Wiosenne przesilenie serialowe

Data: 2011-05-22 14:17:47
Autor: Atlantis
Wiosenne przesilenie serialowe
W dniu 2011-05-21 23:21, BearBag pisze:

- The Walking Dead - nawet nie nudne mimo wpadek scenariusza ale to
tylko 6 odcinkow i dawno obejrzałem

Serial miło mi się oglądało głównie z uwagi na Zombie, które to od dawna
znajdują się w czołówce moich ulubionych motywów w szeroko rozumianej
fantastyce. Niemniej niektóre motywy w tym serialu są krojone chyba pod
widza, którego wiedza o świecie ogranicza się do tego, co widział w TV.

Najbardziej drażni mnie motyw wszechobecny w produkcjach
postapokaliptycznych - dziwne problemy z łącznością. Mają CB-Radio, ale
jakoś im nie chce działać... O lepszej antenie w postaci dipola
półfalowego oczywiście nie pomyśleli. W jednym odcinku główny bohater
mówi, że za pomocą posiadanego sprzętu nie skontaktują się z policyjnym
radiotelefonem, który dał Hawkinsowi (to akurat odpowiada stanowi
rzeczywistemu) ale zaraz potem okazuje się, że jest możliwy kontakt
między radiotelefonem PMR a czołgową radiostacją nastrojoną na losową
częstotliwość. ;)

To samo było w "Jericho" - przez sezon siedzieli odcięci w tym
miasteczku. O istnieniu czegoś takiego jak radio przypomnieli sobie
dopiero w okolicach finału serii. ;)

Druga sprawa w "Walking Dead" to głupota bohaterów jeśli chodzi o
miejsce założenia obozu. Rozłożyli się akurat tak, żeby w razie ataku
zostać łatwym celem.

Wiosenne przesilenie serialowe