Wirus m.in w MBanku

Data: 2014-11-05 01:23:42
Autor: animka
Wirus m.in w MBanku
http://technowinki.onet.pl/internet-i-sieci/banatrix-mbank-i-zwiazek-bankow-polskich-ostrzegaja-przed-wirusem-ktory-podmienia/yjvne

Banatrix to nowa odmiana z艂o艣liwego oprogramowania, kt贸rego dzia艂ania wymierzone s膮 w klient贸w bank贸w korzystaj膮cych z bankowo艣ci internetowej. Jego zadaniem jest podmiana numer贸w kont bankowych, jakie pojawi膮 si臋 w przegl膮darce internetowej uruchomionej na zainfekowanym komputerze - w ten spos贸b mo偶e doj艣膰 do przelania 艣rodk贸w na rachunek podstawiony przez przest臋pc贸w.

--
animka

Data: 2014-11-05 03:30:00
Autor: Krystek
Wirus m.in w MBanku
W dniu 2014-11-05 01:23, animka pisze:
[...]

Lepiej odes艂a膰 do 藕r贸d艂a -
<http://www.mbank.pl/aktualnosci/post,5928,mbank-i-zwiazek-bankow-polskich-ostrzegaja-uwaga-na-nowego-wirusa.html>

Data: 2014-11-05 20:28:34
Autor: animka
Wirus m.in w MBanku
W dniu 2014-11-05 03:30, Krystek pisze:
[...]

Nie poda艂am linka, czy wyci膮艂e艣?

--
animka

Data: 2014-11-05 22:20:10
Autor: Krystek
Wirus m.in w MBanku
W dniu 2014-11-05 20:28, animka pisze:
[...]

Poda艂a艣 linka do strony mBanku?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2014-11-07 22:58:57
Autor: animka
Wirus m.in w MBanku
W dniu 2014-11-05 22:20, Krystek pisze:
[...]

Wejd藕 w ten link to si臋 przekonasz.

--
animka

Data: 2014-11-07 22:59:48
Autor: Budzik
Wirus m.in w MBanku
U縴tkownik animka animka@tonieja.wp.pl ...

Banatrix to nowa odmiana z硂秎iwego oprogramowania, kt髍ego
dzia砤nia wymierzone s w klient體 bank體 korzystaj眂ych z
bankowo禼i internetowej. Jego zadaniem jest podmiana numer體 kont
bankowych, jakie pojawi si w przegl眃arce internetowej
uruchomionej na zainfekowanym komputerze - w ten spos骲 mo縠 doj舵
do przelania 秗odk體 na rachunek podstawiony przez przest阷c體.

Lepiej odes砤 do 紃骴砤 -
<http://www.mbank.pl/aktualnosci/post,5928,mbank-i-zwiazek-bankow-po
lskich-ostrzegaja-uwaga-na-nowego-wirusa.html>
Nie poda砤m linka, czy wyci背e?

Poda砤 linka do strony mBanku?

Wejd w ten link to si przekonasz.

Ale ka縟y widzi, 縠 wolisz onet od zr骴砤...

Data: 2014-11-05 07:59:57
Autor: Budzik
Wirus m.in w MBanku
U縴tkownik animka animka@tonieja.wp.pl ...

http://technowinki.onet.pl/internet-i-sieci/banatrix-mbank-i-zwiazek-ba
nkow-polskich-ostrzegaja-przed-wirusem-ktory-podmienia/yjvne Banatrix to nowa odmiana z硂秎iwego oprogramowania, kt髍ego dzia砤nia wymierzone s w klient體 bank體 korzystaj眂ych z bankowo禼i internetowej. Jego zadaniem jest podmiana numer體 kont bankowych,
jakie pojawi si w przegl眃arce internetowej uruchomionej na
zainfekowanym komputerze - w ten spos骲 mo縠 doj舵 do przelania
秗odk體 na rachunek podstawiony przez przest阷c體.

Chyba nie zrozumia砤s...
Nie w mbanku a na prywatnych komputerach...

Data: 2014-11-05 09:41:36
Autor: Piotr Ga艂ka
Wirus m.in w MBanku

U偶ytkownik "animka" <animka@tonieja.wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:m3bu77$26n$1node1.news.atman.pl...

[...]

