Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?

Data: 2019-04-24 11:04:27
Autor: JaTy.CKmK
Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
W dniu 21.04.2019 o 00:33, Bogobo pisze:
Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?

Rondo trzypasmowe. Dojazd dwa pasy.
Na rondo wjezdżają równolegle dwa pojazdy.
Lewy pojazd wjeżdża na pas środkowy, prawy pojazd też wjeżdża
na pas środkowy (ma włączony lewy kierunkowskaz).
Kolizja zaraz na wjeździe. Kto winien ?

Rozwiązana sprawa będzie po ustaleniu kto w kogo wjechał a nie kto miał pierwszeństwo - winny będzie ten który ma uszkodzony "przód" a niewinny ten co "tył" - a przy problematycznym ustaleniu współwina po 50%
--
JaTy

Data: 2019-04-24 11:20:08
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. STOP drogówka.
Użytkownik "JaTy.CKmK" <JaTy.CKmK@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

pierwszeństwo -- JaTy

Kulsony zawsze mandatują tego co nie miał pierwszeństwa.
Ten co wjeżdża na zajęty pas to nie ma pierwszeństwa.
Oglądaj STOP drogówka na TV4, lub TV6.

Data: 2019-04-24 11:36:48
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. STOP drogówka.
Wed, 24 Apr 2019 11:20:08 +0200, w <q9p9p8$h92$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]

Kulsony zawsze mandatują tego co nie miał pierwszeństwa.
Ten co wjeżdża na zajęty pas to nie ma pierwszeństwa.

To się zdecyduj:

Data: 2019-04-24 11:43:45
Autor: Bogobo
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):
> [...]

Lewy pojazd wjeżdża na pas środkowy, prawy pojazd też wjeżdża
na pas środkowy (ma włączony lewy kierunkowskaz)."

Prawy pojazd zmienia pas i wjeżdża na zajęty - prawy nie ma pierwszeństwa.

Data: 2019-04-24 11:47:17
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. STOP drogówka.

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):
> [...]

> na pas środkowy (ma włączony lewy kierunkowskaz)."

Prawy pojazd zmienia pas i wjeżdża na zajęty - prawy nie ma pierwszeństwa.

Już tłumaczyłem -- tutaj nie ma żadnej zmiany pasa, tutaj jest zajmowania pasa
ruchu.
Zmiana pasa byłaby jakby najpierw wjechał na prawy skrajny, a już podczas jazdy
po rondzie zmieniał pas na środkowy.

Data: 2019-04-24 11:56:47
Autor: Bogobo
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]

Prawy pojazd zmienia pas i wjeżdża na zajęty - prawy nie ma pierwszeństwa.

tutaj nie ma żadnej zmiany pasa, tutaj jest zajmowania pasa

Prawy pojazd jechał pasem "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni"
i zmienił pas i wjechał na następny pas, który nie jest
 "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni" i zajechał drogę innemu pojazdowi.

Data: 2019-04-24 12:38:52
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. STOP drogówka.

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]

i zmienił pas i wjechał na następny pas, który nie jest
 "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni" i zajechał drogę innemu pojazdowi.

Bzdurzysz totalnie. Nie ma obowiązku przy skręcie zajmowania pasa blisko prawej
krawędzi jezdni (przepis odnosi się do jazdy, a nie do manewrów).
Na wjeździe "prawy" pojazd zajmuje środkowy pas -- to że przejeżdża przez prawy
pas nie znaczy że go zajął.

A kto ma rację, tak jak pisano, orzeknie sąd patrząc kto w kogo wjechał.

Data: 2019-04-24 12:58:59
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):
[...]

Ja nic nie pisałem o obowiązku zajmowania pasa blisko prawej krawedzi
jezdni przy skręcie w prawo.

Jeżeli  "prawy" pojazd zajmuje środkowy pas, to znaczy, że zmienił pas
i to znaczy, że zajechał drogę, bo środkowym pasem poruszał się
inny pojazd.

Data: 2019-04-24 15:58:23
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
Wed, 24 Apr 2019 12:58:59 +0200, w <q9pfjk$tb8$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

Jeżeli  "prawy" pojazd zajmuje środkowy pas, to znaczy, że zmienił pas
i to znaczy, że zajechał drogę, bo środkowym pasem poruszał się
inny pojazd.

