[Przepisy] Wiosna chyba już nadeszła

Data: 2013-03-21 10:15:22
Autor: bans
[Przepisy] Wiosna chyba już nadeszła
W dniu 2013-03-21 09:47, Alfer_z_pracy pisze:

I kolesiom nie dość że
wydaje się że się znają, to jeszcze są święcie przekonani o swojej racji
i będą ją chcieli egzekwować w praktyce.

Ja nawet po kilku,latach nie mogę się otrząsnąć po spotkaniu ze starym dziadem, który upierał się, że pojazd stojący przed znakiem "ustąp pierwszeństwa przejazdu" ma pierwszeństwo przed pojazdem, który stoi przed znakiem "stop".

Na szczęście idiotów włączająyhh lewy kierunkowskaz przed wjazdem na rondo widzę coraz mniej.

--
bans

Data: 2013-03-26 10:50:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 21 Mar 2013, bans wrote:

Na szczęście idiotów włączająyhh lewy kierunkowskaz przed wjazdem na rondo
widzę coraz mniej.

  A tych co widzisz, robią co sygnalizują? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-26 11:47:08
Autor: Paweł Olaszek
On Thu, 21 Mar 2013, bans wrote:

Na szczęście idiotów włączająyhh lewy kierunkowskaz przed wjazdem na
rondo
widzę coraz mniej.

A tych co widzisz, robią co sygnalizują? ;)

no jak to co, sygnalizują zmianę pasa na wewnętrzny ;-)

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-03-26 22:45:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 26 Mar 2013, Paweł Olaszek wrote:

On Thu, 21 Mar 2013, bans wrote:

[...]

  Ale to dopiero po wjeździe na rondo :)
  Sądziłem że chodzi o sygnalizację "przed" ;)

BTW: dla takich "umiejętnie inaczej" czytajacych przepisy,
  które NIE zawierają wcale przepisu dotyczącego sygnalizacji
  na SKRZYŻOWANIU, a wyłącznie przy skręcie i zmianie pasa,
  trzymam zawsze gotowca; czego by nie mówić, *prawidłowej*
  *sygnalizacji* tej pani odmówić nie można:
http://www.youtube.com/watch?v=6GcVN0m2wqI&feature=related
....a o szczegóły czepiał się nie będę ;) (acz kierowca
  filmujący z tyłu nie odważył się powtórzyć manewru)

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-27 00:15:45
Autor: Paweł Olaszek
[Przepisy] Wiosna chyba już nadeszła
no jak to co, sygnalizują zmianę pasa na wewnętrzny ;-)

Ale to dopiero po wjeździe na rondo :)
Sądziłem że chodzi o sygnalizację "przed" ;)

nie wiem co widuje bans który o tym pisał, ale czasem ronda są ciasne, pierwszy zjazd już po kilku, kilkunastu metrach więc na wewnętrzny zjeżdżam praktycznie przecinając zewnętrzny pas ruchem wężowym :)
Wtedy czas od wjazdu na rondo do zajęcia wewnętrznego pasa jest bardzo niewielki. Żeby zasygnalizować zmianę pasa trzeba praktycznie z tym migaczem wjechać na rondo.

Inna sprawa że widziałem ostatnio asa który włączył lewy kierunkowskaz zdrowo przed rondem, objechał całe zewnętrznym pasem i zjechał trzecim zjazdem z wciąż włączonym lewym kierunkowskazem.

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-03-28 10:57:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 27 Mar 2013, Paweł Olaszek wrote:

[...]

  Oj no, ja się nie czepiam sygnalizacji w prawo na minirondach,
też tak wjeżdżam. Ma być "dostatecznie wcześnie", jak jestem na
prawym lub jedynym pasie to IMO "dostatecznie wcześnie" może być
przed skrzyżowaniem, tym bardziej że nie powoduje zagrożenia
przy pomyleniu z innym zachowaniem (zjazdem na pobocze lub ogólnie
poza jezdnię, również na rondzie i bez znaczenia czy "legalnie").

