Windows vs Android

Data: 2010-06-08 13:46:09
Autor: Piotr M
Windows vs Android
Witam.

Czy mógłby ktoś rzeczowo dać kilka myślników, czym ZNACZNIE różnią się te systemy?

Np w sensie takim, że co w jednym jest bardzo łatwo to w drugim bardzo trudno. Albo np jeden jest o wiele bardziej pamięciożerny i do komfortu wymaga silniejszych jednostek niż drugi. Albo np dużo większe możliwości konfiguracyjne (dopaqsowywania systemu pod siebie). Itd, itd.

Chodzi o duże różnice, nie o ideologie, przywiązanie, itd.
Dzięki.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-06-08 13:02:57
Autor: Waldek Godel
Windows vs Android
Dnia Tue, 08 Jun 2010 13:46:09 +0200, Piotr M napisał(a):

Witam.

Czy mógłby ktoś rzeczowo dać kilka myślników, czym ZNACZNIE różnią się te systemy?

myślę, że pierw powinieneś dostać kilka myślników czym sam róznisz się od
netykiety, która wyraźnie mówi, że powinno się przejrzeć grupę czy nie ma
już gotowych odpowiedzi. --
"Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-08 14:27:03
Autor: Piotr M
Windows vs Android
W dniu 8 czerwca 2010 14:02, Waldek Godel pisze:
[...]

No przeczytałem opinie w wątku z końca stycznia. Ale tam 1/2 to pozamerytoryczne opinie a jeszcze wątek dot porównania też Symbiana. A mi chodzi o jakieś bardziej oczywiste rzeczowe opinie. W sensie ciężko np nie zgodzić się z tym, że w E52 bateria dłużej trzyma niż w E51. I o kilka takich oczywistych różnic mi chodzi. Bo często jest przy okazji dyskusja - wyłącz bluetooth, mniej używaj wifi i mniej gadaj to baterie wytrzymają tak samo.. I weź to przesiewaj..

Data: 2010-06-08 14:34:55
Autor: Amir
Windows vs Android
> [...]
pozamerytoryczne opinie a jeszcze wątek dot porównania też Symbiana. A mi chodzi o jakieś bardziej oczywiste rzeczowe opinie. W sensie ciężko np nie zgodzić się z tym, że w E52 bateria dłużej trzyma niż w E51. I o kilka takich oczywistych różnic mi chodzi. Bo często jest przy okazji dyskusja - wyłącz bluetooth, mniej używaj wifi i mniej gadaj to baterie wytrzymają tak samo.. I weź to przesiewaj..

Pirwsze zetknięcie z Androidem i w przeciągu dnia udało mi się
opanować podstawowe funkcji, instalacje programów dodatkowych
przyjemne menu.

Z windows mobile niestety, po miesiąću, tez opanowałem wszystko
HTC Diamond, ale system przymulał, cięzko pisać smsy bez patyczka.
Sprawdzenie poczty czy sms wymagało więcej zachodu niz w androidzie

wiem, ze zdecyduje sie szybko na telefon z windows mobile
moze jakas wersja 7 będzie bardziej przyjazna.

w kazdym badz razie wrocilem do symbiana v3
nokia e52
i bateria trzyma dluzej niz w e51 zdecydowanie

jedyna wada w stos do e51 jak dla mnie to byla, ze na e52 garmin nie działa jak należy.
telefon ma mniej ramu, moze jakis nastepca e52 będzie bardzie dopracowany.

pozdrawiam

Data: 2010-06-08 13:39:39
Autor: Waldek Godel
Windows vs Android
Dnia Tue, 8 Jun 2010 14:34:55 +0200, Amir napisał(a):

Z windows mobile niestety, po miesiąću, tez opanowałem wszystko
HTC Diamond, ale system przymulał, cięzko pisać smsy bez patyczka.
Sprawdzenie poczty czy sms wymagało więcej zachodu niz w androidzie

No i mamy typową ofiarę marketingu. Sprawdzenie poczty czy sms akurat w
przypadku Diamonda wymaga dokładnie tyle samo pracy co w androidzie -
jednego tapnięcia (czasem jednego przesunięcia) palcem.
O ile Diamond ma kilka bezdyskusyjnych wad, to akurat nie te. Dostęp do
e-maili w symbianie jest zdecydowanie bardziej pracochłonny niż w
Diamondzie.

