Data: 2010-01-03 10:27:16 | |
Autor: Chrispl27 | |
Właściciele HP | |
http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania.
|
|
Data: 2010-01-03 09:39:01 | |
Autor: DooMiniK | |
Właściciele HP | |
On 2010-01-03 09:27, Chrispl27 wrote:
http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii Wypada podać źródło: http://www.wykop.pl/ramka/280069/masz-laptopa-hp-serie-6k-8k-9k-i-tx-sa-wadliwe-ale-hp-udaje-ze-nic-nie-wie -- Dominik Siedlak (bachus) |
|
Data: 2010-01-03 10:30:52 | |
Autor: Tomaszek | |
Właściciele HP | |
W dniu 2010-01-03 10:27, Chrispl27 pisze:
http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii Szczerze życzę powodzenia w walce z brakorobami. Jak zwykle, jak każda firma, są z siebie dumni:( -- _____________________________| TOMASZEK |____________________________ | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. | | Nie należę do żadnej partii politycznej | \-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- / |
|
Data: 2010-01-03 10:50:34 | |
Autor: Uncle Pete | |
Właściciele HP | |
Chrispl27 wrote:
http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania. Chętnie bym odpowiedział na apel, ale mój NX6110 jakoś od ponad 4 lat nie chce się zepsuć. A udział w pozwie zbiorowym właścicieli sprawnych komputerów, do czego nawołuje Autor, uważam za trochę kontrowersyjny pomysł... Piotr |
|
Data: 2010-01-03 11:05:35 | |
Autor: Czeresniak | |
Właściciele HP | |
Chrispl27 pisze:
http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania. To nie jest wina jedynie HP. Problem polega na stosowaniu norm ekologicznych. Zgodnie z ekologicznymi przepisami "cyna" zawiera mniej ołowiu lub nie zawiera go wcale, w związku z czym jest bardziej krucha i temperatura jej topnienia jest niższa. Przykładowo temp topnienia cyny LC30 (70%Pb) to 255st.C (http://www.cynlut.eu/?d=2&p=17) a maksymalna temperatura topnienia spoiw bezołowiowych to 227st.C dla stopu SnCu (http://pl.wikipedia.org/wiki/Stop_lutowniczy). Dodatkowo ogromne znaczenie ma rozszerzalność temperaturowa lub, co jest z tym związane, jak już wyżej wspomniałem plastyczność spoiwa. Podobne boje toczyłem z serwisem FS w sprawie laptopa z niezintegrowaną kartą ATI. Problem pojawił się po ok 1,5roku (ciekawa zbierzność) a po "wymianie" gwarancyjnej w serwisie karta padła miesiąc po gwarancji. Całe szczęście, że akurat w moim modelu była karta w złączu MXM a nie wlutowana w płytę, bo wymiana na nową była bezproblemowa. Najprawdopodobniej problem dotyczy tylko niezintegrowanych kart graficznych ATI, bo nie znalazłem nigdzie informacji na temat takich problemów z nVidia. Dodatkowo podpowiem, że kartę można naprawić w serwisie dla nooteboków za pomocą procesu zwanego, przez serwisantów, wygrzewaniem. Za taką usługę zapłaciłem 150zł i dostałem miesiąc gwarancji na kartę. Po dwóch miesiącach karta padła i kupiłem nową (400zł), która działa do dziś czyli już prawie rok. Pozdrawiam Darek |
|
Data: 2010-01-03 12:40:19 | |
Autor: Przemek | |
Właściciele HP | |
Czeresniak wrote:
