Wladza wykonawcza a wladza sadownicza

Data: 2012-09-17 19:40:25
Autor: Marek Czaplicki
Wladza wykonawcza a wladza sadownicza
Ajgor pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziałek 17 wrzesień 2012 13:42:

Niech mnie ktos oswieci, bo ni cholery nie rozumiem.
Czy wladza wykonawcza (rząd) w Polsce pelni funkcje nadrzedna nad wladza
sadownicza, czy nie? Czy minister sprawiedliwosci jest zwierzchnikiem
sedziow, czy nie?
Bo jesli tak, to sedzia mial pelne prawo rozmawiac z przedstawicielem
rządu i przyjmowac jego polecenia.
A jesli nie, to znaczy, ze zaden minister nie odpowiada za sedziow.
Dlaczego wiec opozycja wrzeszczy ze to wina rzadu, i dlaczego ma byc
odwolany wiceminister sprawiedliwosci za cos, za co nie odpowiada?

myślę, że dobrze by było gdyby sięgnąć do Konstytucji. sędziowie w niej podlegają właśnie przepisom Konstytucji oraz ustaw. więcej władzy nad sobą nie mają. może jeszcze własny rozum i sumienie.

Data: 2012-09-17 21:28:43
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k37naa$sl1$1node1.news.atman.pl...
[...]

Sranie w banie. To jest system naczyń połączonych.

Data: 2012-09-20 16:04:24
Autor: Ajgor

Użytkownik "Marek Czaplicki" < napisał w wiadomości news:k37naa$sl1$1node1.news.atman.pl...

[...]

No wlasnie. W takim razie za co zostal odwolany wiceminister sprawiedliwosci? Jesli mu nie podlegaja, to on za nich nie odpowiada...

Wladza wykonawcza a wladza sadownicza