Wkladki/stopery dokanalowe?

Data: 2009-12-29 21:36:02
Autor: Piotr
Wkladki/stopery dokanalowe?
witam
ktos przerabial temat?
jakas polecana firma/gabinet, gdzie mozna wycisnac odlew?
ja znam tylko jedna http://www.otoria.pl  - ale obecnie zmieniaja dostawce/system
i ciezko nawet z cenami.
robia takze systemy komunikacyjne -- > jednak twierdza, ze
to raczej nie dla motocyklistow;].

--
pozdrawiam,
Piotr / Sowa

Data: 2009-12-30 16:23:34
Autor: Hinek
Wkladki/stopery dokanalowe?
Użytkownik "Piotr" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> napisał

ktos przerabial temat?
jakas polecana firma/gabinet, gdzie mozna wycisnac odlew?

Watpie. Bo po co to komu?
Idz tam gdzie dobieraja aparaty sluchowe.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-12-30 17:16:16
Autor: Piotr
Wkladki/stopery dokanalowe?
Użytkownik "Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> napisał w wiadomości news:4b3b7072$1news.home.net.pl...
Watpie. Bo po co to komu?

bo np. zaden stoper/sluchawka nie jest tak dobra?

Idz tam gdzie dobieraja aparaty sluchowe.

na to wpadlem - liczylem na przetarty szlak

Data: 2009-12-30 21:01:52
Autor: Akarm
Hinek napisał:
Użytkownik "Piotr" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> napisał
ktos przerabial temat?
jakas polecana firma/gabinet, gdzie mozna wycisnac odlew?
Watpie. Bo po co to komu?

Wydaje mi się, że skoro pytanie jest stawiane na tej grupie, to może chodzić o hałas podczas jazdy motocyklem. Według mnie najlepszym rozwiązaniem jest odpowiedni kask.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-12-30 22:05:49
Autor: Piotr
Użytkownik "Akarm" <akarmUSUN_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhgc85$bmu$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wydaje mi się, że skoro pytanie jest stawiane na tej grupie, to może
chodzić  o hałas podczas jazdy motocyklem.

dokladnie;]

Według mnie najlepszym
rozwiązaniem jest  odpowiedni kask.

odpowiedni to znaczy?
zasadniczo tylko jeden producent podaje poziom halasu,
nizej niz u konkuencji (jak sadze, ale jednak halasu)

czyli moze cos przeoczylem, ale....
chyba jescze takie kasku nie wyprodukowano,
ktory zapewnia poziom halasu (zakres czestotliwosci) nie wyzszy niz stopery/wkladni

Data: 2009-12-31 01:21:51
Autor: Leszek Karlik
Wkladki/stopery dokanalowe?
On Wed, 30 Dec 2009 21:01:52 +0100, Akarm <akarmUSUN_TO@wp.pl> wrote:

[...]
Wydaje mi się, Ĺźe skoro pytanie jest stawiane na tej grupie, to moĹźe  chodzić o hałas podczas jazdy motocyklem. Według mnie najlepszym  rozwiązaniem jest odpowiedni kask.

Nie ma czegoś takiego jak "odpowiedni kask", chyba że jeździsz wolniej
niĹź moja babcia.

http://www.motogen.pl/artykuly/porady/jazda-motocyklem-a-utrata-sluchu,art44.html

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2009-12-31 08:25:28
Autor: Akarm
Leszek Karlik napisał:
[...]

Być może jeżdżę wolniej, niż twoja babcia. :)
Ale nie narzekam, zakładam kaski firmy Schuberth. Shoei nie umywa sie do nich, leży już nieużywany na półce. Zatyczek nie używam.

http://www.motogen.pl/artykuly/porady/jazda-motocyklem-a-utrata-sluchu,art44.html

W komentarzach pod artykułem niejaki Graphic wyraził swoją opinię, chyba warto się z nią zapoznać.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-12-31 10:25:20
Autor: Jasio
Użytkownik "Akarm" <akarmUSUN_TO@wp.pl> napisał w wiadomości news:hhhjps$ipv$1atlantis.news.neostrada.pl...

http://www.motogen.pl/artykuly/porady/jazda-motocyklem-a-utrata-sluchu,art44.html

W komentarzach pod artykułem niejaki Graphic wyraził swoją opinię, chyba warto się z nią zapoznać.