  Ale bans pisał o migaczu *W LEWO*, ewidentnie!

Inna sprawa że widziałem ostatnio asa który włączył lewy kierunkowskaz
zdrowo przed rondem,

....chciał zawrócić przed ale mu nie wyszło ;)

objechał całe zewnętrznym pasem

  Coś mu kilka razy przeszkodziło zmienić pas, intencję miał ;)

i zjechał trzecim zjazdem z wciąż włączonym lewym kierunkowskazem.

  A tego to już nawet ja w roli advocatus diaboli nie wyjaśnię.
  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-27 08:15:51
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 21 Mar 2013 10:15:22 +0100, bans napisał(a):

Na szczęście idiotów włączająyhh lewy kierunkowskaz przed wjazdem na
rondo widzę coraz mniej.
A ja widzę coraz więcej. Co najciekawsze wszystkie L-ki tak robią. --
piecia aka dracorp

Data: 2013-03-27 09:47:56
Autor: keramp z Pyrlandii
Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:kiu9rn$jak$1dont-email.me...
[...]

Być może dlatego że coraz więcej "rond" raczej rondelki przypomina. Tylko po co ci co siedzą obok niby instruktorzy tam siedzą. Może takie mają jakieś na szkoleniu przekazane nauki rozjaśniające umysł :D
ZdrĂłwka

Data: 2013-03-28 11:09:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 27 Mar 2013, keramp z Pyrlandii wrote:

[...]

  Na .samochody (bodaj, mniej prawdopodobne że na .prawo) widziałem wersję,
że jest to "zwyczaj miejscowy", znaczy dotyczy pewnych rejonów Polski.
  I teraz hint numeru - *PODOBNO* za inną sygnalizację uwalają na
egzaminie na PJ. Nie wiem czy to prawda.

  Ale jeśli jednostka kontrolująca akceptuje taki pogląd, jest to
prawdopodobne. Poddany "presji lepiej wiedzącego" musiałby się
odwołać, aby sprawa wyszła, najwyraźniej nie działa nadzór
państwowy[1].
  Widocznie mało tam jest "odzyskujących" PJ (po utracie przez punkty)
którzy mieliby zacięcie odstrzelić jednego lub drugiego egzaminatora.
  Bo wtedy sprawa by "wyszła" i została skorygowana raz a dobrze.

  To się nazywało kiedyś "prawo powielaczowe".

[1] Wyjaśniam: jeśli nadzór na województwem X sprawuje ciągle TA SAMA
  ekipa A, to to nie jest nadzór państwowy. Jedyną formą zapewniającą
  "państwowość" nadzoru jest kontrola krzyżowa - kontrolerzy z Gdanska
  kontrolują raz jednostki w Lublinie, raz w Krakowie, a kolejny raz
  jeszcze gdzie indziej, inaczej się nie da i już.
  Inaczej nadzór będzie "wojewódzki" albo "powiatowy" z zawsze występującą
  "obowiązującą wersją" różną dla różnych części kraju (dowolnego,
  to nie dotyczy tylko Polski)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-30 00:34:02
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1303281057540.2376@quad...
[...]

Kiedyś w województwie Rzeszowskim wymagali by kierowca ciężarówki skręcający w lewo włączał prawy kierunek przy tzw. "nadrzucaniu" pojazdu a następnie lewy. Po trzeciej "śmierci w oczach" zauważyliśmy z kolegą, że to tamtejsza "norma". Regionalizacja zachowań na drodze jest w Polsce faktem. Co do "L-ek" to są święte krowy i nie można zmusić policji by dała im mandat (instruktorowi oczywiście) za przewinienia zagrażające zdrowiu i życiu innych uczestników ruchu jak np. nauka ruszania pod górę na drodze publicznej przy braku widoczności. Tak wyszkolony kursant parkuje później pod górę na linii ciągłej, gdyż go tak nauczono.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

[Przepisy] Wiosna chyba już nadeszła