Chrispl27 pisze:I nie tylko norm - wg mnie duzo wieksza wine niz hp ma nvidia ktora produkuje male a mocno grzejace sie chipy -kiedys uklady mialy duzo wieksza powierzchnie styku z plyta (bo byly wieksze) wiec latwiejszy byl "transport" ciepla nie tylko do gory przez radiator ale i do dolu przez kulki teraz uklady nvidi do lapkow sa male a grzeja sie mocno. Znajomy kiedys masowo skladal tanie komputery (oczywiscie desktopy nie laptopy) na plytach gigabyte ze zitegrowana grafa gf6100 czy 6150(mostek w obudowie takiej jak te laptopowe) . Sprzedal ich kilkaset niestety po 3 latach zostalo malo sprawnych - czesc zepsula sie zaraz po skonczeniu gwarancji , czesc jeszcze na ale ze gigabyte naprawia plyty to te naprawione pociagnely do konca gwarancji i kilka miesiecy pozniej padly Na wszystkich padal badziewny mostek nvidii - wystarczylo mocno docisnac plyte w okolicy mostka albo przelutowac go goracym powietrzem a plyta wracala do zycia na kilka dni/tygodni. A w stacjonarkach trudno zrzucac wine na mechaniczne odksztalcenia plyt jak podczas otwierania/zamykania obudowy laptopa czy kiepskie chlodzenie. Zreszta na elektrodzie jest cala dyskusja na ten temat (akurat hp aler ten problem ma wiekszosc laptopow z lepszymi grafikami) i niestety wnioski sa kiepskie - nawet pelen reballing czyli zdjecie ukladu , nalozenie nowych kul olowiowych i ponowne wlutowanie moze na dlugo nie pomoc,czesto uszkodzenia sa wewnatrz ukladu tzn w polaczeniu krzemu do obudowy (bonding) |
|
Data: 2010-01-03 12:53:45 | |
Autor: Tomaszek | |
Właściciele HP | |
W dniu 2010-01-03 12:40, Przemek pisze:
I nie tylko norm - wg mnie duzo wieksza wine niz hp ma nvidia ktora Ja dlatego zawsze wychodzę założenia, że im chłodniej tym lepiej. Ja do swojego AsRock'a kupiłem lepszy zasilacz i moc też dużo większą niż minimalna wymagana. I co? Od 2003 roku chodzi jak złoto, ani jednego zwisu, niewłączenia itp. Mniejsza temperatura = większa żywotność. Koleś włożył do Asrocka jakiegoś Megabajta z naklejką 300W i po dwóch latach: jeden moduł RAM'u szlag trafił + dwa wylane kondensatory. Z zasilacza gorąco jak z piekła buchało;) -- _____________________________| TOMASZEK |____________________________ | Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać. | | Nie należę do żadnej partii politycznej | \-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- / |
|
Data: 2010-01-03 13:29:58 | |
Autor: Marcin Kocur | |
Właściciele HP | |
Osoba Przemek napisała na pl.comp.pecet:
najomy kiedys masowo skladal tanie komputery (oczywiscie desktopy No właśnie sam mam 6100 narzekam, ale z powodu błędów przy designie płyty: http://groups.google.pl/group/pl.comp.pecet/msg/a66c94af23350917 Bardzo żałuję, że nie dopłaciłem kilkanaście zł do asusa. Sprzedal ich kilkaset niestety po 3 latach To jest sprawdzona informacja? Mi mówili co innego jakiś czas temu, że wymieniają na nowe. Planuję kupić w końcu nową płytę, przełożyć klocki i oddać tamtą na gw, a potem sprzedać płytę z gw. Ta informacja trochę mi krzyżuje plany. Co do samego chipa, jest na nim taki średniej wielkości radiator z żeberkami, jego temperatura wynosi teraz 63C (parzy), grafika na PCI-E. Gdy używałem zintegrowanej, nawet do gier, temperatura była podobna. Raz padło mi USB (raz? nie, dwa razy nawet) i temperatura jednorazowo podskoczyła wtedy do 85C, ale całość uparcie działa do dzisiaj :> Acha, w podlinkowanej wiadomości jest napisane "Mostek ma normalnie ~55C". Tyle pokazuje w BIOS-ie, poprzednia temperatura to faktyczna temp. radiatora zmierzona zewnętrznym termometrem. -- Pozdrawiam Marcin Kocur http://linux-porady.info - Linux od A do B :] |
