Wjazd do Berlina - jakie opłaty ?

Data: 2011-04-28 23:08:30
Autor: Marek
Wjazd do Berlina - jakie opłaty ?
Użytkownik "Dominik"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ipccqp$2fr$1@inews.gazeta.pl...

[...] W nadchodzący weekend wybieram się z małżonką do Berlina i Poczdamu.
Coś kiedyś mi się obiło o uszy, że trzeba mieć naklejkę z ASO albo
stacji obsługi poświadczającą spełnianie jakiejś normy o emisji spalin.

Gdzie i za ile i czy faktycznie potrzeba taką naklejkę posiadać ?

[...]

1) Naklejke trzeba miec tylko jesli chce sie wjechac do Umwelt Zone.
2) Kosztuje 5 euro i mozna ja nabyc na stacjach kontroli pojazdow (TUV, Dekra)
3) Naklejki maja rozne kolory w zaleznosci od tego ktora norme czystosci spalin spełnia samochod
4) więcej info - np tu: http://www.umweltzone.pl/strefy/

Marek
Płońsk
Seat Toledo 1,9 TDi 110 KM