Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?

Data: 2019-04-21 07:36:58
Autor: Shrek
Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
W dniu 21.04.2019 o 00:33, Bogobo pisze:

Czy pojazd z lewego pasa miał obowiązek zająć pas wewnętrzny (trzeci)
na rondzie i dlaczego ?

IMHO skończyłoby się tym, że ten z lewego miał tego z prawego po prawej ręce - taki przywilej prawego pasa, że przy zmianie pasa ma pierwszeństwo przed ściagantami z lewej;)

Shrek

Data: 2019-04-21 09:11:08
Autor: Lewis
W dniu 2019-04-21 o 07:36, Shrek pisze:
[...]

Równie dobrze ten z lewego jechał swoim pasem a ten z prawego zmieniał pas i nie ustąpił pierwszeństwa ;)

Lewis

Data: 2019-04-21 09:26:59
Autor: Shrek
W dniu 21.04.2019 o 09:11, Lewis pisze:

Równie dobrze ten z lewego jechał swoim pasem a ten z prawego zmieniał pas i nie ustąpił pierwszeństwa ;)

Skoro na środkowym się spotkali, to żaden z nich nie była na "zwoim" pasie. Chyba że były linie prowadzące.

Shrek

Data: 2019-04-21 20:47:04
Autor: t-1
W dniu 2019-04-21 o 09:26, Shrek pisze:
[...]

I to jest prawda.
Bo ten na prawym powinien jechać prawym na rondzie a z lewego lewym.
Należy zajmować swój dotychczasowy pas.
Środkowy pas jest wolny.
Skoro się na nim spotkali to prawy miał pierwszeństwo.
Chyba ze znaki (np malunki) stanowią inaczej.

Data: 2019-04-22 08:26:55
Autor: Bogobo
Użytkownik "t-1" <t-1@dlaspamu.pl> napisał w wiadomości

Bo ten na prawym powinien jechać prawym na rondzie a z lewego lewym.
Należy zajmować swój dotychczasowy pas.

Ten z drugiego pasa powinien jechać na rondzie drugim pasem i tak jechał,
czyli jechał prawidłowo, zgodnie z PoRD, bo należy jechać możliwie blisko
prawej krawędzi jezdni.

Środkowy pas jest wolny.

Środkowy pas na rondzie (czyli drugi) nie jest wolny, bo jedzie nim ten co
jechał pasem drugim, zanim wjechał na rondo.

Skoro się na nim spotkali to prawy miał pierwszeństwo.

Prawy nie miał pierwszeństwa, bo zmieniał pas i powinien przepuścić.

Data: 2019-04-23 22:07:14
Autor: t-1
W dniu 2019-04-22 o 08:26, Bogobo pisze:
[...]

Chłopie, jakim drugim pasem.
Powtarzam, zasada jest prosta, jechałeś przy lewym krawężniku jedź dalej przy tym samym.
Jeśli już liczysz jezdnie to licz od lewej strony a nie od prawej ze względu na pierwszeństwo tego z prawej, który miał w tym przypadku do wyboru prawy lub środkowy.
Byłeś więc po lewej na pierwszym i jedź pierwszym przy lewym krawężniku.
A co do jazdy prawidłowo zgodnie z PoRD, blisko prawej krawędzi, to stosuj to na prostej drodze a już szczególnie na autostradzie i przy wjeździe na rondo.
Będzie dużo bezpieczniej dla ciebie i innych.

Data: 2019-04-23 23:05:47
Autor: Bogobo
[...]

Nie ma takiej zasady, żeby dalej jechać przy tym samym krawężniku.
Wg PoRD Należy jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

Jeśli już liczysz jezdnie to licz od lewej strony a nie od prawej ze
względu na pierwszeństwo tego z prawej, który miał w tym przypadku do
wyboru prawy lub środkowy.

Jezdnie liczę od prawej, bo obowiązuje prawostronny ruch i jest obowiązek
jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

A co do jazdy prawidłowo zgodnie z PoRD, blisko prawej krawędzi, to stosuj
to na prostej drodze a już szczególnie na autostradzie i przy wjeździe na
rondo.

Należy to stosować zawsze, o ile znaki i przepisy nie nakazują inaczej.

