[foto][film] Wiosenna wycieczka pod Baranią Górę .

Data: 2015-04-28 09:28:12
Autor: bans
[foto][film] Wiosenna wycieczka pod Baranią Górę .
....nie do końca jak zwykle, nie chciało mi się znów jechać doliną Białej Wisełki, wybraliśmy wariant przez Cieńków.

https://www.youtube.com/watch?v=Xx0WUNUCfvE

https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2015_04_25CienkowTrawersBaraniejGoryKubalonka#slideshow/6142096002740953698

--
bans

Data: 2015-04-28 01:14:31
Autor: Jacek G.
[foto][film] Wiosenna wycieczka pod Barani± Górê.
W dniu wtorek, 28 kwietnia 2015 09:28:43 UTC+2 u¿ytkownik bans napisa³:
...nie do koñca jak zwykle, nie chcia³o mi siê znów jechaæ dolin± Bia³ej Wise³ki, wybrali¶my wariant przez Cieñków.
https://www.youtube.com/watch?v=Xx0WUNUCfvE
https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2015_04_25CienkowTrawersBaraniejGoryKubalonka#slideshow/6142096002740953698
-- bans

Du¿o by³o tych za¶nie¿onych odcinków? A co do tego zielska, to chyba lepiê¿nik bia³y - typowy wiosenny kwiatek. Lubi zw³aszcza nad potokami rosn±æ.
W sobotê by³a super pogoda. My zrobili¶my traskê w okolicach Trzebini:
www.jacekg.netai.net/Relacje/Wiosna%202015/Rowery_Trzebinia
--
Jacek G.

Data: 2015-04-28 10:20:42
Autor: bans
W dniu 2015-04-28 o 10:14, Jacek G. pisze:

Du¿o by³o tych za¶nie¿onych odcinków?

Bardzo ma³o, z 200m w sumie by siê uzbiera³o.

A co do tego zielska, to chyba lepiê¿nik bia³y - typowy wiosenny kwiatek.

Ju¿ znajoma rozszyfrowa³a w komentarzu ;)

www.jacekg.netai.net/Relacje/Wiosna%202015/Rowery_Trzebinia

Widzê ¿e kolega ekspert od zieleniny ;) Ja niestety ledwo odró¿niam tulipana od ró¿y ;)

O, jest i Wygie³zów, tam zawsze uderzam na zamek, bardzo lubiê to miejsce. Mam sentyment jeszcze od podstawówki.

--
bans

Data: 2015-04-28 01:50:53
Autor: Jacek G.
[foto][film] Wiosenna wycieczka pod Barani± Górê.
W dniu wtorek, 28 kwietnia 2015 10:21:13 UTC+2 u¿ytkownik bans napisa³:
W dniu 2015-04-28 o 10:14, Jacek G. pisze:
> www.jacekg.netai.net/Relacje/Wiosna%202015/Rowery_Trzebinia

Widzê ¿e kolega ekspert od zieleniny ;) Ja niestety ledwo odró¿niam tulipana od ró¿y ;)
Ano, kiedy¶ siê tym nieco bardziej interesowa³em. Ale mam znajomego, który siê chwali, ¿e rozró¿nia w³a¶nie 3 kwiatki: ró¿ê, tulipana i lepiê¿nika :)

O, jest i Wygie³zów, tam zawsze uderzam na zamek, bardzo lubiê to miejsce. Mam sentyment jeszcze od podstawówki.
Trochê przypadkiem tam zajechali¶my tym razem, bo nie mog³em znale¼æ odej¶cia szlaku rowerowego z P³azy - na mapie jest, w terenie zero oznakowania, a sondowanie wszystkich odchodz±cych uliczek by³o k³opotliwe i czasoch³onne.
--
Jacek G.

Data: 2015-05-01 16:03:30
Autor: re
[foto][film] Wiosenna wycieczka pod Barani± Górê.

U¿ytkownik "Jacek G."

W sobotê by³a super pogoda. My zrobili¶my traskê w okolicach Trzebini:
www.jacekg.netai.net/Relacje/Wiosna%202015/Rowery_Trzebinia
-- -
Po ruinach zamku w Rudnie mo¿na chodziæ ?

