Wizyta Cyryla, patriarchy Moskwy w cieniu sluzb.

Data: 2012-07-17 21:25:38
Autor: Observatore
Wizyta Cyryla, patriarchy Moskwy w cieniu sluzb.
http://niezalezna.pl/31029-wizyta-patriarchy-moskwy-w-cieniu-sluzb

* Patriarcha Moskwy Cyryl przyjeżdża do Polski. Jego wizyta jest wynikiem m.in. zabiegów byłego funkcjonariusza i agenta służb specjalnych PRL-u Tomasza Turowskiego, który z nadania ministra spraw zagranicznych Radosława Sikorskiego zajmował się pogłębianiem stosunków z Rosyjskim Kościołem Prawosławnym. (Turowski - szpieg, zatrudniony w prosowieckich sluzbach specjanych tzw. nielegal, powiazany z Sikorskim - byl rowniez zaangazowany
w organizacje wizyty w Smolensku, na czele ktorej stal prezydent Lech Kaczynski).

Wizyta, która odbędzie się dokładnie za miesiąc, jest przygotowywana z wielkim rozmachem, niemal jak przyjazd papieża. Zwierzchnik rosyjskiej Cerkwi spotka się z prezydentem Bronisławem Komorowskim, marszałkiem Senatu Bogdanem Borusewiczem, parlamentarzystami, intelektualistami i dyplomatami. Będzie go ochraniał BOR.

... wizyta patriarchy nie ma przede wszystkim charakteru religijnego, ale głównie polityczny. Głównym celem działań Cyryla jest wsparcie neoimperialnej polityki prezydenta Władymira Putina sięgającej do mitu Świętej Rusi. ...wizyta patriarchy rozpoczyna się nazajutrz po rocznicy Bitwy Warszawskiej, kilka tygodni przed czterechsetną rocznicą przegranej przez polskie wojska pod wodzą Jana Karola Chodkiewicza bitwy pod Moskwą i świętowanego hucznie w Rosji od 2005 r. *przepędzenia Polaków z Kremla*. W ten sposób Rosjanie chcą pokazać Polakom swoją siłę.

Głównym punktem wizyty Cyryla w Warszawie będzie podpisanie przesłania wzywającego narody rosyjski i polski do pojednania.

 A choć jest ono często porównywane z listem biskupów polskich do niemieckich z 1965 r., w którym padły słynne słowa *przebaczamy i prosimy o przebaczenie*, to jednak nie będzie miało przełomowego charakteru.

*Arcypasterz Michalik (ktory jest jednym z pomyslodawcow takiego pojednania polskiego Kosciola Katolickiego) zdemaskowany, jako konfident SB - TW Zefir najwyraźniej nic sobie z tego zdemaskowania nie robi, mimo zdemaskowania najwyraźniej nadal obawia się sie KGB/FSB i jest im stuprocentowo ulęgły.

Nasuwa sie najprostsze wyjaśnienie: Arcypasterz Michalik miał również swój pseudonim, jako współpracownik KGB i być może nawet SB o tym nie wiedziała. Interesująca kalkulacja Arcypasterza "wydało się, że byłem w trzecim kręgu piekła, muszę zrobić wszystko by nie wydało się, że byłem też i w siódmym"
(…) proces *pojednania* Cerkwi i Episkopatu ma za patrona Bronisława Komorowskiego.

Co do treści wywiadu - nie sposób byłoby wręcz wymienić wszystkich łgarstw, jakich dopuszcza się *doradca* Nałęcz. Ważne jest, że te ahistoryczne i antypolskie łgarstwa firmuje *agencja katolicka*.

Dopiero taki sojusz pokazuje nam, czym naprawdę ma stać się pakt z Cyrylem i kto stoi za tym pomysłem.

Stoimy przed dylematem, jakiego Polacy nie doświadczali od 200 lat, tj. od chwili, gdy biskupi Kossakowski i Massalski (oraz kilku innych) stali się symbolem zaprzaństwa i służalczości wobec Rosji.

Ten dylemat dotyczy nie tylko oceny moralnej czy politycznej, ale zmusza nas do dokonania dogłębnej weryfikacji roli hierarchów Kościoła we współczesnej Polsce.

Należałoby ją rozpocząć od lat 80. i udziału tychże hierarchów w farsie okrągłego stołu, ale dziś wystarczy ją wyznaczyć datą 10 kwietnia i przemierzyć faktami z ostatnich dwóch lat.