To cytat z tegoż pana: "Ochronniki sa dobre niewątpliwie, nie zaprzeczam. Aczkolwiek do jazdy po miescie 30 minutowego przelotu z miejsca na miejsce to sie nie nadaje. Po pierwsze przez pol godziny nie uszkodzicie sobie sluchu po drugie warto uslyszec nadjezdzajaca karetke w miescie i inne dzwieki otoczenia ktore ochronnik poprostu wam zabierze."

Niby dlaczego przez pierwsze pół godziny jazdy nieuszkadza się słuch?
To raz.
Ten człowiek chyba nigdy nie jechał w "ochronnikach" skoro pisze, że nie słychać karetki itp inych dźwięków.
To dwa.

--
Jasio
vx etz

Data: 2009-12-31 12:42:24
Autor: Leszek Karlik
Wkladki/stopery dokanalowe?
On Thu, 31 Dec 2009 08:25:28 +0100, Akarm <akarmUSUN_TO@wp.pl> wrote:

[...]
Nie ma czegoś takiego jak "odpowiedni kask", chyba że jeździsz wolniej
niĹź moja babcia.
Być może jeżdżę wolniej, niż twoja babcia. :)
Ale nie narzekam, zakładam kaski firmy Schuberth. Shoei nie umywa sie do  nich, leĹźy juĹź nieuĹźywany na półce. Zatyczek nie uĹźywam.

No, i nie jeĹşdzisz szybciej niĹź 100 km/h? Po przy 100 km/h Schuberth ma juĹź
powyĹźej 90 decybeli.

http://www.motogen.pl/artykuly/porady/jazda-motocyklem-a-utrata-sluchu,art44.html

W komentarzach pod artykułem niejaki Graphic wyraził swoją opinię, chyba  warto się z nią zapoznać.

Zapoznałem się z nią i uznałem za nie wartą dyskusji, artykuły w  peer-reviewed
medical journals uznaję za wiarygodniejsze ĹşrĂłdło tego, jak działa  uszkadzanie
słuchu niż opinię technika medycznego zajmującego się robieniem odcisków do
aparatĂłw słuchowych. (Jak ktoś myśli, Ĺźe zrobienie po 2 h naraĹźenia na  niebezpieczne
poziomy hałasu przerwy na 8 minut spowoduje, Ĺźe rzęski słuchowe nie będą  obumierać
to znaczy, Ĺźe sam jest na bakier z fizjologią, bo one obumierają w wyniku  akumulacji
toksyn).

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2009-12-31 08:05:18
Autor: Seba
Dnia Wed, 30 Dec 2009 21:01:52 +0100, Akarm napisał(a):

Według mnie najlepszym rozwiązaniem jest odpowiedni kask.

A jaki kask zapewni ograniczenie hałasu do takiego poziomu jak czynią to
porządne stopery?

Sebastian S.
FZS 600

Data: 2009-12-31 08:32:25
Autor: Akarm
Seba napisał:
[...]

Żaden.
Podobnie można zapytać np. jaki telewizor zapewni obraz porównywalny z kinem. ;)

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-12-31 08:45:12
Autor: Seba
Dnia Thu, 31 Dec 2009 08:32:25 +0100, Akarm napisał(a):

[...]

Sam widzisz. Dlatego ja do jeżdżenia używam jednak stoperów (Alpine Moto Safe), które
nie dość że wytłumiają hałas, to jeszcze pozwalają normalnie porozmawiać
na postoju bez zdejmowania kasku.

Podobnie można zapytać np. jaki telewizor zapewni obraz porównywalny z kinem. ;)

Ty zacząłeś ;)

Sebastian S.
FZS 600

Data: 2009-12-31 09:06:36
Autor: Akarm
Seba napisał:
[...]

A ja przestałem korzystać ze stoperów kiedy zakupiłem Schubertha. :)
Przyznaję, że nie jeżdżę po 10 godzin non stop. Być może wtedy chciałbym pomóc uszom, ale zakończenie pleców buntuje mi się dużo wcześniej. ;)

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2009-12-31 09:32:54
Autor: Majak

"Piotr" <mojmailfiifka@pocztana.onet.pl> wrote in message news:hhdp7j$k8i$1news.onet.pl...
[...]

Ja jezdząc motocyklem ze zmienionym wydechem ( GŁOŚNYM ) używałem stoperów do uszu , które kupiłem w sklepie militarnym. Takie bardzo miękkie , ściska sie je wkłada do ucha , aone się rozszerzaja w kanale słuchowym i bardzo dobrze ograniczają hałas. Warto kupić kilka kompletów bo lubia się gubić zwłaszcza na stacjach benzynowych.
Pozdrawiam
Maciek
--

Wkladki/stopery dokanalowe?