Data: 2015-05-01 21:24:46
Autor: Jacek G.
[foto][film] Wiosenna wycieczka pod Barani± Górê.
W dniu 2015-05-01 16:03, re napisa³(a)::
U¿ytkownik "Jacek G."
W sobotê by³a super pogoda. My zrobili¶my traskê w okolicach Trzebini:
www.jacekg.netai.net/Relacje/Wiosna%202015/Rowery_Trzebinia
-- -
Po ruinach zamku w Rudnie mo¿na chodziæ ?

Nie, brama wej¶ciowa jest zamkniêta i wisi tablica informacyjna, ¿e obiekt jest w remoncie czy co¶ w tym stylu.
--
Jacek G.

Data: 2015-04-28 23:53:52
Autor: Andrzej Ozieblo
bans pisze:

https://www.youtube.com/watch?v=Xx0WUNUCfvE

https://picasaweb.google.com/112192868802371066543/2015_04_25CienkowTrawersBaraniejGoryKubalonka#slideshow/6142096002740953698

Bardzo ladne zdjecia i filmik. Czym krecony? Zwlaszcza te ujecia z jazdy na wprost? GoPro? Z drugiej strony czasem uzywasz zooma, a GoPro zdaje sie go nie posiada.

Data: 2015-04-29 07:42:01
Autor: bans
W dniu 2015-04-28 o 23:53, Andrzej Ozieblo pisze:

Bardzo ladne zdjecia i filmik. Czym krecony? Zwlaszcza te ujecia z jazdy
na wprost? GoPro?

GoPro, bo wypuÅ›cili je wersji za 500zÅ‚, to siÄ™ skusiÅ‚em  ;)

Z drugiej strony czasem uzywasz zooma

Bo to z kolei kręcone po prostu aparatem. Olympus XZ-2. Strasznie warczy ten zoom ;)

--
bans

Data: 2015-04-29 09:18:16
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2015-04-29 o 07:42, bans pisze:

GoPro, bo wypuÅ›cili je wersji za 500zÅ‚, to siÄ™ skusiÅ‚em  ;)

Tez mi chodzi po glowie, zwlaszcza od kiedy kupilismy do pracy i troche sie nia pobawilem. Zaskakujaco dobra jakosc filmu. Szkoda, ze brak stabilizacji. Mimo wszystko wole klasyczny handycam. Aparat tez trzeba wozic, bo zdjecia zrobione kamerka sa kiepskie. Gdybym do tego dolozyl jeszcze GoPro to zaczna sie klopoty z jaźnią. :)

Data: 2015-05-01 02:19:04
Autor: Marek
[foto][film] Wiosenna wycieczka pod Barani± Górê.
Andrzej Ozieblo napisa³:

Aparat tez trzeba wozic, bo zdjecia zrobione kamerka sa kiepskie. Gdybym do tego dolozyl jeszcze GoPro to zaczna sie klopoty z ja¼ni±. :)

Uwierz w siebie :).
Od kilku lat u¿ywam w turystyce kamery sportowej i lustrzanki, a od zesz³ej wiosny - dwóch kamer o ró¿nej optyce (i lustrzanki). Wzrostu k³opotów z ja¼ni± nie zauwa¿y³em :).
Selekcja tematów i dobór w³a¶ciwego urz±dzenia rejestruj±cego nie komplikuje ¿ycia, je¶li to turystyka, a nie jej filmowanie jest priorytetem. Jedyny problem to opracowanie materia³u w cha³upie. Monta¿ filmu jest znacznie bardziej z³o¿onym i czasoch³onnym zajêciem ni¿ zrzut fotek z karty pamiêci aparatu do folderu w komputerze.

--
Marek

Data: 2015-05-04 10:07:18
Autor: bans
W dniu 2015-05-01 o 11:19, Marek pisze:

Monta¿ filmu jest znacznie bardziej z³o¿onym i czasoch³onnym zajêciem ni¿ zrzut fotek z karty pamiêci aparatu do folderu w komputerze.

Halo, halo, stop! Nieobrobione zdjêcia (których pokazywanie jest niestety norm±...) to takie samo badziewie jak niezmontowany, zrzucony prosto z kamery film :P

--
bans

Data: 2015-07-04 01:47:03
Autor: Marek
[foto][film] Wiosenna wycieczka pod Barani± Górê.
bans napisa³:

> [...]

