem fajny telefon).
WP w obecnej postaci, za tak licznymi ograniczeniami w zasadzie powienien byc dolaczany do platkow sniadaniowych. Wiem, ze mam spore wymagania odnosnie pewnych funkcji telefonu szczegolnie PIM, ale to tez nie wzialeo sie z kosmosu - takie opcje oferowal 15 letni palmtop z PalmOS!!! WP to powrot z epoki kamienia lupanego a wlasciwie kafli lupanych. Co z tego, ze www ladnie chodzi, interfejs dziala bardzo plynnie jesli w waznych kwestiach co i rusz pojawia sie mur.
Temu systemowi na minimum rok podziekuje, kupilem juz sliczna obudowe w kolorze malinowym i podarowalem kobiecie, ktora z pewnoscia nie dostrzeze tych brakow, przynajmniej mam taka nadzieje :]

Data: 2013-08-23 10:42:32
Autor: qrt
Dnia Thu, 22 Aug 2013 13:36:52 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

[...]

wszystko zależy od potrzeb. Ja aktualnie użytkuje tablet nexus7 w wersji 3g oraz właśnie lumie 620. I
niewątpliwie android jest zdecydowanie bardziej rozwiniętym systemem tyle
ze jesli sie głebiej zastanowić niekonicznie musi miec to znaczenie. Windows phone ma ograniczenia i trzeba być tego świadomym - z drugiej
strony otrzymuje sie system zwarty szybki i prosty i intuicyjny. Nie
zmienisz przeglądarki, nie zmienisz klienta pocztowego, musisz używać tego
co jest. Tyle ze to dziła dość dobrze (choć np klient poczty nie odczytuje
mi załączników w html wysyłanych z banku, (informacje o przelewach, wyciagi
z kart) Mapy działają dziwnie - sa co prawda offline ale potrafią czynić cuda. Czyli np wybór 3 tras optymalnej, najkrótszej i najszybszej potrafi być
ograniczony do jednej i tej samej trasy. Czyli niezależnie od opcji pokaze
to samo.  W androidzie te 3 trasy sa realnymi alternatywami. Ponad to
nawigacja potrafi uparcie ignorować *nowe drogi* które sa najlepszą opcją i
które na mapie istnieją. Ale nawigacja nimi nie poprowadzi. Miła jest integracja z desktopowym windows 8. Nie jest to co prawda jeszcze
ekosystem a dopiero jego zalązęk, ale synchronizacja z kalendarzem, sky
drive, onenote, kontaktami to miły bonus. Windows phone to imo jest jeszcze system cierpi na przypadłości z chorób
wieku dziecięcego co jednak nie zminia faktu ze w sumie moze być dość
wdzieczny. Szybki, sprawny, prosty.

Data: 2013-08-23 16:39:03
Autor: atm
[...]

Tada: http://www.windowsphone.com/pl-pl/store/app/uc-browser/6cda5651-56b9-48b0-8771-91dbc188f873
Nie wiem czy to jakas ostatnia nowosc ale sa juz alternatywy.
Fakt, ze przewijanie stron nie jest tak gladkie jak w IE.

Data: 2013-08-23 17:55:47
Autor: qrt
Dnia Fri, 23 Aug 2013 16:39:03 +0200, atm napisał(a):

[...]

A to nie jest przypadkiem tylko nakładka na IE?  ZTCW to nie można jak na
razie zrobić przeglądarki bo Ms nie udostępnia SDK czy czegoś tam innego :)

Data: 2013-08-23 17:58:37
Autor: atm
[...]

No wlasnie nie wiem jak z tym jest, co do nakladek - przy okazji znalazlem Safari ;]

Data: 2013-08-22 13:44:28
Autor: Chris
Windows Phone - pierwsze wrazenia
atm nabazgral(a):

Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.

Tel z abonamentu ??

Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...

Faktycznie nie dziala YT ??
http://technowinki.onet.pl/inne/wiadomosci/youtube-dla-windows-phone-ponownie-zablokowany,1,5571551,artykul.html

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawdz historie auta i zobacz czy nie bylo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdz VIN, wyposazenie, przebieg, historie wypadkowa.