Ciekaw jestem jak takie co艣 zadzia艂a w przypadku zdefiniowanych odbiorc贸w (opieram si臋 na starym interfejsie mBanku).
Na etapie wpisywania kwoty na ekranie nie wida膰 numeru konta.
Potem pojawia si臋 okienko podaj膮ce pe艂ne dane przelewu.
Na tym okienku wirus wynajdzie numer konta i go podmieni, ale wed艂ug mnie dane z tego okienka maj膮 charakter tylko informacyjny i nie lec膮 ju偶 do banku.

Czyli po mojemu zagro偶enie wirusem dotyczy tylko wype艂niania nowego przelewu, czyli dok艂adnie tej samej sytuacji w kt贸rej gro藕ny by艂 wirus dzia艂aj膮cy na ^C ^V.
P.G.

Data: 2014-11-06 02:58:58
Autor: jutrzenka
Wirus m.in w MBanku
dzia潮 tak,縠 straci砤m 2500 z.

zablokowali mi po潮czenia wychodz眂e w TMOBILE, zadzwoni砤m - oco chodzi, przecie robi wplaty..
okaza硂 si, 縠 4 wp砤ty kt髍e zrobi砤m posz硑 na konto kt髍e nie nale縜硂 do TMOBILE.

mia砤m ten przelew w zdefiniowanych, wybiera砤m sobie u g髍y w "szukaj' tmobila i voila.. niestety nr rachunku zosta硑 podmienione,a ja nie po to robilam przelew zdefiniowany by go za kazdym razem sprawdza.

mam na kompie antywirusa - p砤tnego Nortona, wi阠 nie wiem co do jasnej cholery mog砤m zrobi "lepiej". czekam na odpowied w sprawie reklamacji mbanku.

Data: 2014-11-06 13:17:28
Autor: Piotr Ga砶a
Wirus m.in w MBanku

U縴tkownik <jutrzenka@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:9463ecf2-e6b0-4773-b405-e5372b44f875googlegroups.com...

mia砤m ten przelew w zdefiniowanych, wybiera砤m sobie u g髍y w "szukaj' tmobila i voila.. niestety nr rachunku zosta硑 podmienione,a ja nie po to robilam przelew zdefiniowany by go za kazdym razem sprawdza.

-- -- -- -- -- -- --
Nie bardzo rozumiem jak si mo縠 zmieni numer konta w czasie wykonywania przelewu zdefiniowanego. Przecie pole z numerem jest nieedytowalne. Nawet jak co podmieni na ekranie to jest to tylko wyj禼ie informacji a nie wej禼ie.

Co innego wej禼ie w modyfikacj przelewu zdefiniowanego aby co zmodyfikowa, a przy okazji zmodyfikuje si nr rachunku.

Chyba, 縠 to nowy mBank ma takie nowe udogodnienie dla wirus體 (tego nie wiem, bo nigdy nie widzia砮m nowego).
P.G.

Data: 2014-11-06 05:39:21
Autor: az.anonim
Wirus m.in w MBanku
W dniu czwartek, 6 listopada 2014 13:17:28 UTC+1 u縴tkownik Piotr Ga砶a napisa:

[...]

Nowa wersja wirusa nie bawi si w podmienianie numeru rachunku w schowku tylko wyszukuje w pami阠i komputera 16-cyfrowych ci眊體 zawieraj眂ych numery kont nast阷nie je podmieniaj眂. Jak je podmieni to wys砤ny prze przegl眃ark request do banku zawiera podmieniony numer.

Czyli je秎i masz wirusa to si nie dowiesz - chyba 縠 zajrzysz w histori rachunku.

Wiecej znajdziesz tutaj:
http://manager.money.pl/prosto-z-firm/artykul/mbank-i-zwiazek-bankow-polskich-ostrzegaja,18,0,1652498.html

Data: 2014-11-06 05:53:41
Autor: az.anonim
Wirus m.in w MBanku
W dniu czwartek, 6 listopada 2014 14:39:22 UTC+1 u縴tkownik az.anonim napisa:
> [...]

> Nowa wersja wirusa nie bawi si w podmienianie numeru rachunku w schowku tylko wyszukuje w pami阠i komputera 16-cyfrowych ci眊體 zawieraj眂ych

Pomy砶a: 26-cyfrowych.

