Wjazd do Berlina - jakie opłaty ?

Data: 2011-04-28 20:48:56
Autor: Dominik
Wjazd do Berlina - jakie opłaty ?
Cześć
W nadchodzący weekend wybieram się z małżonką do Berlina i Poczdamu.
Coś kiedyś mi się obiło o uszy, że trzeba mieć naklejkę z ASO albo stacji obsługi poświadczającą spełnianie jakiejś normy o emisji spalin.

Gdzie i za ile i czy faktycznie potrzeba taką naklejkę posiadać ?

Będę jechał z okolic Garwolina - jakieś sugestie co do trasy ?

Dominik

Data: 2011-04-28 21:44:48
Autor: SkiMir
W dniu 2011-04-28 20:48, Dominik pisze:
[...]

Naklejkę trzeba mieć jeśli chcesz wjechać bliżej centrum.
Koszt coś kilkadziesiąt euro ale coś mi się wydaje, że już z tym nie zdążysz.
Są dwa wyjścia:
1. Dojechać do pierwszej stacji metra, zakupić bilet całodzienny i swobodnie, znacznie szybciej niż samochodem poruszać się po Berlinie. Jeśli chesz zwiedzać Berlin to taka opcja jest o wiele lepsza niż lawirowanie samochodem.

2. Wjechać do "umwelt zone" i zaakceptować ewentualny mandat w wysokości coś koło 35 euro lub cieszyć się jeśli Cię nie złapią.

--
M.

Data: 2011-04-28 22:31:54
Autor: Dominik
W dniu 2011-04-28 21:44, SkiMir pisze:

[...]

EEEeee... Dzięki za info, ale nie chcę się wozić później z mandatami...
Nie szprecham po niemiecku, więc się średnio z nimi dogadam. (Zawsze po angielsku można próbwać...)

Skorzystam z opcji nr 1 :)
Czy "Umwelt Zone" jest jakoś w miarę wyraźnie oznakowana ?

Pzdr

--
Dominik

Data: 2011-04-28 20:44:31
Autor: Rafał Grzelak
Dominik wrote:

EEEeee... Dzięki za info, ale nie chcę się wozić później z
mandatami...  Nie szprecham po niemiecku, wiÄ™c siÄ™ Å›rednio z nimi

http://images.google.pl/images?hl=pl&biw=1723&bih=1075&tbm=isch&sa=1&q=umweltzone&aq=f&aqi=g3&aql=&oq=

https://www.berlin.de/sen/umwelt/luftqualitaet/de/luftreinhalteplan/umweltzone_aktuelles.shtml

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-04-28 22:43:07
Autor: SkiMir
W dniu 2011-04-28 22:31, Dominik pisze:

Skorzystam z opcji nr 1 :)
Czy "Umwelt Zone" jest jakoś w miarę wyraźnie oznakowana ?

W miarę wyraźnie - stoi znak "zakaz ruchu" z napisem "umwelt zone" pod spodem tabliczka z opisem jakich plakietek nie dotyczy.

Ale radzę nie pchać się pod sam znak bo będziesz musiał uciekać w prawo lub lewo na skrzyżowaniu i szukać miejsca postojowego.
Poszukaj na mapie pierwszej stacji metra i tam się gdzieś zatrzymaj - choćby w jakiejś bocznej uliczce. Będzie wygodnie a i nerwów nie napsujesz sobie szukając miejsca postojowego.

No a Berlińskie metro wraz z "ringami" kolei nadziemnej to bajka w porównaniu z realiami naszej komunikacji publicznej. Jak poświęcisz kilka chwil na rozpracowanie sieci i sposobu przesiadek to w większość interesujących Cię miejsc dotrzesz w paręnaście minut.

--
M.

Data: 2011-04-29 08:15:52
Autor: Dominik
W dniu 2011-04-28 22:43, SkiMir pisze:

[...]

Super :) Dzięki za informacje

--
Dominik

Data: 2011-04-28 23:08:30
Autor: Marek
Wjazd do Berlina - jakie opłaty ?
Użytkownik "Dominik"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ipccqp$2fr$1@inews.gazeta.pl...

[...]

[...]

1) Naklejke trzeba miec tylko jesli chce sie wjechac do Umwelt Zone.
2) Kosztuje 5 euro i mozna ja nabyc na stacjach kontroli pojazdow (TUV, Dekra)
3) Naklejki maja rozne kolory w zaleznosci od tego ktora norme czystosci spalin spełnia samochod
4) więcej info - np tu: http://www.umweltzone.pl/strefy/

Marek
Płońsk
Seat Toledo 1,9 TDi 110 KM