Data: 2010-06-08 14:51:11
Autor: Amir
Windows vs Android

[...]

ofiara nie ofiera
po prostu bardziej nieintuicyjny
w obsłudzie jest moim zdaniem android

moim jak i innym znajomym w pracy, ktorym dalem oba telefony

z ani jednym wczesniej nie mialem do czynienia

Data: 2010-06-08 14:00:41
Autor: Waldek Godel
Windows vs Android
Dnia Tue, 8 Jun 2010 14:51:11 +0200, Amir napisał(a):

ofiara nie ofiera
po prostu bardziej nieintuicyjny
w obsłudzie jest moim zdaniem android

Wskaż proszę co nieintuicyjnego jest w tym:
http://justanothermobilemonday.com/Wordpress/wp-content/uploads/2009/01/pc-capture5.jpg
w porównaniu z tym:
http://soft4all.info/img/computer-tips/device-screen-capture.jpg

Wytłumacz przy tym, tak w prostych żołnierskich słowach, po czym wnosisz,
że szukanie każdego konta pocztowego oddzielnie, jest bardziej intuicyjne
od trzymania wszystkiego w jednym miejscu. I jak się ma do tej intuicji
fakt, że jak masz dwa konta, jedno powiedzmy na google a drugie powiedmy na
onecie, to one będa miały zupełnie inne ikony i będa w różnych miejscach.
Jaka intuicja będzie się tego spodziewała? Zamieniam się w słuch.

Aha.. jak już się z tym uporasz, to chciałbym jeszcze wiedzieć co
intuicyjnego jest w tym, że chcąc mieć łatwy i dobry dostęp do poczty
korporacyjnej, musisz shakować system i wgrać przerabiane firmware (bardzo
częsty przypadek, dotyczy np. G1 czy 2/3 Magiców)

"Wyslac ci pocztowke z Hawajow leszczu ?" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-08 16:05:46
Autor: Amir
Windows vs Android

[...]

Nakładka HTC jest OK, ale.

 muli, ze nie da sie uzywac, przynajmniej w wersji HTC Diamond,
moze w wersji Diamond II jest lepiej. WM6.1 obsluga bez rysika to totalna klapa.
Po wgraniu kilku dodatkowych programów, system zamulał coraz bardziej, z dnia na dzien, coraz mniej wolnego ramu nie
wiedzieć dlaczego, co jakis czas restart telefonu musiałem robić
wgranie lepszej klawiatury umozliwiło pisanie bez ryska, niestety zamuliło system

W kazdym bądz razie napisanie sms-a to tragedia była dla mnie i osoby, która po  mnie
używala ten telefon, telefon trafił na allegro w końcu.

co do
Androida wystarczy kilka minut i naprawde obsługa okazuje się przyjemna

Może dla kogoś kto jest fascynatem WM nigdy nie przekona się do Androida.
A może to tylko kwestia czasu.

po wgraniu nawigacji i kilku dodatkowych programów nic nie muluiło
telefon do dziś chodzi stabilnie

Aha.. jak już się z tym uporasz, to chciałbym jeszcze wiedzieć co
intuicyjnego jest w tym, że chcąc mieć łatwy i dobry dostęp do poczty
korporacyjnej, musisz shakować system i wgrać przerabiane firmware (bardzo

to, ze Tobie odpowiada bardziej lub mniej To twoja sprawa
wypowiedziałem po prostu swoje zdanie na ten, temat, co nie znaczy, ze wszyscy musza mieć
takie same. nigdy tak nie będzie jeśli Ci o to chodzi, po każdy sprzet znajdzie swojego nabywcę.

Bardzo chciałem się przekonac do HTC WM6.1  niestety cierpliwosc się skończyła

dla Mnie WM 6.1 to totalka klapa przy obecnych systemach Symbian V5 i Android

WM6.5 juz lepiej się prezentuje, jednak wymaga jakiegos mega szybkiego telefonu
na X1 muli jak diabli rowniez

sam panel dotykowy reguje duzo gorzej niz w Androidzie

porownuje caly czas HTC Diamond do Androida G1 bo takie uzywalem telefony.
bo z tymi telefonami mialem do czynienia najwiecej

a jesli chodzi to 'krakowanie' czy wgranie dodatkowego softu, to nie problem dla kogos
kto troche potrafi obslugiwac google.

Data: 2010-06-08 16:29:39
Autor: Waldek Godel
Windows vs Android
Dnia Tue, 8 Jun 2010 16:05:46 +0200, Amir napisał(a):

[...]

Ktoś Ci za młodu wpychał rysik tu i ówdzie, że pałasz taką nienawiścią?
Rysik to świetny sposób obsługi, daje się pisać szybciej i ZNACZNIE
dokładniej niż palcami. Zwłaszcza na małych ekranach. Nawet mając Diamonda
z palcową klawiaturą wolałem własnie rysikową. Bo - nie wiem jak ty - ja
nie pisałem dla samego pisania, czy na pokaz, ale żeby coś szybko,
skutecznie i bezbłędnie napisać.

po wgraniu nawigacji i kilku dodatkowych programów nic nie muluiło
telefon do dziś chodzi stabilnie

o, to zupełnie jak większość moich telefonów

[...]

