Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?

Data: 2019-05-23 12:48:04
Autor: neelix
Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?

Użytkownik "Bogobo" <lermatok@somr.pl> napisał w wiadomości news:q9g6qa$q1c$1news.mixmin.net...
Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?

Rondo trzypasmowe. Dojazd dwa pasy.
Na rondo wjezdżają równolegle dwa pojazdy.
Lewy pojazd wjeżdża na pas środkowy, prawy pojazd też wjeżdża
na pas środkowy (ma włączony lewy kierunkowskaz).
Kolizja zaraz na wjeździe. Kto winien ?

Winien lewy. Pierwszy na pas wjeżdża ten prawy.

Czy pojazd z lewego pasa miał obowiązek zająć pas wewnętrzny (trzeci)
na rondzie i dlaczego ?

Nie. Zajmuje jaki potrzebuje.

Założenie jest takie, że obydwaj mieli zamiar opuszczać rondo
"na wprost". (żeby nie komplikować).

Bez znaczenia.

neelix

Data: 2019-05-23 13:50:36
Autor: Bogobo
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:5ce67a68$0$543$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie, winien prawy, bo zmienia pas i ma obowiązek ustąpić.

Data: 2019-05-23 14:31:11
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
Thu, 23 May 2019 13:50:36 +0200, w <qc61fe$mnh$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> Winien lewy. Pierwszy na pas wjeżdża ten prawy.
>
> neelix

Nie, winien prawy, bo zmienia pas i ma obowiązek ustąpić.

Znowu.
Widzę, że nic się nie uczysz...

Data: 2019-05-23 15:21:06
Autor: Bogobo
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]
Winien lewy. Pierwszy na pas wjeżdża ten prawy.

> neelix

Nie, winien prawy, bo zmienia pas i ma obowiązek ustąpić.

radekp

Niestety - niczego nie zrozumiałeś.

Data: 2019-05-23 23:48:59
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> Widzę, że nic się nie uczysz...
radekp

Niestety - niczego nie zrozumiałeś.

Zrozumiałem, zrozumiałem. Że niektórzy są nieedukowalni.

Data: 2019-05-25 23:13:53
Autor: neelix

Użytkownik "Bogobo" <lermatok@somr.pl> napisał w wiadomości news:qc61fe$mnh$1news.mixmin.net...
[...]

Przeważnie nie ma ciągłości pasów! Inna jezdnia. W obu przypadkach jest wybór pasa ruchu do dalszej jazdy. Pierwszy na pas innej jezdni wjeżdża prawy!

neelix

Data: 2019-05-25 23:54:59
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Prawy ustępuje.
Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:5ce9b011$0$17354$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nie ma pierwszego, lub drugiego.
Obydwa pojazdy wjeżdżają na rondo równolegle, równocześnie,
każdy jedzie swoim pasem nieoznaczonym.

Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.
Prawy pojazd musi ustąpić pierwszeństwa, jeżeli chce zmienić pas.

Data: 2019-05-26 00:28:34
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Prawy ustępuje.
Sat, 25 May 2019 23:54:59 +0200, w <qccdkc$uju$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.

Jeżeli jest wybór, to nie ma zmiany.
Wróć, gdy odrobisz lekcje z logiki.

Data: 2019-06-02 18:13:15
Autor: neelix

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.

Jeżeli jest wybór, to nie ma zmiany.
Wróć, gdy odrobisz lekcje z logiki.

-- -- -- -- -- -- -- --
Zmiana jest konsekwencją wyboru. :-)

neelix

Data: 2019-06-05 09:30:33
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Prawy ustępuje.
Sun, 2 Jun 2019 18:13:15 +0200, w
<5cf3f590$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>, "neelix" <aneelix@wp.pl>

<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.

Jeżeli jest wybór, to nie ma zmiany.
Wróć, gdy odrobisz lekcje z logiki.

-- -- -- -- -- -- -- --
Zmiana jest konsekwencją wyboru. :-)

Nie w PoRD ;)
Przy zmianie jezdni pasy dają ci pierwszeństwo w wyborze nowego pasa (wybór
nowego pasa).
Na tej samej jezdni masz ustąpić tym, którzy już tym pasem się poruszają
(zmiana pasa).

Data: 2019-06-05 11:56:07
Autor: Bogobo
Wjazd .

Przy zmianie jezdni pasy dają ci pierwszeństwo w wyborze nowego pasa
(wybór nowego pasa).

Napisałeś nieprawdę.
Nie ma takiego przepisu.

