Windows XP nie widzi ramu

Data: 2011-01-03 13:28:27
Autor: rendziq
Windows XP nie widzi ramu
Witam,

Mam następuj±cy problem - po wymianie płyty głównej z Gigabyte K8N
Untra-9 na Biostar NF4 Ultra A9A. Mam 4 kosci ramu - 2x512MB i 2x1GB.
Na Gigabycie działało tot dobrze i w dual channelu - Windows widział
cał± pamięć. niestety padł bios (tak s±dzę) i wymieniłem płytę. I tu
pojawił się problem. Bios widzi cał± pamięć ok, ale windows już nie.
Je¶li ustawię ko¶ci w dual channel to Windows widzi 2GB, jak w single
to 2,5 GB. W biosie zawsze widac całe 3 GB. Ko¶ci przekładałem we
wszytkie możliwe układy - zawsze ten sam efekt. Kto¶ może wie czy da
się co¶ z tym zrobić?

Pozdrawiam i z góry dziękuję,

rendziq

Data: 2011-01-04 01:24:26
Autor: animka
Windows XP nie widzi ramu
W dniu 2011-01-03 22:28, rendziq pisze:
Witam,

Mam następujący problem - po wymianie płyty głównej z Gigabyte K8N
Untra-9 na Biostar NF4 Ultra A9A. Mam 4 kosci ramu - 2x512MB i 2x1GB.
Na Gigabycie działało tot dobrze i w dual channelu - Windows widział
całą pamięć. niestety padł bios (tak sądzę) i wymieniłem płytę. I tu
pojawił się problem. Bios widzi całą pamięć ok, ale windows już nie.
Jeśli ustawię kości w dual channel to Windows widzi 2GB, jak w single
to 2,5 GB. W biosie zawsze widac całe 3 GB. Kości przekładałem we
wszytkie możliwe układy - zawsze ten sam efekt. Ktoś może wie czy da
się coś z tym zrobić?

Ja przekładałam kiedyś i sprawdzałam za każdym razem w programie Everest Corporate.

--
animka

Data: 2011-01-04 02:25:56
Autor: rendziq
Windows XP nie widzi ramu
On 4 Sty, 01:24, animka <ani...@to.nie.ja.wp.pl> wrote:
> [...]

> to 2,5 GB. W biosie zawsze widac całe 3 GB. Ko¶ci przekładałem we
> wszytkie możliwe układy - zawsze ten sam efekt. Kto¶ może wie czy da

Ja przekładałam kiedy¶ i sprawdzałam za każdym razem w programie Everest
Corporate.

--
animka

Ale co ma mi dać sprawdzenie everestem, bo nie bardzo rozumiem?
Podczas uruchamiania komputera i w BIOSie jest 3GB ramu a w Windowsie
(Panel sterowania->system) 2,5GB. Everest o ile nic się nie zmieniło
to program diagnostyczny/benchmark, więc wy¶wietli mi ile mam ramu,
ale to już wiem :)

Kto¶ ma pomysł co mogę zrobić aby mieć cały ram dostępny w windowsie?

Pozdrawiam

Data: 2011-01-04 11:43:27
Autor: qwerty
Windows XP nie widzi ramu
Użytkownik "rendziq"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:8f576817-aa04-4695-b459-38d31730732f@32g2000yqz.googlegroups.com...
Kto¶ ma pomysł co mogę zrobić aby mieć cały ram dostępny w windowsie?

msconfig->rozruch->opcje zaawansowane->Maksymalna pamięć

Data: 2011-01-04 15:04:19
Autor: rendziq
Windows XP nie widzi ramu
On 4 Sty, 11:43, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
U ytkownik "rendziq"  napisa w wiadomo ci grup

> Kto ma pomys co mog zrobi aby mie ca y ram dost pny w windowsie?

msconfig->rozruch->opcje zaawansowane->Maksymalna pami

Opcja nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu i wpisaniu tam tych moich 3
giga nic się nie zmienia. Tak samo przy wpisywaniu większy warto¶ci.
Jakie¶ inne sugestie anyone?