A czy ja coś pytałem o odpowiadanie? Zadałem proste pytanie - co bardziej
intuicyjnego jest w podanych przykładach? Sam ten temat zacząłeś, chciałbym
znać szczegóły. Polecasz konkretny system, twierdząc że jest lepszy, bo
bardziej intuicyjny. Zapytałem dlaczego jest bardziej intuicyjny i wciąż
chciałbym uzyskać odpowiedź

Bardzo chciałem się przekonac do HTC WM6.1  niestety cierpliwosc się skończyła
WM6.5 juz lepiej się prezentuje, jednak wymaga jakiegos mega szybkiego telefonu

o...  a co ciekawe. A CO się lepiej prezentuje? Bo jakoś byłem przekonany
że obydwa systemy w zasadzie są identyczne w wyglądzie. Człowiek całe życie
się uczy

"Kiedy mnie tam trolowanie sie podoba" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-08 22:56:45
Autor: Grzegorz Krukowski
Windows vs Android
On Tue, 8 Jun 2010 16:29:39 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

Ktoś Ci za młodu wpychał rysik tu i ówdzie, że pałasz taką nienawiścią?
Rysik to świetny sposób obsługi, daje się pisać szybciej i ZNACZNIE
dokładniej niż palcami. Zwłaszcza na małych ekranach. Nawet mając Diamonda

Tak, ale to jest efekt obejścia ograniczeń kiedyś panujących i inercji
danego systemu. Większa dokładność rysika jest faktem bezspornym, tyle
tylko gdzie ona jest konieczna? - patrząc po ,,dużych'' komputerach to
tylko w zastosowaniach graficznych a te są marginesem-marginesów na
urządzeniach będących przede wszystkim telefonami. W Windowsach Mobile
rysik jest konieczny bo interfejs jest zaprojektowany tak a nie
inaczej i bez rysika się na dłuższą metę nie da. Wystarczy jednakże
przemyśleć interfejs i dostosować go to możliwości palców i jest
super. Że daje to efekt widzę po sobie - mam jakiegoś UIQ i wszystko
co było dostarczone natywnie daje się obsłużyć praktycznie zawsze bez
rysika. Za to aplikacje uniwersalne, nie dają się bez niego używać
(naćpane małe ikonki, itp.), ergo, wszystko zależy od projektu
międzymordzia. A o wiele bardziej naturalnym jest smyranie ekranu
paluszkami niż używanie jeszcze dodatowej pomocy w postaci rysika.
O samym wprowadzaniu tekstu się nie wypowiem - preferuję klawiaturę
fizyczną, a jak już muszę coś dłuższego napisać, to robię to via
komputer. W UIQ pisać daje się samym palcem (rozpoznawanie pisma
ręcznego), ale przyznać muszę że w tej sytuacji rysik czasami wydaje
się naturalniejszy (z powodów oczywistych ;) ).
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-08 22:04:01
Autor: Waldek Godel
Windows vs Android
Dnia Tue, 08 Jun 2010 22:56:45 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):

[...]

A ZUS prawda, większość podstawowych funkci Kaisera z ekranikiem 2.8"
obsługuję bez problemu palcem (a nie ma najdrobniejszych).
Pisanie naprawdę wolę zrobić sprzętową klawiaturą albo rysikiem, zwłaszcza,
że na ekranie QVGA mam wciąż najgenialniejsza klawiaturę ekranową jaką
kiedykolwiek zrobiono, czyli PocketOgonek, która przy pomocy gestów bije na
głowę wydajnością wszystko inne. Da się na niej pisać równie szybko jak na
sprzętowej klawiaturze kajzerki

[...]

Po pierwsze - klawiatury palcowe zajmują od 40 do 60% ekranu, przez co
niewiele widać i są jaja, jak masz kilka pól do wypełnienia na ekranie. I
robi się to nawet w systemach natywnie do tego przystosowanych jak w
iPhone.
Klawiatura rysikowa w WM zajmuje ledwie 20% ekranu

"HTC HD Mini to chyba pierwszy HTC z microUSB" - Paweł "robbo" Kamiński aka
Jan Strybyszewski

Data: 2010-06-08 23:37:21
Autor: Grzegorz Krukowski
Windows vs Android
On Tue, 8 Jun 2010 22:04:01 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

Pisanie naprawdę wolę zrobić sprzętową klawiaturą albo rysikiem, zwłaszcza,
Ja osobiście akceptuję tylko klawiatury sprzętowe - jakakolwiek
ekranowa nie daje mi odpowedniego ,,sprzężenia zwrotnego'' od
wirtualnych klawiszy, co przeszkadza mi w pisaniu. Dla mnie nie do
pobicia są tu stare klawiatury z klikiem gdyż jednoznacznie
sygnalizują naciśnięcie klawisza (oczywiście tu piszę o komputerze)

[...]