Data: 2019-04-24 17:18:30
Autor: Cavallino
Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
W dniu 23-04-2019 o 23:05, Bogobo pisze:

Jezdnie liczę o

Możesz sobie liczyć co chcesz i jak chcesz.
Albo znajdziesz przepis choćby śladowo potwierdzający brednie które wypisujesz, albo skończ to robić !!!!

Data: 2019-04-24 17:59:35
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:q9puo4$cd0$2node1.news.atman.pl...

Albo znajdziesz przepis choćby śladowo potwierdzający brednie które wypisujesz,

Udowodnij, w którym poście napisałem brednie ?

Data: 2019-04-24 18:19:25
Autor: Cavallino
Wjazd na rondo.
W dniu 24-04-2019 o 17:59, Bogobo pisze:
[...]

W każdym.
Wygłaszasz bzdurne twierdzenia, nie mające żadnego oparcia w przepisach, a na pytanie o podstawę prawną udajesz głupka, że niby nie rozumiesz pytania.

Jak nie masz pojęcia o czym piszesz, to po prostu nie pisz.

Data: 2019-04-24 18:35:56
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.
W dniu 24-04-2019 o 17:59, Bogobo pisze:

Udowodnij, w którym poście napisałem brednie ?

W każdym.

a na pytanie o podstawę prawną udajesz głupka,

Podstawa prawna - PoRD, art. 22.4 Zmiana pasa ruchu.

Data: 2019-04-24 18:44:37
Autor: Cavallino
Wjazd na rondo.
W dniu 24-04-2019 o 18:35, Bogobo pisze:
[...]

Nie ta sytuacja - to nie jest zmiana pasa ruchu, chyba że na skrzyżowaniu, po zmianie jezdni - a o tym ten punkt nie mówi.

Tak by było, gdyby to było rondo z liniami wprowadzającymi, ale na zwykłym nie ma o tym mowy.

Data: 2019-04-24 19:02:01
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
W dniu 24-04-2019 o 18:35, Bogobo pisze:

Podstawa prawna - PoRD, art. 22.4 Zmiana pasa ruchu.

Nie ta sytuacja - to nie jest zmiana pasa ruchu,

Jak nazwiesz taki manewr ? :
pojazd dojeżdża do ronda pasem "możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni" i manewr wjazdu kończy na pasie
bezpośrednio przyległym do pasa "możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni" ?
Nie nazywasz tego zmianą pasa ? To jak to nazywasz ?

Data: 2019-04-24 19:11:36
Autor: Cavallino
Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
W dniu 24-04-2019 o 19:02, Bogobo pisze:
[...]

Nie ma znaczenia jak kto coś SOBIE nazywa, liczy się to, czy podpada pod ten albo inny przepis.
Czyli co i jak nazwał ustawodawca.
Potoczne rozumienie słów nie sprawdza się przy analizie przepisów prawa.

W opisanej sytuacji, w każdym przypadku wjeżdżający na rondo, byłby już na innym pasie niż ten pierwotny, bo to jest pas innej jezdni.

A przepis mówi o pasie (w dorozumieniu) tej samej jezdni.
Choćby na podstawie przepisu który sam cytowałeś, a który zawierał definicję pasa ruchu.
Nie było w nim mowy o tym, że ten sam pas może znajdować się na kilku jezdniach.
Cyt:
"pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni"

Zmiana kierunku ruchu (w dorozumieniu również jezdni), w tym przypadku na jezdnię biegnącą wokół ronda, to inny manewr niż zmiana jedna pasa tej samej jezdni na inny pas tej samej jezdni.

Data: 2019-04-24 19:39:33
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:q9q5c7$932$1node2.news.atman.pl...
[...]

No to podaj przepis PoRD, że to jest inna jezdnia, że to jest inny pas.

A przepis mówi o pasie (w dorozumieniu) tej samej jezdni.

Zmiana kierunku ruchu (w dorozumieniu również jezdni),

Ponieważ u ciebie jest dużo "dorozumień"
to potrzebny jest Sąd.

Data: 2019-04-25 19:31:51
Autor: Cavallino
Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
W dniu 24-04-2019 o 19:39, Bogobo pisze:

W opisanej sytuacji, w każdym przypadku wjeżdżający na rondo, byłby już na innym pasie niż ten pierwotny, bo to jest pas innej jezdni.