Data: 2013-08-22 13:51:15
Autor: Piotr Rezmer
Chris pisze:

Faktycznie nie dziala YT ??
http://technowinki.onet.pl/inne/wiadomosci/youtube-dla-windows-phone-ponownie-zablokowany,1,5571551,artykul.html

Nieprawda. Przed chwilą odpaliłem YT na nokii 920, działa bez zająknięcia.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-08-22 13:53:29
Autor: atm
On 2013-08-22 13:44, Chris wrote:
atm nabazgral(a):

Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.

Tel z abonamentu ??

Tak

Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...

Faktycznie nie dziala YT ??
http://technowinki.onet.pl/inne/wiadomosci/youtube-dla-windows-phone-ponownie-zablokowany,1,5571551,artykul.html

Oficjalny klient zglasza blad. Istnieje jednak sporo zamiennikow wiec tragedii nie ma, co wiecej - maja one dostepna opcje zapisywania plikow.

Data: 2013-08-22 14:01:29
Autor: atm
Windows Phone - pierwsze wrazenia
Nastepna irytujaca rzecz:
jest ladny duzy kafel kalendarza, na ktorym wyswietlaja sie wydarzenia z tej aplikacji. W kalendarzu mozna tez zapisywac ToDo (do zrobienia). Zeby jednak nie bylo zbyt latwo, wyswietlaja sie one w kalendarzu ale juz na kaflu nie...

Jeszcze jedna: chcialem umiescic pogode na duzym podluznym kaflu, zeby byly wyswietlane dni nastepne (nie pracuje/mieszkam w bunkrze i pogode za oknem mam aktualizowana na biezaco) ale najpopularniejsze aplikacje z uporem maniaka wyswietlaja jedynie aktualna pogode, jesli chce wiecej musze wejsc do aplikacji i przewinac do odpowiedniego widoku.

Mam bardzo mieszane uczucia co do tych kafli, wiekszosc z nich konczy jako zwykle ikonki do odpalania aplikacji a te ktore moglyby pelnic role widgetu maja minimalny zakres konfiguracji co czesto wiaze sie z uruchomieniem aplikacji.

Data: 2013-08-23 11:56:49
Autor: Piotr Rezmer
atm pisze:
[...]

Na kaflu wyświetlają się bieżące zadania. Zadania przyszłe - nie. Myślę że to ma sens, inaczej kafel byłby zawalony mnóstwem informacji, których akurat teraz nie potrzebujesz.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-08-23 15:54:10
Autor: atm
On 2013-08-23 11:56, Piotr Rezmer wrote:
atm pisze:
[...]

Co masz na mysli piszac o biezacych?
Uzycie ToDo to dla mnie proteza umozliwiajaca bezproblemowe odlozenie zdarzenia na pozniej bez kombinowania na ile chce odlozyc lub odrzucic jak jest w przypadku zwyklego zdarzenia. W Androidzie robi sie rzad ikonek na belce i kazde zdarzenie moge odrzucic lub dowolnie zmodyfikowac teraz lub w innej dogodnej chwili. Tutaj tego nie ma, podobnie zreszta jak w Symbianie. Dla mnie to zbyt malo a aplikacji rozszerzajacych ta wlasnie funkcjonalnosc brak.
Poza tym zastosowanie ToDo ma dodatkowa wade - po synchronizacji kalendarza z Androidem zapewne i tak wszystkie zdarzenia z Androida zostana zapisane jako typowe zdarzenia w kalendarzu WP.

Data: 2013-08-23 22:55:31
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 21 Aug 2013 22:33:08 +0200, atm napisał(a):

Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.
Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...

Ograniczony? To naprawdę mały pikuś..  On jest spaprany dokumentnie.
1. Wrzuć kontakty z peceta nie używając konta Outlook/Google
2. czekasz wieczorem na ważny telefon - nie możesz ściszyć dzwonka. Ale
plumplanie wszystkich powiadomień (np. fejsbuk) doprowadza  cię do
szewskiej pasji - ale nie, nie da sie tego ściszyć oddzielnie
3. Backup mozna odtworzyć WYŁĄCZNIE po 3G i wyłącznie mając kartę dużego
operatora. Mając kartę wirtualnego nie odtworzysz backupu NIGDY. A co,
jeżeli backup ma 10GB?
4. dzwonek można sobie ustawić własny. sygnału SMS już nie - jak w 3310
5. NFC nie nadaje się do konfiguracji telefonu jak w Androidzie. Nie da się
np. zmienić automatycznie profilu. Da się jedynie wybrać odpowiednią stronę
ustawień, ale na tej stronie trzeba już ręcznie palcem przełączyć np.
"wycisz". I tak z każdym innym ustawieniem. Bo działanie NFC jest
aplikacją, a aplikacji NIE WOLNO ingerować w ustawienia systemowe. Bo tak.
6. Jeżeli apka używa do czegokolwiek lokalizacji, MUSISZ wyrazić zgodę na
jego użycie. ZAWSZE. Bez zgody nawet nie da się jej pobrać. Nawet jeżeli
funkcje z lokalizacją to 0,01% funkcjonalności apki