Ba w UIQ nawet gorzej - wyskakuje zintegrowana formatka klawiatury z
jednym polem tekstowym ;)
Za to poruszyłeś istotną sprawę - interfejs ,,paluszkowy'' wymaga, aby
wszystkie aktywne elementy były odpowiedni duże, co powoduje że ekran
będzie mógł zawierać mniej informacji niż niedotykowy/piórkowy. I to
może czasami przeszdzać. Wystarczy lekko niedopracować ułożenie
elementów na ekranie (co jest ważne, co może być ukryte głębiej) aby koncertowo spieprzyć użyteczność takiego urządzenia.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-08 23:53:57
Autor: Piotr M
Windows vs Android
W dniu 8 czerwca 2010 23:37, Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

Ja mając dotykowca pół roku, już właściwie zacząłem pisać tak samo szybko jak na normalnej. Męczyłem się i na siłę chciałem nauczyć się, bo ogólnie bardzo chciałem ten telefon, bo był fajny.
Ale jednego nie pokonałem. Bo w tej szybkości mogłem się równać, tylko w warunkach spokoju. I np podczas szybkiego marszu, wymijania ludzi na chodniku, stania na jednej nodze w autobusie, trzymania w rękach toreb, jazdy na rowerze, biegnąc, itd itd, niestety już nie dało się pisać tak samo jak na zwykłej klawiaturze. Jeżeli w takich warunkach ktoś może szybko pisać na dotykowcu, to mi tylko pozostaje pogratulować mu.
Dodam dwie rzeczy. Wymienione warunki nie są jakieś szczególne i rzadkie kiedy posługuję się telefonem, sa normalnymi warunkami. Druga rzecz, zależy jakie tempo ktoś uznaje za szybkie pisanie, ale nieważne, bo nie chodzi o pomiary znaków/s.

Po prostu w takich warunkach jakie wymieniłem i wile podobnych, może bym nauczył się równie szybkiego pisania na dotykowcu (i również ogólnego operowania w telefonie) ale zajęłoby mi to z 10 lat.

Data: 2010-06-09 00:00:35
Autor: Grzegorz Krukowski
Windows vs Android
On Tue, 08 Jun 2010 23:53:57 +0200, Piotr M <xx@xx.xx> wrote:

[...]

No i pisanie jedną ręką - z rysikiem odpada, a taka klawiatura
pełnoekranowa - da się?
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-09 00:35:56
Autor: Piotr M
Windows vs Android
W dniu 9 czerwca 2010 00:00, Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

Jeśli chodzi o mnie, to dałem radę kciukiem, w sensie jedną ręką. Ale dłoń mam raczej większą od średniej. Poza tym to była Omnia I, a to chyba telefon tak w średniej pozycji jeśli chodzi o szerokość. Szerszego już bym nie dał radę. I tak szybko się męczyłem.. Poza tym używałem układu klawiatury tej standardowej, do qwerty nie mogłem się przekonać. Ogólnie to jestem niereformowalny. Gdyby od jutra były na świecie tylko dotykowce z klawiaturami ekranowymi, cienko bym się widział. Ludziom na smsy nie odpisywałem na czas lub w cale, notatek nie robiłem bo nie było jak, z kalendarza i przede wszystkim terminarza też rzadziej korzystałem. Ogólnie masakra. Wszędzie sobie robiłem tyły :) Aż go sprzedałem.. i odetchnąłem. Tylko że kurde, taki fajny telefon był.. a w tym momencie Omnia I to już nie jest taki fajny, dopiero są wypasy, tylko co z tego...

Data: 2010-06-11 09:30:38
Autor: Jeremiasz
Windows vs Android
[...]

BINGO! Klawiaturka numeryczna z realnymi przyciskami + dobry T9 wymiata wszystko, jestem tego samego zdania i już nie raz pisałem na grupie dlaczego wszystkie nowe fony z WM i Android mają albo tylko dotyk albo tylko QWERTY. Ta ostatnia też nie sprawdza się w wymienionych przec Ciebie sytuacjach, sam tez to przerabiałem, na QWERTY, zwłaszcza wysuwanej, jedną ręka ciężko pisac a te niewysuwane to też troche zonk, bo telefon robi sie kobulasty a jednoczesnie ekran mniejszy, bo gdzies te klawisze trzeba zmiescic, dobre moze dla jakiejs waskiej grupy uzserów.

HTC, Samsung i in. olewają moim zdaniem dość duży target, idąc owczym iPędem ;-) Niech robią te dotyki, ale niech dadzą jakiś wybór ludzion, Nokia może SE może to czemu WM i Android nie?

JA

Data: 2010-06-13 03:02:52
Autor: astro
Windows vs Android
On Fri, 11 Jun 2010 09:30:38 +0200, Jeremiasz wrote:
HTC, Samsung i in. olewają moim zdaniem dość duży target, idąc owczym iPędem ;-) Niech robią te dotyki, ale niech dadzą jakiś wybór ludzio

Samsung Galaxy S Pro ma byc wyposarzony w klawiature QWERTY.
www.engadget.com/2010/03/31/samsung-galaxy-s-pro-to-come-with-a-qwerty-keyboard-in-june-say
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-06-14 09:19:21
Autor: Jeremiasz
Windows vs Android
Samsung Galaxy S Pro ma byc wyposarzony w klawiature QWERTY.
www.engadget.com/2010/03/31/samsung-galaxy-s-pro-to-come-with-a-qwerty-keyboard-in-june-say

O qwerty pisałem, one też nie rozwiązują problemu.

