Wizy, wizy, wizy

Data: 2018-10-25 23:43:04
Autor: silvio balconetti
Wizy, wizy, wizy
>W rozmowie z Onetem padła ważna deklaracja: "Chciałabym, żeby do zniesienia wiz doszło przed końcem mojej kadencji, czyli w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy."

- Uważam, że nigdy nie powinniśmy mieć programu wizowego. Czy powinniśmy go znieść? Absolutnie tak. Uczyniłam to jednym z moich priorytetów - zadeklarowała Mosbacher w rozmowie z Onetem. - Jestem ambitna, nie lubię przegrywać i składam w całość plan działań, by to osiągnąć. Uważam, że Polacy na to zasługują. Są wspaniałymi sojusznikami, dzielimy te same wartości i potrzebujemy to zrealizować - dodała ambasador.<

> Kolejni prezydenci amerykańscy kpią w żywe oczy ze swych polskich rozmówców, obiecując decyzje, do których podjęcia nie mają prawa (executive order nie może być sprzeczne z ustawą), a pomniejsi politycy co i rusz zgłaszają inicjatywy w Kongresie, wiedząc doskonale, że nie ma szansy na ich uchwalenie. Nie wchodząc w szczegóły, każda ustawa musi być niezależnie przyjęta przez obie izby Kongresu. <

https://www.rp.pl/Publicystyka/181019800-Prof-Zbigniew-Lewicki-Bez-wiz-do-USA-dla-Polakow-bedzie-gorzej.html

Lopatologicznie:

* Obowiazek wizowy oznacza, ze idziesz do ambasady lub konsulatu, skladasz wniosek, gadasz z urzednikiem i dostajesz lub nie wize.
** Brak obowiazku wizowego to wypelnienie i wyslanie wniosku online (ESTA), wplacenie 14 dolarow i czekanie kilkadziesiat sekund na decyzje.

Masz wize lub "approved" z ESTA to mozesz kupic bilet i leciec do USA. A tam na lotnisku pan lub pani (immigration officer) przyglada ci sie, sprawdza paszport, robi zdjecie, bierze odciski palcow, pyta dokad, po co, do kogo, za jakie pieniadze itd. Nie spodobasz sie, nie wygladasz na turyste, czegos ci brak (np. adresu gdzie sie masz zatrzymac, pieniedzy, biletu powrotnego), krecisz, to nie uslyszysz "Welcome to the USA", lecz wracasz do domu.

Wodan akbar!
--
saluto
SB dr angelologii apokryficznej

Data: 2018-10-25 23:47:49
Autor: u2
Wizy, wizy, wizy
W dniu 25.10.2018 o 23:43, esbek pisze:
> [...]

 > Kolejni prezydenci amerykańscy kpią w żywe oczy ze swych polskich rozmówców, obiecując decyzje, do których podjęcia nie mają prawa (executive order nie może być sprzeczne z ustawą), a pomniejsi politycy co i rusz zgłaszają inicjatywy w Kongresie, wiedząc doskonale, że nie ma szansy na ich uchwalenie. Nie wchodząc w szczegóły, każda ustawa musi być niezależnie przyjęta przez obie izby Kongresu. <

oj tam, wiadomo, że hamerykę opanowali konfidenci bezpieki, jaki sens tam lecieć ?:)))))))
--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-10-26 08:24:19
Autor: Pajdak
Wizy, wizy, wizy
Użytkownik "silvio balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisał w wiadomości
>W rozmowie z Onetem padła ważna deklaracja: "Chciałabym, żeby do
zniesienia wiz doszło przed końcem mojej kadencji, czyli w ciągu
najbliższych 12-18 miesięcy."

Nie bardzo rozumiem co za problem z tymi wizami. Jedziesz do ambasady USA ,
wypełniasz druczek, płacisz banknotami z wizerunkiem prezydenta i masz
10-cioletnią wizę w paszporcie.