Trzeba, zatem mieć świadomość, że we wrześniu 2009 roku, gdy zawiązano ścisły pakt z kremlowskim bandytą, doszło również do wizyty w Polsce siedmioosobowej delegacji rosyjskiej Cerkwi, której przewodniczył archimandryta Arkadij.

 Została ona ciepło (jak podkreślano) przyjęta przez polskich biskupów, m.in. abp. Henryka Muszyńskiego i sekretarza generalnego Episkopatu bp. Stanisława Budzika.

Już wówczas pojawiła się informacja o *szansie na wspólny list o historii i pojednaniu duchownych katolickich i prawosławnych*.

Kolejna odsłona nastąpiła w lutym 2010 roku, gdy w Warszawie pojawili się przedstawiciele Cerkwi (m.in. Siergiej Zwonariow, sekretarz ds. zagranicznych wydziału zewnętrznych kontaktów kościelnych patriarchatu moskiewskiego - *prawa ręka* Cyryla I ). Delegacja spotkała się z polskimi biskupami, m.in. prymasem Henrykiem Muszyńskim. To wówczas, na niecałe dwa miesiące przed Smoleńskiem postanowiono rozpocząć prace nad *wspólnym listem o pojednaniu polsko-rosyjskim, roli Kościoła katolickiego i Cerkwi prawosławnej oraz wzajemnym przebaczeniu* i powołano w tym celu wspólną komisję.

Niektóre źródła utrzymują, że kontakty hierarchów były inspirowane i wspierane przez Tomasza Turowskiego.

Tragedia smoleńska nie miała żadnego wpływu na te relacje, bo już 25 czerwca 2010 roku polscy biskupi ponownie spotkali się z przedstawicielami rosyjskiej Cerkwi. W tym spotkaniu wziął udział abp Hilarion, przewodniczący wydziału zewnętrznych kontaktów kościelnych patriarchatu moskiewskiego i najbliższy współpracownik patriarchy Cyryla.

 Przez rosyjską opozycję, ten wydział Cerkwi postrzegany jest, jako zagraniczna agenda KGB/FSB i nie przypadkiem na jego czele przez wiele lat stał właśnie Cyryl.

Co ciekawe - wówczas już pojawiła się informacja, że patriarcha Moskwy złoży wizytę w Polsce jesienią 2010 roku. Fotka Putina z kagiebistami w sutannach:))

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Vladimir_Putin_16_January_2001-
1.jpg&filetimestamp=20081128035937

Ps. Adas.M buszujac po archiwach pewnie dowiedzial sie ciekawych informacjo o hierarchach K.K. - nic wiec dziwnego, ze wali teraz w K.K. na odlew, bo nie obawia sie ekskomuniki czy jakiegos powaznego protestu ze strony HIERARCHOW Kosciola Katolickiego..

Data: 2012-07-17 21:55:23
Autor: Observatore
c.d. o * pojednaniu * z Kosciolem Prawoslawnym ktoremu

****patronuje prezydent Komoro_wski (ij):

* Dopiero z takiej perspektywy widać, że w czekającym nas wydarzeniu chodzi o
coś znacznie groźniejszego, niż tylko podpisanie dokumentu między dwoma
Kościołami.          Kto bowiem i z kim podpisuje ten dokument?

Dla nikogo nie jest tajemnicą, że RCP stanowi część aparatu władzy
kremlowskich siłowików, a jej hierarchia jest całkowicie podporządkowana
interesom Putina. List, który zacytowałem jest zaledwie niewinnym epizodem w działalności
Cyryla, o którym mówi się wprost, że jest skorumpowanym złodziejem, oszustem i
*bandytą złączonym na wieki z Wydziałem 4 Zarządu V KGB*. Gdyby chcieć choć w części powtórzyć informacje na temat tej ponurej postaci
ujawnione przez rosyjkich opozycjonistów - trzeba byłoby sporządzić sążnisty
artykuł.

Kontakty ludzi Episkopatu z *wysłannikami KGB w sutannach* (jak określa się
ludzi Cyryla na niektórych portalach rosyjskich) nie mogą być uznane za incydent. W żadnym wypadku. Później bowiem był Smoleńsk i natrętna, agresywna kampania
*pojednania*, w której usłyszeliśmy haniebny głos hierarchów.*

Data: 2012-07-17 21:58:23
Autor: Observatore
ups Informacja pochodzi z bloga http://bezdekretu.blogspot.ca/

TAKTYKA KOMPROMISU - TAKTYKA ZDRADY

Data: 2012-07-18 04:52:31
Autor: Grzegorz Z.
Observatore napisał:

TAKTYKA KOMPROMISU - TAKTYKA ZDRADY

Taa...znowu zrobiliśmy cię w balona!

