Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta

Data: 2014-03-05 14:37:30
Autor: Tadeusz
Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
W dniu 2014-03-04 10:41, Klaus pisze:
Wiem że kiedyś już było, teraz jest prawomocny wyrok.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,15560784,Winny__choc_mial_zielone__Pedzil_130_km_w_centrum.html?v=1&obxx=15560784#opinions "
Winny, choć miał zielone. Pędził 130 km w centrum stolicy

We wrześniu ub. roku sąd pierwszej instancji uznał, że całkowitą winę za spowodowanie wypadku i jego tragiczne skutki ponosi kierujący mercedesem. - Oskarżony w sposób skrajny naruszył zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym - mówił wówczas sędzia Michał Piotrowski. - Sąd nie rozumie, jak można się poruszać z taką prędkością w takim miejscu. Przecież obok toczyło się normalne życie. Ktoś jechał rowerem, ktoś samochodem. Chodnikiem, stosunkowo wąskim, spacerował ojciec z dziećmi. Kierowca opla miał prawo nie przewidywać, że ktoś może jechać w tym miejscu z tak szokującą prędkością - podkreślał sędzia.

Co za chora obłuda :(
wielopasmową ulicą Puławską do Piaseczna i z Piaseczna jeżeli nie ma korka to nawet radiowozy Policji z jednostki w Piasecznie jeżdżą z prędkością 100 km/h albo i więcej, oczywiście bez sygnałów czyli jako "zwykłe" samochody...

Data: 2014-03-05 06:01:55
Autor: WS
Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
W dniu ¶roda, 5 marca 2014 14:37:30 UTC+1 użytkownik Tadeusz napisał:
Kierowca opla miał prawo nie przewidywać,  że kto¶ może jechać w tym miejscu z tak szokuj±c± prędko¶ci± - podkre¶lał sędzia.

Co za chora obłuda :(
wielopasmow± ulic± Puławsk± do Piaseczna i z Piaseczna jeżeli nie ma korka to nawet radiowozy Policji z jednostki w Piasecznie jeżdż± z prędko¶ci± 100 km/h albo i więcej, oczywi¶cie bez sygnałów czyli jako "zwykłe" samochody...

Ja nie znam tego miejsca(ani okolic), ale u nas w Krk. wiekszosc(pi razy oko?) dwupasmowek ma podniesiony limit znakami do 70km/h. Dlaczego ten kierowca opla mial zakladac tam limit 50km/h? Bo jechal np. dzien wczesniej i pamietal, ze tyle bylo? A jesli np. bylby 70, to dodajac "zwyczajowe" 10-15 juz ta roznica nie jest "razy 3"... Uwazam, ze wina byla obu...

WS

Data: 2014-03-05 15:06:52
Autor: Artur Ma¶l±g
Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
W dniu 2014-03-05 15:01, WS pisze:
(...)
Ja nie znam tego miejsca(ani okolic),

A szkoda...

ale u nas w Krk. wiekszosc(pi razy oko?) dwupasmowek ma podniesiony limit
znakami do 70km/h.

W DC w wielu miejscach również.

Dlaczego ten kierowca opla mial zakladac tam limit 50km/h?

Ponieważ nie było znaków podnosz±cych prędko¶ć na tym odcinku,
w zwi±zku z powyższym obowi±zuje limit administracyjny itd.?

Bo jechal np. dzien wczesniej i pamietal, ze tyle bylo?

Znaczy amnezja, czy projekcja oczekiwań?

A jesli np. bylby 70, to dodajac "zwyczajowe" 10-15 juz ta roznica nie jest "razy 3"...

Gdyby szafa miała sznurek, to by była wind±.

Uwazam, ze wina byla obu...

Na szczę¶cie s±dy były innego zdania.

Data: 2014-03-05 06:14:45
Autor: WS
W dniu ¶roda, 5 marca 2014 15:06:52 UTC+1 użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:

> Dlaczego ten kierowca opla mial zakladac tam limit 50km/h?

Ponieważ nie było znaków podnosz±cych prędko¶ć na tym odcinku,
w zwi±zku z powyższym obowi±zuje limit administracyjny itd.?

Ale nie ma jak zobaczyc znakow (gdyby byly, np. ktos je godzine wczesniej postawil..) na drodze prostopadlej, do tego od tylu ;)

Chodzilo mi o to, ze przejezdzajac przez skrzyzowanie tak na prawde nie wiadomo jaki limit jest na poprzeczjej, jak jest to dwupasmowka, to nalezy sie spodziwac jednak tych 70, czyli ze samochody jada w praktyce z 80km/h.

