Windykacja przez US z ustawy o VAT

Data: 2011-09-05 11:38:18
Autor: wromek
Windykacja przez US z ustawy o VAT
Witam,
gdzieś tu czytałem, że można "poprosić" Urząd Skarbowy o windykację z któregoś tam art. Ustawy o Vat.
Kto pomoże? Może Liwiusz? :)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2011-09-05 11:39:12
Autor: wromek

Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j425ap$62a$1news.onet.pl...
Witam,
gdzieś tu czytałem, że można "poprosić" Urząd Skarbowy o windykację z któregoś tam art. Ustawy o Vat.
Kto pomoże? Może Liwiusz? :)

PS. Gdzieś tu czytałem ale nie mogę znaleźć.

Data: 2011-09-05 11:56:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-09-05 11:39, wromek pisze:
[...]

Windykować raczej nie.

Google: ulga na złe długi.

W skrócie:

- wzywasz dłużnika do zapłaty pod rygorem odebrania z US zapłaconego przez siebie VATu
- czekasz bezskutecznie
- składasz korektę VAT i odzyskujesz VAT
- US odzyskuje VAT od dłużnika

Zerknij do ustawy, bo jest tam trochę warunków do spełnienia (dłużnik musi być nadal czynnym podatnikiem VAT, kiedyś był poruszany problem, że wezwanie ma być odebrane [czyli nie ma domniemania przez awizo], ale nie wiem jak jest obecnie, bo nie potrzebuję :) itp.).

--
Liwiusz

Data: 2011-09-05 12:43:27
Autor: Kamil
Dnia Mon, 05 Sep 2011 11:56:43 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

Art. 89a ust. 1 i art. 89a ust. 6 (Dz.U. nr 54, poz. 535 z późn. zm.)

Data: 2011-09-05 16:59:42
Autor: Maciek
W dniu 2011-09-05 11:56, Liwiusz pisze:
[...]
Czy po czymś takim nadal można dochodzić od dłużnika zapłaty kwoty
netto, odsetek itp?

Maciek

Data: 2011-09-05 18:10:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-09-05 16:59, Maciek pisze:
[...]

Możesz dochodzić nawet kwoty brutto, ale co odzyskasz, to oVATowujesz i odprowadzasz do US.

--
Liwiusz

Windykacja przez US z ustawy o VAT