Włączanie / wyłączanie dysków

Data: 2018-02-25 12:59:19
Autor: Myjk
Włączanie / wyłączanie dysków
Sat, 24 Feb 2018 21:00:43 +0000 (UTC), Budzik
- wyłączyc wyłączanie i niech pracuja 247

Mam dyski (Seagate) pracujące w RAID 1, mają 266 włączeń, pracują 24/doba i
80 000 h nieprzerwanej pracy (9 lat), przeżyły sporo burz, zaników prądu
(bez UPS) i innych przepięć. Także ciągła praca im nie szkodzi z pewnością.
:P

Ale mnie w domu irytował hałas z HDD, dlatego chciałem mieć wyłączony --
zderzyłem się z tym samym problemem. Dysk włączał się sam bez sensu.

- wyłączyć je jakos programowo i w razie potrzeby włączac recznie (da sie?)

Jest coś takiego jak HotSwap! http://mt-naka.com/hotswap/index_enu.htm Ale
jak hibernujesz, usypiasz lub restartujesz codziennie (albo częściej)
kompa, to dysk po uruchomieniu znowu się rozkręca i pojawia w systemie --
więc może nie być to sensownym rozwiązaniem.

- odłaczyc mechanicznie?

Da się, i tak ostatecznie to załatwiłem -- pod warunkiem że to dyski SATA z
hotswap na płycie głównej. Tutaj instrukcja jaką zastosowałem (skupiając
się na wł./wył dysku, pomijając kontrolkę LED i naturalnie auto-backup):

https://www.youtube.com/watch?v=BZnljKjJLvM

- kupic stacje dokujaca lub coś zewnetrznego?

Jak załatwisz jak wyżej, nie ma sensu zewnętrzne kombinowanie. Taki
przycisk możesz sobie przeciągnąć nawet na biurko czy ścianę -- ja
ostatecznie zrobiłem w obudowie jak w filmie, bo korzystam z HDD bardzo
rzadko -- obecnie w stacjonarce siedzą już trzy dyski SSD a HDD został na
totalne śmieci.

- no chyba ze jest jakis sposób jak jednak znaleźć gówno, ktore je włącza regularnie po kilka (?) razy dziennie?

Mnie się nie udało. :/

--
Pozdor
Myjk