Kiedy zrozumiesz, że w tym manewrze nie ma żadnej zmiany pasa ruchu, a jest to
zajmowanie pasa ruchu po skręcie?

Równie dobrze można się uprzeć, że ten z lewej zmienia pas ruchu (tylko niby z
którego na który?).

Data: 2019-04-24 16:15:23
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

[...]

Który przepis zezwala  zajechać drogę po skręcie ?

Data: 2019-04-24 18:02:37
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Zmiana pasa.

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> jest to
> zajmowanie pasa ruchu po skręcie?

Który przepis zezwala  zajechać drogę po skręcie ?

Co ma piernik do wiatraka? Zajmujesz wybrany pas i tyle.
A skoro piszesz, że "zajechał" to na dodatek był pierwszy.

Kombinujesz jak był z Pisu -- raz "równolegle", a drugi raz to "zajechał".

Data: 2019-04-24 18:51:21
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Zajmowanie pasa.
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):
> [...]

> zajmowanie pasa ruchu po skręcie?

Który przepis zezwala  zajechać drogę po skręcie ?

Co ma piernik do wiatraka? Zajmujesz wybrany pas i tyle.

Jeżeli chcesz zająć pas to musisz wiedzieć czy i kiedy masz
pierwszeństwo.

Który przepis zezwala zajechać drogę przy zajmowaniu pasa ?

W którym przepisie PoRD jest napisane coś o zajmowaniu pasa ?

Data: 2019-04-24 18:59:53
Autor: Cavallino

https://polskiedrogi-tv.pl/ktory-pas-zajac-po-skrecie/

Data: 2019-04-24 19:45:53
Autor: Bogobo
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):
> [...]

Który przepis zezwala zajechać drogę przy zajmowaniu pasa ?

W którym przepisie PoRD jest napisane coś o zajmowaniu pasa ?

Nie musisz posługiwać się pismem obrazkowym, lub jakimiś protezami.
Konkretnie, podaj w którym przepisie PoRD jest napisane coś o zajmowaniu
pasa ?
Jak masz z tym kłopoty to może zapytaj kulsonów, bo to najszybciej.

Data: 2019-04-24 11:48:17
Autor: przemek.jedrzejczak
Wjazd na rondo. Zajmowanie pasa.
rece opadaja cytujac klasyka :-)
jedziesz prawym i wjezdzasz na prawy, zmiana pasa na warunkach ogólnych

Bogobo was podpuscil z tym kierunkiem
*prawy pojazd też wjeżdża na pas środkowy (ma włączony lewy kierunkowskaz)*
i daliscie sie wkrecic

https://mobile.natemat.pl/232031,czy-wjezdzajac-na-rondo-trzeba-wlaczyc-kierunkowskaz-wazny-wyrok

Na Grunwaldzkim i Odrodzenia nikt nie ma watpliwosci ale na Uniwersyteckim mieszkancy gmin osciennych sie gubią dlatego obstawiam ze Bogobo spoza miasta jest :-)

Data: 2019-04-24 21:18:18
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Grunwaldzki, Uniwersytecki.
Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:7e168e58-1216-4811-a6d7-53f35a64db16googlegroups.com...

Na Grunwaldzkim nikt nie ma watpliwosci, ale na Uniwersyteckim mieszkancy
gmin osciennych sie gubią

Dlaczego na rondzie Grunwaldzkim nikt nie ma wątpliwości ?
Dlaczego na rondzie Uniwersyteckim gubią się ?

Data: 2019-04-24 22:31:14
Autor: przemek.jedrzejczak
Wjazd na rondo. Grunwaldzki, Uniwersytecki.
-Dlaczego na rondzie Grunwaldzkim nikt nie ma wątpliwości ?
-Dlaczego na rondzie Uniwersyteckim gubią się ?

nie wiem, ja jestem ze Szczecina :-)

Data: 2019-04-25 10:11:24
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Grunwaldzki, Uniwersytecki. Przemka głupoty.
Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:96cdbe43-f9f2-4bb2-a2a6-220964ea87fdgooglegroups.com...
[...]

Przemek,
To po jakiego Zenka piszesz głupoty ? Miałeś zły sen ?