Wiecej znajdziesz tutaj:
http://manager.money.pl/prosto-z-firm/artykul/mbank-i-zwiazek-bankow-polskich-ostrzegaja,18,0,1652498.html

Lepiej to jest opisane tutaj:
http://www.cert.pl/news/8999/langswitch_lang/pl
szczeg髄nie ciekawa sekcja: "Czy jestem zainfekowany?".

Data: 2014-11-06 06:04:22
Autor: jj
Wirus m.in w MBanku
[...]

Ale jak robisz przelew do odbiorcy zdefiniowanego, to z przegl眃arki leci do banku informacja "zrobcie przelew na rachunek odbiorcy zdefiniowanego numer 5". Przeg眃arka nie wysy砤 do banku 縜dnego numeru rachunku...

Data: 2014-11-06 06:39:01
Autor: az.anonim
Wirus m.in w MBanku
W dniu czwartek, 6 listopada 2014 15:04:23 UTC+1 u縴tkownik jj napisa:

Ale jak robisz przelew do odbiorcy zdefiniowanego, to z przegl眃arki leci do banku informacja "zrobcie przelew na rachunek odbiorcy zdefiniowanego numer 5". Przeg眃arka nie wysy砤 do banku 縜dnego numeru rachunku...

Jeste pewien, robi砮 audyt? ;) Zdrowy rozs眃ek to jedno a implementacja - co zupe硁ie innego.

Data: 2014-11-06 15:00:15
Autor: Piotr Ga砶a
Wirus m.in w MBanku

U縴tkownik "az.anonim" <marek.horst@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:605c27a8-2663-41c2-8a11-6d7c026e189bgooglegroups.com...

[...]

-- -- -- -- -
Pisz, 縠 je縠li klient nie zauwa縴 co sugeruje, 縠 jest w stanie zauwa縴, czyli, 縠 to si dzieje na ekranie.
Pokazuj przyk砤d z polem przeznaczonym do edycji numeru.

Moim zdaniem podczas realizacji zdefiniowanego przelewu informacja o numerze konta powinna trafia do komputera u縴tkownika, aby j wy秝ietli, ale ju nie powinna wraca do serwera banku, bo on j przecie zna.
Bior眂 pod uwag, 縠 ludzie ostatnio kompletnie nie dbaj o minimalizacj ilo禼i przesy砤nych informacji mog sobie wyobrazi, 縠 kto lubi to przes砤 w tamt i z powrotem, ale w takim przypadku bezwzgl阣nie powinien sprawdzi, czy zmianie uleg硂 tylko to co mia硂 prawo ulec zmianie (czyli wpisany numer kodu jednorazowego) i odpowiednio zareagowa.

Je秎i jest inaczej to kto nie pomy秎a. Czy縝y to oprogramowanie robili studenci bo taniej?
P.G.

Data: 2014-11-06 17:09:23
Autor: xbartx
Wirus m.in w MBanku
W dniu 06.11.2014 o 15:00, Piotr Ga砶a pisze:

Je秎i jest inaczej to kto nie pomy秎a. Czy縝y to oprogramowanie robili
studenci bo taniej?

No je秎i jest inaczej to rzeczywi禼ie niez硑 kana. Jednak wydaje mi si, 縠 na logik, to wi阠ej klepania i komplikacji z wysy砤niem nr rachunku tam i z powrotem, tak縠 nikt przy zdrowych zmys砤ch tego nie pu禼i. Opcje s dwie: albo przy definiowaniu przelewu kto podmieni nr rachunku albo wyci眊n背 kod SMS/jednorazowy i zmodyfikowa przelew zdefiniowany. W pami阾nym Polbanku przelew zdefiniowany mo縩a by硂 sobie modyfikowa do woli bez 縜dnych kod體 tudzie innych zabezpiecze, zreszt nie tylko w Polbanku ;)

Xenocide

Data: 2014-11-06 21:52:16
Autor: Piotr Ga砶a
Wirus m.in w MBanku

U縴tkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisa w wiadomo禼i news:m3g6fk$4a8$1node2.news.atman.pl...
[...]