No to podaj przepis PoRD, że to jest inna jezdnia,

No weź nawet tak nie żartuj, takiej oczywistości nie ogarniasz i nie umiesz sobie sam tego znaleźć?

Nie wierzę, że uważasz, iż jezdnia na rondzie jest tą samą jezdnią co jezdnie na wszystkich jego wlotacg - to musi być jakiś kiepski trolling.

PLONK WARNING !!!!

  że to jest inny pas.

A przepis mówi o pasie (w dorozumieniu) tej samej jezdni.

Zmiana kierunku ruchu (w dorozumieniu również jezdni),

Ponieważ u ciebie jest dużo "dorozumień"
to potrzebny jest Sąd.

Albo zdrowy rozsądek, polegający na nie pchaniu się na środkowy pas, bezpośrednio przy wjeździe na skrzyżowanie z różną ilością pasów przed i po.

Data: 2019-04-25 19:41:30
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:q9squ5$6rm$1node1.news.atman.pl...
[...]

No weź nawet tak nie żartuj,?

Żarty to ty sobie robisz, bo nie potrafisz uzasadnić na podstawie PoRD
tego co napisałeś.

Albo zdrowy rozsądek, polegający na nie pchaniu się na środkowy pas,

Całkowity brak rozsądku to jest pchanie się z prawego pasa na środkowy pas,
połączone z wymuszaniem pierwszeństwa.

Data: 2019-04-27 09:25:41
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Pasy ruchu nieoznaczone.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:q9q3pj$7fq$1node2.news.atman.pl...
W dniu 24-04-2019 o 18:35, Bogobo pisze:

Podstawa prawna - PoRD, art. 22.4 Zmiana pasa ruchu.

Tak by było, gdyby to było rondo z liniami wprowadzającymi, ale na zwykłym nie ma o tym mowy.

Nie muszą być linie wprowadzające; wystarczy, że są pasy ruchu nieoznaczone.
Wtedy też obowiązuje art. 22.4 zmiana pasa ruchu.

Data: 2019-04-24 18:28:32
Autor: Axel

"t-1"  wrote in message news:q9nr9c$cs6$1node1.news.atman.pl...

Chłopie, jakim drugim pasem.
Powtarzam, zasada jest prosta, jechałeś przy lewym krawężniku jedź dalej przy tym samym.

To skoro to taka prosta zasada, to teraz ją zastosuj przy 3 pasach na wjeździe i 4 na rondzie... Który pas powinien zostać wolny?

--
Axel

Data: 2019-04-25 12:07:54
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2019-04-24 o 18:28, Axel pisze:

[...]

Lubię to! :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2019-04-26 11:45:38
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.
Użytkownik "t-1" <t-1@dlaspamu.pl> napisał w wiadomości news:q9idr4$6sv$1node2.news.atman.pl...

I to jest prawda.
Bo ten na prawym powinien jechać prawym na rondzie a z lewego lewym.

I to jest nieprawda, bo nie ma takiego przepisu.

Data: 2019-04-22 07:35:01
Autor: Bogobo
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:q9h600$2bi$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ten z drugiego pasa nie zmienił pasa po wjeździe na rondo,
 jechał nadal tym samym pasem; jechał drugim pasem i na rondzie
 nadal poruszał się drugim pasem. Ten z pierwszego pasa zmienił pas
i wymusił pierwszeństwo.

Data: 2019-04-22 08:43:58
Autor: Cavallino
W dniu 22-04-2019 o 07:35, Bogobo pisze:
[...]

Podstawa prawna twierdzenia, że pasy na rondzie są kontynuacją pasów przed rondem?

Data: 2019-04-22 09:05:22
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Pas ruchu.
[...]

PoRD
7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
drogowymi;

Data: 2019-04-22 10:32:34
Autor: sczygiel
Wjazd na rondo. Pas ruchu.
W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2019 02:05:45 UTC-5 użytkownik Bogobo napisał:
> [...]

7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami

Wklej tu linka do google maps z tym rondem. Bo takie tlumaczenie slowno bezmuzyczne to daleko cie nie zaprowadzi.
Rodzajow malowan i oznaczen rond jest tyle ze nie ma prostych zasad jak sie po nich poruszac.

A nawet jak dasz linka to moze sie okazac ze rondo jest pomalowane zle i i tak beda watpliwosci.

Ale daj linka to sie bedzie mozna przyjrzec.

Data: 2019-04-22 22:25:09
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Pas ruchu.
napisał:
> [...]

drogowymi;

Wklej tu linka do google maps z tym rondem. .

https://www.google.pl/maps/@53.4031178,14.5010798,304m/data=!3m1!1e3?hl=pl

zwykłe rondo, żadnych turbin, żadnej sygnalizacji, pasy oznaczone - na
rondzie
trzy pasy przerywane dookoła , na dojeździe dwa pasy przerywane.

Data: 2019-04-23 06:04:55
Autor: Shrek
Wjazd na rondo. Pas ruchu.
W dniu 22.04.2019 o 22:25, Bogobo pisze:

https://www.google.pl/maps/@53.4031178,14.5010798,304m/data=!3m1!1e3?hl=pl

https://www.google.pl/maps/@53.4025763,14.5023574,305a,35y,354.41h,41.64t/data=!3m1!1e3?hl=pl

Co tu się uprawia?

Shrek

Data: 2019-04-23 12:30:36
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:7d221e20-ecd8-425c-b06a-ae6a82d950a9googlegroups.com...

Wklej tu linka do google maps z tym rondem.

dojazd
https://www.google.pl/maps/@53.4020438,14.501406,3a,75y,41.86h,92.16t/data=!3m7!1e1!3m5!1s1tAsDUUTBWC-nugQgkK4Bw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D1tAsDUUTBWC-nugQgkK4Bw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D243.26442%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=pl

rondo
https://www.google.pl/maps/@53.4027727,14.5016966,3a,75y,41.86h,92.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM8Y7CWiErWvJPSRR9o-Hag!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

Data: 2019-04-23 04:50:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Wjazd na rondo.
strzelam ze nie jestes ze Szczecina prawda ?

-- Lewy pojazd wjeżdża na pas środkowy, prawy pojazd też wjeżdża na pas środkowy (ma włączony lewy kierunkowskaz).

zmienia pas

-- Kolizja zaraz na wjeździe. Kto winien ?

patrz powyzej

-- Czy pojazd z lewego pasa miał obowiązek zająć pas wewnętrzny (trzeci) na rondzie i dlaczego ?

gdyby jechal w Krakowska moglby tak zrobic po czym zmienic 2 pasy co wywola entuzjazm wjezdzajacych z Janiszewskiego i Poludniowej

-- Założenie jest takie, że obydwaj mieli zamiar opuszczać rondo "na wprost". (żeby nie komplikować).

to po co prawy zmienia pas kiedy chce dalej jechac Poludniowa ? a czekaj znam odowiedz czasami melepety tak robia bo za 500m chca skrecic w lewo :-) to sie nazywa rezerwacja pasa :-)

https://www.youtube.com/watch?v=iwGfdPSb9jY

jednym slowem suchar, gubia sie tylko przybysze spoza miasta :-)

Data: 2019-04-23 13:43:03
Autor: sczygiel
Wjazd na rondo.
W dniu wtorek, 23 kwietnia 2019 05:31:08 UTC-5 użytkownik Bogobo napisał:
> [...]

https://www.google.pl/maps/@53.4020438,14.501406,3a,75y,41.86h,92.16t/data=!3m7!1e1!3m5!1s1tAsDUUTBWC-nugQgkK4Bw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D1tAsDUUTBWC-nugQgkK4Bw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D243.26442%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=pl

No to tak:
Ten z lewej wjezdzajacy na pas srodkowy o ile nie zrobi tego bezsensownie jedzie zupelnie poprawnie.
Ten z prawej wjezdzajac na srodkowy ma ustapic wszystkim ktorzy na nim juz sa.

I teraz jest tylko maly problem bo jesli jada rowno obok siebie to moze sie zdarzyc ze obaj w tej samej chwili wjezdzaja na ten pas i wtedy jednak ten z prawej ma pierwszenstwo. A w praktyce to policja patrzy w takiej sytuacji kto gdzie przywalil. I po tym decyduja. Jak ktos uwaza ze jechal ok, to trzeba isc do sadu. Jak ten z lewej ma walona tylna czesc auta to raczej jest wygrany.
Jak przednia to 50/50.
Jak przywalil w prawego  tyl - trzeba sie postarac bo sedzia moze orzec wine.
Jak przywalil w prawego przod - kij wie, sedzia rozsadzi jak mu pasuje.