Pozdrowienia z Centrali! :)

--
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-18 17:10:30
Autor: Przemysław M.
ups Informacja pochodzi z bloga http://bezdekretu.blogspot.ca/
Dnia Tue, 17 Jul 2012 21:58:23 +0000 (UTC), Observatore napisaů(a):

TAKTYKA KOMPROMISU - TAKTYKA ZDRADY

Nobla dostaniesz. Pisz chůopie, pisz na temat Putina. Twego guru.

--

ĽMusimy pamićtaă, ýe aby zwycićýyă, trzeba pamićtaă o maksymie
 Józefa Piůsudskiego  zwycićýyă i spoczŕă na laurach to klćska, byă

Data: 2012-07-18 09:03:44
Autor: mkarwan

Użytkownik " Observatore" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ju4l8i$rag$1inews.gazeta.pl...
[...]
(&#8230;) proces *pojednania* Cerkwi i Episkopatu ma za patrona Bronisława
Komorowskiego.

Dlaczego kłamiesz?

Data: 2012-07-18 11:25:11
Autor: Observatore
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
> (&#8230;) proces *pojednania* Cerkwi i Episkopatu ma za patrona Bronisława

Dlaczego kłamiesz?

to udowodnijcie mkarwan, ze to klamstwo. --

Data: 2012-07-18 16:13:33
Autor: mkarwan
Użytkownik " Observatore" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ju66en$e52$1inews.gazeta.pl...
> [...]
> Komorowskiego.

Dlaczego kłamiesz?

to udowodnijcie mkarwan, ze to klamstwo.

Dlaczego zwracasz się do mnie per "wy".
Mentalność masz ubecką oni tez kazali udowadniać, że niewinność.
To nie ja mam udowadnia, że nie był ale to ty masz udowodnić, że był.
http://www.wprost.pl/ar/101974/Abp-Michalik-nie-bylem-agentem/
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3923150.html

Data: 2012-07-18 17:39:46
Autor: Observatore
> [...]

Mentalność masz ubecką oni tez kazali udowadniać, że niewinność.
To nie ja mam udowadnia, że nie był ale to ty masz udowodnić, że był.

Michalik nie byl agentem , bo tak zadeklarowal? Walsa tez nie byl agentem, bo
tak twierdzi?

Wy  jestescie *polskim patriota*, tak jak wasz idol Jaruzelski, general
sowiecki ktory zostal uznany przez srodowisko sowieciarzy z GW i obroncow
ubecji, za czlowieka honoru?

Ruski bot jestescie mkarwan, bez umiejetnosci logicznego rozumowania,
wyspecjalizowany w robieniu zamieszania na polskich grupach dyskusyjnych
i konfliktowania ludzi.

Data: 2012-07-18 20:53:29
Autor: mkarwan
Użytkownik " Observatore" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ju6sd2$if2$1inews.gazeta.pl...
> [...]
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114873,3923150.html
Michalik nie byl agentem , bo tak zadeklarowal? Walsa tez nie byl agentem, bo

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.
Nie przedstawiłeś żadnych dowodów.
Jesteś kłamcą.

Data: 2012-07-18 19:28:27
Autor: Observatore
> [...]
mkarwan <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał(a):
> Michalik nie byl agentem , bo tak zadeklarowal? Walsa tez nie byl agentem, > bo

przeciez z ruskim botem nie bede dyskutowal, aby sie dowiedziec, ze: cytuje typowe komentarze  mkarwana)

robie z siebie idiote, nie kazdy jest do ciebie podobny, lusto sie klania, klamca, jestes Zydem, jestes szabezgojem, Niech Pan nie ocenia innych podług siebie.
Używa Pan słów, których nie ma w języku polskim.
Chyba nie uważał Pan na lekcjach języka polskiego. itepe.. itede

czyli blebleble - prosowieckiego trolla

Data: 2012-07-18 19:23:17
Autor: Grzegorz Z.
mkarwan napisał:

> [...]
> Komorowskiego.

Dlaczego kłamiesz?

to udowodnijcie mkarwan, ze to klamstwo.

Może uczył się francuskiego? --
"Nie kradnę, nie zabijam, nie wierzę"

Data: 2012-07-18 13:37:14
Autor: Klin
W dniu 2012-07-17 23:25,  Observatore pisze:

[...]

