Windows10 nie lubi pamieci

Data: 2018-11-23 00:25:39
Autor: Marcin Debowski
Windows10 nie lubi pamieci
Taka sytuacja: płyta m5a78l-m plus/FX-6100, w niej 3 kości pamięci włożone w kolejności. Wszystkie 4GB, DDR3 1600, chińskie no-namy. Dwie identyczne kości, jedna inna. CL nie wiem jakie. W tym układzie memtest86 nie zgłasza żadnych błędów. Windows 10 wywala się zaś co chwila w trybie, że on pozbiera informacje a potem dla mnie zrestartuje. Komunikat pod barcodem "Memory".

8GB na 2-ch róznych kościach (2 pierwsze sloty) - bez zmian.
8GB na 2-ch tych samych kościach (jw) - srindowłs szęśliwe. O co w tym może chodzić, jeśli memtest86 nie zgłasza problemów? Potencjalnie różne CL, co m86 nie przeszkadza??

--
Marcin

Data: 2018-11-23 04:56:30
Autor: RadoslawF
Windows10 nie lubi pamieci

[...]

Skoro na grupie o windowsach nie wiedzieli to podpowiem.
Dwie kości się gryzą a nie windows, co łatwo sprawdzić uruchamiając
z płyty jakąś wersję live linuxa.

Pozdrawiam

Data: 2018-11-23 07:48:59
Autor: RadoslawF
Windows10 nie lubi pamieci

[...]

W jaki sposób się gryzą?

z płyty jakąś wersję live linuxa.

Serio? Ubuntu 18.04.1, Debian 9, Mint 19, live odpalają na tym bez
problemu. Windows 7 też. Zresztą W10 też się odpala i bez problemu
instaluje. Problemy zaczeły się przy instalacji sterowników do NVidii,
ale identyczny błąd wystąpił też pod Firefoxem (normalne uruchomienie) i
z 2-3 innymi programami.

To że odpalają to jeszcze nie wszystko.
Trzeba dać kompowi tyle do roboty aby wykorzystał całą pamięć.
I jak z jakąś jest coś nie tak to się wykrzaczy.

Interesuje mnie co takiego jest w tych pamięciach, że srindołs głupieje.
Odpalenie firefoxa to nie jest jakieś kosmiczne obciążenie pamięci przy
1-2 zakładkach.

Problem raczej leży w płycie i kontrolerze pamięci.
Wywal pojedynczą płytkę i wstaw w wolne miejsce parę.

Pozdrawiam

Data: 2018-11-24 10:29:10
Autor: z
Windows10 nie lubi pamieci
W dniu 2018-11-23 o 04:56, RadoslawF pisze:

Dwie kości się gryzą a nie windows, c
Załamka.

Takie problemy to miałem za czasów 386 chociaż i za CoreDuo  mi się zdarzyło. Postęp psiamać

Data: 2018-11-23 11:47:58
Autor: the_foe
Windows10 nie lubi pamieci
[...]

na początek zmien maksymalnie w dół taktowanie dla pamięci w BIOS.
Miałem juz dwa przypadki kończącej się płyty głównej w której tylko tak działały jeśli wszystkie banki pamięci były zajęte

--
@foe_pl

Data: 2018-11-23 12:51:44
Autor: Marcin Debowski
Windows10 nie lubi pamieci
On 2018-11-23, the_foe <the_foe@costamcostam.pl> wrote:
[...]

To jest nowiutka płyta, ale może spróbuję. Ta jedna kość co niby bruździ jest za to stara. Wcześniej siedziała jakieś 2-3 lata w M5A97 pro (niezbyt intensywne używanie). Domówiem dwie kolejne kości tej pamięci przy której wszystko działą ok. Dojdzie z Chin to poeksperymentuję.

--
Marcin

Data: 2018-11-23 13:56:50
Autor: BQB
Windows10 nie lubi pamieci
On 2018-11-23, the_foe <the_foe@costamcostam.pl> wrote:
[...]

To jak nówka, to może aktualizacja biosu pomoże?

Data: 2018-11-26 00:39:39
Autor: Marcin Debowski
Windows10 nie lubi pamieci
On 2018-11-23, BQB <adres.anty@spamowy.com.invalid> wrote:
On 2018-11-23, the_foe <the_foe@costamcostam.pl> wrote:
[...]

Może i zrobię, choć nie lubię :)

--
Marcin

Data: 2018-11-26 15:30:15
Autor: Grzegorz
Windows10 nie lubi pamieci
[...]

^^^^^^^^^^ a jak to się robi ?

Data: 2018-11-26 18:29:35
Autor: Marcin Debowski
Windows10 nie lubi pamieci
On 2018-11-26, Grzegorz <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> wrote:
[...]

Na tej konkretnie płycie? Z tego co widze, pendrajwem z poziomu biosu.

--
Marcin

Data: 2018-12-07 23:41:10
Autor: Marcin Debowski
Windows10 nie lubi pamieci
On 2018-11-23, BQB <adres.anty@spamowy.com.invalid> wrote:
On 2018-11-23, the_foe <the_foe@costamcostam.pl> wrote:
[...]

Ciąg dalszy tej historii jest taki, że zamówiłem dwa następne moduły w tym samym miejscu co te działające pierwsze i okazało się że totalny zonk. Sypało się juz na początkowych etapach. Windows w czasie startu z jakimś nonsenswonym komunikatem (nic z pamięcią), memtest w ciągu pierwszych paru sekund.

Nie zraziłem się, zamówiłem kolejne i odpukać, wygląda, że to rozwiazało problem. Tym razem wszystkie banki sa pełne, ale w tamtym, pierwotnym układzie z 3x 4G to ciągle przechodziło memtest, tak że nie wiem, ale cieszę się szcześciem i już mi sie dochodzić co i jak dalej nie chce.

--
Marcin

Data: 2018-11-23 19:32:24
Autor: the_foe
Windows10 nie lubi pamieci
To jest nowiutka płyta, ale może spróbuję.

raz miałem wlaśnie z nową płytą tak. System nie działał stabilnie wieszal się nieoczekiwanie, obniżyłem taktowanie pamięci i działało absolutnie bez problemów. Ale kiedy już mijało 6 miesięcy, to ze względu na "silną rękojmię" (do tego czasu wady produktu uznaje się automatycznie za powstałe przed wydaniem produktu) postanowiłem wymienić sprzęt - w BIOSie przywróciłem nominalne taktowanie pamięci, ale wtedy już padło na amen - nawet BIOS nie był w stanie wystartowac.

--
@foe_pl

Data: 2018-11-26 19:39:10
Autor: Jacek Maciejewski
Windows10 nie lubi pamieci
Dnia Fri, 23 Nov 2018 12:51:44 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

 Ta jedna kość

Lata mijają, tony sprostowań ale nic nie pomaga. Wciąż się nie odróżnia
kości od modułu. Podobnie zresztą jak baterii od ogniwa :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-26 18:43:13
Autor: Marcin Debowski
Windows10 nie lubi pamieci
On 2018-11-26, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
[...]

Podobnie baterii od akumulatora. Język ewoluuje, a tu ma to o tyle uzasanienie, że tO moduł bardziej przypomina kość :)

--
Marcin

Data: 2018-11-26 20:00:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Windows10 nie lubi pamieci
Jacek Maciejewski:

: Wciąż się nie odróżnia kości od : modułu. Podobnie zresztą jak : baterii od ogniwa :)

Mienia od posiadłości...

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --