Wlaczajacy sie alarm

Data: 2009-12-12 22:04:18
Autor: Tomasz Pyra
Wlaczajacy sie alarm
Jacek pisze:
Witam!
Pojawil mi sie ostatnio dziwny problem polegajacy na samoczynnym wlaczaniu sie alarmu. Otoz codziennie przez caly tydzien alarm wlaczal sie jednokrotnie po poludniu, gdzies miedzy 15-sta a 16-sta. To teoretycznie juz kwalifikowalo sie do kontroli, ale ktoregos dnia alarm wlaczyl sie 4 razy co 5 minut poczynajac od godziny 5 rano. Spowodowalo to, ze pojechalem do serwisu - tam sprawdzono bledy w komputerze i czujniki i stwierdzono, ze niby wszystko jest ok. Przeczyszczono tez wszystkie styki i na tym sie skonczylo. Spokoj byl przez 1 dzien. Po 2 dniach alarm znow sie wlaczyl 2-
krotnie wieczorem z odstepem 5 minutowym. Wyglada na to, ze chlopcy z serwisu tak naprawde nic nie zrobili - bede reklamowac usluge. Byc moze sami nie wiedza, jak sie do tego zabrac. Czy ktos z Kolegow mial moze podobny problem albo moze wie, co moze byc przyczyna tak dziwnego zachowania sie alarmu? Samochod to Seat Toledo.

A alarm ma czujnik wibracyjny?
Jeżeli tak, to może go wzbudzać przejeżdżające nieopodal auto z wydechem zrobionym ze słupka od znaku drogowego :)
Jak niedawno urwałem rurę wydechową zaraz za kolektorem to jak tak jechałem to co trzeci samochód wzdłuż drogi witał mnie migając na pomarańczowo ;)

Można taki czujnik odłączyć lub zmniejszyć jego czułość i zobaczyć.

Warto też przyjrzeć się czujnikowi pod maską - on ma najgorsze warunki pracy i zazwyczaj pierwszy umiera.

I takie tam przeczyszczenie to nie pomoże - z alarmem najlepiej metodą bisekcji odłączać poszczególne czujniki i obserwować kiedy przestanie wyć.

Jeszcze w niektórych samochodach wyje alarm jak zostawi się w środku telefon komórkowy - dotyczy to również wszelkich systemów monitorujących opartych o GPRS, jeżeli antena znajduje się za blisko centralki alarmu.

Wlaczajacy sie alarm