Wizyta SM

Data: 2009-04-17 10:13:58
Autor: Olgierd
Wizyta SM
Dnia Fri, 17 Apr 2009 11:25:12 +0200, Herald napisał(a):

- czy straż miejska która zapuka do mojego domu (np. chcąc się napić
wody ) - może mnie wylegitymować?

Wyłącznie w celu:
 1)   identyfikacji osoby podejrzanej o popełnienie przestępstwa lub wykroczenia, ujętej na miejscu zdarzenia lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia;
  2)   ustalenia świadków zdarzenia.

(par. 3 rozporządzenia RM z 2004 r. w sprawie zakresu i sposobu wykonywania przez strażników gminnych (miejskich) niektórych czynności)

- czy może mnie "porwać" na najbliższy komisariat?

Jeszcze nie ;-) http://tinyurl.com/nowe-uprawnienia-SM

- czy jest
gdzieś sprecyzowana "odpowiednia długość łańcucha" na jakiej winien być
przypięty pies?

Jeśli już to w uchwale municypalnej.

- jeżeli takie interwencję SM się będą powtarzać, czy mogę do SM
wystąpić z wnioskiem o udostępnienie danych osobowych osoby zgłaszającej
by ją "oskarżyć o nękanie poprzez wykorzystanie instytucji straży
miejskiej"?

Nie.
Ale będziesz mógł zwrócić się do sądu ze stosownym powództwem. Albo ze skargą na działalność SM.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-04-17 13:36:02
Autor: Herald
Wizyta SM
Dnia Fri, 17 Apr 2009 10:13:58 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Czyli tak de facto, przy założeniu że mój poprzedni post jest rzetelny (a
jest na pewno) generalnie nie musiałem im okazywać dokumentu :)
Wszak nie popełniłem ani wykroczenia a tym bardziej przestępstwa.

- czy może mnie "porwać" na najbliższy komisariat?

Jeszcze nie ;-) http://tinyurl.com/nowe-uprawnienia-SM

Tak czytam o paralizatorach i ..... to nie est projekt. Znalazłem "wyciąg"
gdzie to już obowiązuje:
http://www.strazmiejska.katowice.pl/index.php?go=podst1

- czy jest
gdzieś sprecyzowana "odpowiednia długość łańcucha" na jakiej winien być
przypięty pies?

Jeśli już to w uchwale municypalnej.

:)

[...]

Ale aby złożyć pozew do sądu, musze kogoś ... pozwać. Kogo jak nie dostanę
danych tej "osoby"?

Albo ze skargą na działalność SM.

Czyli nie rościć "pretensji" osoby składającej "donosy", tylko skierować
swe "ataki" w kierunku nękającej mnie SM?  :)

Data: 2009-04-17 13:56:05
Autor: .B:artek.
Wizyta SM
Herald wyskrobał(a):
[...]

Nie popełniłeś, ale mogłeś być podejrzany o popełnienie wykroczenia, a to wypełnia hipotezę przywołanego przepisu. Wykroczenia, o którym mowa w art. 35 ustawy o ochronie zwierząt.

--
..B:artek.

Data: 2009-04-17 12:13:51
Autor: Olgierd
Wizyta SM
Dnia Fri, 17 Apr 2009 13:56:05 +0200, .B:artek. napisał(a):

[...]

Ach, *za krótka* smycz, mi coś po łbie chodziło, że *za długa*. To przepisu nie ma, nawet municypalnego i faktycznie rzecz opiera się o interpretację w.w. ustawy.

Data: 2009-04-17 21:37:13
Autor: jb
Wizyta SM
B:artek. <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał(a):
Nie popełniłeś, ale mogłeś być podejrzany o popełnienie wykroczenia, a to wypełnia hipotezę przywołanego przepisu. Wykroczenia, o którym mowa w art. 35 ustawy o ochronie zwierząt.

Od kiedy to czyn z art. 35 uoz stanowi wykroczenie???

Data: 2009-04-17 23:43:10
Autor: Robert Tomasik
Wizyta SM
Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:1vjwkyxnmyzz4$.1231u3denwd4b.dlg40tude.net...
[...]

Zły wniosek. Oni nie powinni nikogo legitymować, ale skoro już to zrobili, to Ty miałeś obowiazek im ten dokumenta dać, a jak byś go nie miał, to udzielić informacji na temat swojej tożsamości. Potem możesz składać na nich ewentualnie skargę.
[...]

A chcesz go cywilnie pozywać? To piszesz w pozwie, że dane dostarczy Straż Miejska i sąd wystąpi o te dane.

Albo ze skargą na działalność SM.
Czyli nie rościć "pretensji" osoby składającej "donosy", tylko skierować
swe "ataki" w kierunku nękającej mnie SM?  :)

Jak zacznął nękać. jednokrotna wizyta, to jeszcze daleko od nękania.

Wizyta SM