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-08-24 00:16:50
Autor: atm
On 2013-08-23 23:55, Waldek Godel wrote:
[...]

Staram sie podejsc jesli nie entuzjastycznie to chociaz w pozytywny sposob do tego systemu. Niestety, co chwila tluke w mur.
Przed chwila odpuscilem szukanie sposobu ladowania plikow txt na karte i czytanie z tejze w ebook readerze, uzylem SkyDrive, ale zeby nie bylo zbyt prosto Fiction Book Reader nie ma opcji zmieniania strony kodowej.
Tekst zapisalem na PC jako utf7, iso8859-2 i win1250 - w kazdym wypadku pl fonty sa wysypane....
Nawigacja? Probowalem dzisiaj wyszukac galerie handlowa w okolicy. Nie ma; ok moze mapy stare...ale nie - na mapie galeria jest jak byk.
Sprawdzam wyszukanie jej na CoPilocie - znajduje od razu.
No nic, jeszcze troche pomecze ten system.

Data: 2013-08-24 00:56:13
Autor: J.F.
Dnia Fri, 23 Aug 2013 22:55:31 +0100, Waldek Godel napisał(a):
[...]

No co, tylko ograniczony, takie czasy ...

2. czekasz wieczorem na ważny telefon - nie możesz ściszyć dzwonka. Ale
plumplanie wszystkich powiadomień (np. fejsbuk) doprowadza  cię do
szewskiej pasji - ale nie, nie da sie tego ściszyć oddzielnie

A jak zamiast zatelefonowac ktos zaczatuje na fejsie ? Albo nie da sie nad tym zapanowac, albo system jest zbyt skomplikowany
:-)

3. Backup mozna odtworzyć WYŁĄCZNIE po 3G i wyłącznie mając kartę dużego
operatora. Mając kartę wirtualnego nie odtworzysz backupu NIGDY.

A to dosc dziwne ograniczenie, da sie tak w ogole ograniczyc ?
A co, jeżeli backup ma 10GB?

A to tym bardziej chcesz 3G :-)

6. Jeżeli apka używa do czegokolwiek lokalizacji, MUSISZ wyrazić zgodę na
jego użycie. ZAWSZE. Bez zgody nawet nie da się jej pobrać. Nawet jeżeli
funkcje z lokalizacją to 0,01% funkcjonalności apki

No ale z Androidem tak samo.
Co z tego ze mozesz pobrac, skoro zainstalowac tylko jak na wszystko
sie zgadzasz.

Takie czasy. Odkurzyc stary telefon i zainstalowac sobie linuxa,
czekajac na tablety z linuxem ?

J.

Data: 2013-08-24 09:29:33
Autor: John Kołalsky
[...]

Ale to akurat ma sens. Jak wymaga to wymaga. Kwestia że nie jest zwirtualizowane tak, by programowi wystawiać to, co się chce np lokalizację zgrubną zamiast dokładnej.

Takie czasy. Odkurzyc stary telefon i zainstalowac sobie linuxa,
czekajac na tablety z linuxem ?

Chyba telefony :-)

Data: 2013-08-24 09:35:42
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-24 09:29, John Kołalsky pisze:

Takie czasy. Odkurzyc stary telefon i zainstalowac sobie linuxa,
czekajac na tablety z linuxem ?

Chyba telefony :-)

Nieśmiało przypomnę, że Andek, to Linux ukradziony w majestacie prawa przez Gugla.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-24 09:54:11
Autor: J.F.
Dnia Sat, 24 Aug 2013 09:35:42 +0200, sqlwiel napisał(a):
W dniu 2013-08-24 09:29, John Kołalsky pisze:
Takie czasy. Odkurzyc stary telefon i zainstalowac sobie linuxa,
czekajac na tablety z linuxem ?
Chyba telefony :-)

Tablety. Telefony widac jeszcze dlugo nie beda mialy amatorskiego
systemu, to pozostaje liczyc na tablet. A telefon, stary, dobry, prosty, nieszpiegujacy :-)

Nieśmiało przypomnę, że Andek, to Linux ukradziony w majestacie prawa przez Gugla.