Z góry dzięki

Data: 2011-01-05 01:51:04
Autor: animka
Windows XP nie widzi ramu
W dniu 2011-01-05 00:04, rendziq pisze:
[...]

giga nic się nie zmienia. Tak samo przy wpisywaniu większy wartości.
JakieĹ› inne sugestie anyone?

Pewnie jest jakaĹ› poprawka/ Ĺ‚ata do tego problemu. Poszukaj sobie na google albo Windows Update.

--
animka

Data: 2011-01-05 07:12:12
Autor: Robert Winkler
Windows XP nie widzi ramu

> [...]

Opcja nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu i wpisaniu tam tych moich 3
giga nic się nie zmienia. Tak samo przy wpisywaniu większy warto¶ci.

Zwiększyłe¶ i zadziałało tak jak powinno, czyli wcale.
Opcja ta służy tylko do ZMNIEJSZENIA pamieci widocznej dla systemu,
nigdy do zwiększenia.

btw. Poczytaj sobie stary już artykuł Marka Russinovicha z jego blogu
http://blogs.technet.com/b/markrussinovich/archive/2008/07/21/3092070.aspx
W cze¶ci "32-bit Client Effective Memory Limits" dowiesz się jak sprawdzić
jaki obszar pamięci jest zablokowany i "kto" blokuje ci t± pamięć.

___
Pozdrawiam
Robert Winkler

Data: 2011-01-04 13:29:13
Autor: animka
Windows XP nie widzi ramu
W dniu 2011-01-04 11:25, rendziq pisze:
Ale co ma mi dać sprawdzenie everestem, bo nie bardzo rozumiem?
Podczas uruchamiania komputera i w BIOSie jest 3GB ramu a w Windowsie
(Panel sterowania->system) 2,5GB. Everest o ile nic się nie zmieniło
to program diagnostyczny/benchmark, więc wyświetli mi ile mam ramu,
ale to juĹĽ wiem:)

Mam Everest Corporate. Wyświetla wiele przydatnych rzeczy, nawet czy pamięci RAM pasują. Mogłabym zrobić zrzut/obrazek, ale nie chce mi się.

--
animka

Data: 2011-01-04 15:53:16
Autor: Jacek S
Windows XP nie widzi ramu
W dniu 2011-01-04 13:29, animka pisze:

(...)ale nie chce mi siÄ™.

No i bardzo dobrze.
--
Jacek S.

Data: 2011-01-05 21:51:15
Autor: Wojtek
Windows XP nie widzi ramu
rendziq wrote:

> Ja ... sprawdzałam za każdym razem w programie
> Everest Corporate.

Ale co ma mi dać sprawdzenie everestem, bo nie bardzo rozumiem?

O to, że animka ma Everest Corporate, ze wskazaniem na *Corporate* ;))

--
Wojtek

Data: 2011-01-06 00:03:18
Autor: Jawi
Windows XP nie widzi ramu
W dniu 2011-01-05 22:51, Wojtek pisze:
rendziq wrote:

Ja ... sprawdzałam za każdym razem w programie
Everest Corporate.

Ale co ma mi dać sprawdzenie everestem, bo nie bardzo rozumiem?

O to, że animka ma Everest Corporate, ze wskazaniem na *Corporate* ;))
no jeszcze wiemy, że jej się nie chce

Data: 2011-01-07 16:24:28
Autor: Chopin
Windows XP nie widzi ramu
rendziq wrote:

Ja ... sprawdzałam za każdym razem w programie
Everest Corporate.

Ale co ma mi dać sprawdzenie everestem, bo nie bardzo rozumiem?

O to, że animka ma Everest Corporate, ze wskazaniem na *Corporate* ;))

Zapewne jest pracownikiem Dep. IT w tym "Corporate" ;-)

--
Pozdrawiam,
Chopin

Data: 2011-01-07 15:46:57
Autor: Radosław Sokół
Windows XP nie widzi ramu
W dniu 03.01.2011 22:28, rendziq pisze:
[...]

A jak± masz kartę graficzn± i ile ma ona pamięci "na pokładzie"?
I czy masz inne karty posiadaj±ce własn± pamięć?

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Windows XP nie widzi ramu