Wisła i okolice - wyciągi

Data: 2010-01-12 03:32:49
Autor: zinger
Wisła i okolice - wyciągi
Witam,

Wybieram się w przyszłym z rodziną do Wisły. Przejrzałem rózne strony/
fora/opisy itp i wiem, że w Wiśle i okolicach jest sporo wyciągów, w
większości jednak dosyć krótkich 300-500m, do tego chyba nie wszystkie
czynne (przynajmniej nie wszystkie trasy).
Mam pytanie do tych co znają te tereny, które ośrodki wybrać? Jest
tego sporo i wolałbym nie tracić czasu na jeżdzenie od wyciągu do
wyciągu, aż się trafi coś fajnego. Nie musi to być w samej Wiśle.
Generalnie nie znam kompletnie tych terenów, nigdy tam nie byłem, więc
będę wdzięczny na namiary na fajne stacje.
Co do preferencji, to fajnie by było jakby poza duzym wyciągiem byl
też mały (dywanowy albo linkowy) dla 4-latka, bo na takich już sam
sobie radzi. Możecie coś polecić?

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-01-12 06:38:26
Autor: Funky
Wisła i okolice - wyciągi
On 12 Sty, 12:32, zinger <zin...@interia.pl> wrote:

Co do preferencji, to fajnie by było jakby poza duzym wyciągiem byl
też mały (dywanowy albo linkowy) dla 4-latka, bo na takich już sam
sobie radzi. Możecie coś polecić?

Kanapy:

1) Czantoria - Ustroń - kanapa 4 osobowa. Generalnie najbliższy wyciąg
jadąc od strony Katowic, ale nikt z moich znajomych, ani ja osobiście
tam nie jeżdżę. Minus to cena, tłumy ludzi i w zasadzie jedna trasa,
która ma problemy z kamieniami, śniegiem. Poza tym ta jedyna trasa
(czerwona) uchodzi za jedną z lepszych i dłuższych w Beskidach, jeśli
nie w Polsce (tak mówią). Dodatkowo są dwa talerzyki. Jeden wyznaczony
pod koniec czerwonej trasy i drugi bardziej "płaski" dla
początkujących. Parkin płatny.

2) Soszów - Wisła - kanapa 4 osobowa (ale tylko do połowy). Nie ma
potrzeby dojeżdżania do Wisły, co ma swoje zalety w szczycie. Dość
urozmaicone trasy, ale też drogo i nie zawsze są dobrze przygotowane.
Parking płatny i momentami ciężko do niego dojechać. Sam dojazd pod
wyciąg momentami nieciekawy. Po drodze kilka innych wyciągów
orczykowych. Polecam przy Hotelu Stok (Kiczera).

www.soszow.pl

3) Nowa Osada - Wisła Malinka - kanapa 4 osoba (funkiel nówka, sztuka
prawie nie śmigana) kierunek z Wisły na B.Białą, Szczyrk, Przełęcz
Salmopolską . Dość długa (ok 1100) metrów trasa, niebieska, bardzo
dobrze przygotowana. Nierzadko popołudniu jeszcze raz ratrakowana.
Dodatkowo talerzyk do nauki. Parking bezpłatny.

www.nowaosada.pl

4) Stożek - Wisła - kierunek na Kubalonkę, Istebną - krzesełko 2
osobowe. Dodatkowo talerzyk do nauki. Dwie trasy, raczej dla dość
dobrze jeżdżących. Trudno osiągalny ośrodek, bo z ostatniego parkingu
(jeśli są miejsca) trzeba z buta cisnąć, albo saniami za dodatkowo
odpłatnością. Parking oczywiście płatny.

http://stozek.narty.pl/

5) Zagroń - Istebna, z Wisły trzeba parę km pojechać przez przełęcz
Kubalonka. Kanapa 4 osobowa. Dodatkowo talerzyk. Trasa niebieska, dość
długa. Stosunkowo niedrogo.Parking bezpłatny.

Pozdrawiam

Data: 2010-01-13 01:17:13
Autor: zinger
Wisła i okolice - wyciągi
On 12 Sty, 15:38, Funky <drum1...@tlen.pl> wrote:
> [...]

Kubalonka. Kanapa 4 osobowa. Dodatkowo talerzyk. Trasa niebieska, dość
długa. Stosunkowo niedrogo.Parking bezpłatny.

Wielkie dzięki!!

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-01-12 13:05:12
Autor: J_K_K
Wisła i okolice - wyciągi
Użytkownik "zinger" <zinger@interia.pl> napisał w wiadomości news:0042a587-fe03-41a2-8eb9-7037f82e69ecs31g2000yqs.googlegroups.com...
w wększości jednak dosyć krótkich 300-500m,
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
A o takich górach / kolejkach / wyciągach jak Stożek, Czantoria, Palenica
słyszałeś ;-) ?

np. http://stozek.narty.pl/index.php?id=3046

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-12 04:23:27
Autor: zinger
Wisła i okolice - wyciągi
On Jan 12, 1:05 pm, "J_K_K" <j_k_kwytni...@itotezpoczta.fm> wrote:
U ytkownik "zinger" <zin...@interia.pl> napisa w wiadomo cinews:0042a587-fe03-41a2-8eb9-7037f82e69ecs31g2000yqs.googlegroups.com...
w w kszo ci jednak dosy kr tkich 300-500m,
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
A o takich g rach / kolejkach / wyci gach jak Sto ek, Czantoria, Palenica
s ysza e ;-) ?

np.http://stozek.narty.pl/index.php?id=3046

Dzięki. Rozumiem, że z wielu dostępnych, Ty polecasz właśnie ww?
Słyszeć, nie słyszałem, natomiast w trakcie poszukiwań informacji
natknąłem się na trony  Stożka (wygląda całkiem spoko - czy da się
podjechać autem w okolice wyciągów) i Czantorii (wg www chodzi czynna
tylko jedna trasa no i ceny dosyć wysokie). Palenicę znam - ale tą w
Szczawnicy:)

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-01-12 13:37:16
Autor: J_K_K
Wisła i okolice - wyciągi
Użytkownik "zinger" <zinger@interia.pl> napisał w wiadomości news:6c78c6ab-a8e2-4c9a-a5c3-c7583cf1e734j19g2000yqk.googlegroups.com...
Dzięki. Rozumiem, że z wielu dostępnych, Ty polecasz właśnie ww?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

W sensie długości tras tak (dawno w tamtych rejonach nie byłem)
Może, jeszcze ktoś coś dorzuci,
np. http://www.soszow.pl/mapaZZ.htm

Natomiast co do Twoich wymagań odnośnie 4-latka,
to już musisz sam posprawdzać.

Popatrz też na ilość śniegu na poszczególnych wyciągach.

Ew. zawsze możesz przez Salmopol podjechać do "słynnego" Szczyrku,
czy przez Kubalonkę w kierunku Istebnej, Koniakowa
(coś tam podobno pootwierali ostatnimi czasy).

Swego czasu był też wyciąg np. w Jaworzynce,
ale raczej krótki.

Pzdr

JKK

Wisła i okolice - wyciągi