Windykacja długów - jak to jest po kolei

Data: 2009-02-24 20:52:15
Autor: Piotr [trzykoty]
Windykacja długów - jak to jest po kolei
Zasadnicza procedura to wezwania do zapłaty, często wyręczanie się różnymi firmamy windykacyjnymi, które przekonują, straszą dłużnika, rozeznają co do możliwości i chęci spłaty itp. One nie mają żadnych praw egzekucyjnych, to tak jakby tacy wynajęci negocjatorzy wierzyciela, ale od wierzyciela przecież zależy czy skieruje sprawę dalej. Zwykle instytucji bankowej zależy na jak najdłuższym trzymaniu kredytu, bo żyje z odsetek, więc można spróbować się dogadać, rozłożyć, wydłużyć.... choć to zwiększa nasze koszty. Dochodzi jeszcze wpis na listę dłużników, co nam może nieco utrudnić funkcjonowanie społeczne itp.
Potem pozew trafia do sądu, jak jest wyrok prawomocny i wykonalny to wierzyciel niesie go do komornika, który robi resztę. Tzn. ściaga po dobroci, zajmuje majatek co bardziej wartościowy, blokuje konta itd.

Tak jak wyżej to jest normalnie i trochę trwa. Instytucje finansowe nie są głupie i sobie ułatwiają: wszystko zależy czym te kredyty były zabezpieczone. Jak wchodzą takie instrumenty jak np. weksle lub dobrowolne poddanie się egzekucji podpisywane przy umowie to droga egzekucyjna jest o wiele prostsza, unika się korków w sądach.

Data: 2009-02-24 21:53:21
Autor: Tomaszek
Piotr [trzykoty] pisze:
Potem pozew trafia do sądu, jak jest wyrok prawomocny i wykonalny to wierzyciel niesie go do komornika, który robi resztę. Tzn. ściaga po dobroci, zajmuje majatek co bardziej wartościowy, blokuje konta itd.

Ów człowiek nie posiada praktycznie żadnego majątku, mieszka w mieszkaniu socjalnym. Komornik jak przyjdzie to tylko rozłoży ręce, bo zająć nie ma czego. Jedynym co można zająć to renta. Ile procentowo komornik może zająć renty? Może całą?

Tak jak wyżej to jest normalnie i trochę trwa. Instytucje finansowe nie są głupie i sobie ułatwiają: wszystko zależy czym te kredyty były zabezpieczone.

Niczym poza wspomnianą rentą.
| antysemita, homofob, rasista... czy jak tam jeszcze mnie nazwiesz |
| TOMASZ PYĆ [1945 - 2008] THANK YOU FOR ALL!!    WWW.TK.PL         |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-02-24 14:59:05
Autor: witek
Tomaszek wrote:

Niczym poza wspomnianą rentą.

W zasadzie nic mu nie mogą.

Data: 2009-02-24 14:59:51
Autor: witek
witek wrote:
Tomaszek wrote:

Niczym poza wspomnianą rentą.

W zasadzie nic mu nie mogą.

po za odpowiedzialnością z kodeksu karnego jak Robert napisał,

Data: 2009-02-24 22:04:53
Autor: Piotr [trzykoty]
Windykacja długów - jak to jest po kolei
A co mu grozi z KK?

Art. 286. Teoretycznie aż do 8 lat. W tym przypadku pewnie zawiasy i obowiązek zwrotu.

Data: 2009-02-24 22:08:03
Autor: Tomaszek
Piotr [trzykoty] pisze:
A co mu grozi z KK?

Art. 286. Teoretycznie aż do 8 lat. W tym przypadku pewnie zawiasy i obowiązek zwrotu.

Realne możliwości zwrotu są znikome, więc jak rozumiem, gdy nie spłaci zawiasy się odwieszą i jednak będzie "puszka"?

Data: 2009-02-24 22:10:58
Autor: Piotr [trzykoty]
Windykacja długów - jak to jest po kolei

"Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> wrote
Realne możliwości zwrotu są znikome, więc jak rozumiem, gdy nie spłaci zawiasy się odwieszą i jednak będzie "puszka"?

nie sądzę, żeby to tak szybko i przykro się skończyło.
nawet jak dostanie taki obwiązek w warunku, to nie musi wpłacić od razu, przeciez jego zachowanie będzie monitorowane, czy sie z tego wywiązuje, czy sie stara, a więc oby coś tam wpłacał regularnie i nie zlewał. Rozumiem, ze nie karny?

Data: 2009-02-24 22:20:53
Autor: Tomaszek
Windykacja długów - jak to jest po kolei
Piotr [trzykoty] pisze:
  Rozumiem, ze
nie karny?

Nie, karany nie był.

Data: 2009-02-24 22:22:57
Autor: Piotr [trzykoty]
Windykacja długów - jak to jest po kolei
Nie, karany nie był.

To za kilka tysięcy siedzieć nie pójdzie tak szybko.
Znam przypadek, jak dobrze pamiętam, że straty sięgały kilkudziesięcu tysięcy, a chłop się nie garnął do płacenia i wolnością się cieszył, choć miał obowiązek.

Data: 2009-02-26 09:14:49
Autor: Herald
Dnia Tue, 24 Feb 2009 22:22:57 +0100, Piotr [trzykoty] napisał(a):

To za kilka tysięcy siedzieć nie pójdzie tak szybko.

Nawet za 15 milinów dostali wyroki w zawiasach :)
vide Superwizjer z 24-02-2009r.

Data: 2009-02-25 12:46:38
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Piotr [trzykoty] pisze:

nie sądzę, żeby to tak szybko i przykro się skończyło.

Zważ jednak, że jeśli dojdzie do wyroku karnego - wierzyciele lubią przy końcu zawiasów wysyłać wniosek do SR który wydał wyrok wniosek o wykonanie kary pozbawienia wolności - najbiedniejsi obywatele potrafią wyczarować konkretne pieniądze gdy stoi przed nimi alternatywa pod postacią mydełka i szczotki do ząbków :O

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Windykacja długów - jak to jest po kolei