Tego bym nie by pewien.
Nie wiem jak si pisze takie du縠 programy, bo ja to tylko od czasu do czasu jak co potrzebuj to sobie skrobn kawa砮k programu (g髍a tydzie na rok zajmuj si programowaniem).
Ale kto wie, czy kto nie definiuje rekordu, kt髍y zawiera wszystko co dotyczy jednego przelewu i wysy砤 ca硑 rekord i odbiera ca硑 rekord.
Klepania mo縠 by mniej z wys砤niem ca硂禼i i odbiorem ca硂禼i ni z wysy砤niem wybranych rzeczy i odbieraniem innych wybranych.
Jak odbiera ca硑 rekord i bez zastanowienia za硂縴, 縠 jest w po潮czeniu bezpiecznym wi阠 nic mu nikt nie mo縠 namiesza ......
P.G.

Data: 2014-11-07 23:58:45
Autor: animka
Wirus m.in w MBanku
W dniu 2014-11-06 17:09, xbartx pisze:
Opcje s膮 dwie: albo przy definiowaniu przelewu kto艣 podmieni艂 nr
rachunku albo wyci膮gn膮艂 kod SMS/jednorazowy i zmodyfikowa艂 przelew
zdefiniowany.

Przed wys艂aniem przelewu pokazuje si臋 jeszcze ca艂y przelew i przed zatwierdzeniem zacz臋艂am sprawdza膰 czy numer konta si臋 nie zmieni艂. Potem wysy艂am.
Gorzej ju偶 z zdefiniowanymi przelewami. Powinny si臋 wysy艂a膰 na taki numer konta jaki widnieje w szablonie. Je艣li przy wysy艂ce (my tego nie widzimy) zmienia si臋 numer konta to co艣 nie tak jest z mBankiem, co艣 a'la oszustwo.

--
animka

Data: 2014-11-08 00:35:01
Autor: animka
Wirus m.in w MBanku
Tu jest opisana procedura uruchomienia z艂o艣liwego oprogramowania, ale jeszcze si臋 nad tym nie g艂owi艂am.

Data: 2014-11-08 18:13:04
Autor: mx
Wirus m.in w MBanku
On 08/11/2014 00:35, animka wrote:
Tu jest opisana procedura uruchomienia z艂o艣liwego oprogramowania, ale
jeszcze si臋 nad tym nie g艂owi艂am.
http://www.cert.pl/news/8999/langswitch_lang/pl

Sprytny jest, ze schowka nie korzysta. Banki * na ko艅cu mog膮 se wsadzi膰 g艂臋boko:

"...i szuka takich proces贸w, kt贸rych nazwa pasuje do jednego z wpis贸w z poni偶szej listy: [chrome.exe, iexplore.exe, IEXPLORE.EXE, firefox.exe, opera.exe]
Je艣li znajdzie taki proces, przeszukuje jego pami臋膰 pod k膮tem 26-cyfrowych ci膮g贸w (zapisanych ze spacjami b膮d藕 bez). Je艣li znajdzie taki ci膮g to podmienia go na inny, pobrany z serwera C&C. Powoduje to, 偶e numer konta mo偶e rzeczywi艣cie zmieni膰 si臋 鈥渘a oczach鈥 u偶ytkownika."

"...Nowa wersja, zwana przez nas Banatrix, jest kolejnym krokiem w ewolucji. Co jest bardziej niepokoj膮ce to fakt, 偶e przy odpowiednim skoordynowaniu czas贸w mo偶liwe jest, 偶e numer konta zostanie podmieniony dopiero w wys艂anym 偶膮daniu POST, co mo偶e spowodowa膰, 偶e u偶ytkownik si臋 nawet nie zorientuje, 偶e numer konta zosta艂 zmieniony..."

To co? Na Ubuntu nie zadzia艂a? EXE nie znajdzie przecie偶.

Data: 2014-11-07 04:08:38
Autor: MrMrooz
Wirus m.in w MBanku
W dniu czwartek, 6 listopada 2014 11:58:59 UTC+1 u縴tkownik jutr...@gmail..com napisa:
dzia潮 tak,縠 straci砤m 2500 z.

mia砤m ten przelew w zdefiniowanych, wybiera砤m sobie u g髍y w "szukaj' tmobila i voila.. niestety nr rachunku zosta硑 podmienione,a ja nie po to robilam przelew zdefiniowany by go za kazdym razem sprawdza.
A mowa o mBanku? Nowy czy stary interfejs? I czy na pewno robi砤 przelew zdefiniowany? Czy po prostu masz przelew zdefiniowany do Tmobile (to jedno) a wyszukiwa砤 ostatni przelew to Tmobile w historii (*wybiera砤m sobie u g髍y w "szukaj' tmobila*) i wykonywa砤 ponownie? Wtedy mo縩a edytowa nr odbiorcy, ale powinno to by potwierdzane has砮m sms. I jak wirus zmieni konto - to wtedy potwierdzasz przelew na inne konto. Z tego co widz, to w nowym serwisie nawet przy opcji wykonaj ponownie nie ma mo縧iwo禼i zmiany konta...

