Wirtualizacja systemow 64-bitowych

Data: 2012-11-13 21:54:08
Autor: 2late
Wirtualizacja systemow 64-bitowych
Udalo sie komus uruchomic 64-bitowy guest sytem na jakim kolwiek produkcie VMWare? Konkretnie vSphere Hypervisor ale podejrzewam ze wszystkie ich produkty tej klasy maja podobne wymagania sprzetowe.
Mam na mysli czy ktos moze polecic hardware: procesor, plyta, dyski, karta sieciowa, ktore w pelni obsluguja vt-x intela. Nie musi byc tanio ale sa pewne granice, to ma byc do domu, testow, nauki. ;)

Za manualem VMWare:

Processor Requirements for 64-Bit Guest Operating Systems

[...]
To run 64-bit guest operating systems, the host system must have one of the following processors.
- An AMD CPU that has segment-limit support in long mode
- An Intel CPU that has VT-x support
If you have an Intel CPU that has VT-x support, you must verify that VT-x support is enabled in the host system BIOS. The BIOS settings that must be enabled for VT-x support vary depending on the system vendor. See the
VMware knowledge base article at http://kb.vmware.com/kb/1003944 for information about how to determine if VT-x support is enabled.

When you install a 64-bit operating system, Workstation performs checks to make sure the host system has a supported processor.

You cannot install a 64-bit operating system if the host system does not meet the processor requirements.

Wlasciwie to nie interesuje mnie instalowanie systemow 32-bitowych a wywalic kase i potem kombinowac dlaczego nie dziala, jakos mi sie nie usmiecha.
Bardzo ciezko cos wygooglac pewnego, moze z dwa przypadki znalazlem ze ktos sie pochwalil ze mu dziala ale na jakiejs dziwnej plycie glownej, do tego chyba mini ATX. Bo to co producenci podaja w specyfikacji plyt glownych to jedno, a rzeczywistosc to zupelnie inna sprawa.

Data: 2012-11-13 23:01:33
Autor: Mr Misio
Użytkownik 2late napisał:
Udalo sie komus uruchomic 64-bitowy guest sytem na jakim kolwiek
produkcie VMWare?

Nie, ale bawilem sie jeszcze poprzednimi wersjami. I probowalem odpalic Windows. Linux jakos dzialal :)

Data: 2012-11-13 22:23:04
Autor: 2late
On 13/11/2012 10:01 PM, Mr Misio wrote:
Użytkownik 2late napisał:
Udalo sie komus uruchomic 64-bitowy guest sytem na jakim kolwiek
produkcie VMWare?

Nie, ale bawilem sie jeszcze poprzednimi wersjami. I probowalem odpalic
Windows. Linux jakos dzialal :)

Troche za malo danych. :)

Data: 2012-11-14 00:46:18
Autor: Piotr Rezmer
2late pisze:
Udalo sie komus uruchomic 64-bitowy guest sytem na jakim kolwiek
produkcie VMWare? Konkretnie vSphere Hypervisor ale podejrzewam ze
wszystkie ich produkty tej klasy maja podobne wymagania sprzetowe.

Guest: Windows 2008 R2 64bit na ESXi v.5. Host Ibm 3550 M2 wyposazony w 2 xeony.

Piotr

Data: 2012-11-14 01:05:06
Autor: sphinxozo
On 14 Lis, 00:46, Piotr Rezmer <p...@bezbzdur.pl> wrote:
2late pisze:

> [...]
> wszystkie ich produkty tej klasy maja podobne wymagania sprzetowe.

Guest: Windows 2008 R2 64bit na ESXi v.5. Host Ibm 3550 M2 wyposazony w

Ja puszczłem 64bitowe Windows2008R2 + SQL2008R2, do tego osobna
instalacja AD na Win2008R2.
Też domowa wirtualizacja.
Asus P5E Deluxe i Q9550 puszczony na 3.8 Ghz, chodził tam też freenas
oraz kilka linuxów jednocze¶nie, był tylko mały problem z RAM bo ta
płyta to max 8GB.
Działało bardzo ok, jedynie musiałem pokombinowac z sieciówk± bo ta na
płycie nie chciała działać od kopa,
moza kupić też jaki¶ tani intel 1000 obsługiwany przez esx. Jedyne
czego nie udało mi się postawić to OSX,
bootował się ale wywalał. PóĽniej to samo dokładnie przeniosłem na i5
750 na matx gigabyte i ruszyło od razu.
Sam ESXi był zainstalowany na pandrive, po prostu wsadziłem pena do
drugiego kompa i reboot :)

Marcin

Data: 2012-11-15 13:51:05
Autor: 2late
On 14/11/2012 9:05 AM, sphinxozo wrote:

[...]

TeĹĽ domowa wirtualizacja.
Asus P5E Deluxe i Q9550 puszczony na 3.8 Ghz, chodził tam też freenas
oraz kilka linuxów jednocześnie, był tylko mały problem z RAM bo ta
płyta to max 8GB.
Działało bardzo ok, jedynie musiałem pokombinowac z sieciówką bo ta na
płycie nie chciała działać od kopa,
moza kupić też jakiś tani intel 1000 obsługiwany przez esx. Jedyne
czego nie udało mi się postawić to OSX,
bootował się ale wywalał. Później to samo dokładnie przeniosłem na i5
750 na matx gigabyte i ruszyło od razu.
Sam ESXi był zainstalowany na pandrive, po prostu wsadziłem pena do
drugiego kompa i reboot :)

Marcin

Dzieki wszystkim, posprawdzam wszyskie dobre rady rozejrze sie i ewentualnie dopytam za jakis czas.
Chwilowo jestem wykluczony. ;)

Data: 2012-11-14 03:24:36
Autor: Jaskiniowiec
W dniu 13.11.2012 o 22:54 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> pisze:

Udalo sie komus uruchomic 64-bitowy guest sytem na jakim kolwiek  produkcie VMWare? Konkretnie vSphere Hypervisor ale podejrzewam ze

Jedyne co nie dzialalo, to Windows 8 oraz Windows Server 2012, aczkolwiek  w lipcowym patchu to naprawili. Win Svr 2012 dziala, ale bez Hyper-V. Po  upgrade ESXi do najnowszej wersji 5.1 dziala nawet i to, aczkolwiek  skopali sprawe z VMDirectPath, wiec na razie nie powiem Ci, jak chodzi  Hyper-V na ESXi, bo czekam na pacza ;) Wszystko inne smiga, poczawszy od  FreeBSD, poprzez linuksy, na Windowsach (nawet XP/64b) konczac. Podobno  nawet OSX dziala, ale nie testowalem.

Najlepiej wejdz na wyszukiwarke Intela [1] i poszukaj prockow, ktore maja  VT-x, a jeszcze lepiej VT-d. Pozniej przeszukaj grupe odnosnie doboru  chipseta i producenta plyty.

1 ) http://ark.intel.com/

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2012-11-14 16:39:50
Autor: Latet
Wirtualizacja systemow 64-bitowych
Udalo sie komus uruchomic 64-bitowy guest sytem na jakim kolwiek produkcie VMWare?

Wczoraj uruchomiłem 64-bit Win8 jako guest w 32-bit Win XP. Ale nie stosowałem VMWare tylko Oracle Portable-VirtualBox. Nie działa to jednak tak,. jakbym chcial, np. nie działa drag&drop i schowek pomiędzy systemami (mimo włączenia takiej opcji). Szybkość guesta - znośna, choć sam interfejs graficzny się czasem długo odświeża.

latet

Wirtualizacja systemow 64-bitowych