Wizy rotacyjne?

Data: 2018-12-23 14:49:49
Autor: Silvio Balconetti
Wizy rotacyjne?
>Andrzej Duda: Jeśli nie jesteśmy szanowani, jeśli podejmowane są decyzje, które szkodzą polskim interesom, w jakimś sensie nas wypychają, to czy można powiedzieć, że to jest wspólnota? - pytał prezydent Andrzej Duda w wywiadzie radiowej Trójce.

(...)
- Wszystko można wyśmiać. Ale jeżeli nie jesteśmy szanowani, jeśli podejmowane są decyzje, które szkodzą polskim interesom, jak chociażby kwestia pracowników w Unii Europejskiej, jeżeli są podejmowane decyzje, które w jakimś sensie nas wypychają ze wspólnoty, to czy można mówić, że ta wspólnota jest wspólnotą? - pytał retorycznie prezydent.

(...)
Prezydent odniósł się też do kwestii proponowanej amerykańskiej bazy wojskowej w Polsce. Stwierdził, że dyskusje w tej sprawie nadal trwają i liczy na to, że amerykańska obecność militarna się zwiększy. Przyznał jednak, że Amerykanie niechętni są budowaniu nowych "tradycyjnych baz wojskowych", takich jak np. Niemczech i że zamiast tego wolą obecność rotacyjną.

- Temat jest otwarty, a postaci obecności mogą być różne. Fort Trump jest hasłem przysłowiowym - powiedział Duda. Skomentował przy tym głośną rezygnację szefa Pentagonu Jamesa Mattisa. Według głowy państwa, tajemnicą poliszynela było to, że Mattis był negatywnie nastawiony do idei bazy w Polsce i być może jego odejście ułatwi negocjacje.

(...)
- Premier Jarosław Kaczyński kilkakrotnie powtarzał, że jestem i będę kandydatem Zjednoczonej Prawicy i PiS - powiedział prezydent.<

https://wiadomosci.wp.pl/andrzej-duda-w-unii-podejmowane-sa-decyzje-ktore-nas-z-niej-wypychaja-to-jest-wspolnota-6330252828313729a

Nie wspomnial niestety o reparacjach, wizach i co z Morawieckim? Wyrotowany? :-)
--
saluto
Silvio Balconetti

Wizy rotacyjne?