Zeby z tego jeszcze wynikala mozliwosc modyfikacji kodu i
zainstalowania sobie poprawionej wersji.

A tu cyanogenmod ma klopoty ..

J.

Data: 2013-08-24 13:20:05
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-24 09:54, J.F. pisze:
[...]

Nie ma z tym najmniejszych problemów i nie jest kradziony.

A tu cyanogenmod ma klopoty ..

Nie ma żadnych kłopotów. Gapps zostały wydzielone z Cyanogenmoda by się
Google nie czepiało i tyle. Doinstalowujesz z dodatkowej paczki.

Data: 2013-08-24 13:49:08
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-24 13:20, Artur Maśląg pisze:

[...]

No to objaśnij proszę jak chłopu kawę na ławę:
Linux jest na GNU GPL, która zakłada, że każdy produkt pochodny musi być też na GNU GPL. Dlaczego więc Andek i apki z G.Play nie są Open Source? (No - Apki mogą, nie przeczę. Ale jakoś nie dowidzę apek Open Source. Wszystko przechwytuje Google Play.)

(Pytam, bo nie wiem)

Mój poprzedni Andek (2.2) po zalogowaniu się telnetem na localhost na pytanie uname odpowiadał linux ... 2.6.32

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-24 14:25:51
Autor: J.F.

http://source.android.com/

Data: 2013-08-24 16:15:40
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-24 13:49, sqlwiel pisze:
[...]

mkdir android
cd android
repo init -u git://android.git.kernel.org/platform/manifest.git
repo sync
make

(No - Apki mogą, nie przeczę. Ale jakoś nie dowidzę apek Open Source.
Wszystko przechwytuje Google Play.)

Nie wszystkie apki są w Google Play - nawet masz opcję w Androidzie
'pozwalaj na instalację z nieznanych źródeł'. A to czy one są OS
- to już decyzja twórców.

Data: 2013-08-24 16:33:44
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-24 16:15, Artur Maśląg pisze:
[...]

Dziękuję. (także J.F.) Nie wiedziałem.
Mam nadzieję, że pojawią się odmiany Andka bardziej zorientowane na użytkownika i dające mu większe uprawnienia do zarządzania systemem.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-24 17:15:47
Autor: J.F.
Dnia Sat, 24 Aug 2013 16:33:44 +0200, sqlwiel napisał(a):
[...]

Cyanogenmod.

Ale jak sie mozna doczytac - np sterowniki nie do kazdego sprzetu sa
dostepne w zrodlach (a w sumie czesc OS - wiec powinny). No i w efekcie CM nie jest dla wszystkich dostepny.

J.

Data: 2013-08-24 17:56:06
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-24 17:15, J.F. pisze:
[...]

Osobiście korzystam, od dawna.

Ale jak sie mozna doczytac - np sterowniki nie do kazdego sprzetu sa
dostepne w zrodlach (a w sumie czesc OS - wiec powinny).

Sterowniki nie są częścią OS - mogą nią być. Dostępne w źródłach
być mogą, ale nie muszą

No i w efekcie CM nie jest dla wszystkich dostepny.

A jak z Linuksem było, jest i będzie?

Data: 2013-08-24 18:38:22
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-24 17:56, Artur Maśląg pisze:
[...]

.... dla mnie na początku poważniejszym problemem jest jak zbackupować obecny system, żeby móc potem do niego w-razie-co wrócić. Jest gdzieś jakaś "instrukcja"?
Kiedyś przypadkiem "udało mi się" przy uruchamianiu (tablet m723g u producenta znany jako OUIMEI 5x) wprowadzić mojego tableta w jakiś tryb awaryjny, czy inny "service mode", niestety wszystko po chińsku. Jakimś cudem udało mi się z tego wyjść. Czy w tych warunkach będę w stanie coś zgrać?
Na oko, to wydaje mi się, że ten tryb jest na poziomie "odpowiednika BIOSu" i niewiele tu zdziałam.