Data: 2019-04-23 22:59:23
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:adf8218f-90c5-416b-85e4-d2878291d186googlegroups.com...
> [...]

ze obaj w tej samej chwili wjezdzaja na ten pas i wtedy jednak ten z prawej ma pierwszenstwo.

Nie, ten z prawej nie ma pierwszeństwa, bo zmienia pas i powinien ustąpić.

Data: 2019-04-23 23:21:31
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo.
Tue, 23 Apr 2019 22:59:23 +0200, w <q9nuqh$ht4$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

Nie, ten z prawej nie ma pierwszeństwa, bo zmienia pas i powinien ustąpić.

On nie zmienia pasa (pasy to się zmienia na prostej drodze), on zajmuje pas.
I zajmuje ten, który ma ochotę zająć.

IMO takie malowanie (powszechnie stosowane) to zaszłość z poprzedniej epoki,
gdzie skręcający w prawo musiał zająć skrajny prawy pas.
Powinny być linie prowadzące.

Data: 2019-04-24 08:51:15
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

[...]

Jeżeli zajmuje pas, który ma ochotę zająć, to ma obowiązek
przepuścić tego kto już jest na tym pasie.

W tej epoce obowiązuje przepis, że należy zbliżyć się do prawej krawędzi
jezdni,  jeżeli zamierza się skręcić w prawo.

Data: 2019-04-24 10:12:01
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo.

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]

Jeżeli zajmuje pas, który ma ochotę zająć, to ma obowiązek
przepuścić tego kto już jest na tym pasie.

Zakładając, że ktoś tam już jest.
Ale pisałeś, że wjeżdżają jednocześnie.

W tej epoce obowiązuje przepis, że należy zbliżyć się do prawej krawędzi
jezdni,  jeżeli zamierza się skręcić w prawo.

Tutaj akurat są wyznaczone pasy.

Data: 2019-04-24 15:03:09
Autor: Mirek Ptak
Wjazd na rondo.
W dniu 2019-04-24 o 08:51, Bogobo pisze:
Jeżeli zajmuje pas, który ma ochotę zająć, to ma obowiązek
przepuścić tego kto już jest na tym pasie.

Owszem, o ile na tym pasie jest. Jeśli obaj wjeżdżają na tak oznakowane rondo jednocześnie to ten prawy może sobie prosto na wewnętrzny pas pojechać i ciągle ma pierwszeństwo, ten z lewej ma mu po prostu ustąpić.
Taka jest moja opinia :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2019-04-24 15:20:27
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomości news:q9pmqd$r8n$1node2.news.atman.pl...
[...]

Twoja opinia jest zła.
Ten z prawej zmienia pas i ma obowiązek ustąpić temu co już
jest na tym pasie na który zmieniający ma zamiar wjechać.

Data: 2019-04-24 15:44:24
Autor: J.F.
Wjazd na rondo.

Użytkownik "Bogobo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q9pnrt$e8g$1@news.mixmin.net...
[...]

A te pasy jakos wyraznie namalowane, zeby bylo wiadomo, kto zmienia, a kto nie ?

Wcale nie wymalowane ... wiec skad wiadomo kto zmienia ?

W dodatku na przykladzie mamy dwa pasy wjazdowe i trzy obwodowe.
Jak sie obaj upra wjechac na srodkowy pas ronda ... to kto zmienia pas i powinien ustapic ?

A skoro nie wiadomo ... to pozostaje ogolny zapis kodeksu, o krzyzowaniu kierunkow ruchu :-)

J.

Data: 2019-04-24 16:02:29
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Kulsony : wina tego z prawej.

[...]

Dzisiaj w STOP drogówce TV4.
Rondo o 2 pasach.
Na rondo wjeżdżają równocześnie : z prawej autobus przegubowiec,
po lewej samochód osobowy, autobus zjeżdża na lewy pas ronda - kolizja.
Kulsony orzekły winę kierowcy autobusu, bo zmienił pas ruchu
i zajechał drogę. Ten z autobusu coś tam mamrotał, ale mandat przyjął.

