Windykacja: Sp. z o.o. K. A.

Data: 2013-06-18 11:30:47
Autor: Krzysiek
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
Witam, problem wygląda następująco - otóż zakończyło się, bezskutecznie, postępowanie przeciwko spółce komandytowo - akcyjnej(SKA).
Jedynym Komplementariuszem w spółce jest sp. z o.o.
Chciałbym pozwać wspólników sp. z o.o. - czy po bezskutecznej egzekucji na SKA trzeba pozwać teraz komplementariusza - Sp. z o.o. - czy można już bezpośrednio wspólników?

pozdrawiam,
Krzysiek

Data: 2013-06-18 12:41:20
Autor: Liwiusz
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
W dniu 2013-06-18 11:30, Krzysiek pisze:
[...]

Nie masz podstaw do pozwania wspólników w żadnym przypadku.

--
Liwiusz

Data: 2013-06-18 20:18:11
Autor: Robert Tomasik
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
Użytkownik "Krzysiek" <dyziunio@poczta.fm> napisał w wiadomości news:kpp9cs$aqt$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie wspólników (ci odpowiadają do wysokości wniesionych wkładów) tylko ewentualnie zarząd.

Data: 2013-06-20 16:20:32
Autor: .B:artek.
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
W dniu 18 cze 2013 20:18, Robert Tomasik pisze:
[...]

ewentualnie zarzÄ…d.

Mówiąc dokładnie to w ogóle nie odpowiadają. Gdyby odpowiadali do wysokości wniesionych wkładów, to wierzyciel spółki mógłby z majątku każdego wspólnika "ściągnąć" równowartość wkładu, a nie może.

--
..B:artek.

Data: 2013-06-20 22:15:03
Autor: Gotfryd Smolik news
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
On Thu, 20 Jun 2013, .B:artek. wrote:

W dniu 18 cze 2013 20:18, Robert Tomasik pisze:
U¿ytkownik "Krzysiek" <dyziunio@poczta.fm> napisa³ w wiadomo¶ci
Witam, problem wygl±da nastêpuj±co - otó¿ zakoñczy³o siê,
bezskutecznie, postêpowanie przeciwko spó³ce komandytowo - akcyjnej(SKA).
Jedynym Komplementariuszem w spó³ce jest sp. z o.o.
Chcia³bym pozwaæ wspólników sp. z o.o. - czy po bezskutecznej
egzekucji na SKA trzeba pozwaæ teraz komplementariusza - Sp. z o.o. -
czy mo¿na ju¿ bezpo¶rednio wspólników?

Nie wspólników (ci odpowiadaj± do wysoko¶ci wniesionych wk³adów) tylko
ewentualnie zarz±d.

Mówi±c dok³adnie to w ogóle nie odpowiadaj±.

  Formalnie chyba tak w³a¶nie jest - wk³ady stanowi± ich maj±tek!
  Do momentu umorzenia/wykre¶lenia spó³ki (postawienie w upad³o¶æ
chyba nie wystarczy) s± "ich".

Gdyby odpowiadali do wysoko¶ci wniesionych wk³adów, to wierzyciel spó³ki móg³by z maj±tku ka¿dego wspólnika "¶ci±gn±æ" równowarto¶æ wk³adu, a nie mo¿e.

  Tylko dlatego, ¿e ten wk³ad zosta³ ju¿ "przejêty" na inne cele :)
  Odpowiadaj± RAZ, ³±cznie, do wysoko¶ci wk³adów - a przedstawiasz
tak± wersjê, jakby wobec ka¿dego roszczenia osobno odpowiadali
do wysoko¶ci wk³adów (czyli przy 100 roszczeniach do 100-krotno¶ci
wysoko¶ci wk³adu).

  Pasuje?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-21 11:55:32
Autor: .B:artek.
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
W dniu 20 cze 2013 22:15, Gotfryd Smolik news pisze:

Mówi±c dok³adnie to w ogóle nie odpowiadaj±.

  Formalnie chyba tak w³a¶nie jest - wk³ady stanowi± ich maj±tek!

¯artujesz, Wa¶æ??? Wk³ady stanowi± maj±tek spó³ki, s± wpisywane po stronie aktywów w sprawozdaniu finansowym, nie mo¿na ich zwracaæ wspólnikom. NIE stanowi± maj±tku wspólników, tylko spó³ki. B³agam!!!