|
Data: 2010-01-03 15:22:23 | |
Autor: Przemek | |
Właściciele HP | |
Marcin Kocur wrote:
Osoba Przemek napisała na pl.comp.pecet:Pracuje w serwisie komp. praktycznie wszyscy najwieksi producenci plyt (troche skrot myslowy -wiadomo ze producenci nie sprzedaja/serwisuja bezposrednio tylko przez przedstawicieli na dany region ktorzy sa mniej lub bardziej zawiazani z firma ktorej produkty sprzedaja) maja swoje punkty serwisowe w Polsce - na pewno MSI ,gigabyte i asus co do innych mniejszych /mniej znanych typu DFI czy foxconn nie wiem . 95% serwisow plyt i 60% serwisow kart graficznych polega na naprawie -towar wraca z hurtowni z adnotacja naprawiono w autoryzowanym centrum serwisowym i czasem ogolnym opisem co wymieniono/naprawiono.Rzadko sie zdarza ze dostanie sie nowa plyte , a czesto jest tak ze plyta "nowa" a widac ze przykurzona po przejsciach szczegolnie gdy plyta juz nie sprzedawana , pewnie dostajemy plyte jakiegos innego nieszczesnika albo osoba zaprzyjazniona z serwisem autoryzowanym /hurtownia zamiast swojej starej plyty dostaje gotowke :) Paradoksalnie najtansze plyty typu asrock praktycznie zawsze sa wymienione na nowe. Aha to w sumie moze zalezec od hurtowni z ktorej sie bierze towar my kupujemy glownie z abc data i incomu , wczesniej (zanim wpadl w klopoty finansowe) bralismy jeszcze z pronoxu wszystkie te hurtownie wysylaly plyty do serwisu autoryzowanego. Tu http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Z_wizyta_u_Asusa__serwis_notebookow_i_plyt_glownych-2461.html mozna zobaczyc jak taki serwis mniej wiecej wyglada Acha, w podlinkowanej wiadomości jest napisane "Mostek ma normalnieMialem kompa dla dzieciaka zlozonego na takiej wlasnie plycie z odzysku , niestety srednio co miesiac trzeba bylo wygrzewac mostek bo przestawala widziec karte graficzna , w koncu znudzilo mi sie i kupilem nowa - tym razem postanowilem nie dac zarobic zielonym brakorobom i kupilem plyte na chipsecie amd |
|
Data: 2010-01-03 13:13:54 | |
Autor: Jacek | |
Właściciele HP | |
Dnia Sun, 3 Jan 2010 10:27:16 +0100, Chrispl27 napisał(a):
http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania. Nie mam w/w modelu, mam natomiast Paviliona DV5 i jestem niezadowolony. Grzeje sie jak farelka, pomimo, ze obciazenie procka oscyluje do 10% na zasilaniu 'oszczedzanie energii'... Wole nie ustawiac na maksymalna wydajnosc, bo bez strazy pozarnej sie pewnie nie obejdzie:) |
|
Data: 2010-01-03 14:38:53 | |
Autor: PSYLO | |
Właściciele HP | |
Jacek pisze:
Nie mam w/w modelu, mam natomiast Paviliona DV5 i jestem niezadowolony. Zachciało się laptopa do gier z "zewnętrzną" kartą graficzną? ;-) -- PSYLO |
|
Data: 2010-01-03 14:55:42 | |
Autor: Jacek | |
Właściciele HP | |
Dnia Sun, 03 Jan 2010 14:38:53 +0100, PSYLO napisał(a):