Data: 2019-04-24 18:00:21
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Kulsony : wina tego z prawej.
Wed, 24 Apr 2019 16:02:29 +0200, w <q9pqaq$j5b$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]

Kulsony orzekły winę kierowcy autobusu, bo zmienił pas ruchu
i zajechał drogę. Ten z autobusu coś tam mamrotał, ale mandat przyjął.

Akurat masz pecha, bo oglądałem.
Autobus wjechał na skrajny prawy pas, po czym ściął sobie rondo.

Na dodatek tam masz 2 pasy w 2 pasy, choć akurat w tym przypadku nie miało to
znaczenia.

Data: 2019-04-24 18:39:41
Autor: Bogobo
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

[...]

Dlaczego ja mam pecha ?

Data: 2019-04-25 10:58:09
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Kulsony : wina tego z prawej.

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]

> Akurat masz pecha, bo oglądałem.
> Autobus wjechał na skrajny prawy pas, po czym ściął sobie rondo.

Bo ta kolizja nie ma nic wspólnego z twoim przykładem. Weź ogarnij się trochę.

Data: 2019-04-25 17:06:41
Autor: Bogobo
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]
> Kulsony orzekły winę kierowcy autobusu, bo zmienił pas ruchu

> Autobus wjechał na skrajny prawy pas, po czym ściął sobie rondo.

Ta kolizja jest dowodem na to, że policja stosuje artykuł
o pierwszeństwie przy zmianie pasa, a nie powołuje się na zasadę prawej
strony.

Data: 2019-04-24 18:02:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Bogobo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q9pqaq$j5b$1@news.mixmin.net...
[...]

To sie nie liczy, przydalby sie wyrok SN, albo choc apelacyjnego :-)

J.

Data: 2019-04-24 17:45:37
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Kierunki.

 pozostaje ogolny zapis kodeksu, o krzyzowaniu
kierunkow ruchu :-)

J.

W opisywanej sytuacji nie ma krzyżowania się kierunków ruchu,
bo obydwa pojazdy jadą w tym samym kierunku, tylko po różnych
pasach i następuje zmiana pasa ruchu.

Data: 2019-04-24 18:03:58
Autor: J.F.
Wjazd na rondo. Kierunki.
Użytkownik "Bogobo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q9q0bl$vot$1@news.mixmin.net...
[...]

Do wjazdu ... jak najbardziej.

i następuje zmiana pasa ruchu.

Po wjezdzie ? No rzeklbym, ze nastepuje, tylko oba zmienily i kierunek, i jezdnie, a wiec i pas.
To oba powinny ustapic :-)

J.

Data: 2019-04-24 15:58:54
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo.
Wed, 24 Apr 2019 15:20:27 +0200, w <q9pnrt$e8g$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> Owszem, o ile na tym pasie jest. Jeśli obaj wjeżdżają na tak oznakowane > rondo jednocześnie to ten prawy może sobie prosto na wewnętrzny pas > pojechać i ciągle ma pierwszeństwo, ten z lewej ma mu po prostu ustąpić.
> [...]

Twoja opinia jest zła.

Jego opinia jest dobra, a ty powtarzasz w kółko błędną interpretację.

Data: 2019-04-24 16:07:27
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.

Jego opinia jest dobra, a ty powtarzasz w kółko błędną interpretację.

W którym miejscu moja interpretacja jest błędna ?

Data: 2019-04-24 21:11:45
Autor: t-1
Wjazd na rondo.
W dniu 2019-04-24 o 16:07, Bogobo pisze:
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości

Jego opinia jest dobra, a ty powtarzasz w kółko błędną interpretację.

W którym miejscu moja interpretacja jest błędna ?

Negujesz pierwszeństwo prawej strony.

Data: 2019-04-24 21:22:02
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.
Użytkownik "t-1" <t-1@dlaspamu.pl> napisał w wiadomości news:q9qcda$psk$1node1.news.atman.pl...

Negujesz pierwszeństwo prawej strony.

Napisałeś nieprawdę.
Nie neguję pierwszeństwa prawej strony.

Data: 2019-04-26 06:04:06
Autor: sczygiel
Wjazd na rondo.
W dniu wtorek, 23 kwietnia 2019 16:07:31 UTC-5 użytkownik Bogobo napisał:
> [...]

Nie, ten z prawej nie ma pierwszeństwa, bo zmienia pas i powinien ustąpić.

