[Film] Wiosna w Beskidzie Śląsko-Morawskim

Data: 2017-04-25 12:59:36
Autor: Marek
[Film] Wiosna w Beskidzie Śląsko-Morawskim
Film z niedzielnego zjazdu z chaty Ostry do chaty Koziniec i dalej - do
Kosarzysk.
Na nogach buty do automatów zamiast SPD, bo warun na dole wiosenny, a u góry
zimowy.
Po drodze zima z wiosną ostro się naparzały i raz jedna, raz druga brała górę.
I tak aż do Gliwic.
https://youtu.be/h6SH5ojDP9A

--
Marek

Data: 2017-04-26 02:19:03
Autor: Jacek G.
W dniu wtorek, 25 kwietnia 2017 21:59:37 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Film z niedzielnego zjazdu z chaty Ostry do chaty Koziniec i dalej - do
Kosarzysk.
Marek, a którędy dostałeś się na Ostry? I coś mi te Kosarzyska nie pasują - z Kozińca, to do Tyry da się wprost zjechać. A do Kosarzysk, to by trzeba już z Ostrego odbić z pominięciem chaty Koziniec.
--
Jacek G.

Data: 2017-04-26 08:48:06
Autor: Marek
Jacek G. napisał:

Marek, a którędy dostałeś się na Ostry? I coś mi te Kosarzyska nie pasują
- z Kozińca, to do Tyry da się wprost zjechać. A do Kosarzysk, to by trzeba
już z Ostrego odbić z pominięciem chaty Koziniec.

Podajesz drogi najkrótsze. A to tylko jedna z opcji wyboru. Ja wybrałem
najłatwiejszą. W ten weekend nie chodziło o to, by się ściorać, tylko by
spotkać się pod Ostrym z ziomkami z górskiego forum (bo kolejny zlot był).
W obie strony cisnąłem od północy szlakiem rowerowym, a do Kosarzysk - gdzie
stało auto którym wróciłem na Śląsk - dotarłem okrężną drogą:
http://s1.tufotki.pl/2017/01/03/39pJT-rJmVGt.JPG
Nawet frakcja piesza zrobiła wariant wokół szczytu, idąc z Chaty pod Ostrym
do Kosarzysk przez chatę Koziniec. Ach, ten Radegast i czeska kuchnia.... :)

--
Marek

Data: 2017-04-26 10:06:42
Autor: Andrzej Ozieblo
W dniu 2017-04-25 o 21:59, Marek pisze:
[...]

Marku, niezły hardcore. Szacun. :) Fajnie zrobione i złożone. Domyślam się, że krecone GoPro lub czymś podobnym, ale w knajpce widać zoom czyli aparat, a może sprytnytelefon. Jak to było?

Data: 2017-04-26 08:37:48
Autor: Marek
Andrzej Ozieblo napisał:

Marku, niezły hardcore. Szacun. :) Fajnie zrobione i złożone. Domyślam się, że krecone GoPro lub czymś podobnym, ale w knajpce widać zoom czyli aparat, a może sprytnytelefon. Jak to było?

"Hardkoru" to tam niewiele albo wcale. Zjeżdżałem drogą, którą dzień wcześniej
podjeżdżałem i dało się jechać w obie strony znacznie wyżej, niż się
spodziewałem na podstawie medialnych sensacji o powrocie zimy. Stąd alpejskie
buty i stuptuty w bagażu. Bo liczyłem się raczej z tym, że będę spory kawałek
wnosił (a potem znosił) rower na grzbiecie, drepcząc po kolana w mokrej
śnieżnej brei. A w efekcie z kilometr prowadziłem w górę, a w dół połowę tego.
Film długawy, ale takie lubię (choć Aśka daje mi bansowe migawki za wzór :) ).
Cieszę się, jak uda się zejść w montażu poniżej 10 minut na całość.
Ideą było pokazać rzecz oczywistą - im niżej, tym mniej zimy, a więcej wiosny,
co w praktyce znaczy tym łatwiej i szybciej.
Tym razem nie zabrałem lustrzanki, nastawiając się tylko na filmowanie.
Od roku kręcę na dwie kamery. W turystycznej praktyce kamera sportowa nie
zawsze daje radę, zwłaszcza że obecna nie ma cyfrowego zooma, więc
w spokojniejszych chwilach wspomaga ją mała kamera ręczna z solidnym zoomem
optycznym i stabilizacją obrazu. Zdarzyło się nawet zeszłego lata kręcić tylko
pedałami i "handycamem", ale to szkodzi obrazowi tej bardziej dynamicznej
części wycieczki, bo trudno filmować "z ręki" podczas szybkiej czy trudnej
technicznie jazdy, a i w łatwych warunkach jest za trudno dla soniakowego
"SteadyShoota". Przy okazji film z tej wycieczki "od pancerza do pancerza":
https://youtu.be/wLYOXS-SkBw - tu wręcz za dużo ujęć ze zmianą ogniskowej
(taka maniera :/).

--
Marek

[Film] Wiosna w Beskidzie Śląsko-Morawskim