Pozdrawiam
Micha M

Data: 2014-11-07 11:57:00
Autor: forestdumb
Wirus m.in w MBanku
U縴tkownik wrote:
dzia潮 tak,縠 straci砤m 2500 z.

A opowiedz nam jeszcze jakim cudem lapiesz wirusa?

O higiene wlasnej .... dbasz zapewne a o komputer? Antywirus to jedno, nie zawsze sktuteczny, a zdrowy rozsadek? Otwierasz byle zalacznik, latwo lykasz socjotechnike, nie odrozniasz dokument.pdf.exe od dokument.pdf? Wirusow dostaje ostatnio mase, coz maile firmowe i prywatne wyciekly do spamerskich gnid (przez wlasnie korespondowanie z takimi jutrzenkami) i musze z tym zyc. Ale jakos sie mi same, magicznie, nie zainstalowaly :-)

Data: 2014-11-08 21:34:53
Autor: Chris94
Wirus m.in w MBanku
Dnia Fri, 7 Nov 2014 11:57:00 +0100, forestdumb napisa(a):

U縴tkownik wrote:
dzia潮 tak,縠 straci砤m 2500 z.

A opowiedz nam jeszcze jakim cudem lapiesz wirusa?

Chcesz nam powiedzie, 縠 natrafienie na wirusa zdarza si tak rzadko,
ze zakrawa na cud?
A Ty nigdy 縜dnego wirusa nie z砤pa砮?

O higiene wlasnej .... dbasz zapewne a o komputer? Antywirus to jedno, nie zawsze sktuteczny, a zdrowy rozsadek?

Gdyby zdrowy rozsadek wystarcza,to tw髍cy antywirus體 umarliby z g硂du.

[...]

Dowarto禼iowa砮 si czyim kosztem, wi阠 mo縠sz dzie uzna za udany
:-/

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-11-08 21:51:12
Autor: Kamil Jo馽a
Wirus m.in w MBanku

U縴tkownik wrote:
[...]

Nie. (Nawet gdy u縴wa砮m windy 98/2000/XP)

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-11-08 21:59:40
Autor: Budzik
Wirus m.in w MBanku
U縴tkownik Kamil Jo馽a kjonca@poczta.onet.pl ...

[...]

Przyznaje ze ja tez nie.
A przynajmniej o zadnym nie wiem.
A w sumie robie nic poza posiadaniem antywirusa, nie otwieraniem za潮cznik體 z poczty od nieznajomych i to w砤sciwie wszystko...
Ale ta wiadomosc z mbanku lekko mnie przestraszy砤...

Data: 2014-11-10 00:17:32
Autor: Chris94
Wirus m.in w MBanku
Dnia 08 Nov 2014 21:59:40 GMT, Budzik napisa(a):

Przyznaje ze ja tez nie.
A przynajmniej o zadnym nie wiem.
A w sumie robie nic poza posiadaniem antywirusa, nie otwieraniem za潮cznik體 z poczty od nieznajomych i to w砤sciwie wszystko...

A mnie ju kilkakrotnie zdarzy硂 si 縠 dosta砮m wirusa w normalnym
mailu od znajomych lub kontrahent體, a pami阾am, 縠 kiedy by nawet
taki wirus, kt髍y sam si rozsy砤 na adresy znalezione w ksi笨ce
adresowej zainfekowanego komputera.
Bior眂 pod uwag, 縠 producenci wirus體 s ca硑 czas o krok przed
producentami program體 antywirusowych, prawdopodobie駍two z砤pania
wirusa wcale nie jest takie ma砮.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-11-10 00:29:02
Autor: Kamil Jo馽a
Wirus m.in w MBanku
[...]

