Wi¶lana Trasa Rowerowa

Data: 2011-05-04 11:43:49
Autor: cytawa
Wi¶lana Trasa Rowerowa
jedyny-jk.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:

Czy kto¶ z Was sie orientuje na jakim etapie jest realizacja Wi¶lanej Trasy
Rowerowej ? Na domowej stronie projektu ostatnie wiadomo¶ci pochodz± z
2009.08.19.
Cytuję ze strony:
"Projekt "Wi¶lana Trasa Rowerowa" zakłada zbudowanie wzdłuż Wisły
wydzielonej drogi dla rowerzystów i pieszych, licz±cej blisko 1500 km."

Nie jestem zwolennikiem tego rodzaju tras. Ale nie jestem rowniez wrogiem. Zbudowanie dobrej drogi, przypuszczam, jest szalenie drogie i moze sie okazac za malo przydatne. Jezdzilem takimi drogami u Niemcow i na Wegrzech. Dla turysty przyzwyczajonego do samodzielnosci takie drogi to porazka. Czesto prowadzone sa bez sensu, a przynajmniej bez sensu dla kogos, kto chcec przejechac konkretna odleglosc. (z miasta A do miasta B). Kiedys zamiast 80 km zrobilo nam sie 120 i troche bylismy w niedoczasie. Nad rzekami to byly czesto drogi szutrowe, albo prowadzily dziwnymi oplotkami.
Tak sie dzieje, bo drogi te sa wyznaczane z wykorzystaniem juz istniejacych drog i drozek. Trzeba je tylko polaczyc a nie bardzo jest jak. Mnie osobiscie najbardziej denerwowalo to, ze drogi rowerowe omijaja wszelkie atrakcje turystyczne (zabytki ) i centra miejscowosci.

Nie mniej jednak odcinki takich drog jak najbardziej powinny byc. Z tym, ze powinny miec logiczny koniec i poczatek. Nie tak jak droga walem wislanym miedzy np. Pulawami a Kazimierzem Dolnym nagle sie konczy i trzeba wrocic do wsi i dalej jechac zwykla droga o bardzo duzym ruchu.

Jan Cytawa

Wi¶lana Trasa Rowerowa