Ma, bo ten z lewej tez robi to samo.
Doczytaj pord.

Ja z dyskusji odpadam bo standardowo, najpierw pytasz a potem stajesz sie mentorem.
Jak wiesz lepiej to po kij pytasz? Co ci da przekonywanie mnie?
Masz wyjasnione. Najpewniej wyjasnienie sie nie zgadza z twoim zdaniem i dostales mandat (ty lub znajomy) dokladnie wg wyjasnienia. Powodzenia.

Data: 2019-04-26 15:16:35
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.
> [...]

Nie, ten z prawej nie ma pierwszeństwa, bo zmienia pas i powinien

Ten z lewej nie zmienia pasa, jedzie ciągle swoim pasem,
tutaj pasem nieoznaczonym skręcającym w prawo.
Ten z prawego pasa wymusza pierwszeństwo, bo zmienia
pas z nieoznaczonego prawego na nieoznaczony następny.

Data: 2019-04-26 23:08:11
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo.
Fri, 26 Apr 2019 15:16:35 +0200, w <q9v0bt$6ca$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

Ten z lewej nie zmienia pasa, jedzie ciągle swoim pasem,
tutaj pasem nieoznaczonym skręcającym w prawo.

Kto ci nakładł takich głupot do głowy, że zmiana jezdni ma cokolwiek wspólnego
ze zmianą pasa (ew. brakiem).

Data: 2019-04-27 01:59:59
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

[...]

Nigdzie tak nie napisałem.
Zmiana pasa nie nastąpiła w związku z zmianą jezdni,
tylko nastąpiła w związku z manewrem zmiany pasa wykonanym przez kierowcę.

Data: 2019-04-26 15:52:12
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo.
[...]

Jeżeli wjeżdżają na rondo równo obok siebie to nie może być tak,
że nagle znajdą się na tym samym pasie, bo każdy z nich wjeżdża
na rondo swoim, oddzielnym, nieoznaczonym pasem.
Jeżeli zderzą się, to jeden z nich nieprzepisowo zmienił pas.

Policja, przy orzekaniu,  przede wszystkim ocenia kto miał pierwszeństwo.

Data: 2019-04-26 23:08:47
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo.
Fri, 26 Apr 2019 15:52:12 +0200, w <q9v2f9$acv$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

Jeżeli wjeżdżają na rondo równo obok siebie to nie może być tak,
że nagle znajdą się na tym samym pasie, bo każdy z nich wjeżdża
na rondo swoim, oddzielnym, nieoznaczonym pasem.

Doczytaj sobie czego częścią jest pas.

Data: 2019-04-29 06:38:14
Autor: sczygiel
Wjazd na rondo.
W dniu piątek, 26 kwietnia 2019 08:52:42 UTC-5 użytkownik Bogobo napisał:
> [...]

Jeżeli zderzą się, to jeden z nich nieprzepisowo zmienił pas.

Policja, przy orzekaniu,  przede wszystkim ocenia kto miał pierwszeństwo.

Pasy na rondzie sa prostopadle do wjazdow. Daj se spokoj...

Data: 2019-04-29 16:02:50
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Pasy nieoznaczone.
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:629bc7fe-369f-45ae-87e4-667318225cf5googlegroups.com...
> [...]

Jeżeli zderzą się, to jeden z nich nieprzepisowo zmienił pas.

Pasy na rondzie sa prostopadle do wjazdow.

Ale pojazdy wjeżdzają na rondo pasami nieoznaczonymi.

Data: 2019-04-22 18:50:10
Autor: Cavallino
Wjazd na rondo. Pas ruchu.
W dniu 22-04-2019 o 09:05, Bogobo pisze:
[...]

ROTFL !!!!
Przeczytaj najpierw ze zrozumieniem pytanie...

Data: 2019-04-22 19:15:24
Autor: RadoslawF
Wjazd na rondo. Pas ruchu.
W dniu 2019-04-22 o 18:50, Cavallino pisze:
[...]

Odpowiedź adekwatna do pytania.
Pojedź na miejsce i sprawdź jak są pasy narysowane.
A potem sprawdź jak stan faktyczny ma się do przepisów.
Jak potrafisz.

Pozdrawiam

Data: 2019-04-26 10:29:00
Autor: Bogobo
[...]