Chwila, chwila.
Przez "z砤pa" to ja rozumiem: doprowadzi do tego, 縠 mi sie w moim
systemie uruchomi.
Nie "otrzyma".

Je秎i chodzi o otrzymywanie to wirus體 dosta砮m multum. Ale jako
potrafi砮m nie da si zainfekowa.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2014-11-10 20:22:09
Autor: Chris94
Wirus m.in w MBanku
Dnia Mon, 10 Nov 2014 00:29:02 +0100, Kamil Jo馽a napisa(a):

[...]

Ten przyk砤d poda砮m po to, 縠by wykaza, 縠 nieotwieranie za潮cznik體
od *nieznajomych* wcale  nie gwarantuje bezpiecze駍twa, gdy wirusa
mo縩a dosta r體nie dobrze od znajomych!

Je秎i chodzi o otrzymywanie to wirus體 dosta砮m multum. Ale jako
potrafi砮m nie da si zainfekowa.

Zwracam uwag na u縴te przez Ciebie okre秎enie, 縠 *potrafi砮*. Wi阠 nie ma co wydziwia nad tym, 縠 kto inny zainfekowania komputera
nie potrafi unikn辨.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-11-10 20:46:38
Autor: Kamil Jo馽a
Wirus m.in w MBanku
[...]

Ach, o to chodzi. Nigdy nie podchodzi砮m do tego w ten spos骲. ("Maile od
znajomych s bezpieczne, a od nieznajomych niekoniecznie") :)
A raczej: "wszyscy s 糽i i to ja muszi si zabezpieczy"

A najwi阠ej wirus體 to dosta砮m chybao do swojej (wtedy: "przysz砮j")
縪ny. :)

Je秎i chodzi o otrzymywanie to wirus體 dosta砮m multum. Ale jako
potrafi砮m nie da si zainfekowa.

Zwracam uwag na u縴te przez Ciebie okre秎enie, 縠 *potrafi砮*.

Zawsze sie tak czepiasz s丑wek? Co by napisa, gdyby tam by硂 zdanie:
"Ale jako nie by砮m nigdy zainfekowany"?

Wi阠 nie ma co wydziwia nad tym, 縠 kto inny zainfekowania komputera
nie potrafi unikn辨.
Owszem. Jest.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/

Data: 2014-11-10 07:58:34
Autor: Budzik
Wirus m.in w MBanku
U縴tkownik Chris94 chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm ...

A mnie ju kilkakrotnie zdarzy硂 si 縠 dosta砮m wirusa w normalnym
mailu od znajomych lub kontrahent體,

Dosta砮s i co?
Otworzy砮s za潮cznik i si "zainfekowa砮s"?

Data: 2014-11-10 20:46:21
Autor: Chris94
Wirus m.in w MBanku
Dnia 10 Nov 2014 07:58:34 GMT, Budzik napisa(a):

[...]

W przypadkach o kt髍ych pisz, nie otworzy砮m, bo antywirus mnie
ostrzeg. Gdyby mnie nie ostrzeg, to zapewne bym otworzy, bo dlaczego
bym mia nie otworzy przys砤nej mi faktury, kt髍ej oczekiwa砮m?
A niezale縩ie od tego, pomimo zachowywania przeze mnie ostro縩o禼i, na
przestrzeni lat Kaspersky ju kilkakrotnie wykry u mnie malware, o
kt髍ym nie mam poj阠ia, sk眃 si u mnie wzi瓿o. Nie wiem na ile ono mog硂 by gro糿e, ale faktem jest, 縠 Kaspersky
jakie zagro縠nia wykry.
Co wi阠ej, mia砮m tak縠 do czynienia z plikami, kt髍e po pierwszym
wys砤niu na Virustotal zosta硑 przez wi阫szo舵 antyvir體 ocenione jako
nieszkodliwe, a dopiero po jakim czasie zosta硑 uznane za wirusy lub
trojany.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2014-11-10 10:59:07
Autor: Pete
Wirus m.in w MBanku
W dniu 2014-11-08 o 22:59, Budzik pisze:
U偶ytkownik Kamil Jo艅ca kjonca@poczta.onet.pl ...

dzia艂膮 tak,偶e straci艂am 2500 z艂.

A opowiedz nam jeszcze jakim cudem lapiesz wirusa?