   Został ujawniony jako konfident gdy podpadł GW nie zastanawia to?

    http://tiny.pl/h4psx

Data: 2012-07-18 12:06:04
Autor: Observatore
Klin <klin\@wp.pl,                                                                                                                                                                                .> napisał(a):
> [...]

> najwyraźniej nadal obawia się sie KGB/FSB i jest im stuprocentowo ulęgły.

   Został ujawniony jako konfident gdy podpadł GW nie zastanawia to?

przeciez napisalem, ze Michnik buszowal po archiwach, wiec ma haki na tych
ktorzy mu podskakuja. To dzieki waszemu i mkarwana idolowi - Jaruzelskiemu, te
haki ma...

Natomiast jesli chodzi o tego Michalika, to nalezy  zastosowac prosta zasade:
po czynach ich poznajemy...nie po tym co mowia...

A czyny tego czlowieka, niestety zdradzaja kim jest..

Bandzior Cyryl tez pieknie potrafi mowic..

Data: 2012-07-18 14:26:03
Autor: Klin
W dniu 2012-07-18 14:06,  Observatore pisze:
Natomiast jesli chodzi o tego Michalika, to nalezy  zastosowac prosta zasade:
po czynach ich poznajemy...nie po tym co mowia...

   Słowa łatwo zweryfikować czyny mają nie jedną przyczynę
   więc dużo trudniej je przypisać jednej osobie zwykle
   więcej ludzi i okoliczności jest za nie odpowiedzialnych.
   Podejrzewam, że musiał ci podpaść jakąś "antysemicką"
   wypowiedzią, że się na niego uwziąłeś.
   Poza tym nie znalazł się na liście Żydów w  polonica.net
   co też musi być podejrzane - co nie?

Data: 2012-07-18 12:38:05
Autor: Observatore
Klin <klin\@wp.pl,                                                                                                                                                                                .> napisał(a):
> [...]

   więcej ludzi i okoliczności jest za nie odpowiedzialnych.
   Podejrzewam, że musiał ci podpaść jakąś "antysemicką"

no wlasnie slowa Michalika sie weryfikuja przez wchodzenie w uklady z Cyrylem
- kagiebista w sutannie. Wy tez wejdziecie w uklady z bandziorem, chociaz
uwazacie sie za katolika? Wy ciagle cos podejrzewacie ad personam. Macie
podane fakty i odnoscie sie do FAKTOW, a nie do mojej osoby.

   Poza tym nie znalazł się na liście Żydów w  polonica.net
   co też musi być podejrzane - co nie?

Kto te liste zalozyl? Znacie autora osobiscie? Wiecie kim naprawde jest?
Na ten liste powoluje sie czesto bekon, ktory urzadzal piknik w swoim
ogrodzie, dla Bubla.
 Macie nadal watpliwosci kim jest bekon i kim jest Bubel?

Data: 2012-07-18 14:55:53
Autor: Klin
W dniu 2012-07-18 14:38,  Observatore pisze:

  Macie nadal watpliwosci kim jest bekon i kim jest Bubel?

     Na razie rozgryzam Obserwatora!  Bekon nieco za tłusty lecz
     nie zalatuje czosnkiem a Bubel nie taki znów bubel jak to
     chcesz nam wmówić.

Data: 2012-07-18 13:01:15
Autor: Observatore
Klin <klin\@wp.pl,                                                                                                                                                                                .> napisał(a):
> [...]

     Na razie rozgryzam Obserwatora!  Bekon nieco za tłusty lecz
     nie zalatuje czosnkiem a Bubel nie taki znów bubel jak to

ale do FAKTOW nadal sie nie odniesiecie? Was nie trzeba rozgryzac. Po tym tekscie widac, ze dla was katolika slowa
Jezusa: po czynach ich poznajemy - nie znacza wiele...

Dla was kolaborant sowiecki, Jaruzelski - to nadal czlowiek honoru...to wiele
o was mowi.

Data: 2012-07-18 15:12:33
Autor: Klin
W dniu 2012-07-18 15:01,  Observatore pisze:
Klin <klin\@wp.pl,

                                         .> napisał(a):

[...]

    Z urojeniami nie powalczysz!

   To zaś co ty tu serwujesz jak rozgryzłem pochodzi to z poniższej kuchni:
 http://www.jewish.org.pl/index.php/pl/kuchnia-mainmenu-65/183-kuchnia-iydowska.html

Data: 2012-07-18 13:27:23
Autor: Observatore
napisał(a):

> [...]
> o was mowi.