Data: 2019-04-25 01:46:33
Autor: przemek.jedrzejczak
Wjazd na rondo. Grunwaldzki, Uniwersytecki. Przemka głupoty.
-- To po jakiego Zenka piszesz głupoty ? Miałeś zły sen ?

to nie ja nie ogarniam ronda ktore stoi od 10-ciu lat

Data: 2019-04-25 11:52:08
Autor: Bogobo

to nie ja nie ogarniam ronda ktore stoi od 10-ciu lat

Na jakiej podstawie tak twierdzisz, że ktoś nie ogarnia.

Chcesz zaistnieć w Usenecie i piszesz byle pisać  ?

Data: 2019-04-25 03:41:06
Autor: przemek.jedrzejczak
Wjazd na rondo. Grunwaldzki, Uniwersytecki.
-- Chcesz zaistnieć w Usenecie i piszesz byle pisać  ?

zdecydowanie, dlatego klepnalem 38 postow o 10-cio letnim rondzie w 2 dni :-)

Data: 2019-04-25 12:58:58
Autor: Nirek
Wjazd na rondo. Kaznodzieja przemek.jedrzejczak
Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:3c97d9ec-3f06-44f4-9688-8bcd691cd889googlegroups.com...

-- Chcesz zaistnieć w Usenecie i piszesz byle pisać  ?

zdecydowanie,

to pisz na pl.soc.religia ; tam kaznodzieje, tacy jak ty,  podają do wierzenia.

Data: 2019-04-25 04:05:46
Autor: przemek.jedrzejczak
Wjazd na rondo. Kaznodzieja przemek.jedrzejczak
-- to pisz na pl.soc.religia ; tam kaznodzieje, tacy jak ty,  podają do wierzenia.

o to jest was wiecej ? czy ma to jakis zwiazek ze strajkiem nauczycieli ?

Data: 2019-04-25 15:34:25
Autor: Bogobo
Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:d41e67dd-85c2-433f-ac9e-1fbe2682c177googlegroups.com...

-- to pisz na pl.soc.religia ; tam kaznodzieje, tacy jak ty,  podają do
wierzenia.

o to jest was wiecej ?

Tak, znacznie więcej jest takich co uzasadniają swoje wypowiedzi,
niż tych co podają tylko do wierzenia.

Więc w końcu napisz dlaczego tylko ty wiesz jak przepisowo jeździć
po rondach pl. Grunwaldzki i Uniwersyteckie, a jakie wykroczenia popełniają
inni.

Data: 2019-04-24 21:49:22
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7e168e58-1216-4811-a6d7-53f35a64db16@googlegroups.com...

[...]

Ale te pismaki, a moze i sady, wszystko myla.

To w koncu trzeba/nie wolno sygnalizowac:
-zamiaru skretu w odpowiednia strone na s.o.r.o przed wjazdem na nie ? Tzn zamierzonego kierunku wyjazdu.
-faktu skrecania w lewo w czasie jazdy po obwodzie ?
-zamiaru skretu w odpowiedni zjazd ?

P.S. Kojarzy mi sie, ze w Szczecinie jest/bylo gdzies s.o.r.o, ktore z rondem nie ma nic wspolnego - piec prostych drog dookola placu oznaczono jak s.o.r.o.
Plac dosc duzy.
Ktos podpowie jakie to miejsce ?

J.

Data: 2019-04-24 22:32:05
Autor: przemek.jedrzejczak
Wjazd na rondo. Zajmowanie pasa.
-- Ale te pismaki, a moze i sady, wszystko myla.

sady sadami a racja musi byc po naszej stronie :-)

Data: 2019-04-25 17:08:59
Autor: J.F.
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:77fe9555-7271-47ed-bc5b-ac65878962eb@googlegroups.com...

-- Ale te pismaki, a moze i sady, wszystko myla.

sady sadami a racja musi byc po naszej stronie :-)

Ale czytam, czytam i nie wiem, co ten sad orzekl :-(

J.

Data: 2019-04-25 18:08:20
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Lewy kierunkowskaz.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5cc1cdee$0$526$65785112news.neostrada.pl...

Ale czytam, czytam i nie wiem, co ten sad orzekl :-(

J.

Orzekł, że włączanie lewego kierunkowskazu przed wjazdem
na rondo nie jest wymagane.

Data: 2019-04-25 20:18:20
Autor: t-1
W dniu 2019-04-25 o 18:08, Bogobo pisze:
[...]