JA

Data: 2010-06-14 09:55:28
Autor: Grzegorz Krukowski
Windows vs Android
On Mon, 14 Jun 2010 09:19:21 +0200, "Jeremiasz" <abramQ@wp.pl> wrote:

Rozwiązaniem problemu jest chyba klapka z ,,normalną'' telefoniczną
klawiaturą, ale tego jest jak na lekarstwo i zawsze ,,coś''.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-16 11:53:08
Autor: Adramelech
Windows vs Android
Grzegorz Krukowski <registered.user@op.pl> Odpowiedz na news:k1ob16hmf46pct4n43c72m5uqk05s5e27q4ax.com:

On Mon, 14 Jun 2010 09:19:21 +0200, "Jeremiasz" <abramQ@wp.pl> wrote:

Rozwiązaniem problemu jest chyba klapka z ,,normalną'' telefoniczną
klawiaturą, ale tego jest jak na lekarstwo i zawsze ,,coś''.

Wszystkie smartphony na WM Standard mają klawiature numeryczną. Ale nie mają dotykowego ekranu.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-06-18 07:47:57
Autor: Jeremiasz
Windows vs Android
Wszystkie smartphony na WM Standard mają klawiature numeryczną. Ale nie mają
dotykowego ekranu.

Chciałes powiedzieć, że miały, bo aktualnie nikt już takich nie produkuje (nie mówie o tych z klawiaturą qwerty, patrz poprzednie posty).
Ostatni wypuszczony to chyba byłby Acer E200, rok temu, byłby ideałem, gdyby nie...brak WiFi (swoją drogą ciekawe połączenie - klawiarura numeryczna slide plus ekran dotykowy). No i jeszcze HP Voice Messenger, wyprzedawany jakiś czas temu w Vobisie, mały ekran, klawiatura nowego rodzaju - wynalazek HP, tragiczne recenzje teleofnu w sieci.
JA

Data: 2010-06-18 06:40:05
Autor: Adramelech
Windows vs Android
"Jeremiasz" <abramQ@wp.pl> Odpowiedz na
[...]

http://www.gsmarena.com/htc_touch_dual-2127.php
Slider z half qwerty i dotykowym ekranem.
Albo http://www.gsmarena.com/htc_s740-2498.php
WM Standard klawiatura numeryczna + QWERTY.

http://www.gsmarena.com/hp_ipaq_610c-2094.php numeryczna, dotykowy ekran VGA(po zmianie romu).
To wszystko stare modele, teraz to chyba tylko nokia robi fony z OSem i numeryczną.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-06-23 08:08:42
Autor: Jeremiasz
Windows vs Android
http://www.gsmarena.com/htc_touch_dual-2127.php
Slider z half qwerty i dotykowym ekranem.

Owszem, fajny model był, ale chodziło o nowe a ten jest sprzed 3 lat, ma malutki jak na dzisiejsze czasy i realia pracy z WM ekran i brak WiFi:-(

Albo
http://www.gsmarena.com/htc_s740-2498.php
WM Standard klawiatura numeryczna + QWERTY.

O, tego to nawet miałem osobiście:-) Gdyby nie ta wysuwana klawiatura, byłby nawet nawet, ale przez nią jest gruby jak cegła i ciężki. No i ekranik - trochę mało. Ale poza tym byłme bardzo z niego zadowolony, miał bardzo dopracowany ROM, żadnych problemów. Mogli nie dawać tej qwerty i byłoby ok, ta numeryczna wystarczyłąby w zupełności.

http://www.gsmarena.com/hp_ipaq_610c-2094.php
numeryczna, dotykowy ekran VGA(po zmianie romu).
To wszystko stare modele, teraz to chyba tylko nokia robi fony z OSem i
numeryczną.

No właśnie, Nokia może:-) Szkoda tylko, że WM nie stosują;-)
Ten HP też wyglądał nieźle, ale rozmiary ma takie, jak telefony z klawiaturą qwerty a jednocześnie ekran 2.8 - jak wspomniany wyżej HTC S740, dlatego wybrałem HTC.

JA

Data: 2010-06-18 08:08:27
Autor: Grzegorz Krukowski
Windows vs Android
On Fri, 18 Jun 2010 07:47:57 +0200, "Jeremiasz" <abramQ@wp.pl> wrote:

jaki¶ czas temu w Vobisie, mały ekran, klawiatura nowego rodzaju - wynalazek HP, tragiczne recenzje teleofnu w sieci.
Nowego jak nowego, zobacz ostatnie posty w wątku o E55. Parę telefonów
ma klawiaturę tego typu.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-23 08:00:37
Autor: Jeremiasz
Windows vs Android
[...]

Z Windows Mobile? Nowe modele? Bo Nokie mnie nie interesuję jeśli juz...