    Z urojeniami nie powalczysz!

   To zaś co ty tu serwujesz jak rozgryzłem pochodzi to z poniższej kuchni:

...jestescie wlasnie klasycznym przykladem czlowieka cierpiacego na urojenia..

Dla takich jak wy, FAKTY sie nie licza.. --

Data: 2012-07-18 15:45:03
Autor: Klin

Data: 2012-07-18 14:02:40
Autor: Observatore
Klin <klin\@wp.pl,                                                                                                                                                                                .> napisał(a):

  ..jestescie wlasnie klasycznym przykladem czlowieka cierpiacego na urojenia..

   Dla takich jak wy, FAKTY sie nie licza..

te fakty wasze to te przepisy kuchni zydowskiej?

Sio ruski trollu..

Data: 2012-07-18 16:15:19
Autor: Klin
Wizyta Cyryla, patriarchy Moskwy w cieniu sluzb.

   te fakty wasze to te przepisy kuchni zydowskiej?

   Sio szabesgoju!

Data: 2012-07-18 17:59:09
Autor: Observatore
napisał(a):

   te fakty wasze to te przepisy kuchni zydowskiej?

   Sio szabesgoju!

to ja wam tlumacze, jak krowie na rowie o co chodzi, a wy nadal pyskujecie ? Po cholere wiec tutaj sie produkujecie, jak nie po to aby zniewazac ludzi na polskich grupach, wielbicielu sowieckiego generala Jaruzelskiego?

Kompromitujecie katolikow, tak jak ci hierachowie K.K. ktorzy teraz beda sie jednac z bandziorami z kosciola prwoslawnego w Rosji?

Potem bedziecie miec pretensje do kogo? Do krasnoludkow, kolaborancie prosowiecki?

Data: 2012-07-18 21:20:30
Autor: Klin
W dniu 2012-07-18 19:59,  Observatore pisze:
Klin <klin\@wp.pl,
napisał(a):

[...]

  Trudno wyzbyć się urojeń co? - a ja nie tyle pyskuję co odpyskowuję,
  wyczuwasz różnicę?

[...]

   Kim ty jesteś Obsrywatorze, że ośmielasz się krytykować Episkopat
   Polski znieważać Patriarchę Rosji naprawdę nienawiść cię zaślepia
   w pełni zaczynasz zasługiwać na tę co nieco przekręconą ksywkę.

Data: 2012-07-18 18:04:24
Autor: Observatore
napisał(a):

   te fakty wasze to te przepisy kuchni zydowskiej?

   Sio szabesgoju!

odnotujemy teraz ten wasz *komentarz*, bo znowu bedziecie sie wypierac, ze nie jestescie rasista, bo dbacie o znikanie postow z archiwow googli, co swiadczy iz prowadzicie te propagande rasistowska i dezinformacje w stylu sowieckim, na polskich grupach z  pelna swiadomoscia.

Message from discussion Wizyta Cyryla, patriarchy Moskwy w cieniu sluzb.
View parsed - Show only message text
Date: Wed, 18 Jul 2012 16:15:19 +0200
From: Klin <""klin\"@wp.pl,                                                                                                                                                                                  ">
Newsgroups: pl.soc.polityka
Subject: Re: Wizyta Cyryla, patriarchy Moskwy w cieniu sluzb.
References: <ju4l8i$rag$1@inews.gazeta.pl> <50069fed$0$1228$65785112@news.neostrada.pl> <ju68rc$j9h$1@inews.gazeta.pl> <5006ab5d$0$26698$65785112@news.neostrada.pl> <ju6anc$479$1@inews.gazeta.pl> <5006b25b$0$1214$65785112@news.neostrada.pl> <ju6c2r$sn7$1@inews.gazeta.pl> <5006b642$0$1307$65785112@news.neostrada.pl> <ju6djr$4s0$1@inews.gazeta.pl> <5006bde0$0$26696$65785112@news.neostrada.pl> <ju6fm0$5it$1@inews.gazeta.pl>

Data: 2012-07-18 17:09:54
Autor: Przemysław M.
Wizyta Cyryla, patriarchy Moskwy w cieniu sluzb.
Dnia Tue, 17 Jul 2012 21:25:38 +0000 (UTC), Observatore napisaů(a):

http://niezalezna.pl/31029-wizyta-patriarchy-moskwy-w-cieniu-sluzb

Otwierasz lodówkć, a tam Putin. ;-)