WS

Data: 2014-03-05 15:25:33
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2014-03-05 15:14, WS pisze:
[...]

Posługuj±c się logik± Twoja wersja odpada - gdyby kto¶ je godzinę
wcze¶niej postawił i kierowca ich nie widział, to powinien jechać
zgodnie z 'widzianym' ograniczeniem, czyli wolniej - zgodnie z tym
co była dnia poprzedniego.

Chodzilo mi o to, ze przejezdzajac przez skrzyzowanie tak na prawde
nie wiadomo jaki limit jest na poprzeczjej,

Naprawdę? Z przepisów to nie wynika może?

jak jest to dwupasmowka, to nalezy sie spodziwac jednak tych 70,
czyli ze samochody jada w praktyce z 80km/h.

Tak, w ¶rodku miasta, z przej¶ciami co kawałek, ze ¶wiatłami itd.

Data: 2014-03-05 06:35:58
Autor: WS
W dniu ¶roda, 5 marca 2014 15:25:33 UTC+1 użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:

[...]

Chyba sie zupelnie nie rozumiemy...

Skad kierowca Opla wiedzial jakie znaki ma kierowca Merca - nie moze ich widziec, bo sa odwrocone do niego tylem (i byc moze daleko...)

Np. ten z Opla mogl jechac tamtedy wczesniej (wtedy widzial) i obowiazywalo 50.

Ale drogowcy mogli teoretycznie postawic dla kierunku merca podniesienie limitu do 70, np. zaraz po poprzednim skrzyzowaniu

Skad kierowca Opla ma o tym wiedziec? Nie ma szans... Wg mnie po prostu jego zalozenie, ze jest tam limit 50 jest mocno optymistyczne...

lepiej nie jestem w stanie wytlumaczyc... wiec EOT WS

Data: 2014-03-05 16:58:57
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2014-03-05 15:35, WS pisze:
[...]

Tego wykluczyć nie można...

[...]

Hmm, Twoje teorie spiskowe s± lepsze niż prezentowane przez J.F., ale
upadaj± w zderzeniu z przepisami i zdrowym rozs±dkiem. Oczywi¶cie
możesz spróbować znaleĽć przykład takiego miejsca, w którym by co¶
takiego miało miejsce.

lepiej nie jestem w stanie wytlumaczyc... wiec EOT

Wytłumaczyłe¶:P

Data: 2014-03-05 07:00:12
Autor: WS
> [...]

> nie wiadomo jaki limit jest na poprzeczjej,

Naprawdę? Z przepisów to nie wynika może?

Z przepisow wynika tylko zakres predkosci, a i tak te "przepisy" sa gleboko ukryte, bo PoRD mowi tylko o mozliwosci podniesienia/zmniejszenia znakami, ale nie o ile... ;)

mozna np. doszukac sie w zarzadzeniu https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/z/zarzadzenia-generalnego-dyrektor_11943/zarzadzenie%208.pdf

tylko kto to czyta? ;)

Po prostu zaklada sie realne wartosci wynikajace z praktyki ...

WS

Data: 2014-03-05 17:01:54
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2014-03-05 16:00, WS pisze:
[...]

Nie, s± stosowne przepisy, które takie rzeczy reguluj±, a z samego
PoRD dokładnie wynika jaki może być limit na poprzecznej...

Data: 2014-03-05 10:29:38
Autor: WS
W dniu ¶roda, 5 marca 2014 17:01:54 UTC+1 użytkownik Artur Ma¶l±g napisał:

Nie, s± stosowne przepisy, które takie rzeczy reguluj±, a z samego
PoRD dokładnie wynika jaki może być limit na poprzecznej...

to moja wersja jest chyba wybrakowana ;) bo limitu podwyzszenia dla obszaru zabudowanego nie moge znalezc... ;)

WS

Data: 2014-03-05 15:03:07
Autor: Artur Maśląg
Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
W dniu 2014-03-05 14:37, Tadeusz pisze:
(...)
Co za chora obłuda :(
wielopasmową ulicą Puławską do Piaseczna i z Piaseczna jeżeli nie ma
korka to nawet radiowozy Policji z jednostki w Piasecznie jeĹĽdĹĽÄ… z
prędkością 100 km/h albo i więcej, oczywiście bez sygnałów czyli jako
"zwykłe" samochody...

Takie bajki to wiesz komu możesz opowiadać...

Data: 2014-03-06 09:08:46
Autor: Tadeusz
W dniu 2014-03-05 15:03, Artur Maśląg pisze:
[...]

z bajki to ty jesteś i to z pewnością jakiejś bardzo dziwnej... no ale twoje problemy psychiczne to już nie moja sprawa

Data: 2014-03-06 11:12:51
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-03-06 09:08, Tadeusz pisze:
[...]