JA

Data: 2010-06-14 20:20:40
Autor: astro
Windows vs Android
On Sun, 13 Jun 2010 13:07:33 +0100, Szadzik wrote:
No i w końcu będzie na co zmienić Milestonea

Droid 2 ma niwelowac podstawowa bolaczke poprzednika: klawiature. Szkoda,
ze nie powiekszyli ekranu do 4.3", latwiej czytaloby sie PDFy.
www.brighthand.com/default.asp?newsID=16673
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2010-06-15 09:22:32
Autor: Jeremiasz
Windows vs Android
Droid 2 ma niwelowac podstawowa bolaczke poprzednika: klawiature. Szkoda,
ze nie powiekszyli ekranu do 4.3", latwiej czytaloby sie PDFy.
www.brighthand.com/default.asp?newsID=16673

Ale, że qwerty? Kolega chyba nie czytał wątku od początku, qwerty nie rozwiązuje poruszonych zastosowań, wręcz przeciwnie.

JA

Data: 2010-06-09 14:22:31
Autor: J.F.
Windows vs Android
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info>
[...]

Pytanie czy dasz rade to zrobic jedna reka w autobusie, bo druga trzeba sie trzymac, albo np na wyciagu narciarskim, nawet krzeselkowym - ale pilnujac zeby ci kije i rekawiczki nie spadly :-)

[...]

No coz, cos za cos - nie moze byc malego telefonu z duza klawiatura i ekranem :-)
Ale jak juz piszesz "wypelnic pola" - to taka klawiaturka moze zniknac po wypelnieniu.

Klawiatura rysikowa w WM zajmuje ledwie 20% ekranu

No tak, ale ty w autobusie i trzeba trzymac rysik w zebach :-)

J.

Data: 2010-06-11 09:14:56
Autor: Jeremiasz
Windows vs Android
[...]

Szkoda, że ma on możliwości ustawienia klawiatury typowej numerycznej i pisania z wykorzystaniem T9...:-( Byłoby jeszcze szybciej:-)

JA

Data: 2010-06-08 19:04:52
Autor: ToMasz
Windows vs Android
Amir pisze:

W kazdym bądz razie napisanie sms-a to tragedia była dla mnie i osoby,

Ale porównujemy wm/androida czy androida do wad jednego modelu HTC?

Zeby napisać smsa na moim telefonie z WM musze:
odblokować klawiature
nacisnąć klawisz z kopertą
nasiskać literki a,b,c,d,...itd
Nie ruszam żadnego rysika, bo pod kciukiem mam myszkę optyczną.

ToMasz

PS

do wątkotwórcy: Poczytaj wypowiedzi autorów ToMasz, Waldek Grodel,
Sergiusz Różański, Jan Strzybyszewski i paru innych których nie
wymieniłem ale uczestniczyli w "dyskusjach" Zaletą WM jest fakt ze jak
masz uzywać telefonu to kup sobie coś w obudowie "bar" (bez klapek i
suwaków) ze zwykłą klawiaturą. jak wiecej piszesz, notujesz, to przyda
Ci sie klawiatura hardwarowa, pod ekranem, albo wysuwana. Jak duzo
"internecisz" to wybierz urządzenie z ekranem na 800punktów. Tego jak
narazie (jak sciemniam to proszę o krytykę) Android nie oferuje, choć
jest rozwojowy...

ToMasz

Data: 2010-06-08 19:26:57
Autor: Piotr M
Windows vs Android
W dniu 8 czerwca 2010 19:04, ToMasz pisze:
[...]

W sumie jest tak że system to połowa prawdy, bo nie da się go rozdzielić od sprzętu i jedno na drugie wpływa i jest ściśle powiązane. I można niepotrzebnie krzywo patrzeć na system poprzez sprzęt, a o sprzęcie to drugi temat rzeka..

Ale gdyby tak niezależnie od sprzętu, albo inaczej, gdyby w dwóch dobrych modelach był jeden i drugi.

A może ktoś tak napisać przykładowo: ? (tak wypisane "z bani")
Android - "lekkość" (szybkość), konfigurowalność, przyjazność interface
WM - mnóstwo profesjonalnego softu, stabilność, tańszy soft

Bo bardziej mi zależało na takich opiniach. Naprawdę nie ma dużych różnic między nimi? Takich, co w danej kategorii, można by dać jednemu 10pkt a drugiemu 3 pkt, w skali 1-10.

Bo jak nie ma między nimi różnic, to chyba dobra robota wykonana ze strony Google (albo wielka przegrana/zaniedbanie Microsoftu). To raz, a dwa, nie ma co patrzeć na system (bo to kwestie niemerytoryczne) a jedynie na sprzęt.

Data: 2010-06-08 19:36:35
Autor: Adramelech
Windows vs Android
"Amir" <didotom@SPAMgazeta.pl> Odpowiedz na
Nakładka HTC jest OK, ale.

 muli, ze nie da sie uzywac, przynajmniej w wersji HTC Diamond,
moze w wersji Diamond II jest lepiej.

Akurat Diamond to legendarny zamulacz.

 WM6.1 obsluga bez rysika to totalna klapa.