Nie każde skrzyżowaniu o ruchu okrężnym to rondo.
Rondo, jak sama nazwa wskazuje jest  okrągłe i raczej małe.
Coś większego często kanciastego trudno nazwać rondem
Poza tym, nie ma w PoRD definicji ronda, jest to określenie ludowe.
Odpowiedni znak mówi o ruchu okrężnym a nie o rondzie.
Podsumowując wyrok Wysokiego Sądu można o kant d.. potłuc.

Data: 2019-04-25 20:29:19
Autor: Cavallino
W dniu 25-04-2019 o 20:18, t-1 pisze:
[...]

W tym przypadku nie - na takim skrzyżowaniu kierunkowskaz, a już szczególnie lewy, PRZED rondem nie ma żadnego sensu.
Można dyskutować czy przy zjeździe ma być prawy (IMO tak).

Data: 2019-04-26 11:19:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q9su9t$9s1$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Przepis jest jasny - kierowca ma obowiazek sygnalizowac zamiar zmiany kierunku lub pasa ruchu.

Ciemne jest za to, co to dokladnie znaczy :-)

No i jest jeszcze przepis, ze zamierzajac skrecic w lewo, kierowca powinien sie zblizyc do srodkowej lub lewej krawedzi jedni.

Ciemnosc w kwestii ronda taka sama :-)

OIDP, to w Poznaniu tez macie kilka ciekawych przykladow :-)

J.

Data: 2019-04-26 11:29:26
Autor: Cavallino
W dniu 26-04-2019 o 11:19, J.F. pisze:
[...]

Na sygnalizowanie nie, bo przeważnie są ronda turbinowe.
Tylko trzeba wiedzieć, że przy sygnalizacji obecnej na wjeździe, a nieobecnej na wyjeździe, pierwszeństwa przy zjeździe nie ma.

Data: 2019-04-26 11:39:10
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Zjazd.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:q9uj1k$blr$1node2.news.atman.pl...

[...]

Przy zjeździe z ronda nie ma pierwszeństwa ?
O czym ty piszesz ?

Data: 2019-04-26 12:10:10
Autor: Robert Wańkowski
Wjazd na rondo. Zjazd.
W dniu 2019-04-26 o 11:39, Bogobo pisze:
[...]

O rondzie z sygnalizacją świetlną. Jak nie zdążysz w cyklu to musisz ustąpić tym co chcą wjechać.

Robert

Data: 2019-04-26 14:39:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q9uj1k$blr$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A to cos zmienia ?
Nadal jest niewiadoma:
-przed wjazdem na rondo zasygnalizowac zamiar skretu w lewo na skrzyzowaniu, czy nie trzeba ? A moze nie wolno ?
  Szczegolnie, ze jak rozumiem stoisz na pasie do skretu w lewo :)

-w czasie jazdy po obwodzie migac w lewo, czy nie migac ?

-przed zjazdem zamigac w prawo, czy nie trzeba, skoro pas w prawo sprowadzi ... i wyraznie skreca.

- a jak pas nie skreca ? Ten przyklad warszawski de Gaulla
https://goo.gl/maps/7HRwJP6U5eWmfR6z8
Ronda prawie jakby nie bylo, skretu na zjezdzie nie ma ...

Data: 2019-04-24 23:13:35
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2019-04-24 o 21:49, J.F. pisze:
[...]

Też duże, ale w innym mieście. Można zapomnieć, że się jest na rondzie.

https://www.google.pl/maps/@51.6633701,16.0845094,3a,75y,180.12h,68.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sb8Za8mpd4h7QXcS2GgNMmA!2e0!7i13312!8i6656

Robert

Data: 2019-04-25 17:07:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Wańkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cc0d166$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Wow. Stadionowe powinno sie nazywac :-)

J.

Data: 2019-04-25 18:02:33
Autor: Tom N
J.F. w <news:5cc1cd98$0$530$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Nie klikałem, ale strzelam, że chodzi o Głogów, wielokrotnie na pms
pokazywane "SORO"

Wiec Wow jest tu nie na miejscu CHLORRz3

--
'Tom N'

Data: 2019-04-25 18:26:27
Autor: J.F.
Użytkownik "Tom N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:190425.180233.pms.4050.87@int.dyndns.org.invalid.190425.invalid...
[...]

jakies 230 na 280m ... takiego to nawet w Paryzu nie ma :-)

J.