Chcesz nam powiedzie膰, 偶e natrafienie na wirusa zdarza si臋 tak rzadko,
ze zakrawa na cud?
A Ty nigdy 偶adnego wirusa nie z艂apa艂e艣?

Nie. (Nawet gdy u偶ywa艂em windy 98/2000/XP)

Przyznaje ze ja tez nie.
A przynajmniej o zadnym nie wiem.

No przecie偶 na tym bazuj膮 te wirusy - na niczego nie艣wiadomym u偶ytkowniku komputera.
Kt贸ry o jego istnieniu dowie si臋 albo z przelewu, kt贸ry poszed艂 sobie w 艣wiat albo przy odrobinie szcz臋艣cia podczas skanowania antywirusem.

Zauwa偶, 偶e antywirusy s膮 *zawsze* o krok z ty艂u za wirusami.
Up艂ynie troch臋 czasu zanim zostanie on wykryty i rozdystrybuowana szczepionka.

A w sumie robie nic poza posiadaniem antywirusa, nie otwieraniem
za艂膮cznik贸w z poczty od nieznajomych i to w艂asciwie wszystko...
Ale ta wiadomosc z mbanku lekko mnie przestraszy艂a...

A czy nie wystarczy zmieni膰 nazw臋 exe programu przegl膮darki?

--
Pete

Data: 2014-11-10 10:59:55
Autor: Budzik
Wirus m.in w MBanku
U縴tkownik Pete nobody@nowhere.com ...

[...]

No przecie na tym bazuj te wirusy - na niczego nie秝iadomym u縴tkowniku komputera.
Kt髍y o jego istnieniu dowie si albo z przelewu, kt髍y poszed sobie w 秝iat albo przy odrobinie szcz甓cia podczas skanowania antywirusem.

Zauwa, 縠 antywirusy s *zawsze* o krok z ty硊 za wirusami.
Up硑nie troch czasu zanim zostanie on wykryty i rozdystrybuowana szczepionka.

Znaczy chcesz powiedziec, ze 砤pa砮m wiruey a jednak zaden antywirus mi o tym nie powiedzia, nawet miesiac po tym jak wirus zainfekowa?
Ja rozumiem, ze wyrkycie mog硂by by sp蠹nione ale zeby nie by硂 wykrycia wcale to juz troche dziwne...

A w sumie robie nic poza posiadaniem antywirusa, nie otwieraniem
za潮cznik體 z poczty od nieznajomych i to w砤sciwie wszystko...
Ale ta wiadomosc z mbanku lekko mnie przestraszy砤...

A czy nie wystarczy zmieni nazw exe programu przegl眃arki?

Ze co?

Data: 2014-11-10 12:27:36
Autor: Pete
Wirus m.in w MBanku
W dniu 2014-11-10 o 11:59, Budzik pisze:
U偶ytkownik Pete nobody@nowhere.com ...

[...]

Znaczy chcesz powiedziec, ze 艂apa艂em wiruey a jednak zaden antywirus mi o
tym nie powiedzia艂, nawet miesiac po tym jak wirus zainfekowa艂?
Ja rozumiem, ze wyrkycie mog艂oby by膰 sp贸藕nione ale zeby nie by艂o wykrycia
wcale to juz troche dziwne...

Zmie艅 program antywirusowy, to si臋 dowiesz :P

ren firefox.exe ogniolis.exe

--
Pete

Data: 2014-11-10 12:44:58
Autor: Budzik
Wirus m.in w MBanku
[...]

Zmie program antywirusowy, to si dowiesz :P

Ale juz zmienia砮m.
Najpierw mia砮m nortona, potem d硊go avast, obecnie noda...

I co to da?

Data: 2014-11-10 14:38:56
Autor: jureq
Wirus m.in w MBanku
Dnia Mon, 10 Nov 2014 12:44:58 +0000, Budzik napisa艂(a):

A czy nie wystarczy zmieni膰 nazw臋 exe programu przegl膮darki?

Ze co?

ren firefox.exe ogniolis.exe

I co to da?

Wed艂ug opis贸w dzia艂ania to ten wirus wyszukuje diza艂aj膮ce przegl膮darki po nazwie.

Data: 2014-11-10 17:59:52
Autor: Budzik
Wirus m.in w MBanku
U縴tkownik jureq jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl ...

A czy nie wystarczy zmieni nazw exe programu przegl眃arki?