Halo, halo, stop! Nieobrobione zdjêcia (których pokazywanie jest niestety norm±...) to takie samo badziewie jak niezmontowany, zrzucony prosto z kamery film :P

To oczywiste. Przynajmniej dla czê¶ci u¿ytkowników aparatów, kamer i Internetu. Ale ja przecie¿ nie zachêcam do takiej ³atwizny. --
Marek

Data: 2015-05-04 12:50:38
Autor: Andrzej Ozieblo
[foto][film] Wiosenna wycieczka pod Barani± Górê.
W dniu 2015-05-01 o 11:19, Marek pisze:

Od kilku lat u¿ywam w turystyce kamery sportowej i lustrzanki, a od zesz³ej wiosny -
dwóch kamer o ró¿nej optyce (i lustrzanki).  Jedyny problem to opracowanie materia³u w cha³upie.

Mimo wszystko jest, zwlaszcza na rowerze. Lustrzanke posiadam, a jakze, i uzywam ja bardzo sporadycznie, na ogol przy jakis imprezach rodzinnych. Na rowerze woze stary kompakt Canona A710, ktory mozna szybko wyciagnac z tzw. bananki (saszetka, torebka przy pasie) i kamere typu handycam (Sony CX260), ktory woze w tej samej saszetce (ostatnio dorobilem sie nawet skorzanej). Czesto robie zdjecia lub filmy nie zatrzymujac sie. Gdybym mial wozic w plecaku i za kazdym razem zatrzymac sie by zrobic zdjecie, odpuscilbym sobie ich robienie. GoPro moglbym ewentualnie przyczepic do kierownicy. Jeszcze pomysle.

Monta¿ filmu jest znacznie bardziej z³o¿onym i czasoch³onnym zajêciem ni¿ zrzut fotek
z karty pamiêci aparatu do folderu w komputerze.

Fakt, choc przy pewnej wprawie nie zajmuje zbyt duzo czasu. Ja opanowalem Sony Vegas w wersji Platinum. Obrobka filmu zajmuje mi troche czasu, bo musi zajmowac, ale nie trwa zbyt dlugo. Oczywiscie jakosc finalna jest taka sobie. Arycydzielem to nie jest. :)

Data: 2015-07-04 02:03:49
Autor: Marek

Marek pisze:

> Od kilku lat u¿ywam w turystyce kamery sportowej i lustrzanki, a od zesz³ej wiosny -
> dwóch kamer o ró¿nej optyce (i lustrzanki).  Jedyny problem to opracowanie materia³u w cha³upie.

Mimo wszystko jest, zwlaszcza na rowerze. [...] Gdybym mial wozic w plecaku i za kazdym razem zatrzymac sie by zrobic zdjecie, odpuscilbym sobie ich robienie. GoPro moglbym ewentualnie przyczepic do kierownicy. Jeszcze pomysle.

Ale amatorska lustrzanka, nawet z solidnym obiektywem "spacerowym" zamiast kita, to tylko kilogram baga¿u. Nie powoduje deformacji ko¶æca wo¿enie jej w pokrowcu na biodrze. Ja zapinam swoj± na cienkim pasku nad pasem biodrowym plecaka i jest dostêpna prawie tak ³atwo jak kompakt. Choæ oczywi¶cie nie sposób robiæ ni± zdjêæ podczas jazdy, to fotografowanie wycieczki w wilkowym stylu (stoj±c okrakiem nad ram±) nie jet ¿adnym k³opotem.

> [...]

Fakt, choc przy pewnej wprawie nie zajmuje zbyt duzo czasu. Ja opanowalem Sony Vegas w wersji Platinum. Obrobka filmu zajmuje mi troche czasu, bo musi zajmowac, ale nie trwa zbyt dlugo. Oczywiscie jakosc finalna jest taka sobie. Arycydzielem to nie jest. :)

Ja robiê filmy w klasycznym, liniowym monta¿u, w Pinnacle Studio, na niezbyt szybkim komputerze. Sporo czasu zajmuje przeliczanie ujêæ i dopracowanie szczegó³ów. W efekcie przegl±d surowego materia³u, wyciêcie z niego kawa³ków do monta¿u, monta¿, przej¶cia, napisy i dopasowanie muzyki zajmuje czas porównywalny z czasem wycieczki, z której pochodzi materia³. A i tak po publikacji widaæ niedoróbki :).

--
Marek

[foto][film] Wiosenna wycieczka pod Baranią Górę .