Data: 2019-04-25 18:55:58
Autor: Tom N
J.F. w <news:5cc1e016$0$510$65785112news.neostrada.pl>:

Nie klikałem, ale strzelam, że chodzi o Głogów, wielokrotnie na pms
pokazywane "SORO"
Wiec Wow jest tu nie na miejscu CHLORRz3

jakies 230 na 280m ... takiego to nawet w Paryzu nie ma :-)

CHLORrrrku, o tym SORO wiesz od co najmniej 10 lat, więc co cie cieszy i
dlaczego nagle Wow?

--
'Tom N'

Data: 2019-04-26 18:32:15
Autor: PlaMa
W dniu 2019-04-25 o 17:07, J.F. pisze:

[...]

Za takie oznakowanie poziome powinno się do więzienia wsadzać.

Data: 2019-04-27 00:28:41
Autor: J.F.
Dnia Fri, 26 Apr 2019 18:32:15 +0200, PlaMa napisał(a):
[...]

Cos w tym jest ... ale przynajmniej na wjezdzie z lewej nie ma
problemow kto tu ktorym pasem :-)

J.

Data: 2019-04-27 11:47:31
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Zajmowanie pasa.
Wed, 24 Apr 2019 19:45:53 +0200, w <q9q7dn$fh1$2@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]

pasa ?
Jak masz z tym kłopoty to może zapytaj kulsonów, bo to najszybciej.

Negujesz regułę pierwszeństwa prawej strony?

Data: 2019-04-27 12:44:25
Autor: Bogobo
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

Konkretnie, podaj w którym przepisie PoRD jest napisane coś o zajmowaniu
pasa ?

Negujesz regułę pierwszeństwa prawej strony?

Nie, nie neguję.

Data: 2019-04-25 11:08:09
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Zajmowanie pasa.

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):
> Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości

> Co ma piernik do wiatraka? Zajmujesz wybrany pas i tyle.

Jeżeli chcesz zająć pas to musisz wiedzieć czy i kiedy masz
pierwszeństwo.

I dobrze, żebyś tą wiedzę sobie w końcu przyswoił.

Który przepis zezwala zajechać drogę przy zajmowaniu pasa ?

Wszystko ci się już pieprzy w tych przepisach. Od kiedy pojazd posiadający
pierwszeństwo może komuś zajechać drogę?

W którym przepisie PoRD jest napisane coś o zajmowaniu pasa ?

Nie wszystko masz ujęte w przepisach, sporo jest w interpretacjach i
orzecznictwie.
O zajmowaniu pasa kiedyś było, ale wypadło z przepisów -- teraz masz regułę
prawej ręki.

Data: 2019-04-25 15:45:48
Autor: cef
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

[...]

Co za czasy -  już nie da się normalnie jeździć bez znajomości orzecznictwa.

Data: 2019-04-25 17:17:22
Autor: Bogobo
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

W którym przepisie PoRD jest napisane coś o zajmowaniu pasa ?

Nie wszystko masz ujęte w przepisach, sporo jest w interpretacjach i
orzecznictwie.

 teraz masz regułę prawej ręki.

Jest też pierwszeństwo podczas zmiany pasa ruchu.

Kara nakładana jest na podstawie przepisów prawa i nakładający
ma obowiązek podać konkretny artykuł, lub paragraf
i nie powołuje się na interpretacje.

Data: 2019-04-27 11:35:50
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Zajmowanie pasa.

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]

Kara nakładana jest na podstawie przepisów prawa i nakładający
ma obowiązek podać konkretny artykuł, lub paragraf

Zmiana pasa nie ma zastosowania przy manewrze.
Zaciąłeś się jak katarynka i nie jesteś w stanie przyswoić wiedzy na poziomie
elementarnym.

Myślisz, że jak będziesz powtarzał w kółko, że w wódce nie ma alkoholu to
przekonasz kogoś, że może ten napój pić w miejscu publicznym?

"Zmiana pasa ruchu"

"Zmiana pasa ruchu to zmiana położenia pojazdu wobec krawędzi lub osi jezdni,
ale przy pozostaniu na tej samej jezdni. Podczas zmiany zajmowanego pasa ruchu
należy zachować szczególną ostrożność."

Twój poziom niewiedzy jest porażający i nudny, jakim cudem zrobiłeś PJ?

Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?