Na razie brak mi odwagi... ;)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-24 18:40:45
Autor: atm
[...]

Majac roota nie ma problemu zeby:
1. zastosowac odpowiedni program do backupu (bez root tez mozna ale efekty sa rozne)
2. zrobic zrzut calego systemu

Data: 2013-08-24 18:11:47
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2013-08-24 16:33, sqlwiel pisze:
[...]

Nie ma żadnych przeciwskazań, byś sam taką stworzył :P
Jest tego trochę - zerknij na http://www.xda-developers.com/

Data: 2013-08-24 10:39:48
Autor: John Kołalsky
Windows Phone - pierwsze wrazenia

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

[...]

Czyli nieukradziony. Ale fakt, jakby nie ma potrzeby szukania innego linuksa skoro ten jest. Zmodyfikować by trzeba. Może ktoś to nawet robi tylko temat mało popularny

Data: 2013-08-24 12:19:05
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-24 10:39, John Kołalsky pisze:

UĹźytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

[...]

Starego Andka robił dobry człowiek pod adresem
http://www.techknow.me/forum/index.php
pod nazwą Uberoid. Instalowałem go na moim poprzednim tablecie WM8650 (A 2.2). Szło "z palca". Nawet mu parę € wrzuciłem w przypływie zachwytu.
Może robi też aktualne, jeśli komuś chce się szukać.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-24 09:45:34
Autor: J.F.
Dnia Sat, 24 Aug 2013 09:29:33 +0200, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Ale wymaga do dwoch funkcji, a do 998 nie wymaga.

Wiec ja sie zgadzam zeby te dwie nie dzialaly, ale nie chce zeby
program znal moja pozycje.

J.

Data: 2013-08-24 09:53:03
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-08-24 09:45, J.F. pisze:

Ale wymaga do dwoch funkcji, a do 998 nie wymaga.

Wiec ja sie zgadzam zeby te dwie nie dzialaly, ale nie chce zeby
program znal moja pozycje.

PUK-PUK!
Dzień dobry! Mamy rok 2013 i użytkownik jest bydłem, a nie panem klientem!
Użytkownika się inwigiluje, goli i doi, a nie czeka, aż zechce coś kupić/zapłacić.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-08-24 11:37:46
Autor: J.F.
Dnia Sat, 24 Aug 2013 09:53:03 +0200, sqlwiel napisał(a):
[...]

Nie mowie nie, ale komu sie to nie podoba, ten niech walczy ... i nie
kupuje :-)

J.

Data: 2013-08-24 10:42:48
Autor: John Kołalsky
[...]

Ale jak ktoś zakoduje program tak, by wymagał to wtedy na pewno nie zadziała, więc większego sensu w zabranianiu nie ma a jest w kontrolowaniu informacji dostarczanej programowi przez system.

Data: 2013-08-24 11:35:16
Autor: J.F.
Dnia Sat, 24 Aug 2013 10:42:48 +0200, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Powinien otrzymac kod bledu i dzialac dalej. Bez znajomosci pozycji.
Jesli to nie jest podstawa jego dzialania, to nie powinno mu to
przeszkadzac.

a jest w kontrolowaniu informacji dostarczanej programowi przez system.

No i te mozliwosci w Androidzie sa, tylko ze w wydaniu Googla - poza
kontrola uzytkownika. Ktory podobnie jak w WP moze sie zgodzic na
wszystko - lub nie otrzymac nic.

J.

Data: 2013-08-24 12:41:47
Autor: John Kołalsky
[...]

A jak jest podstawą ? Mnie się widzi, że te programy z reguły czynią pożytek z uprawnień jakie uzyskały. Jak jakiś identyfikuje urządzenie, to identyfikuje choć z punktu widzenia użytkownika to nie jest podstawowa funkcjonalność. Jak identyfikuje użytkownika ... , jak określa jego lokalizację, ... itd. Przede wszystkim z góry nie wiadomo czy dana funkcjonalność nie jest krytyczna, że można jej nie zaakceptować.

[...]

To w linuksie. W androidzie raczej niczego takiego nie ma chyba, że właśnie jako jakieś klony oryginalnego czy jego rozszerzenia. Nie bardzo wiem o nich. Jakieś firewalle są, niewykluczone, że dokładnie to, co Ty chcesz robią. Nie sądzę by robiły to, co ja chcę, że np podają nieco inną lokalizację niż faktyczna.