Ze co?

ren firefox.exe ogniolis.exe

I co to da?

Wed硊g opis體 dzia砤nia to ten wirus wyszukuje diza砤j眂e przegl眃arki
po nazwie.

A, mowisz o tym konkretnym wirusie.
Gdyby rzeczywiscie tak b硂, ze wyszukiwa砨y po nazwie to by砨y to wrecz smiesznie prosty spos骲 :)
Oczywiscie poza antywirusem, bo jak rozumeim, skoro wirus juz znany, to antywirus by go ewentualnei wychwyci.

Data: 2014-11-10 17:20:53
Autor: Pete
Wirus m.in w MBanku
W dniu 2014-11-10 o 13:44, Budzik pisze:
[...]

Ale juz zmienia艂em.
Najpierw mia艂em nortona, potem d艂ugo avast, obecnie noda...

"Technika ta jest dosy膰 efektywna, bo sam g艂贸wny plik z艂o艣liwego oprogramowania nie jest wykrywany przez 偶aden antywirus, spo艣r贸d tych obecnych w serwisie Virustotal"

[...]

P贸ki co, wirus jest na tyle t臋py, 偶e wyszukuje procesy o okre艣lonej nazwie. Zmienisz nazw臋 procesu - jeste艣 bezpieczny (na razie i to tylko od tego wirusa).

--
Pete

Data: 2014-11-10 13:08:41
Autor: cef
Wirus m.in w MBanku
W dniu 2014-11-08 o 21:34, Chris94 pisze:

Chcesz nam powiedzie, 縠 natrafienie na wirusa zdarza si tak rzadko,
ze zakrawa na cud?
A Ty nigdy 縜dnego wirusa nie z砤pa砮?
Gdyby zdrowy rozsadek wystarcza,to tw髍cy antywirus體 umarliby z g硂du.

Jest naprawd du縪 ludzi, kt髍zy klikn w przes砤ne za砤czniki
typu exe, zip 縠by tylko dowiedzie si co przesy砤 nieznana
im osoba, a tre禼i coraz bardziej wymy秎ne:
- jakie postanowienie w sprawie i nr akt
- reklamacja, zestawienie nale縩o禼i, rata, wp砤ta
- uzgodnienie sald itp
czy ostatnio do舵 dobrze podrobione faktury elektroniczne z orange.
I jakie nieobyte z sieci sekretarki klikaj te reklamacje, wezwania
w poczuciu obowi眤ku, bo jak do firmy przychodzi wezwanie,
to trzeba sprawdzi co to.

Data: 2014-11-11 19:39:33
Autor: Krzysztof Halasa
Wirus m.in w MBanku
cef <cezfar@interia.pl> writes:

Jest naprawd臋 du偶o ludzi, kt贸rzy klikn膮 w przes艂ane za艂aczniki
typu exe, zip 偶eby tylko dowiedzie膰 si臋 co przesy艂a nieznana
im osoba, a tre艣ci coraz bardziej wymy艣lne:

ZIPy te偶 infekuj膮 komputery? Podejrzane.
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2014-11-11 19:49:35
Autor: cef
Wirus m.in w MBanku
W dniu 2014-11-11 o 19:39, Krzysztof Halasa pisze:
[...]

Nie wiem, bo w to nie klikam
(pe硁o takich w koszu mam) ale skoro
takie za潮czniki przesy砤j, to pewnie
przy rozpakowywaniu co si"ulatnia"

Data: 2014-11-13 15:13:19
Autor: Zbynek Ltd.
Wirus m.in w MBanku
Krzysztof Halasa napisa(a) :
cef <cezfar@interia.pl> writes:

Jest naprawd du縪 ludzi, kt髍zy klikn w przes砤ne za砤czniki
typu exe, zip 縠by tylko dowiedzie si co przesy砤 nieznana
im osoba, a tre禼i coraz bardziej wymy秎ne:

ZIPy te infekuj komputery? Podejrzane.

O ile pami阾am, nazwanie pliku z dwoma rozszerzeniami powodowa硂, 縠 w Outlooku by硂 pokazywane tylko pierwsze rozszerzenie. St眃 nie by硂 problemem zainfekowanie plikiem o rzeczywistej nazwie List.zip.exe

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Wirus m.in w MBanku