Na 2.8" jaki ma Diamond pewnie tak. Choć nie wiem co ci przeszkadza rysik.
Na 3.2" w Omni WM6.1 obsługuje się wygodnie także bez rysika.

WM6.5 juz lepiej się prezentuje, jednak wymaga jakiegos mega szybkiego telefonu
na X1 muli jak diabli rowniez

X1 to ten sam hardware co w diamondzie. MSM7200 muli.

sam panel dotykowy reguje duzo gorzej niz w Androidzie

Jesteś pewien? Może na palucha, ale na pewno nie na rysik.

porownuje caly czas HTC Diamond do Androida G1 bo takie uzywalem
telefony. bo z tymi telefonami mialem do czynienia najwiecej

G1 ma 3.2" Diamon 2.8" . To spora różnica.

a jesli chodzi to 'krakowanie' czy wgranie dodatkowego softu, to nie
problem dla kogos
kto troche potrafi obslugiwac google.

Jasno, rootowanie i obsługa googli...

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-06-09 12:01:18
Autor: Piotr KUCHARSKI
Windows vs Android
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> wrote:
po prostu bardziej nieintuicyjny w obsłudzie jest moim zdaniem android
Wskaż proszę co nieintuicyjnego jest w tym:

Ale z czym się spierasz? :)

p.

Data: 2010-06-08 17:25:00
Autor: Tomek
Windows vs Android

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał

Dostęp do e-maili w symbianie jest zdecydowanie bardziej pracochłonny niż w
Diamondzie.

Taaa, dokładnie 2x tyle. Dwa kliknięcia. Tak właśnie mam. Pewnie da się bez problemu pod klawiszem jakimś ustawić, ale nie chce mi się. Lubie klikać 2 razy. Żaden naprawdę problem.

Data: 2010-06-08 16:44:50
Autor: Waldek Godel
Windows vs Android
Dnia Tue, 8 Jun 2010 17:25:00 +0200, Tomek napisał(a):

[...]

"Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-08 15:54:20
Autor: daro
Windows vs Android

jedyna wada w stos do e51 jak dla mnie to byla, ze na e52 garmin nie działa jak należy.

Działa, z najnowszym oprogramowaniem telefonu.
--
d.

Data: 2010-06-08 16:27:52
Autor: Amir
Windows vs Android

Działa, z najnowszym oprogramowaniem telefonu.

z jaką wersją softu?

Data: 2010-06-08 17:37:36
Autor: daro
Windows vs Android
Amir pisze:
Działa, z najnowszym oprogramowaniem telefonu.

z jaką wersją softu?

033.002

Data: 2010-06-08 15:45:37
Autor: J.F.
Windows vs Android
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w
Czy mógłby ktoś rzeczowo dać kilka myślników, czym ZNACZNIE różnią się te systemy?

Roznia to one sie wszystkim.

No chyba ze pod wzgledem czysto uzytkowym pytasz - tak, z obu daje sie zadzwonic :-)

Np w sensie takim, że co w jednym jest bardzo łatwo to w drugim bardzo trudno. Albo np jeden jest o wiele bardziej pamięciożerny i do komfortu wymaga silniejszych jednostek niż drugi.

A co - masz mozliwosc zainstalowania jednego lub drugiego ?

J.

Data: 2010-06-08 15:52:40
Autor: Piotr M
Windows vs Android
W dniu 8 czerwca 2010 15:45, J.F. pisze:
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w
Czy mógłby ktoś rzeczowo dać kilka myślników, czym ZNACZNIE różnią się
te systemy?

Roznia to one sie wszystkim.

No, ale tak pomyślałem o jakiś kilku ważnych różnicach, tam gdzie jest duża przewaga jednego nad drugim.

[...]

A nawet choćby ;)
A raczej dla wiedzy. Sam napisałeś że różnią się wszystkim.

Data: 2010-06-08 19:39:16
Autor: Adramelech
Windows vs Android
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Odpowiedz na news:hulhi1$n79$1news.onet.pl:

[...]

Diamond doczekał się w pełni działającego Androida.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-06-09 11:50:17
Autor: J.F.
Windows vs Android
Użytkownik "Adramelech" <adresu@tu.nie.ma> napisał w
A co - masz mozliwosc zainstalowania jednego lub drugiego ?
Diamond doczekał się w pełni działającego Androida.

No to mozna porownac oba i porownac np zuzycie baterii :-)

J.

Data: 2010-06-08 22:16:53
Autor: Slavekk
Windows vs Android
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:hulalv$r0e$1mx1.internetia.pl...

[...]

No dobra.
Ponieważ dyskusja tradycyjnie niczego nie wniosła zadam pytania dodatkowe.
Skupcie się:

1. Jest na pececie plik tekstowy/arkusz/plik CSV/TSV (niepotrzebne skreślić) zawierający ok. 3 tys kontaktów.
Dla każdego kontaktu są pola (niekoniecznie wypełnione):
- Nazwisko - Imię - Tytuł - Firma - Tel domowy - tel. komórkowy - tel. do pracy - faks - adres domowy - miasto - kod - kraj - adres do pracy - miasto - kod - kraj - www - email - komuniktor - notatka tekstowa
etc.
Da się to przenieść do nowego WM/A ?
Łatwo/Trudno?
Można tak zrobić by te dane były TYLKO w telefonie i pececie a nie gdzieś w internecie?
Można edytować kontakty telefonu na pececie i synchronizować je z telefonem BEZ pośrednictwa internetu?