--
Pajdak

Data: 2018-10-26 14:20:02
Autor: Silvio Balconetti
Wizy, wizy, wizy
Am 26.10.18 um 08:24 schrieb Pajdak:
> [...]

wypełniasz druczek, płacisz banknotami z wizerunkiem prezydenta i masz

Drobiazg, ale nie bardzo wierze w te 10 lat. ESTA jest wazna na 2 lata (kanadyjska ETA na 5), ale na granicy dostajesz jednorazowo prawo pobytu na 90 dni. Ten kwestionariusz online (w samolocie krotszy) to tez test na dobra pamiec, bo jak czegos nie podasz lub cos pokrecisz (w porownaniu z poprzednim wnioskiem), to mozesz miec problem, a wtedy nastepnym razem musisz zakreslic opcje, ze odmowiono ci wjazdu. ;-) Dobre sa pytania o miejsca pracy i zamieszkania w ciagu 5-10 lat, zamieszkanie lub odwiedzanie niektorycg krajow muzulmanskich (Arabii Saudyjskiej tam nie ma), rodzine, znajomych i krewnych w USA, adres pobytu, choroby, karalnosc, inne obywatelstwa itd. Widzialem gdzies pytanie o email-adress...
Wypelnienie wniosku trwa podobno 20 minut (nie liczylem).

https://www.focus.de/reisen/praxistipps/esta-formular-und-ausfuellhilfe_id_5547484.html

To ze niektore kraje nie sa na liscie procedury bezwizowej moze byc kwestia prestizowa (np. skreslono Brazylie, Argentyne i Urugwaj, a przyjeto Grecje), ale o tym decyduje odsetek wykroczen wobec przepisow imigracyjnych (nielegalne przedluzenie pobytu, podjecie pracy). Zdziwilem sie kiedys jak widzialem liste krajow z odsetkami. Polska chyba lezy miedzy 3 i 4 (granica jest 3%), ale Watykan ma 10!

https://p5.focus.de/img/fotos/crop5561039/3882605685-cfreecrop_21_9-w630-h426-o-q75-p5/vwp-laender.jpg

https://pl.wikivoyage.org/wiki/Stany_Zjednoczone
--
saluto
Silvio Balconetti

Data: 2018-10-26 14:25:32
Autor: Pajdak
Wizy, wizy, wizy
Użytkownik "Silvio Balconetti" <silvio@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:g3gf3jF4kf4U1mid.individual.net...
> [...]

10-cioletnią wizę w paszporcie.

Drobiazg, ale nie bardzo wierze w te 10 lat.

Mam taką w polskim paszporcie. Ważna jeszcze 2 lata.

--
Pajdak

Data: 2018-10-26 11:09:40
Autor: Zenek Kapelinder
Wizy, wizy, wizy
Ujmij pizdziak bo masz z czego. twoim dokumentem jest karta chorego przy lozku w szpitalu psychiatrycznym.

Data: 2018-10-27 11:06:24
Autor: Pajdak
Wizy, wizy, wizy
kundel  "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości
Ujmij pizdziak bo masz z czego. twoim dokumentem jest karta chorego przy
lozku w szpitalu psychiatrycznym.

Nie masz nic do Powiedzenia cieniasie? ;-)))

Podaj swój email to ci wyslę stronę z wizą USA. Bedziesz mógł sobie POpluć i POkwiczeć!

Eles van escribir na súa lápida:"De liegt der Hund begraben".

Tak skończysz łajzo!

--
Pajdak

Data: 2018-10-26 14:48:14
Autor: Silvio Balconetti
Wizy, wizy, wizy

Drobiazg, ale nie bardzo wierze w te 10 lat.

Mam taką w polskim paszporcie. Ważna jeszcze 2 lata.

A wiec zwracam honor. Nam daja ESTA na dwa lata. Nawet przed paru miesiacami mi przypominali, ze sie konczy waznosc. Pozyjemy, zobaczymy.
--
saluto
Silvio Balconetti

Data: 2018-10-26 19:04:40
Autor: u2
Wizy, wizy, wizy
W dniu 26.10.2018 o 14:48, Rocky Balboa pisze:

[...]

ano, mierda znowu ma honor, podobnie jak Rocky Balboa:))))))))))))

Data: 2018-10-27 11:01:18
Autor: Pajdak
Wizy, wizy, wizy
pajac "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5bd34928$0$512$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie masz nic do POwiedzenia w temacie pijaczku? ;-)))

--
Pajdak

Wizy, wizy, wizy