Data: 2013-08-24 14:15:51
Autor: J.F.
Dnia Sat, 24 Aug 2013 12:41:47 +0200, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Jesli to jest program do nawigacji, to owszem, jest podstawa.
Ale jesli to jest program do rozkladu jazdy pociagow, to juz nie
wydaje mi sie zeby to byla podstawa.

[...]

Ale ja jestem swiadomy uzytkownik, i jesli to jest gra w tetrisa to
sobie nie zycze aby miala prawo lokalizowac telefon, odczytywac
ksiazke, wysylac SMS a nawet transmitowac przez siec.

Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze bez tego ostatniego nie wysle mojego
wyniku do tablicy rekordow. Pieprzyc, niech nie wysyla.
Ale wywalic sie nie ma prawa, bo za granica tez mam ochote pograc, nie
placac za roaming.

[...]

W Androidzie - zobacz wlasciwosci aplikacji i uprawnienia.
Jest wszystko co by sie chcialo ... tylko nie mozna zmienic.
Bo ty jestes klientem, nie administratorem swojego telefonu.

Jakieś firewalle są, niewykluczone, że dokładnie to, co Ty chcesz robią. Nie sądzę by robiły to, co ja chcę, że np podają nieco inną lokalizację niż faktyczna.

A to mozliwe, wirtualizacja nigdy nie jest absolutnie pelna.

J.

Data: 2013-08-24 14:49:05
Autor: atm

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gmail.permissionmanager ?

Data: 2013-08-24 14:49:42
Autor: atm
On 2013-08-24 14:49, atm wrote:

[...]

w A4.3 chyba cos na ten ksztalt jest juz w systemie?

Data: 2013-08-24 15:51:35
Autor: John Kołalsky
[...]

Jak program od lokalizacji uzależnia wyszukiwania ? To to jest podstawa. Nie sądzę byś naprawdę chciał to wprowadzać ręcznie. Samo w sobie jest zresztą bezużyteczne. Groźne jest wraz z identyfikacją urządzenia czy użytkownika.

[...]

No i co z tego jak producent programu widzi to inaczej ? Zresztą ja nie widzę miejsca na ograniczanie uprawnień bo program najlepiej jak umie korzystać z dokładnie wszystkiego. Ten do rozkładu ma umieć pobrać współrzędne by szukać z najbliższej stacji. Gra może fajnie jakby umiała odnaleźć graczy z twojej okolicy. Więc te wszystkie uprawnienia są zasadniczo zbyteczne. Potrzebna jest możliwość kontrolowania użycia tych uprawnień, czyli właśnie to, że system poda programowi te współrzędne, ale już nie umożliwi zidentyfikowania. Ale to szeroki temat jest.

[...]

Rety, zapisze w pliku i wyśle jak wrócisz. Inny problem teraz poruszasz.

[...]

Ale, że co ? Masz deklarację uprawnień jakich program oczekuje i jakie system mu daje. Już nawet widać, że jakimś programem można ją zmienić tak, że system mu ich nie da, ale to statyczne jest i jak mówiłem skutek jest taki, że program się sypnie a nie, że będzie działał tak, jak Ty tego oczekujesz. Do tego trzeba potencjalnie nieograniczone uprawnienia i tylko manipulowania interakcji ze środowiskiem w jakim jest uruchamiany.

Data: 2013-08-24 17:38:10
Autor: J.F.
Dnia Sat, 24 Aug 2013 15:51:35 +0200, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Stacje ? czesto wprowadzam.
Owszem - opcjonalne wyszukanie najblizszej moze byc zaleta.
Ale tylko opcjonalnie, bo moze byc tez wada.

Samo w sobie jest zresztą bezużyteczne. Groźne jest wraz z identyfikacją urządzenia czy użytkownika.

Ale do tego pewnie tez wymagaja uprawnien.

Rozklad w ogole wydaje sie bezuzyteczny, tzn znajomosc co kto ostatnio
szukal ... az sie kiedys doczytasz ze cie podgladano i podsluchiwano
przez taki niewinny program ..

[...]

A kto powinien decydowac - producent czy klient ?
Zresztą ja nie widzę miejsca na ograniczanie uprawnień bo program najlepiej jak umie korzystać z dokładnie wszystkiego.