Data: 2019-06-05 17:37:39
Autor: Tom N
Wjazd .
Bogobo w <news:qd83mp$l8g$1news.mixmin.net>:

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości
Przy zmianie jezdni pasy dają ci pierwszeństwo w wyborze nowego pasa
(wybór nowego pasa).

Nie ma takiego przepisu.

Jednego nie ma, jest zespół przepisów...

--
'Tom N'

Data: 2019-06-07 07:46:44
Autor: Bogobo
Wjazd .
Użytkownik "Tom N" <27.190605@82.173739.invalid> napisał w wiadomości news:190605.173739.pms.4087.55int.dyndns.org.invalid.190605.invalid...
[...]

Nie ma takich przepisów.
Nie ma takiego zespołu przepisów.

Data: 2019-06-02 19:26:30
Autor: Bogobo
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.

Jeżeli jest wybór, to nie ma zmiany.
Wróć, gdy odrobisz lekcje z logiki.

Jeżeli jest wybór, to może być zmiana.
Wróć, gdy odrobisz lekcje z logiki.

Data: 2019-05-26 14:13:47
Autor: neelix

Użytkownik "Bogobo" <lermatok@somr.pl> napisał w wiadomości news:qccdkc$uju$1news.mixmin.net...
[...]

Ciekawe. Swoim pasem? No to może jednak z lewego na lewy, a nie na środkowy? Z prawego na prawy. I potem przy zmianie na rondzie kto pierwszy na środkowy?
Przed rondem jest podobnie. Nikt nie zmienia pasa. Jest wybór tego samego pasa i najpierw wjeżdża prawy. Nie ma zmiany pasa tylko jest wybór pasa na innej jezdni. Po tym co napisałeś kursant nie zdaje egzaminu.

neelix

Data: 2019-05-26 15:02:36
Autor: Bogobo
Wjazd na rondo. Ten po prawej ustępuje.

[...]

 Musiałbym ci to wytłumaczyć rysując na tablicy,
ale nie ma takiej możliwości.
Jedynie pozostaje powtórzenie, że ten po prawej ma zamiar zmienić pas
nieoznaczony i ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa zanim zmieni pas.

Data: 2019-05-26 23:40:39
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd na rondo. Ten po prawej ustępuje.
Sun, 26 May 2019 15:02:36 +0200, w <qce2qb$58c$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

[ ciach brednie ]

A jeżeli ktoś skręca w prawo z drogi podporządkowanej (1-pasmowej) w główną (2
pasy) i zajmuje prawy pas, a w tym samym czasie ten z głównej zmieni pas z
lewego na prawy, to czyja będzie wina w przypadku kolizji?

Data: 2019-05-27 05:33:07
Autor: Bogobo
Wjazd.

[...]

1. Skręca, zajmuje pas, czyli jest w trakcie zajmowania, kolizja - winien
skręcający, bo wymusił pierwszeństwo.

2. Skręca, zajął pas, czyli jest już na prawym pasie, kolizja - winien
ten drugi, bo nie udzielił pierwszeństwa podczas zmiany pasa z lewego
na prawy.

Data: 2019-05-27 13:56:47
Autor: radekp@konto.pl
Wjazd.
Mon, 27 May 2019 05:33:07 +0200, w <qcfluh$86u$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

> [...]

> w przypadku kolizji?

1. Skręca, zajmuje pas, czyli jest w trakcie zajmowania, kolizja - winien

Przecież jechał swoim pasem nieoznaczonym, a ten drugi zmieniał pas.
To jak w końcu -- jechał pasem czy zajmował pas?

Data: 2019-06-03 13:25:49
Autor: Bogobo
Wjazd.
<lermatok@somr.pl> napisał(-a):

[...]

Dwie możliwości :
[...]

Wjeżdzał na drogę główną swoim pasem nieoznaczonym, ale jeszcze całkowicie
nie był na drodze głównej.

Data: 2019-06-03 16:02:33
Autor: Tom N
Wjazd.
Bogobo w <news:qd305e$rq2$1news.mixmin.net>:

Wjeżdzał na drogę główną swoim pasem nieoznaczonym, ale jeszcze całkowicie
nie był na drodze głównej.

Była trochę w ciąży ale nie do końca...

Cała Polska z ciebie IDIOT się brechta -- nawet w TVP Info pasek był w tym
temacie

--
'Tom N'

Data: 2019-05-26 14:49:37
Autor: Tom N
Bogobo w <news:qccdkc$uju$1news.mixmin.net>:

Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.
Prawy pojazd musi ustąpić pierwszeństwa, jeżeli chce zmienić pas.

Lewy musi udzielić pierwszeństwa, gdy chce zmienić pas...

--
'Tom N'

Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?