Ale tu nie chodzi o pasy ruchu na rondzie, tu nie chodzi o pasy ruchu
na drodze dochodzącej do ronda.
Mowa jest o pasach ruchu na wjeździe na rondo, czyli w miejscu
gdzie pojazdy wjeżdżające skręcają w prawo. Te pasy są nieoznaczone.
Pojazdy wjeżdżają jednocześnie równolegle na rondo
i każdy jedzie obok siebie swoim nieoznaczonym pasem.
Jeżeli którykolwiek chce zmienić ten nieoznaczony pas
to musi przepuścić drugiego.

Data: 2019-04-26 23:09:06
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Pasy nieoznaczone.
Fri, 26 Apr 2019 10:29:00 +0200, w <q9ufi9$1cb$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

Mowa jest o pasach ruchu na wjeździe na rondo, czyli w miejscu
gdzie pojazdy wjeżdżające skręcają w prawo. Te pasy są nieoznaczone.

Podstawa prawna?

Data: 2019-04-27 11:27:57
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Pasy nieoznaczone.

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> Podstawa prawna?

PoRD art. 2
7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
drogowymi;

Jezdni (lp.) a nie jezdni (lmn.).

Data: 2019-05-01 06:30:08
Autor:

Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q9jnrc$fnk$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Podstawa prawna, ze nie jestes debilem?

Data: 2019-04-22 13:26:51
Autor: Shrek
[...]

Ciekawa interprestacjia i nie mówie, ze bezpodstawna. Natomiast wcale nie oczywista - równie dobrze można mówić, że wcześniej był prawy i lewy, na rondzie też był lewy i prawy, więc pojawił się dodatkowy środkowy. Śliska sprawa - dopóki nie ma linni prowadzącej to w PoRD nie ma nigdzie napisane jak numerować pasy. Natomiast zasada prawej ręki w przypadku gdy na jeden pasa chcę wjechać dwa pojazdy jest uznaną zasadą.

Shrek

Data: 2019-04-22 13:57:42
Autor: Bogobo
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:q9k8dm$ufi$3node1.news.atman.pl...
[...]

Nie mógł pojawić się środkowy, pojawił się wewnętrzny lewy.
PoRD nakazuje jazdę możliwie blisko prawej krawędzi jezdni,
więc normalne jest, że dotychczasowe dwa pasy biegną możliwie blisko
 prawej krawędzi jezdni.

Natomiast zasada prawej ręki w przypadku gdy na jeden pasa chcę wjechać dwa pojazdy jest uznaną zasadą.

Shrek

Zasada prawej strony dotyczy innej sytuacji, czyli dotyczy drogi o trzech
 pasach ruchu i nie ma tam skrzyżowania,
 a w omawianej sytuacji pojazdy poruszają się drogą o dwóch pasach ruchu
w tym samym kierunku i wjeżdżają na skrzyżowanie.

Data: 2019-04-22 14:12:00
Autor: Shrek
W dniu 22.04.2019 o 13:57, Bogobo pisze:

[...]

A wcale bo nie - przed wieloma skrzyżowaniami pojawiają się wyznaczone i niewyznaczone prawe pasy do prawoskrętu. I jadąc prosto najpierw wedziesz prawym, a potem lewym czy środkowym nie zmieniając pasa.

https://www.google.com/maps/@52.2781693,20.9375363,3a,75y,133.06h,91.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdr-NpLh30B4CBi2sTP9lbQ!2e0!7i16384!8i8192

tu masz wyznaczony i ze strzałkami kierunkowymi więc nie ma wątpliwości. Jakbyś nie miał wyznaczonych to jechałbyś na prawy jadąc prosto - no nie. A jednak jechałeś pasem numer 1, teraz jedziesz według twojej nomenklatury nr 2. Pasa nie zmieniałęś. Coś się kupy nie trzyma - pojawił się pas z prawej.

[...]

Z tego co pamiętam to sądy jednak mają inne zdanie (policji to nawet nie liczę, bbo oni to są tak wykształceni, że aż strach się bać).  Żonę uczę, że jak jedzie lewym (co żona robi na lewym?;) to po zmianie kieunku też ma buć na lewym, chyba że wiec co chce osiagnąć, co robią inni i nie koliduje to w żadnen nawet mało prawdopodobny sposób

Shrek

Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?