A ja sobie nie zycze zeby z pewnych rzeczy korzystal.

Ten do rozkładu ma umieć pobrać współrzędne by szukać z najbliższej stacji.

Gra może fajnie jakby umiała odnaleźć graczy z twojej okolicy.

Jak bede uwazal ze fajnie, to jej pozwole.

[...]

Wiec zacznijmy od rzeczy najprostszej - ustalenia czy w ogole system
cos poda programowi.

[...]

Ten sam. Telefon zyje wlasnym zyciem. Robi to, co sie producentom
podoba. A mnie moze to przeszkadza.

[...]

I zmienic nie mozesz, bo nie.
Już nawet widać, że jakimś programem można ją zmienić tak, że system mu ich nie da,

a to jest juz bardzo ciekawe. Bez roota jako wlasciciel nie mozesz nic
zmienic, a program dzialajacy w trybie uzytkownika moze.
Od tego tylko krok zeby programy same sobie zmienialy uprawnienia, a
co, przeciez producent wie lepiej.

J.

Data: 2013-08-25 15:43:45
Autor: John Kołalsky
[...]

Tak, to prawda, programy mają opcje :-)

[...]

A co kto ostatnio szukał ? Nic nie wiem. Myślałem, że to do stacji jest. Ale właśnie ... dla mnie do tego a program może to wykorzystać jak bądź np przesłać do innego programu dajmy na to zajmującego się aplikowaniem reklam w tv. I może nawet nie wymagać uprawnienia do identyfikacji użytkownika bo wystarczy mu lokalizacja. Tak, że ten problem jest nieogarnialny.

[...]

Ten kto płaci. Zawsze możesz zlecić napisanie programu, to będzie działał jak chcesz. A jak bierzesz gotowy to robi to, co producent chciał. Nie dziwi. Kłania się koncepcja open source. Ale Android w tym sensie nie jest os.

Zresztą ja nie
widzę miejsca na ograniczanie uprawnień bo program najlepiej jak umie
korzystać z dokładnie wszystkiego.

A ja sobie nie zycze zeby z pewnych rzeczy korzystal.

Ja to rozumiem, ale rozumiem też, że ograniczając uprawnienia szybko kończy się przestrzeń dla działania programu tak, że przestaje działać.

Ten do rozkładu ma umieć pobrać
współrzędne by szukać z najbliższej stacji.

Gra może fajnie jakby umiała
odnaleźć graczy z twojej okolicy.

Jak bede uwazal ze fajnie, to jej pozwole.

....a na razie nie będziesz używał bo tak producent zakodował, że się nie da.

[...]

A mamy własny system operacyjny ?

[...]

Przecież to program wyśle a nie producent telefonu.

[...]

Ja bym chciał kontrolować udzielanie tych uprawnień, ale generalnie chciałbym kontrolować te usługi.

[...]

Jedno i to samo. Użytkownik tylko programów używa. Co może program to mu udostępnia i tylko tak cokolwiek zmienia.

Od tego tylko krok zeby programy same sobie zmienialy uprawnienia, a
co, przeciez producent wie lepiej.

No co Ty, siebie nie przeskoczy. Jeśli ma takie uprawnienie to ma i jakiś inny program też może mieć, czyli także użytkownik może mieć.

Data: 2013-08-27 09:45:39
Autor: atm
Windows Phone - pierwsze wrazenia
Ktos wie jak zmienic dzwiek przypomnienia zdarzen z Kalendarza?

Data: 2013-08-24 09:38:17
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 24 Aug 2013 00:56:13 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Przez głupotę się da. Otworzenie backupu jest możliwe WYŁĄCZNIE po resecie.
Tylko jakiś SKOŃCZONY DEBIL wstawił pytanie o otworzenie z backupu lub
konfiguracja jako nowy telefon PRZED konfiguracją Wifi a nawet przed
wyborem operatora (telefon po numerze sieci wyświetla listę operatorów -
głównego i wirtualnych w tej sieci).

Data: 2013-08-26 01:34:56
Autor: the_foe
Windows Phone - pierwsze wrazenia
W dniu 2013-08-21 22:33, atm pisze:
Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.
Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...

e tam system, ja pytam, czemu te Nokie musza wyglądać jak mydelniczka?

--
@foe_pl

Windows Phone - pierwsze wrazenia