Jacek pisze: Pudlo! Nie gram w ogole. Mial byc niedrogi, jak najwiecej interfejsow i estetyczny. Konkretnie DV5-1100ew. Taki sobie przecietniak. Zeby sie nie grzal, to musialby miec od spodu 10cm odstepu od podloza w temperaturze jakies 10stC:) |
|
Data: 2010-01-03 15:03:16 | |
Autor: PSYLO | |
Właściciele HP | |
Jacek pisze:
Pudlo! Zwracam honor w takim razie :-) -- PSYLO |
|
Data: 2010-01-03 21:59:21 | |
Autor: Grzegorz S | |
Właściciele HP | |
Chrispl27 <costam@wp.pl> wrote:
http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania. U nas w firmie faktycznie HP 6910P zaczęły padać w ten sposób, ale HP bez problemu wymienia płyty główne w ramach gwarancji (na coś się w końcu przydała dopłata do 3 letniej gwarancji HP) :-) -- gs |
|
Data: 2010-01-05 14:24:58 | |
Autor: Jacek | |
Właściciele HP | |
Dnia Sun, 3 Jan 2010 10:27:16 +0100, Chrispl27 napisał(a):
http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania. Kolezanka, ktora ma sklep komputerowy odebrala kiedys z serwisu HP laptopa. W opisie naprawy bylo napisane m.in.: "prosze za duzo nie grac w gry":) |
|
Data: 2010-01-06 14:06:32 | |
Autor: PesTYcyD | |
Właściciele HP | |
Jacek pisze:
Kolezanka, ktora ma sklep komputerowy odebrala kiedys z serwisu HP laptopa. To tak jakby w ASO powiedzieli że super samochód tylko niech nie przekracza 100 km/h ;) |
|
Data: 2010-01-06 19:48:53 | |
Autor: PSYLO | |
Właściciele HP | |
PesTYcyD pisze:
To tak jakby w ASO powiedzieli że super samochód tylko niech nie przekracza 100 km/h ;) W tym przypadku raczej powiedziałbym "proszę nie jeździć cały czas na jedynce". Teoretycznie się da, ale jak to się skończy na dłuższą metę to już inna sprawa ;) -- PSYLO |
|
Data: 2010-01-06 22:16:17 | |
Autor: Jurek W | |
Właściciele HP | |
Użytkownik "Chrispl27" <costam@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hhpo0n$23jl$1@news.mm.pl...
http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania. Jednym z producentów, których brałem przy zakupach laptopów był HP. Z opisów dostępnych na stronach www czasami nie da się wyczytać istotnej dla potencjalnego nabywcy informacji, w tej sytuacji szczegółowe pytania kieruję do producentów. Odpowiedzi bywają różne, ale pomocne w podjęciu decyzji. HP jest jedynym producentem i dostawcą, który nigdy mi nie odpowiedział na żadnego maila. Na pytania telefoniczne odpowiada dużą ilością słów w których jakość treści można określić jako zdążającą do zera. Na szczęście HP nie jest monopolistą i tego dostawcy już nie biorę pod uwagę. -- Jurek W jurwaw@klub.chip.pl |
|
Data: 2010-01-08 12:22:29 | |
Autor: ąćęłńóśźż | |
Właściciele HP | |
Zadziwiające.
Bo np. dzwonię do polskiego serwisu HP, recepcja przełącza do odpowiedniego działu i po podaniu numeru seryjnego raz dwa przysyłają płytki instalacyjne (BTW gdzieś z Europy). I informują, ile jeszcze gwarancji na sprzęt zostało. JaC -- -- - | Na pytania telefoniczne odpowiada dużą ilością słów w których jakość treści można określić jako zdążającą do zera. |
|
Data: 2010-01-08 12:33:20 | |
Autor: Jacek | |
Właściciele HP | |
Ja sie skusilem na DV5, bo wczesniej uzywalem NX7000 i bylem zadowolony.