  Do momentu umorzenia/wykre¶lenia spó³ki (postawienie w upad³o¶æ
chyba nie wystarczy) s± "ich".

Nie s± ich, s± spó³ki. K³aniaj± siê podstawy dotycz±ce funkcjonowania spó³ek. Mylisz spojrzenie ekonomiczne - gdzie spó³ka i wszystko co jest jej "nale¿y" do wspólników, od spojrzenia prawnego.

[...]

Poczytaj o odpowiedzialno¶ci cywilnej. NIE odpowiadaj±, bo wnosz±c wk³ad "¿egnaj±" siê z nim przynajmniej do umorzenia udzia³ów albo rozwi±zania spó³ki nawet. To tak jakbym Ci sprezentowa³ 500 z³, za które kupisz sobie spodnie i koszule, i powiedzia³bym, ¿e chodzisz w moich ciuchach.

--
..B:artek.

Data: 2013-06-21 21:34:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
On Fri, 21 Jun 2013, .B:artek. wrote:

[...]

  Dobra, dobra. Mea culpa.
"Udzia³y uzyskane za wk³ady stanowi± ich maj±tek".

spó³ki nawet. To tak jakbym Ci sprezentowa³ 500 z³, za które kupisz sobie spodnie i koszule, i powiedzia³bym, ¿e chodzisz w moich ciuchach.

  Tyle, ¿e za to nie "prezent", bo w zamian za ten prezent mam
"papier warto¶ciowy". Mo¿e on kiedy¶ staæ siê bezwarto¶ciowy, co faktu
i¿ *stanowi maj±tek* nie zmienia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-25 01:36:40
Autor: Kozio³ek
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
Gotfryd Smolik news napisa³:
 Dobra, dobra. Mea culpa.

Gotfryd. Nie wierzê. To ja - i moja ksiêgowa - od prawie dziesiêciu lat siê tob± podpieramy, a Ty tu nam taki numer wycinasz... Toæ ja na tych juznetach w Ciebie jak w obrazek spogl±dam...

;)

Pozdr.,

Kozio³ek
--
www.blogmateuszka.blox.pl
www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

Data: 2013-06-25 11:59:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
On Tue, 25 Jun 2013, Kozio³ek wrote:

Gotfryd Smolik news napisa³:
 Dobra, dobra. Mea culpa.

Gotfryd. Nie wierzê. To ja - i moja ksiêgowa - od prawie dziesiêciu lat siê tob± podpieramy,

  Powiadasz ¿e jestem nieomylny niby skarbowka albo ZUS? ;)

;)

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-25 15:25:03
Autor: Robert Tomasik
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
U¿ytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1306251158510.3944quad...
[...]

W kwestiach wiary nieomylny jest Biskup Rzymu. W kwestiach podatkowych Ty :-)) Ciekawe, kiedy w uzasadnieniu do decyzji pojawisz sie jako ¼ród³o wyk³adni :-)

Data: 2013-06-25 23:23:58
Autor: Gotfryd Smolik news
Windykacja: Sp. z o.o. K. A.
On Tue, 25 Jun 2013, Robert Tomasik wrote:

W kwestiach wiary nieomylny jest Biskup Rzymu.

  Podwa¿am :>

W kwestiach podatkowych Ty :-))

  Te¿ podwa¿am :(
  Wspomniany rycza³t od najmu jest przyk³adem wzorcowego
wtopienia - zabra³em g³os przed zaaplikowaniem zasady "podatki
nie tworz± zdarzeñ" :] (najpierw trzeba sprawdziæ, czy samo
zdarzenie jest prawid³owo interpretowane, a dopiero potem
jego elementy opodatkowaæ).
  Nie wspomnê przez grzeczno¶æ o czasach kiedy zaczyna³em
i Maddy np. prostowa³a mi krêgos³up w kwestii niepodlegania ;)

Ciekawe, kiedy w uzasadnieniu do decyzji pojawisz sie jako ¼ród³o
wyk³adni :-)

  Oj, do tego chyba trzeba mieæ "papiery" :D
  Ale owszem, kilka razy podejrzewa³em ¿e flejmy na .podatki
inicjowa³y artyku³y prasowe - w sumie nie dziwne, redaktorom
p³ac± od strony, to pewnie szukaj± tematów które pozwalaj±
co¶ napisaæ :)

pzdr, Gotfryd

Windykacja: Sp. z o.o. K. A.