2. Kupuję aplikację Documents To Go
Na pececie mam kilka arkuszy Excela
Da się to synchronizować telefonem BEZ pośrednictwa internetu?

Pozdrawiam
Sławek __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5183 (20100608) __________

Data: 2010-06-08 21:29:30
Autor: Waldek Godel
Windows vs Android
Dnia Tue, 8 Jun 2010 22:16:53 +0200, Slavekk napisał(a):

[...]

Do Windows Mobile BARDZO łatwo, w zasadzie jedyny problem to prawidłowe
zamapowanie pól przy imporcie do Outlooka. Później już tylko
synchronizacja.

W przypadku Androida są dwie możliwości - czysty Android "by Google" albo
modyfikowany, czyli z Sense od HTC albo Motorola.
W pierwszym przypadku musisz dane wysłać do książki kontaktowej Google,
tracąc przy okazji z 1/3 danych. W drugim przypadku do Outlooka, tak samo jak przy WM, a następnie
synchronizacja dołączonym softem, tracąc około 15-20% danych w przypadku
Sense i nie wiem dokładnie ile, ale podobnie w przypadku Motoroli

Można tak zrobić by te dane były TYLKO w telefonie i pececie a nie gdzieś w internecie?

WM i modyfikowany Android - tak.
Czysty Android "by Google" - nie, on W OGÓLE nie synchronizuje się z
pecetem w żaden możliwy sposób. USB tylko ładuje i daje mass storage, czyli
pendrive z karty pamięci, żadnych innych funkcji (nie licząc debug, ale to
nie dotyczy typowego użytkownika)

Można edytować kontakty telefonu na pececie i synchronizować je z telefonem BEZ pośrednictwa internetu?

JW
__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5183 (20100608) __________

mógłbyś posprzątać u siebie w komputerze, żeby on przestał śmiecić grupę
tymi reklamami?

Data: 2010-06-09 11:55:11
Autor: J.F.
Windows vs Android
[...]

A te kontakty gdzie trzyma ? Zawsze mozna od strony peceta odpowiednim programem poprawic odpowiedni plik, o ile dostepny.

P.S. Na czas podlaczenia w trybie mass storage telefon sie jakos blokuje ?
Pamieci masowe raczej nie lubia jak je dwa systemy naraz modyfikuja, chyba ze Android jakos w tym posredniczy...

J.

Data: 2010-06-09 11:57:47
Autor: Andrzej Libiszewski
Windows vs Android
W dniu 2010-06-09 11:55, J.F. pisze:
[...]

Bez roota chyba niedostępny, bo system plików widać co najwyżej na karcie.

P.S. Na czas podlaczenia w trybie mass storage telefon sie jakos blokuje ?

Nie.

Pamieci masowe raczej nie lubia jak je dwa systemy naraz modyfikuja,
chyba ze Android jakos w tym posredniczy...

Nie pośredniczy, po prostu system plików w Androidzie zostaje odmontowany i przestaje być widoczny dla telefonu na czas połączenia z komputerem.

"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2010-06-12 18:50:47
Autor: Slavekk
Windows vs Android
Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a.libiszewski@gazeta.USUNTO.pl> napisał w wiadomości news:4c0f659b$0$19174$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-06-09 11:55, J.F. pisze:

Nie pośredniczy, po prostu system plików w Androidzie zostaje odmontowany i przestaje być widoczny dla telefonu na czas połączenia z komputerem.

A gdzie trzyma hasła taki np programik SplashID od Iambic'a?
U Gugla?
;-)

Sławek __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5191 (20100611) __________

Data: 2010-06-14 11:31:48
Autor: J.F.
Windows vs Android
Użytkownik "Slavekk" <slavekk@poczta.gazeta.pl> napisał w
A gdzie trzyma hasła taki np programik SplashID od Iambic'a?
U Gugla?  ;-)

Jak dobrze poszyfrowane, to moze nawet bezpieczniejsze niz trzymac w komorce.

J.

Data: 2010-06-16 20:35:27
Autor: Slavekk
Windows vs Android
Użytkownik "Slavekk" <slavekk@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hum8fb$dr2$1inews.gazeta.pl...

1. Jest na pececie plik tekstowy/arkusz/plik CSV/TSV (niepotrzebne skreślić) zawierający ok. 3 tys kontaktów.

Mobilmania.cz podaje, że pojemność książki tel. Samsung i5700 wynosi 1000 rekordów.Czy to znaczy, że:
1. tam jest błąd
2. wszystkie androidy tak mają
3. ten tylko tak ma
4. czeba coś dosinstalować