Wyglada na to, ze HP przez wyscigi z konkurencja spada na psy. |
|
Data: 2010-01-25 13:58:55 | |
Autor: Jaskiniowiec | |
Właściciele HP | |
Dnia 03-01-2010 o 10:27:16 Chrispl27 <costam@wp.pl> napisał(a):
http://pokazywarka.pl/gw0rak-2/ - polecam wszystkim właścicielom serii laptopów HP: 6000, 8000, 9000 oraz TX o zapoznanie się z wadami występującymi po dłuższym okresie (1,5 roku) używania. Ja rowniez niestety jestem _nieszczesliwym_ posiadaczem HP Pavilion tx2550ew i... tesknie za moimi Acerami! W stanie spoczynku temperatura procka oscyluje na poziomie 65 st. C! W przypadku jakis troszke ciezszych dzialan, temperatura nie schodzi ponizej 90st.C! Bywa tak, ze czasami po prostu system po 15min np. ogladania filmy na YT, zwyczajnie bez pytania, hibernatyzuje sie. Kiedys przez te temperatury mialem odparzenia na prawej nodze - teraz mam juz jakas podstawke z dykty. Ciagly uciazliwy halas z wentylatora procesora jest nie do zniesienia. Wiatraczek jest po prostu za maly i ciagle wrecz wyje. Ale najgorsze jest to, ze mnie rowniez dotknelo wspomniane "black screen". Jeszcze dawniej, dalo sie odpalic laptopa poprzez podlaczenie do zewnetrznego analogowego monitora - wowczas pojawial sie obraz i w laptopie i na monitorze. Teraz juz nawet to nie dziala i jedyne co pomaga odpalic tego tableta, to kilkunastokrotne wylaczanie i wlaczanie- za ktoryms razem obraz zaskakuje. Tyle, ze takie traktowanie sprzetu niszczy dysk twardy! Jedynym wyjsciem, by laptop nie chodzil non stop, zamiast wylaczenia jest hibernacja. Przy wlaczaniu zahibernatyzowanego tableta, obraz jakims cudem zawsze sie pojawia. Pech chcial, ze zagubilem karte gwarancyjna i zwlekam z odeslaniem do serwisu. Najchetniej, to pozbylbym sie tego tableta i zapomnial o firmie HP raz na zawsze, ale wywalone 3800zl przy zakupie, teraz daloby mi raptem polowe tego. A i to mialbym te 2tys zl tylko w przypadku, jesli tablet bylby sprawny. Dodam jeszcze, ze ta niby swietna jakosc HP przeklada sie na bardzo kiepski plastyk, ktory sie sciera, jak para na szybie, oraz dwa klawisze, ktore sobie po prostu odlecialy i nijak nie idzie ich wstawic z powrotem, bo te mikro zaczepy po prostu pekly. Czlowiek faktycznie uczy sie cale zycie i tak, jak juz nie chce zadnej drukarki z HP, tak teraz pora przyszla na pozostaly sprzet. Szkoda, tylko, ze okupione jest to takimi kosztami i nerwami... Jeszcze raz powtorze - mialem dwa Acery i z nimi nigdy nie bylo klopotow, a traktowalem je okrutnie, chodzac z nimi na dachy (moja poprzednia dz. gosp. tego wymagala). Byly osmolone, niejednokrotnie doswiadczyly upadkow i oprocz nagrywarki, nic w nich sie nie popsulo. A cisza, jaka gwarantowaly, byla wrecz jak zbawienie, w porownaniu do tego gniota, czym jest HP. Teraz wiem, ze nastepnym razem trzeba czytac, czytac i jeszcze raz czytac fora nt. tego, co sie kupuje, a nie ufac slepo, ze jakas firma to niby jakis synonim jakosci, bo przekonalem sie, ze HP jedynie ladnie wygladaja, jak sa nowe. Po jakims czasie, te wychwalane tutaj HP to najgorsze gnioty, jakie ktos raczyl wyprodukowac. Pozdrawiam i z checia przylacze sie do tego pozwu. PS. Zeby nie bylo, ze torturuje grami laptopa, to pragne uprzedzic, ze nie gram, flash mam wywalony, zazwyczaj uzywam jedynie przegladarki i ew. jakies filmy. -- SprzedamTO.pl |