Wręcz przeciwnie :)

no ale
twoje problemy psychiczne to juĹĽ nie moja sprawa

Problemy psychiczne to mają ci, którzy tyle jeżdżą Puławską
i jeszcze innym wmawiajÄ… ĹĽe to norma.

Data: 2014-03-07 09:22:05
Autor: Tadeusz
W dniu 2014-03-06 11:12, Artur Maśląg pisze:
[...]

typowe dla wariatĂłw twierdzenie ĹĽe to inni sÄ… nienormalni ;)

Jeżdżę tam dość często i stwierdzam, że normalna prędkość na Puławskiej jak nie ma korka to ok. 80 km/h, 90 czy 100 km/h nie jest niczym nadzwyczajnym - właśnie jadąc 50 km/h stwarza się zagrożenie i tamuje ruch - takie są moje zdroworozsądkowe wnioski na podstawie własnych doświadczeń z kilku lat...
Oczywiście można udawać kodeksowego ortodoksa ;) ale skoro zdecydowana większość tyle jeździ (wszak w naszym ustroju większość ma rację) to chyba coś jest nie tak z tymi ograniczeniami?

Data: 2014-03-07 09:37:03
Autor: Myjk
Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
Fri, 07 Mar 2014 09:22:05 +0100, Tadeusz
ale skoro zdecydowana większość tyle jeździ (wszak w naszym ustroju większość ma rację) to chyba coś jest nie tak z tymi ograniczeniami?

Jest takie powiedzenie. Jedz łajno, miliony much nie mogą się mylić. I standardowo już powtórzę -- jak wszyscy zaczną jeździć wolniej, będą
powodować mniej zagrożenia i wypadków, to i ograniczenia pozdejmują. Na
odwrĂłt siÄ™ nie da. --
Pozdor Myjk

Data: 2014-03-07 10:19:03
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-03-07 09:22, Tadeusz pisze:
[...]

Być może, zapewne masz w tym jakieś doświadczenie. Ja jednak
twierdziłem, że problemy psychiczne mają ci, którzy tyle
jeżdżą Puławską (jak napisałeś 100km/h) i jeszcze twierdzą
że to normalność.

[...]

Widzę, że dopasowujesz sobie teraz argumenty, by uznać swoje
wnioskowanie oraz zachowanie jako zdroworozsÄ…dkowe.
80km/h to tam mało kto jeździ, a że trafiają się tacy co jadą
90-100 i więcej - trafiają się, ale nie jest to normalność.
Rzeczywisty ruch odbywa siÄ™ w granicach 60-70km/h.

Oczywiście można udawać kodeksowego ortodoksa ;) ale skoro zdecydowana
większość tyle jeździ (wszak w naszym ustroju większość ma rację) to
chyba coĹ› jest nie tak z tymi ograniczeniami?

Zdecydowana większość nie jeździ tak jak to opisujesz, a przez
część (i to w sumie wcale niemałą) są 'niepotrzebnie' stawiane
ograniczenia. Gdyby ludzie zaczęli zachowywać się normalnie to
pewnie by się podwyższenia pojawiły, a tak to nie ma o czym
deliberować.

Data: 2014-03-05 22:56:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 Mar 2014, Tadeusz wrote:

W dniu 2014-03-04 10:41, Klaus pisze:
- mówił wówczas sędzia Michał Piotrowski. - S±d nie rozumie, jak można się poruszać z tak± prędko¶ci± w takim miejscu. Przecież obok toczyło się normalne życie. Kto¶ jechał rowerem, kto¶ samochodem. Chodnikiem, stosunkowo w±skim, spacerował ojciec z dziećmi. Kierowca opla miał prawo nie przewidywać, że kto¶ może jechać w tym miejscu z tak szokuj±c± prędko¶ci± - podkre¶lał sędzia.

[...]

  I kolejny głos za tym, żeby z braku jakiejkolwiek logiki u kieruj±cych
warunki jazdy "zasznurować" tak, żeby można było jechać bez my¶lenia.
  No to postawi± "40" i będzie.

  Toć to nie problem jechać 100, problem jest jechać 100 NIE PATRZˇC
na otoczenie, na przykład przemknięcie z duż± różnic± prędko¶ci
obok jad±cego wolniej, do tego ze zmian± pasa przy okazji oraz
na skrzyżowaniu stanowi swoist± "pro¶bę".
  I w tym problem.

pzdr, Gotfryd

Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta